LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
weetnietveel
Berichten: 1009
Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door weetnietveel »

GTR schreef:
weetnietveel schreef: Ook is het me niet helemaal duidelijk wat er in dec. 2011 is afgesproken met Uwoon over de kosten die je moest maken, omdat je de woning zelf wilde afmaken.
3- Onze afspraak.. Laat Uwoon daar maar een antwoord op geven. Geen van ons heeft maar iets in handen, waarop staat wat wij hebben afgesproken. Dusja, wat moet ik hier nu aangeven? ze hebben alles altijd ontkend

3- Onze afspraak met uwoon? zij maken 1108euro over. Als compensatie voor het late levering van de woning. Dit leggen ze uit, op 2 reacties van hun kant, die ik op 21-01-2011 en 31-01-2011 van ze krijg.
Okee is duidelijk.

Nu weet ik niet hoe het zit met een vergoeding van 2 maanden huur omdat je woning niet op tijd af was. Want is het wettelijk toegestaan dat ze je die vergoeding geven en dat ze je daarom de schade die er ontstaat door dit te laat opleveren niet hoeven te vergoeden? Ik denk het eigenlijk niet.
GTR schreef:kunnen we even time outen ofzo.
Ja lijkt me een heel goed idee.
Laatst gewijzigd door weetnietveel op 26 nov 2013 16:07, 3 keer totaal gewijzigd.

GTR
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 nov 2013 12:21

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door GTR »

weetnietveel schreef:
GTR schreef:
weetnietveel schreef: Ook is het me niet helemaal duidelijk wat er in dec. 2011 is afgesproken met Uwoon over de kosten die je moest maken, omdat je de woning zelf wilde afmaken.
3- Onze afspraak.. Laat Uwoon daar maar een antwoord op geven. Geen van ons heeft maar iets in handen, waarop staat wat wij hebben afgesproken. Dusja, wat moet ik hier nu aangeven? ze hebben alles altijd ontkend

3- Onze afspraak met uwoon? zij maken 1108euro over. Als compensatie voor het late levering van de woning. Dit leggen ze uit, op 2 reacties van hun kant, die ik op 21-01-2011 en 31-01-2011 van ze krijg.
Okee is duidelijk.

Nu weet ik niet hoe het zit met een vergoeding van 2 maanden huur omdat je woning niet op tijd af was. Want is het wettelijk toegestaan dat ze je die vergoeding geven, maar dat ze je de schade die er ontstaat door dit te laat opleveren, daarom niet hoeven te vergoeden? Ik denk het eigenlijk niet.
GTR schreef:kunnen we even time outen ofzo.
Ja lijkt me een heel goed idee.
Deze zin van jou klopt niet: Want is het wettelijk toegestaan dat ze je die vergoeding geven, maar dat ze je de schade die er ontstaat door dit te laat opleveren, daarom niet hoeven te vergoeden? Ik denk het eigenlijk niet.

weetnietveel
Berichten: 1009
Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door weetnietveel »

Beter zo? Zo niet kijk ik er later nog wel naar.

GTR
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 nov 2013 12:21

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door GTR »

weetnietveel schreef:Beter zo? Zo niet kijk ik er later nog wel naar.
Mijn Nls is inderdaad niet zo best..

ik begrijp ook weer niet wat je ermee bedoeld :-) . Maargoed, hierbij uitleg dan weer:

Ik kreeg, zoals ze zelf ook aangeven, 2x maandhuur compensatie voor het late levering van me woning. Ze hebben dus ook me elektra,gas water etc gebruikt. 3 a 4 weken lang. Ik heb ook doordat ik dit van ze zo kreeg. niks over me eigen schade en dingen die ik heb meegemaakt door hun toedoen, van gezegt.

