LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reparatie huurwoning uitgesteld om corona-uitbraak

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
M. vd Linde
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 apr 2020 19:22

Reparatie huurwoning uitgesteld om corona-uitbraak

Ongelezen bericht door M. vd Linde »

Ik heb een huurwoning en nou heb ik al op 3 februari een stroom probleem in mijn schuur. Schijnbaar is de kabel naar mijn schuur stuk doordat er een kortsluiting is geweest met water. Nu heb ik dus geen stroom meer achter in mijn schuur, de lamp en het stopcontact aan de woning buiten. Nou zou er een bedrijf komen en die heeft t verzaakt om te bellen om een afspraak te maken. Door het corona virus word de reparatie dus niet hersteld. Dat bedrijf werkt wel gewoon door, maar alleen spoed. Er hoeft uiteindelijk alleen een kabel van mijn huis naar via de tuin naar mijn schuur geschoten worden. De electro -monteur moet dan nog wel wat binnen werk doen.
Mijn reparatie komt daar dus mee op de schop te liggen. maw ik denk dat ik pas als ik geluk heb na de zomervakatie pas aan de beurt ben maar waarschijnlijk zal het eind van het jaar het wel worden. Ik heb daar de woningbouw vereniging voor gebeld. Vanwege de corona willen ze alleen spoed klachten verhelpen in de woning. Zo kan ik mijn tuin ook niet onderhouden en voel ik mij ook absoluut niet veilig om dat mijn lampen in de tuin ook niet branden, wegens geen stroom.

Nou komt het volgende ze gaan onderhoud plegen buiten aan de gevels Schilderen en de ramen zowel binnen al buiten reinigingen.
Dit mag dus wel???

Nu is het bijna Mei en is mijn dak van mijn schuur ook nog eens lek.
Met de huurverhoging op komst, vind ik eigenlijk dat ze dat niet eens mogen vragen als ze het niet eens komen repareren. Wel huur verhogen maar niet repareren. Wat ga ik hiermee doen? Mag dit zomaar?




met vriendelijke groet,

M. vd Linde
Laatst gewijzigd door Radar op 18 apr 2020 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Reparatie huurwoning uitgesteld om corona-uitbraak

Ongelezen bericht door Jablan »

Dit lijkt mij al aanleiding om bezwaar te maken tegen de huurverhoging. Ik hoop, dat 1 van de andere forummers je kan helpen met een voorbeeldtekst voor je verhuurder en vraag desnoods om een ander bedrijf, dat je stroomprobleem kan verhelpen.

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Reparatie huurwoning uitgesteld om corona-uitbraak

Ongelezen bericht door witte angora »

M. vd Linde schreef:
18 apr 2020 19:57
Schijnbaar is de kabel naar mijn schuur stuk doordat er een kortsluiting is geweest met water.

[...]

Nu is het bijna Mei en is mijn dak van mijn schuur ook nog eens lek.
Zou een en ander met elkaar in verband staan? Dan heeft het nu geen nut om die kabel te repareren. Dan moet eerst dat dak gerepareerd worden.

Waarom denk je trouwens dat er een hele nieuwe kabel moet komen? Kan het ook zijn dat er simpelweg een zekering gesprongen is door de kortsluiting?

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Reparatie huurwoning uitgesteld om corona-uitbraak

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Een elektricien komt niet schilderen en vice versa. Neem een verloopsnoer wat u binnen aansluit en u kunt werkzaamheden uitvoeren in de tuin die elektra nodig hebben.

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Reparatie huurwoning uitgesteld om corona-uitbraak

Ongelezen bericht door 16again »

Lady1234 schreef:
18 apr 2020 21:56
Een elektricien komt niet schilderen en vice versa. Neem een verloopsnoer wat u binnen aansluit en u kunt werkzaamheden uitvoeren in de tuin die elektra nodig hebben.
Bij ingraven nieuwe kabel gaat de tuin op de schop, wellicht is dat het bezwaar van TS

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Reparatie huurwoning uitgesteld om corona-uitbraak

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Is juridisch geen reden om huurverhoging te weigeren of bezwaar te maken. Een en ander heeft niets met elkaar te maken.

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Reparatie huurwoning uitgesteld om corona-uitbraak

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De Ts kan zijn tuin niet onderhouden, schrijft en de inbrekers hebben geen licht in de tuin.

Echt geen reden om de huurverhoging te weigeren.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Reparatie huurwoning uitgesteld om corona-uitbraak

Ongelezen bericht door mahadma »

Ter vergelijk: recentelijk is het houtwerk van onze lift aan de buitenkant vervangen door kunststof, in de coronatijd met 3 tot 4 man werkend op een steiger en geregeld op minder dan 50 cm (!)van elkaar. (off topic) Nu hangt er een a4 tje bij de lift van de verhuurder dat er niet meer als 2 personen tegelijk mee mogen. Dubbele moraal? of ben ik gek?

Senso
Berichten: 55
Lid geworden op: 30 mei 2018 17:52

Re: Reparatie huurwoning uitgesteld om corona-uitbraak

Ongelezen bericht door Senso »

Even een bezoekje aan de Woonstichting: https://www.wooninfo.nl/
Die kunnen je precies vertellen wat je rechten zijn en assisteren bij verzoeken om huurverlaging en procedures bij de Huurcommissie.
In dit soort gevallen altijd zorgen dat je notities maakt van de datums waarop je gebeld hebt, wat je besproken hebt en met wie. Ook copiën van brieven meenemen.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Reparatie huurwoning uitgesteld om corona-uitbraak

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

Meld de woningbouw dat JIJ zelf de gewenste afstand zult bewaren en dat dat dus geen reden kan zijn om niet tot onderhoud over te gaan, meld ook je lekkage en wijs ze op de onderhoudsplicht....

Corona of niet de onderhoudsplicht is niet vervallen!!!!

https://www.axiusadvocaten.nl/gebreken- ... nu-precies

Gesloten