LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Renovatie toilet door Woningbouwvereniging?

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
megatron29
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 dec 2007 08:48

Renovatie toilet door Woningbouwvereniging?

Ongelezen bericht door megatron29 »

Een aantal jaren geleden is het huis grotendeels gerenoveerd. Nieuw dak nieuwe kozijnen, nieuwe douche etc. Nu hebben ze nooit het toilet gerenoveerd. Stamt nog uit de jaren 50. Op de toiletpot zelf na. Muren en vloer zijn op.
Moet de woningbouw vereniging dit renoveren? Of is dit puur goodwill van hun kant en moet ik dat zelf doen?
Ik heb dit gevonden in checklist onderhoud.

*********** is verantwoordelijk voor:
* het herstellen van gebreken aan het gehuurde;
* het verrichten van kleine herstellingen wanneer dit met de huurder overeengekomen is (Abonnement Huurdersonderhoud
* onderhoud, herstel en vernieuwing voor zover de huurder hiervoor niet verantwoordelijk is;

Ik heb in het verleden al eens een poging gewaagd maar werd steeds afgewimpeld.

Alvast bedankt voor de reacties.

witte angora
Berichten: 30566
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Renovatie toilet door Woningbouwvereniging?

Ongelezen bericht door witte angora »

Wat versta je onder 'muren en vloeren zijn op'? Het enige wat de wbv bij gewoon onderhoud/renovatie kan doen is de tegels vervangen, maar dat heeft niets met de muren en de vloeren van doen.

Als die tegels nog bruikbaar zijn, worden ze inderdaad niet vervangen. Als de muren en de vloer echt op zijn, is het een kwestie van tijd voordat de hele woning gesloopt gaat worden, vermoed ik zo.

megatron29
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 dec 2007 08:48

Re: Renovatie toilet door Woningbouwvereniging?

Ongelezen bericht door megatron29 »

Muren en vloer zijn nooit zoals de douche fatsoenlijk betegeld. Leidingen steken half uit de muur. De muren zijn nog wel goed maar het ziet er gewoon niet meer uit. Geld om de wc zelf te betegelen heb ik niet. Ik kan het wel gaan verven maar je gaat toch ook niet nieuw ruitenwissers op een sloopauto leggen?

megatron29
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 dec 2007 08:48

Re: Renovatie toilet door Woningbouwvereniging?

Ongelezen bericht door megatron29 »

Bedankt voor de reactie. :)

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Renovatie toilet door Woningbouwvereniging?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Bekijk het positief: je hebt een woning met "authentieke details". :-)

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Renovatie toilet door Woningbouwvereniging?

Ongelezen bericht door langste adem »

Een woningbouwvereniging redeneert inderdaad zo van als het maar functioneel is, aan verfraaing doen ze verder niets. Dat is op zich wel logisch, alleen krijg je dus weleens oneerlijke situaties. Het hangt ook maar net af van de persoon die dat moet bepalen bij de WBV of het nodig is of niet.

Hetzelfde zie ik in de huurflat van mijn schoonouders. Zij wonen er al ruim 30 jaar en ze zijn de langstzittende bewoners in het portiek. Iedere keer als er een buur vertrekt wordt daar de badkamer en wc vernieuwd en de keuken vervangen. Mijn schoonouders kregen nul op het rekest toen ze ook vroegen om een nieuw aanrecht ter vervanging van de oude van decennia's oud. Die hebben uiteindelijk maar op eigen kosten de boel laten vervangen.

pghonders
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 jan 2012 13:20

Re: Renovatie toilet door Woningbouwvereniging?

Ongelezen bericht door pghonders »

Mijn woningbouwvereniging wil nog wel eens een nieuwe toiletpot plaatsen; zeker voor mensen die al wat ouder worden. Misschien is dat te regelen bij uw verhuurder?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Renovatie toilet door Woningbouwvereniging?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

pghonders schreef:Mijn woningbouwvereniging wil nog wel eens een nieuwe toiletpot plaatsen; zeker voor mensen die al wat ouder worden. Misschien is dat te regelen bij uw verhuurder?
Als je de OP had gelezen is er een nieuw toilet aanwezig, maar wil TS dat de woningbouw de muren tegelt en de pijpen verstopt. Dat is niet iets wat ze moeten doen en dat zullen ze ook zeker niet gaan doen. Het is immers functioneel in orde en als een huurder iets niet mooi vindt zal hij hier zelf iets aan moeten doen.

anoniempje124
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 okt 2015 15:52

Re: Renovatie toilet door Woningbouwvereniging?

Ongelezen bericht door anoniempje124 »

Als de douche/toiletruimte word gerenoveerd volgt al snel huurverhoging.
Als u dit zelf doet kunt u misschien de kosten delen met de woningbouw.

Bij mij bleek na 3 jaar een gasleiding los te hangen in Utrecht. Dit had de vorige bewoner zo gedaan.
Degene die eindcontrole heeft gedaan zal niet technisch opgeleid zijn geweest want de leiding hangt los
aan de knelkoppeling en de kraan is tussen de waterleiding (los) gehangen. Door het ''klappen'' van de waterleiding waar de gasleiding los tussen zat kan een knelkoppeling los raken en omdat het niet aan de muur is vast bevestigd.

Hierboven zit een stopkontakt welke ook door vorige bewoners is geplaatst maar met verkeerde schroefbevesting , dus die hangt ook los boven de hangende gasleiding.

Ik zal geen namen noemen van de woningbouw, maar het is/was 4 jaar lang een levensgevaarlijke situatie.

De monteur die kwam kijken begon alleen over brandveiligheid en stof in mijn huis.
Een excuus dat ik 4 jaar lang had kunnen exploderen was er niet bij. Dus heb een klacht ingediend dat geen deskundig persoon mijn flat gekeurd heeft. (door omstandigheden kon ik niet zelf inspecteren en tekenen.)

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Renovatie toilet door Woningbouwvereniging?

Ongelezen bericht door 16again »

langste adem schreef: Hetzelfde zie ik in de huurflat van mijn schoonouders. Zij wonen er al ruim 30 jaar en ze zijn de langstzittende bewoners in het portiek. Iedere keer als er een buur vertrekt wordt daar de badkamer en wc vernieuwd en de keuken vervangen.
......en de huur verhoogd.

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Renovatie toilet door Woningbouwvereniging?

Ongelezen bericht door langste adem »

....en de huur verhoogd.
Met het huidige woningtekort hier zou de WBV ook zonder dat nieuwe sanitair die huurverhoging moeiteloos kunnen toepassen bij nieuwe bewoners als het nog enigszins bruikbaar is. Huurverhogingen worden bepaald door inflatie, inkomen, of door woningverbetering. Men werkt meestal met een puntensysteem en ik denk niet dat nieuwe tegeltjes in de lijst van punten voorkomt die gezien worden als woningverbetering.

Ik snap best dat de WBV beter af zou zijn met nieuwe huurders omdat ze dan niet te maken hebben met de maximale jaarlijkse huurverhogingen en meer geld kunnen vangen. Maar na zoveel decennia kan de WBV nieuwe vloer-en muurtegeltjes wel onder regulier onderhoud plaatsen, dunkt me.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Renovatie toilet door Woningbouwvereniging?

Ongelezen bericht door olaf79 »

langste adem schreef:
Maar na zoveel decennia kan de WBV nieuwe vloer-en muurtegeltjes wel onder regulier onderhoud plaatsen, dunkt me.
Kan, maar hoeft niet...

Gesloten