Het ging mij erom, dat de woning niet af was. Er zouden kosten aan zitten, die geen honderden euros zouden kosten, verder is het zo dat wanneer iemand zijn eigen afval en spullen niet komt halen, je dit dan of weg moet brengen en zij dit moeten betalen, of dit gewoon voor het kantoor van Uwoon kon zetten. In me schuur troffen ze ook enkele spullen van ze, die ik niet wilde wegggooien, kitten, tegels etc kosten geld, en geld verspillen ligt niet in mijn aard. Van de kleuterschool af aan heb ik het van postbus 51 ofzo van wis was met water. kraan dicht als je het niet gebruikt etc. Ik heb ze ook laten weten, wat ik moest doen dan? alles voor jullie kantoor dumpen? matteriele kosten was ik kwijt en ook me aan hun uitgegeven geld. Daarom zei ik van toen iemand vroeg: je hebt compensatie gekregen, wat wil je dan nog...zonder iets te bekijken of te lezen, zei hij dit..ik dacht een dankjewel en me geld die ik aan hun heb verspild zeg ik nog een keer.

Zoals ik al aangaf. In de filmpjes en me lange verhaal waar ik echt niet over heb gedacht. staat alles aangegeven. Als we nu een maand lang tikken, ben ik bang dat mensen zonder het zo te bedoelen, sommige gebeurtenissen zullen verdraaien en dan heb ik het niet over weetnietveel, want hem/haar bedank ik wel, omdat ze me probeerd te helpen

Ik hoop even rust te hebben nu :-)

GTR
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 nov 2013 12:21

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door GTR »

ik kon door dit even niet slapen. ik zeg wel veel en val ook veel in herhaling, maar hoor niks van ze. Ik heb alles neergezet en ook iedereen, ongeacht wie het was netjes te woord gestaan en liet zien dat ik gelijk had, met dat ik me afgezet en opgelicht voelde en hiervoor een reden was. Ik had ze al maanden terug van gezegt dat ik alles online zou zetten. Vonden ze best, en paar weken terug lachte iemand mij ook uit, toen ik dit zei. Ik heb ruim 2 weken terug dit hier geplaats en hun dit gelijk meegedeeld, en ook hun ruim 2 weken terug een brief gegeven, maar ik word dus genegeerd door hun. Het was echt niet leuk, ik was in de war daar. Ik kreeg het niet warm want het was gaar boven met die ramen. en wist echt niet wat ik moest doen. Ik heb ook echt gedacht van platen tijdelijk ervoor kitten ofzo. Extra plastic glas van de bouwmarkt.. Ik werd wakker en doe de dekens weg en zeem de ramen. Als het avond word zeem ik ze weer af. Ik doe de verwarming boven toch iets aan, maar me kleding stonk naar vocht zei iemand. Ik sliep vaak elders en ook me buren kunnen dat bevestigen. Ik ging als het donker werd laat in de avond weg en kwam in de ochtend terug. In de film zie je extra verwarming in de vorm van een oliekachel. Ik heb de bon hier, dat ik hem dus voor dit huis had gekocht. Deze heb ik pas verkocht, met mijn stofzuiger ook. Ik wil even zeggen. Ik heb veel spullen aan de kringloop geschonken toen. En het waren niet alleen spullen die afgedankt waren, maar ik wist er geen raad mee. Maar als ik nu terug denk, ben ik blij dat ik van dat huis af ben. wat een rottijd had ik daar zeg. Als je verdriet zou hebben of het leven zit je niet mee en je wilt overnieuw beginnen.. moet je een huis van uwoon ermelo huren, want dan heb je genoeg in handen om de rest te doen vergeten

ik wil gewoon me punten, zodat ik weer een nette woning heb en me kosten uiteraard met me schade enz
en of je dan een jaar lang gaat graven, kom je ook niet meer dan de waarheid tegen, die alleen maar hun zal raken. Zij negeren mij denk ik nu dan, omdat zij weten dat ik gelijk heb en wachten af, tot ik misschien iets verkeerds zeg ofzo. Dus geloof me, met negeren alleen, zullen jullie alleen jezelf raken, en dat is niet mijn bedoeling hier. Aan het begin maakte ik deze topic aan, omdat iemand daar mij uitlachte. En omdat ik wist,dat er velen bij uwoon, niet wisten, hoe het zat

