LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met je (sociale) huurwoning

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
frehenxs
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 dec 2019 12:12

Problemen met je (sociale) huurwoning

Ongelezen bericht door frehenxs »

Al eerder een item geplaatst in het forum en zie het nérgens terug en blijft ónbeantwoord. Doe een nieuwe poging.
Meegedaan aan de enquete Problemen met de sociale huurwonig. Hen daar overigens nog geen uitslag van gezien.

Mijn inbreng was dat bij die enquets gevraagd werd of aan de verhuurder toeslag is gevraagd in de stookkosten, zowel GAS en ELECTRA.
Heb Nee beantwoord omdat ik niet wist dat dat ubehaupt zpu kunnen ? Niet duidelijk is waarom deze vraag in de enquete zat, maar opheldering hieromtrent eerder heb ik niet gekregen ?

Is dit een nieuwe invalshoek want kan op RADAR's website nérgens niets over vinden ?
wil hier graag opheldering over ?

Reden waarom ik dit vraag is dat ik een 1-persoons huishouden ben, met een hoekhhuis, en €185 euro per maand betaal aan gas/electra, wat absurd is. Idee bij mij is dat de isolatie stérk slécht is, voel naast de kozijnen én zijgevel de kou binnenkomen, dus iets is er beslíst niet in orde !

Inmiddels eigen maatregelen genomen en lid geworden van Kempenenergie. Die gaan aanstaande maandag een energiesan uitvoeren op mijn perceel. De uitkomst lijkt me zonneklaar, het is niet goed geisoleerd en slecht onderhouden. Verhuurder is Vestia dus dat zou álles moeten zeggen. Ik maak slechte resulaten aanhangig bij de verhuurder mét of zónder jullie hulp. Zal daarbij ook vermelden dat eerder melden bij jullie géén reactie heeft opgeleverd en áls op deze email en vraag om aandacht én hulp geen reactoe komt zal ik ook dat vermelden.
Ben lid geworden om een reden. als ik dan nergens gehoord wordt bij jullie is dat bijzonder teleurstellend !
De toekomst is érg somber qua Koolmees die het minimum loon niet wil verhogen en het ministerie van Wonen (Ollongren/Nieuwenhuizen) naar de markt kijkt... terwijl AEDES en de Woonbond triomferen met een huurakkoord wat regelrecht een aanfluiting is en sléchts 300.000 van de véél meer sociale huurders hierin wordt betrokken. M.a.w. de markt komt er niet uit !
Ministerie kan niet meer wégkijken tot de markt het oplost. Dat gebeurt niet !! En dan heb je nog zo'n LElIJKE corporatie als VESTIA die óveral mee weg weet te komen met allerlei dramatische gevolgen !!
Máximale huurverhogingen de afgelopen 7 jaar !! Wat maakt dat, zo verzachtend als VESTIA dat wil voordoen alléén maar de inflatie als verhoging vragen, die 2,6% véél mensen absoluut niet meer kunnen dragen !!!
Dácht dat jullie je ook op de wooncrisis zouden gaan richten, maar de tweeluik inmiddels uitgezonden helpen ook de ondermaat in onze samenleving niet...

Mensen met WAO en toevoeging met Toeslagen tot Bijstandsnivo trekken het niet meer ! Daar zit IK. Maar ik ben ook lid van de bewonerscommissie Bergeijk en wij krijgen steeds meer noodkreten van mensen met een AOW die het ook niet meer kunnen betalen !! RONDKRIJGEN PER MAAND ! Dat is toch ronduit zórgelijk !!
Ga niks eisen, want dat kán en wíl ik niet, maar wil wél jullie bijzondere aandacht vragen voor DIT probleem..
Hopelijk wordt ik en met mij velen nu wél gehoord !

