LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Protest tegen jaarlijkse huurverhoging?

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
ambatstra
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 apr 2017 19:23

Protest tegen jaarlijkse huurverhoging?

Ongelezen bericht door ambatstra »

Goedenavond,

Door de jaarlijkse huurverhoging zijn wij straks verplicht ons huis , in de vrije sector, waar we 10 jaar inwonen te verlaten. Het wordt voor ons steeds moeilijker om de huurpenningen bij elkaar te schrapen.
Kunnen we protesteren tegen deze verhoging, ik hoor dat dit probleem steeds meer voorkomt.
Wat is uw advies?

In afwachting,

fam Batstra
Almere
Laatst gewijzigd door Radar op 01 mei 2017 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

BL2
Berichten: 4835
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Protest tegen jaarlijkse huurverhoging?

Ongelezen bericht door BL2 »

Als je boven je stand woont is het inderdaad, hoe vervelend ook, verstandig uit te gaan kijken naar een andere meer betaalbare woning. Vaak is in deze categorie kopen nog voordeliger dan huren.

Protesteren kan altijd, maar heeft weinig nut zo lang de huurverhoging binnen de normen blijft. Het is nu eenmaal een gegeven dat alles duurder wordt, dat is al jaaaaaaren zo.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Protest tegen jaarlijkse huurverhoging?

Ongelezen bericht door witte angora »

ambatstra schreef:Goedenavond,

Door de jaarlijkse huurverhoging zijn wij straks verplicht ons huis , in de vrije sector, waar we 10 jaar inwonen te verlaten. Het wordt voor ons steeds moeilijker om de huurpenningen bij elkaar te schrapen.
Kunnen we protesteren tegen deze verhoging, ik hoor dat dit probleem steeds meer voorkomt.
Wat is uw advies?

In afwachting,

fam Batstra
Almere
Mijn advies is geen tijd en energie te steken in dingen die toch niks oplossen. Je kunt uiteraard schriftelijk protest aantekenen tegen de voorgenomen huurverhoging, maar je zult wel goede argumenten moeten hebben. Anders heeft het geen nut.

Blijft over het advies van mijn voorgangers in overweging te nemen: om te zien naar andere, goedkopere, woonruimte. Dat moet in Almere toch wel lukken?

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Protest tegen jaarlijkse huurverhoging?

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

lees onderstaande link even door, daarin staat wat mag en niet mag, er is nu nog te weinig info om er iets zinnigs over te kunnen zeggen, als de huur zomaar word verhoogd mag dit niet zomaar, heeft u een huurcontract getekend waarin de huurverhoging is geregeld mag dit wel maar alleen met dit percentage...

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ije-sector

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Protest tegen jaarlijkse huurverhoging?

Ongelezen bericht door 16again »

BL2 schreef:Protesteren kan altijd, maar heeft weinig nut zo lang de huurverhoging binnen de normen blijft. Het is nu eenmaal een gegeven dat alles duurder wordt, dat is al jaaaaaaren zo.
Helaas is het ook een feit dat de huren al jaaaaaaren stijgen met een percentage flink boven de inflatie. Hierdoor wordt het deel van inkomen na betaling vaste lasten alleen maar minder en minder.

Pollie-01
Berichten: 19
Lid geworden op: 08 jun 2016 13:39

Re: Protest tegen jaarlijkse huurverhoging?

Ongelezen bericht door Pollie-01 »

Het verbaasd mij meer en meer dat er nog steeds klagers zijn die blijkbaar wel in staat zijn om hier een post te plaatsen, maar die niet in staat zijn om de benodigde informatie zelfstandig via het internet of langs andere weg te vergaren.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Protest tegen jaarlijkse huurverhoging?

Ongelezen bericht door gosewijn »

Kan nog veel erger. :D
Weet niet of ik woest - boos /kwaad - verbaast of blij moet zijn . !$#%$#_%$)_()() TWEE hele euro s huurverhoging. :shock:

stofzuigertje

Re: Protest tegen jaarlijkse huurverhoging?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Gezien het aantal te koop staande en te huur aangeboden kunnen ze nu meer vragen dan jaren terug.

Of er werkelijk een vrije sector voordeliger huis is betwijfel ik.
Vooral vlak naast Amsterdam????? en om U nu naar Groningen te sturen, niet de stad maar een dorpje op flinke afstand van.....
Ja, ook daar is op bepaalde plekken nauwelijks ruimte.

Lelystad zijn wel enkele voordeliger wijken maar of je daar wilt wonen?

Gesloten