Het is ook een beetje mijn schuld. want als ik aan het begin hard had opgetreden, was dit alles niet zover gekomen, maar goed

Prolix
Berichten: 624
Lid geworden op: 27 sep 2013 23:57

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door Prolix »

hmm, maar als je zo'n serieus vochtprobleem hebt dan moet je zeker aan de bel trekken bij Uwoon en ze zeggen dat je een vochtprobleem hebt. Dat is namelijk levensgevaarlijk ( ja , echt ) Een huis vol sporen en schimmels.. daar ga je gewoon dood aan, maar heel langzaam...

handige info

GTR
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 nov 2013 12:21

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door GTR »

Ik heb dit even net voor iemand op trosradar neergeplaats, die volgens mij niet zeker wist, of die opgelicht was, heb ik van het net:

Oplichting is een vorm van bedrog, een misdrijf waarbij de dader een ander ontdoet van geld of van waardevolle goederen (artikel 326 van het Nederlandse Wetboek van Strafrecht). Het is een groot risico voor veel mensen, maar de vindingrijkheid waarmee oplichters vaak te werk gaan, wekt bij sommigen ook bewondering.

Oplichting is een strafbaar feit, terwijl het civiele recht mogelijkheden kent om rechtshandelingen die door middel van dwaling, misbruik van omstandigheden of bedrog tot stand gekomen zijn te vernietigen. In de praktijk is de vogel meestal al gevlogen als het zo ver komt, met medeneming van de buit. Soms loopt een oplichter tegen de lamp, maar in de meeste gevallen is zijn buit al "verdwenen".

weetnietveel
Berichten: 1009
Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door weetnietveel »

GTR schreef:Het is ook een beetje mijn schuld. want als ik aan het begin hard had opgetreden, was dit alles niet zover gekomen, maar goed
Je hebt 07-10-2011 een overeenkomst met Uwoon getekend. Jouw verplichting bestond uit: iedere maand de huur aan Uwoon betalen. Jij hebt van 25-10-2011 t/m 30-04-2013 aan deze verplichting voldaan. Dus hoezo schuld???

Uwoon had de verplichting om er voor te zorgen dat je in ALLE RUST van de gehuurde woning KUNT GENIETEN (het z.g. woongenot). Zij hebben van 25-10-2011 t/m 30-04-2013 NIET aan deze verplichting voldaan. Zij hebben daarom schuld!

GTR
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 nov 2013 12:21

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door GTR »

GTR schreef:Ik heb dit even net voor iemand op trosradar neergeplaats, die volgens mij niet zeker wist, of die opgelicht was, heb ik van het net:

Oplichting is een vorm van bedrog, een misdrijf waarbij de dader een ander ontdoet van geld of van waardevolle goederen (artikel 326 van het Nederlandse Wetboek van Strafrecht). Het is een groot risico voor veel mensen, maar de vindingrijkheid waarmee oplichters vaak te werk gaan, wekt bij sommigen ook bewondering.

Oplichting is een strafbaar feit, terwijl het civiele recht mogelijkheden kent om rechtshandelingen die door middel van dwaling, misbruik van omstandigheden of bedrog tot stand gekomen zijn te vernietigen. In de praktijk is de vogel meestal al gevlogen als het zo ver komt, met medeneming van de buit. Soms loopt een oplichter tegen de lamp, maar in de meeste gevallen is zijn buit al "verdwenen".
Ik denk dat ik wettelijk wel kan spreken, dat ik nu vanaf 1 mei 2013 tot en met 27 november 21:37 in ieder geval wel ben opgelicht dan. En dat ik vanaf 25 november 2011 tot en met 27 november 2013 21:37 door uwoon word benadeeld en Uwoon niet al zijn verplichtingen en afspraken na wilt komen. Vorige jaar kon ik spreken van dat Uwoon zijn verplichtingen niet na komt, maar nadat ik alles met bewijzen, iedereen en ook Uwoon zelf, heb laten zien. Kan ik nu dus zeggen van, Uwoon WILT zijn verplichtingen en afspraken nog steeds niet na komen. Afspraken/overeenkomsten die wij in een huurovereenkomst hebben ondertekend en zijn aangegaan, en ook afspraken en wetten/regels die in het huurrecht zijn opgenomen.

