LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met oude particuliere huurbaas

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
guil1oak
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 aug 2020 19:48

Problemen met oude particuliere huurbaas

Ongelezen bericht door guil1oak »

Hallo mensen,

Eind 2018 ben ik samen gaan wonen met mijn vriendin (nu mijn ex).
We staan toentertijd samen op het contract van mijn (toen) particuliere huisbaas.
Aangezien het een jaarcontract was, heb ik mij opgeofferd om daar te blijven wonen tot ik iets nieuws had. (verder nooit een nieuw huurcontract gehad, dus eigenlijk altijd nog samen op dat contract gestaan)

Na helaas 1 jaar heb ik nog niets weten te vinden, dus ben ik daar gebleven om verder te zoeken naar iets nieuws.
Dus in april 2020, heb ik een appartement gevonden, dit voorgelegd aan mijn huisbaas, waren verder geen problemen alleen dat ik alles in de oude staat moest terug brengen, (2 muren die geverfd moesten worden) dit gedaan te hebben, daarna een brief gekregen dat ik geen huurachterstand had, (wat nodig was voor de woningvereniging), na het verven natuurlijk de oude sleutels op de kastjes neergelegd, en nergens problemen verder gehad (want hij had een zoals hij zei gelijk een nieuwe huurder)

Nadat ik mij gesetteld had in mijn nieuwe appartement, kreeg ik 2 maanden later een e-mail (met de naam van mijn ex en mij) van mijn oude huisbaas of ik 2400,- wou betalen
De maanden (mei/juni/juli) deze maanden heb ik echter niet daar gewoond, aangezien ik begin april de sleutel van mijn nieuwe appartement.

Nu is het zelfs zo ver dat die mijn adres achterhaald heeft, en meerde malen door mijn straat rijdt, en aanbelt. (Zelfs zo ver dat ik de voordeur bel eruit heb getrokken, en de portiek voordeur bel op stil)

Maar het ging nog verder, dat er 's avonds om een uurtje of 23:00 - 23:30 aangeklopt werd, en nadat ik hoorde dat die de portiek verliet, ben gaan kijken door de gordijnen wie er weg reed, en ja hoor het was hem.

Aangezien het nu toch wel zo ver word dat ik op mijn teentjes moet gaan lopen omdat diegene telkens aan mijn deur verschijnt, en totaal geen zin heb om in principe de confrontatie met hem aan te gaan, omdat we er toch niet gaan uitkomen.

Ik ben totaal radeloos, en voel me niet echt meer fijn in mijn eigen huis.

In ieder geval bedankt voor het lezen, en hoor graag wat ik hieraan kan gaan doen.

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Problemen met oude particuliere huurbaas

Ongelezen bericht door Kolibrie »

Neem contact op met het Juridisch loket in uw gemeente.
Wanneer uw oude huurbaas u lastig blijft vallen, hem laten weten dat u aangifte zult doen van stalking.

Leesvoer https://www.vwsadvocaten.nl/huurovereen ... aken-2018/

witte angora
Berichten: 30744
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Problemen met oude particuliere huurbaas

Ongelezen bericht door witte angora »

guil1oak schreef:
22 aug 2020 20:09

De maanden (mei/juni/juli) deze maanden heb ik echter niet daar gewoond, aangezien ik begin april de sleutel van mijn nieuwe appartement.
Waarom denkt de verhuurder dat hij recht heeft op deze drie maanden? Wat is de datum van opzegging? Dat jij de sleutel hebt ingeleverd betekent nog niet dat de huur contractueel gestopt is namelijk.

Wanneer is de nieuwe huurder er in getrokken? Als dat eerder was dan augustus heeft hij sowieso geen poot om op te staan.

Je stelt overigens dat je de sleutels op de kastjes hebt gelegd. Heb je ze niet aan de verhuurder afgegeven dan? En wat zijn 'de kastjes'?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Problemen met oude particuliere huurbaas

Ongelezen bericht door berndv »

Hoe heeft u opgezegd? Heeft u dit schriftelijk gedaan? En heeft u hier ook een schriftelijke bevestiging van? Wat is er contractueel gezien overeengekomen qua verlenging na de eerste termijn? Wat stond er in het contract over opzegtermijn?

Het stalken slaat natuurlijk nergens op, dat is nergens goed te praten. Maar de rekening van 2400 zou toch ergens op gebaseerd moeten zijn. Als hij vindt dat hij ergens recht op heeft, zou die dat wel via de normale wegen moeten doen, en niet op de manier waarop die nu bezig is, als die een betaling zou willen afdwingen, werkt dit niet echt in zijn voordeel, mocht het voor de rechter komen.

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Problemen met oude particuliere huurbaas

Ongelezen bericht door omega19 »

Dit is nog stalking.
De huisbaas vindt dat hij nog geld van je tegoed heeft, en mag zeker zijn best doen om het te krijgen. Ik lees nergens dat je hem hierover mondeling/schriftelijk te woord hebt gestaan, maar lees alleen dat je deurbel op stil zet en de voordeur niet opendoet. Dat lijkt met niet correct van jouw kant.

Of de huisbaas daadwerkelijk nog geld te goed heeft is hier moeilijk goed te beoordelen, maar zolang je nog spullen in de oude woning hebt staan en de sleutels niet hebt ingeleverd , ben je zeker nog huur verschuldigd. Dat je misschien al in je nieuwe appartement slaapt is daarvoor niet van belang

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Problemen met oude particuliere huurbaas

Ongelezen bericht door omega19 »

Zit een kleine typfout in mijn bericht

De eerste zin moet zijn : Dit is nog geen stalking

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Problemen met oude particuliere huurbaas

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Als je het allemaal mondeling hebt geregeld, wordt het een moeilijke kwestie.

Gesloten