Radiator blokkeert de badkamerdeur, woningbouwvereniging wil niets doen

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
tommy108b
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mei 2022 23:10

Radiator blokkeert de badkamerdeur, woningbouwvereniging wil niets doen

Ongelezen bericht door tommy108b »

type woning; sociale huurwoning (studio)

Probleem;
ik woon nu sinds 2017 in een studio en irriteer me al 5 jaar aan een radiator in het gangenstelsel hij blokkeert namelijk deels de badkamer deur deze gaat maar voor ±60 graden open en stoot dus ook regelmatig tegen de verwarming aan.

gezien deze radiator in een klein entree halletje staat van 1,35x1,75m worden handelingen zoals een fiets binnen zetten wat ik dagelijks doe ook erg lastig gemaakt. ook als ik bijvoorbeeld bezoek krijg en ze willen met een kinderwagen naar binnen dan moet deze vaak eerst door de deur van de badkamer die maar voor 2/3 deel opengaat wat dus altijd een gedoe is net zoals met mijn fiets.

nu heb ik dus aan de woningbouwvereniging gevraagd of ze hier iets aan kunnen/willen doen maar krijg helaas als antwoord:
Hierin ondernemen wij geen actie wegens financiële en bouwtechnische redenen.

nu vraag ik me dus drie dingen af
1.is dit nu echt zo duur/lastig om deze te verplaatsen/verwijderen of is dit gewoon gelul en willen ze me gewoon snel afschepen ?
2.maakt deze zaak enige kans bij de huurcommissie wegens verstoren van woongenot?
3.wat zouden jullie doen ?

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Radiator blokkeert de badkamerdeur, woningbouwvereniging wil niets doen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Hebt u geen berging voor uw fiets? Til anders de deur van de badkamer er uit en zet die in de berging, en hang daar een gordijn op.

U vijf jaar ergeren, schiet niet op.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Radiator blokkeert de badkamerdeur, woningbouwvereniging wil niets doen

Ongelezen bericht door witte angora »

tommy108b schreef:
02 mei 2022 23:54
ook als ik bijvoorbeeld bezoek krijg en ze willen met een kinderwagen naar binnen dan moet deze vaak eerst door de deur van de badkamer die maar voor 2/3 deel opengaat wat dus altijd een gedoe is net zoals met mijn fiets.
Die snap ik niet. Moet je door je badkamer heen om in je studio te komen?

Lowieze
Berichten: 6594
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Radiator blokkeert de badkamerdeur, woningbouwvereniging wil niets doen

Ongelezen bericht door Lowieze »

Deur er zelf uithalen en vervangen door een harmonicadeur of radiator zelf verplaatsen. Bij het opzeggen van de huur moet wel alles weer terug gebracht worden in de oude situatie.

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Radiator blokkeert de badkamerdeur, woningbouwvereniging wil niets doen

Ongelezen bericht door marnix »

Lowieze schreef:
03 mei 2022 10:26
Deur er zelf uithalen en vervangen door een harmonicadeur of radiator zelf verplaatsen. Bij het opzeggen van de huur moet wel alles weer terug gebracht worden in de oude situatie.
was ook mijn eerste gedachte, weet alleen niet of de toilet bv ook in die badkamer staat.

Lowieze
Berichten: 6594
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Radiator blokkeert de badkamerdeur, woningbouwvereniging wil niets doen

Ongelezen bericht door Lowieze »

Morganlefay schreef:
03 mei 2022 10:33
Lowieze schreef:
03 mei 2022 10:26
Deur er zelf uithalen en vervangen door een harmonicadeur of radiator zelf verplaatsen. Bij het opzeggen van de huur moet wel alles weer terug gebracht worden in de oude situatie.
In mijn huidig huis is de radiator in de keuken 5 minuten na tekenen huurcontract keurig netjes ontkoppelt en op zolder achter het schot neergezet :lol:
De Woningbouwvereniging van TS wil er niets aan doen, dus dan blijft zelf actie ondernemen over.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Radiator blokkeert de badkamerdeur, woningbouwvereniging wil niets doen

Ongelezen bericht door scontra »

Morganlefay schreef:
03 mei 2022 10:33

In mijn huidig huis is de radiator in de keuken 5 minuten na tekenen huurcontract keurig netjes ontkoppelt en op zolder achter het schot neergezet :lol:
Dit kan als de woning een eigen individuele Cv-installatie heeft, maar als er een centrale stookgelegenheid is welke het gehele appartementencomplex verwarmd, dan wordt het een ander verhaal.