En dit heeft iedereen nu wel gezien.

Ik heb een antwoord op mijn schrijven van dd 12-11-2013 echt nodig. Want daarmee kan ik dus verder ondernemen

weetnietveel:)))) ik weet niet of je een hij of zij bent. maar je bent wel grappig soms, bedankt maar doe maar rustig, het komt altijd wel goed, zolang je maar positief blijft en klein droomt

GTR
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 nov 2013 12:21

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door GTR »

weetnietveel schreef:
GTR schreef:Het is ook een beetje mijn schuld. want als ik aan het begin hard had opgetreden, was dit alles niet zover gekomen, maar goed
Je hebt 07-10-2011 een overeenkomst met Uwoon getekend. Jouw verplichting bestond uit: iedere maand de huur aan Uwoon betalen. Jij hebt van 25-10-2011 t/m 30-04-2013 aan deze verplichting voldaan. Dus hoezo schuld???

Uwoon had de verplichting om er voor te zorgen dat je in ALLE RUST van de gehuurde woning KUNT GENIETEN (het z.g. woongenot). Zij hebben van 25-10-2011 t/m 30-04-2013 NIET aan deze verplichting voldaan. Zij hebben daarom schuld!

Mijn schuld= hun vertrouwen.. ik had nooit dit van ze verwacht. Ik dacht van, we moeten nog wel jaren samenleven en je verwacht dit uiteraard niet van ze. Ik kan het nog steeds niet begrijpen. en ik kan ook nog steeds niet begrijpen, waarom ze na alles ook mij negeren en nog steeds begrijp ik ook niet, na alle bewijzen dat ik ze liet zien, zij niks om mij gaven terwijl ik wel alles voor ze over had

En doe even rustig als je wilt :-) ik vind het wel grappig om het te zien, maar woede of boosheid, is op bij mij en nergens voor nodig..komt goed komt goed en als het niet goed komt,,,ook goed :-)

time out even. ik moet even op hun bericht wachten :-)

weetnietveel
Berichten: 1009
Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door weetnietveel »

Ik wilde net schrijven ik denk dat het wel goed komt, maar nu ik dit lees weet ik zeker dat het goed komt.

De reden dat Uwoon geen antwoord geeft ligt hoogst waarschijnlijk in het feit dat ze weten dat ze fouten hebben gemaakt. De smoesjes zullen denk ik ook wel een keer op zijn, dus moeten ze nu serieus en volwassen reageren. En ik denk dat ze daar nogal wat moeite mee hebben. Anders zou ik ook niet weten waarom het zo lang moet duren.

En dat terwijl wat je vraagt toch heel redelijk is. Een andere woning en wat schadevergoeding en een excuus.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Uwoon heeft je het bos ingestuurd met de bezwaarprocedure tegen de huurverhoging. Uwoon wist dat ze je de verkeerde - kansloze - procedure voorstelde, namelijk de bezwaarprocedure tegen de huurverhoging. Deze maakt alleen kans als je geen huurverhogingsvoorstel per post hebt ontvangen voor 1 mei. Of wanneer de huur hoger wordt dan de wettelijk bepaalde maximaal redelijke huur. Of het percentage verhoging te hoog is.