Met vriendelijke dóch afwachtende houding,
Fred Gerlings
Bewonerscommissie Bergeijk

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Problemen met je (sociale) huurwoning

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Meedoen aan een enquete betekent natuurlijk niet dat de problemen, vermeld in zo’n enquete, voor u opgelost zullen worden.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Problemen met je (sociale) huurwoning

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Als je dit onder de aandacht van de redactie van Radar wilt brengen kun je beter helemaal beneden het knopje "contact" gebruiken. Hier wordt alleen maar gereageerd door individuele forumleden. Het is zo'n groot en lang probleem, dan denk je wat moet ik daar mee. Iedereen bekijkt dit vanuit zijn eigen situatie. Misschien wil de redactie dit opnemen. Succes ermee.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Problemen met je (sociale) huurwoning

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

frehenxs schreef:
12 jan 2020 01:43
Al eerder een item geplaatst in het forum en zie het nérgens terug en blijft ónbeantwoord. Doe een nieuwe poging.
Als het nergens te zien is en er geen reacties op komen zal het er waarschijnlijk niet staan.
frehenxs schreef:
12 jan 2020 01:43
Meegedaan aan de enquete Problemen met de sociale huurwonig. Hen daar overigens nog geen uitslag van gezien.
Een enquête is een opdracht van iemand die inzicht wil hebben in een bepaalde situatie. Daar hoeft geen terugkoppeling op te komen.
frehenxs schreef:
12 jan 2020 01:43
Mijn inbreng was dat bij die enquets gevraagd werd of aan de verhuurder toeslag is gevraagd in de stookkosten, zowel GAS en ELECTRA.
Heb Nee beantwoord omdat ik niet wist dat dat ubehaupt zpu kunnen ? Niet duidelijk is waarom deze vraag in de enquete zat, maar opheldering hieromtrent eerder heb ik niet gekregen ?
Aan wie hebt u die vraag dan gesteld?
frehenxs schreef:
12 jan 2020 01:43
Is dit een nieuwe invalshoek want kan op RADAR's website nérgens niets over vinden ?
wil hier graag opheldering over ?
Dan moet u niet op het forum zijn, maar bij de redactie.
frehenxs schreef:
12 jan 2020 01:43
Inmiddels eigen maatregelen genomen en lid geworden van Kempenenergie. Die gaan aanstaande maandag een energiesan uitvoeren op mijn perceel.
Het perceel dat u huurt.
frehenxs schreef:
12 jan 2020 01:43
De uitkomst lijkt me zonneklaar, het is niet goed geisoleerd en slecht onderhouden. Verhuurder is Vestia dus dat zou álles moeten zeggen.
Knap dat u dat op voorhand al weet. Waarom dan een duur onderzoek laten doen als de uitkomst al bekend is?
frehenxs schreef:
12 jan 2020 01:43
Ik maak slechte resulaten aanhangig bij de verhuurder mét of zónder jullie hulp. Zal daarbij ook vermelden dat eerder melden bij jullie géén reactie heeft opgeleverd en áls op deze email en vraag om aandacht én hulp geen reactoe komt zal ik ook dat vermelden.
Radar is een televisieprogramma, geen helpdesk voor individuele personen. Geen idee wat u verwacht, maar het lijkt mij sterk dat Radar persoonlijke problemen gaat behandelen.
frehenxs schreef:
12 jan 2020 01:43
Ben lid geworden om een reden. als ik dan nergens gehoord wordt bij jullie is dat bijzonder teleurstellend !
De toekomst is érg somber qua Koolmees die het minimum loon niet wil verhogen en het ministerie van Wonen (Ollongren/Nieuwenhuizen) naar de markt kijkt... terwijl AEDES en de Woonbond triomferen met een huurakkoord wat regelrecht een aanfluiting is en sléchts 300.000 van de véél meer sociale huurders hierin wordt betrokken. M.a.w. de markt komt er niet uit !
Wat heeft dat met uw tocht probleem te maken?
frehenxs schreef:
12 jan 2020 01:43
Mensen met WAO en toevoeging met Toeslagen tot Bijstandsnivo trekken het niet meer ! Daar zit IK. Maar ik ben ook lid van de bewonerscommissie Bergeijk en wij krijgen steeds meer noodkreten van mensen met een AOW die het ook niet meer kunnen betalen !! RONDKRIJGEN PER MAAND ! Dat is toch ronduit zórgelijk !!
Ga niks eisen, want dat kán en wíl ik niet, maar wil wél jullie bijzondere aandacht vragen voor DIT probleem..
Hopelijk wordt ik en met mij velen nu wél gehoord !
Het enige probleem dat ik lees is dat u last hebt van toch. Geen idee wat dat te maken heeft met het wel of niet kunnen rondkomen en waarom Radar dit zou moeten behandelen volgens u. Onderbouwingen heeft u niet, dus hoe groot dit probleem zou kunnen zijn is niet duidelijk. Moeten anderen dan eerst onderzoek gaan doen om uw uitspraken te kunnen onderbouwen?