Kokka1
Berichten: 399
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: Radiator blokkeert de badkamerdeur, woningbouwvereniging wil niets doen

Ongelezen bericht door Kokka1 »

scontra schreef:
03 mei 2022 10:47
Morganlefay schreef:
03 mei 2022 10:33

In mijn huidig huis is de radiator in de keuken 5 minuten na tekenen huurcontract keurig netjes ontkoppelt en op zolder achter het schot neergezet :lol:
Dit kan als de woning een eigen individuele Cv-installatie heeft, maar als er een centrale stookgelegenheid is welke het gehele appartementencomplex verwarmd, dan wordt het een ander verhaal.
ook dan kan je hem afkoppelen, radiatoren zitten over het algemeen parallel en niet in serie. het verwijderen van een radiator heeft dus geen gevolgen voor de rest van het systeem. aftappen zal wellicht een dingetje zijn, dat durf ik zo niet te zeggen.
wat misschien ook wel zou kunnen is de radiator omdraaien, dus niet vanaf de aansluiting naar rechts maar vanaf de aansluiting naar links. of een ander ( design) radiator plaatsen.
kortom. er zijn geen problemen, alleen uitdagingen.

irene.van-houte-valkenburg
Berichten: 59
Lid geworden op: 05 jun 2017 16:52
Contacteer:

Re: Radiator blokkeert de badkamerdeur, woningbouwvereniging wil niets doen

Ongelezen bericht door irene.van-houte-valkenburg »

Mijn verwarming staat alleen in de huiskamer aan. Dus ik zou hem verwijderen en afdoppen. Ga je daar ooit weg , terug plaatsen...Hoe simpel...Als je hem dicht draait krijgt de rest van het huis gewoon zijn warmte. Niets aftappen, alleen wat in de radiator zit.


Ik_weet_niet_alles
Berichten: 940
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Radiator blokkeert de badkamerdeur, woningbouwvereniging wil niets doen

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Ik zou het probleem voorleggen aan de huurcommissie.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Radiator blokkeert de badkamerdeur, woningbouwvereniging wil niets doen

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Om je eerste vraag te beantwoorden: ja, dit is een relatief flinke klus. Je doet dat niet even in een uurtje, dus je praat over behoorlijk wat hinderden euro’s. Je moet leidingen omleggen, radiator opnieuw monteren (of misschien wel een nieuwe radiator gebruiken, oude bevestigingsgaten repareren etc.

En nu zullen er altijd mensen zijn die zeggen dat het veel goedkoper kan, maar dan moet je gewoon vragen of ze het dan ook echt doen voor veel minder.

Seinhuis
Berichten: 2375
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Radiator blokkeert de badkamerdeur, woningbouwvereniging wil niets doen

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Je kunt door www.huurcommissie.nl een definitieve uitspraak vragen.

Of je gaat winnen, ik heb mijn twijfels. Neem contact op met www.juridischloket.nl voor advies.

Nanzia
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 jun 2018 15:43

Re: Radiator blokkeert de badkamerdeur, woningbouwvereniging wil niets doen

Ongelezen bericht door Nanzia »

Beste,

Als je wilt weten of de huurcommissie je hier bij kan helpen, kun je het best even op de site kijken of dit onder een bouwkundig gebrek valt. Zo niet, gewoon zelf ff de handen uit de mouwen steken om het op te lossen op een manier die je later nog kunt herstellen of toestemming vragen aan de woningbouwvereniging om deze ingreep permanent te doen.