Achterstallig onderhoud en/of onderhoudsgebreken moet worden opgelost door de verhuurder (aangetekend) de "Modelbrief melding gebreken" (gebrekenbrief) te sturen. Je verhuurder krijgt dan 6 weken de tijd om ALLE vermelde gebreken weg te werken. Lukt ze dat niet, dan kun je maandelijks een forse schadevergoeding krijgen net zo lang totdat alle gebreken wél zijn opgelost. En dat is echt een hele stevige stok achter de deur.

http://www.huurcommissie.nl/uploads/med ... urders.pdf
He-le-maal volkalken met alle gebreken die je maar kan vinden, kopietje maken voor jezelf en het origineel aangetekend naar de verhuurder sturen. Als je het zo doet, dan hangen ze. Weet ik uit ervaring.

http://www.huurcommissie.nl/onderwerpen ... -gebreken/

GTR
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 nov 2013 12:21

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door GTR »

Weetnietveel en Bob, dankjewel. Ik las het. Ik ben wel slim, maar wist niet veel. Zoals hun regelementen tot maart of het huurrecht tot een paar weken terug. Door zulke dingen te lezen, zag ik dat ik wettelijk ook gelijk had. Dus niet dat het alleen moreel bekeken, niet juist zou wezen, maar wettelijk ik ook wel in mijn recht stond

weetnietveel
Berichten: 1009
Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door weetnietveel »

Nog even over de ramen van de slaapkamer(s?). Ik heb er niet zoveel verstand van. Maar als jullie kijken naar dit filmpje ---> http://www.youtube.com/watch?v=hafbZHxIbx8 na ong. 13.48 minuten, wat is dan jullie mening over wat er met het hout van de ramen moest gebeuren? Kon Uwoon dit raam (of ramen?) herstellen of moest dit raam vervangen worden??

Prolix
Berichten: 624
Lid geworden op: 27 sep 2013 23:57

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door Prolix »

Kun je zo niet zeggen. Het kan zomaar zijn dat het hout verrot is, maar de verf kan ook gewoon aan vervanging toe zijn.

Stuur die brief zoals Bob zei, dan gaat er wat gebeuren. En hou op met alleen maar erover praten. Praatjes vullen geen gaatjes...

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Prolix schreef:Kun je zo niet zeggen. Het kan zomaar zijn dat het hout verrot is, maar de verf kan ook gewoon aan vervanging toe zijn.

Stuur die brief zoals Bob zei, dan gaat er wat gebeuren. En hou op met alleen maar erover praten. Praatjes vullen geen gaatjes...
Juist, en dat kan een timmerman ter plaatse beoordelen en niet van een filmpje
of foto.

En dat praten erover schiet niet op, doen wat Bob geschreven heeft !

GTR
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 nov 2013 12:21

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door GTR »

men zegt, dat de enige manier om een belediging te aanvaarden, is ze te negeren, want als je dat niet kan, moet je ze weerleggen, en wanneer je ze niet kan weerleggen, heb je ze waarschijnlijk ook wel verdiend.

Het is dit of een misverstand. En anders kunnen we gewoon het systeem afschaffen en terugkeren naar het stenen tijdperk, want in een normale omgeving, zal in deze situatie de zandloper, mij niet NOG nadeliger moeten schaden
Laatst gewijzigd door GTR op 04 dec 2013 01:50, 1 keer totaal gewijzigd.

GTR
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 nov 2013 12:21

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door GTR »

Het mooie aan dit is dus, boontje komt om zijn loontje. De waarheid is harder dan een leugen. En je zult ermee moeten leven. Dat weegt zwaarder, dan dat je met een dure pak en een stropdas en met een niet gemeende Uwoon profiel te koop loopt.

Je moet mensen en bedrijven zoals ik eerder ook al aangaf, niet op een hun woorden maar op hun daden geloven/beoordelen.

Ik bied wel mijn excuses aan, voor wie dit niet was bedoeld.