Als u, en vele anderen in uw omgeving, niet kunnen rondkomen, is het beter om samen naar een oplossing te zoeken. Als er meer geld uit gaat als er inkomt, dan moet er gezorgd worden dat er minder geld uit gaat. En als blijkt dat het huis waar u woont dermate slecht onderhouden is dat de wind binnen te voelen is, dan moet u daar mee aan de slag. En dat zou u echt zelf moeten doen, of persoonlijke hulp voor vragen.

Moneyman
Berichten: 30039
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Problemen met je (sociale) huurwoning

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik lees hier vooral veel irrelevante zaken en een totaal verkeerd verwachtingspatroon.

mh73

Re: Problemen met je (sociale) huurwoning

Ongelezen bericht door mh73 »

Een hoekhuis is altijd kouder dan een tussenwoning.

Als u € 185 kwijt bent aan gas én elektra, kan de rekening ook oplopen door het gebruik van veel apparaten. De vraag is vooral: hoeveel gas verbruikt u?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Problemen met je (sociale) huurwoning

Ongelezen bericht door berndv »

185 voor een hoekhuis? Dat is geen klein bedrag, maar heel extreem hoog vind ik het ook niet echt. Ik lees dat u WAO ontvangt, waar bij ik vermoed dat u dus meer thuis bent dan een werkend iemand, dus de kachel zal overdag dus ook meer stoken dan bij een huis dat overdag grotendeels leeg is. Ook zal er meer verlichting aan zijn.

Ik ben wel benieuwd naar het verbruik, zowel stroom als gas.

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Problemen met je (sociale) huurwoning

Ongelezen bericht door witte angora »

Een bedrag van 185 euro aan stookkosten hakt er zeker wel in, als je rond het minimum zit. Maar als de woning slecht geïsoleerd is, is er wel wat aan te doen. Vroeger had ik een woning uit de jaren 50, ook zo belabberd geïsoleerd. Op de houten vloer heb ik van die groene platen gelegd, daar overheen platen van spaanplaat, en daarover de vloerbedekking. Weinig last van koude voeten. Tegen de buitenmuren had ik een extra wandje geplaatst. Ook dat hielp erg veel, ook tegen tocht.

Ok, het is even een investering, maar je krijgt er veel voor terug. Maar dat soort dingen zul je toch echt zelf moeten doen.

Wat verder heel goed kan helpen is een manier zien te vinden om confectiewarmte (dat is warme lucht die naar boven stijgt) om te zetten in stralingswarmte. Stralingswarmte verwarmt niet de lucht, maar de omgeving. Ik zet 6 waxinelichtjes onder een omgekeerde bloempot, wel zo dat de lucht goed kan stromen. Je zult je verbazen hoeveel warmte daar van af komt. Maar vooral: het verschil op de vloer, en het gevoel van behaaglijkheid. Maar er zullen vast meer mogelijkheden zijn.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Problemen met je (sociale) huurwoning

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Heeft iemand een camera met Infra rood?

Vaak is de plaatselijk brandweer even vragen voldoende.
Ik heb bij diverse buren de woning bij -7 buiten een foto gemaakt,
daar waren vreemde driehoeken van losgekomen glaswol zichtbaar zonder sloopwerk!

Enkele flinke gaten en je gas verbruik zal extreem hoog worden.
Met AOW dus gehele dag thuis en vaak ietsje hogere temperatuur die vele oudere nodig hebben, geen 20 maar 23 graden is heel normaal bij stil zittende ouderen.
Dan is een dergelijk isolatie gat voldoende voor extreem hoog verbruik.

Daarom, vraag eens de plaatselijke brandweer die vaak dit soort telefoons kreeg voor brandhaarden te zien, en voor isolatie even een kiekje maken met rode vlekken?
Wel moet je dit bij koud en windstil weer doen, anders krijg je matige foto's.

Gesloten