Gr. Nanzia


https://www.huurcommissie.nl/onderwerpe ... n-gebreken
Een zaak op starten kost 25€

Hoorn Aad van
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 aug 2021 12:29

Re: Radiator blokkeert de badkamerdeur, woningbouwvereniging wil niets doen

Ongelezen bericht door Hoorn Aad van »

Kokka1 schreef:
03 mei 2022 11:13
scontra schreef:
03 mei 2022 10:47
Morganlefay schreef:
03 mei 2022 10:33

In mijn huidig huis is de radiator in de keuken 5 minuten na tekenen huurcontract keurig netjes ontkoppelt en op zolder achter het schot neergezet :lol:
Dit kan als de woning een eigen individuele Cv-installatie heeft, maar als er een centrale stookgelegenheid is welke het gehele appartementencomplex verwarmd, dan wordt het een ander verhaal.
ook dan kan je hem afkoppelen, radiatoren zitten over het algemeen parallel en niet in serie. het verwijderen van een radiator heeft dus geen gevolgen voor de rest van het systeem. aftappen zal wellicht een dingetje zijn, dat durf ik zo niet te zeggen.
wat misschien ook wel zou kunnen is de radiator omdraaien, dus niet vanaf de aansluiting naar rechts maar vanaf de aansluiting naar links. of een ander ( design) radiator plaatsen.
kortom. er zijn geen problemen, alleen uitdagingen.
Uw bewering klopt helemaal, althans dat er radiatoren in series staan komt niet zo vaak voor.
Er zijn wel twee dingen waar wel degelijk rekening mee moet worden gehouden, in principe zelfs 3.
1 Zoals al opgemerkt betreft het een eigen installatie, geen enkel probleem het zelf eenvoudig op te lossen.
2 Is het een gemeenschappelijke installatie dan zal alles als er geen strang of tussenafsluiters zijn afgetapt moeten worden
3 Valt de installatie onder nummer 2 dan is het belangrijk of in de retour een voetventiel is opgenomen, kraan plus voetventiel goed sluiten
twee kappen 3/4" gas een rolletje tape en dan maar hopen dat er ook een aftapkraantje aanwezig is onderaan de radiator

Het is natuurlijk van de gekke dat er zo'n situatie bestaat, een onvergeeflijke constructiefout.
Hoe moet het als in paniek de woning verlaten moet worden, een deur die maar voor een deel open gaat, valt dat niet onder toezicht
van de plaatselijke brandweer die controles doet op hoe veilig een woning is?
Dit laatste gegeven zou ik nog een aan de verhuurder laten weten, en vragen of hij/zij misschien toch een oplossing kan aanbieden.

Als u geen ervaring heeft, en naar ik aanneem is dat ook zo, met montage of demontage van radiatoren, beslist er niet zelf aan beginnen.
Het bevriezen van de aanvoer en/of de retour heeft wel een risico als dat niet in een bocht kan plaats vinden, voor u er erg in hebt, schiet
de ijs prop door met alle gevolgen van dien.
Ik heb eenmaal meegemaakt dat in een flat een dame zelf aan het ontluchten was gegaan, helaas had ze het gehele spindeltje er uit gedraaid,
wij stonden met onze jas aan om naar huis te gaan, man in paniek stormt op ons, wij alles af en open gezet wat open gezet kon worden, maar
uiteraard al te laat voor die mevrouw, water van een 60 graden geeft grote blaren.

Ik wil u niet op het slechte pad helpen, maar u zou kunnen struikelen waardoor de deur wel heel erg geforceerd tegen de radiator aan komt,
misschien komt die dan wel geheel los van de muur, wel rekening houden met waterschade.
Onzin natuurlijk, de verhuurder moet voor een oplossing zorg dragen, al was het alleen maar om bovengenoemde veiligheidseisen.

tommy108b
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mei 2022 23:10

Re: Radiator blokkeert de badkamerdeur, woningbouwvereniging wil niets doen

Ongelezen bericht door tommy108b »

Bedankt voor de reacties, ik zal dan eerst contact opnemen met de huurcommissie als dit niks oplevert zal ik het maar moeten kijken om het tijdelijk weg te halen dan.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 940
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Radiator blokkeert de badkamerdeur, woningbouwvereniging wil niets doen

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Wat ik mij afvraag is de aansluiting van de radiator. Komen de buizen uit de muur of uit de vloer. Mochten deze uit de vloer komen dan lijkt het mij dat het afkoppelen van de radiator geen effect heeft. De buizen uit de vloer zullen alsnog de deur blokkeren.

Plaats reactie