Prolix
Berichten: 624
Lid geworden op: 27 sep 2013 23:57

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door Prolix »

Bob Schurkjens schreef:Uwoon heeft je het bos ingestuurd met de bezwaarprocedure tegen de huurverhoging. Uwoon wist dat ze je de verkeerde - kansloze - procedure voorstelde, namelijk de bezwaarprocedure tegen de huurverhoging. Deze maakt alleen kans als je geen huurverhogingsvoorstel per post hebt ontvangen voor 1 mei. Of wanneer de huur hoger wordt dan de wettelijk bepaalde maximaal redelijke huur. Of het percentage verhoging te hoog is.

Achterstallig onderhoud en/of onderhoudsgebreken moet worden opgelost door de verhuurder (aangetekend) de "Modelbrief melding gebreken" (gebrekenbrief) te sturen. Je verhuurder krijgt dan 6 weken de tijd om ALLE vermelde gebreken weg te werken. Lukt ze dat niet, dan kun je maandelijks een forse schadevergoeding krijgen net zo lang totdat alle gebreken wél zijn opgelost. En dat is echt een hele stevige stok achter de deur.

http://www.huurcommissie.nl/uploads/med ... urders.pdf
He-le-maal volkalken met alle gebreken die je maar kan vinden, kopietje maken voor jezelf en het origineel aangetekend naar de verhuurder sturen. Als je het zo doet, dan hangen ze. Weet ik uit ervaring.

http://www.huurcommissie.nl/onderwerpen ... -gebreken/
Heb je dit nou al eens een keer uitgevoerd of blijf je hier maar posten en klagen zonder iets te doen? Je bent de enige die jezelf uit de situatie kan halen. Doe nou eens iets!

GTR
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 nov 2013 12:21

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door GTR »

Prolix schreef:
Bob Schurkjens schreef:Uwoon heeft je het bos ingestuurd met de bezwaarprocedure tegen de huurverhoging. Uwoon wist dat ze je de verkeerde - kansloze - procedure voorstelde, namelijk de bezwaarprocedure tegen de huurverhoging. Deze maakt alleen kans als je geen huurverhogingsvoorstel per post hebt ontvangen voor 1 mei. Of wanneer de huur hoger wordt dan de wettelijk bepaalde maximaal redelijke huur. Of het percentage verhoging te hoog is.

Achterstallig onderhoud en/of onderhoudsgebreken moet worden opgelost door de verhuurder (aangetekend) de "Modelbrief melding gebreken" (gebrekenbrief) te sturen. Je verhuurder krijgt dan 6 weken de tijd om ALLE vermelde gebreken weg te werken. Lukt ze dat niet, dan kun je maandelijks een forse schadevergoeding krijgen net zo lang totdat alle gebreken wél zijn opgelost. En dat is echt een hele stevige stok achter de deur.

http://www.huurcommissie.nl/uploads/med ... urders.pdf
He-le-maal volkalken met alle gebreken die je maar kan vinden, kopietje maken voor jezelf en het origineel aangetekend naar de verhuurder sturen. Als je het zo doet, dan hangen ze. Weet ik uit ervaring.

http://www.huurcommissie.nl/onderwerpen ... -gebreken/
Heb je dit nou al eens een keer uitgevoerd of blijf je hier maar posten en klagen zonder iets te doen? Je bent de enige die jezelf uit de situatie kan halen. Doe nou eens iets!
Wereldse vreugden en deugden komen en gaan, een leven dat zo mooi was, zal eens wel ophouden met bestaan..Dante had iets moois neergezet. Laat varen alle hoop, gij die hier voorbij treed. Dat was Dante's visie over de hel, inferno. Hij bedoeld dus, laat varen alle hoop, gij die hier (hellepoort) voorbij treed..en blijf 1 met je zonden..In dit leven, laat je van je zelf niks achter, dan dat je de mensen van jezelf, hebt laten kennen..ja, je maakte iemand bijna alles afhandig, en liet MET ZULKE NORMEN EN WAARDEN, een huis en een dikke bmw achter..

Het enige wat ik hier heb gedaan, is zoals in het begin al was aangegeven, dit alles met jullie (en bijna IEDEREEN van uwoon) gedeeld.

Ik hou me even stil.

Gesloten