LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door Chocomelk »

GTR schreef: Verder hebben jullie overal gelijk in, en hou ik me kop, want ik begin te accepteren dat het aan mij ligt. Iemand die altijd geesteszieke werd genoemt zei een keer: Vroeger was gek zijn een uitzondering, nu is het een regel.. bedankt nog.
Dit is een consumentenforum waar iedereen mag reageren of vragen mag stellen aan
de topicplaatser.
Als men vragen stelt dan ga je in de slachtofferrol zitten en roept : Verder hebben jullie overal gelijk in, en hou ik me kop, want ik begin te accepteren dat het aan mij ligt
Ik heb nergens geschreven dat het u schuld is of dat het aan u ligt, ik heb gewoon normaal wat
vragen gesteld en meer niet. :shock:

GTR
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 nov 2013 12:21

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door GTR »

weetnietveel schreef:
weetnietveel schreef:GTR even een vraag: had je wel gewoon de huur betaalt vanaf het moment dat je de sleutel had gekregen?
GTR schreef:Jawel, ik heb altijd automatisch alles betaald.
Dus je hebt ook de huur betaald voor de tijd dat je het wel huurde, maar er 3/4 weken niet kon wonen?
Als dat zo is heb je namelijk géén geldbedrag gelijk aan 2 maanden huur als "compensatie" ontvangen, maar ongeveer 1 maand, omdat ze die 3/4 weken sowieso niet in rekening bij jou mogen brengen.

Wat daar is gebeurt is gewoon te gek voor woorden! Ze hebben in feite gewoon 3/4 weken een zwerver van je gemaakt, die maar moet zien waar hij de nacht doorbrengt. Niet te geloven!!
En daarna ga je huur betalen voor een woning die niet af is. Je kunt als woningbouw toch geen woning verhuren zonder stopcontacten en kapot hang- en sluitwerk en nog vochtig ook!!

En daar kunnen ze ook geen compensatie voor geven want ze MOESTEN dit gewoon in orde maken!
Ik neem tenminste aan dat je niet in dienst van Uwoon was en loon kon ontvangen voor het werk dat zij moesten verrichten.
Dus ze konden je m.i. alleen een compensatie geven voor de kosten die je hebt moeten maken, omdat je er niet kon wonen en je de huur terugbetalen die je ten onrechte hebt betaald.

En geen loon betalen voor werk waar Uwoon verantwoordelijk voor is.
Dus ook niet voor de bomen die je hebt opgeruimd of de rommel die zij hebben laten liggen die je hebt opgeruimd, want je werkt niet voor Uwoon, je bent de huurder.
En dan kun je wel zeggen: ik heb wel al dat werk voor ze gedaan, maar dat had je dus niet moeten doen.
Ik accepteerde deze woning op 07-10-2013 en betaalde een week later huur 25-11-2012 tot 01-01-2013 in 1 keer. Ze hadden voor deze woning dus ook zo lang de tijd om het af te maken. Verder is het zo dat ik niet aan het werk was en ik dacht van ik maakt het wel af. Zo doe ik ook iets en krijg ik me kosten wel. Die bomen konden ze ophalen. Of als we aan tafel zouden zitten, was het wegbrengen van alle rommel denk ik 20euro inc benzine. Ze vragen hier in Ermelo een starttarief van 10euro tot en met 100kilo afval. IK bracht een paar keer met me auto dingen weg en dat kostte 10euro. En dan bracht ik een paar dagen later weer iets weg. Die vent keek me zo aan, omdat het weinig was. Ik zei van ja, ik betaal ook 3,5euro voor een afvalcontainer, dus maakt het mij niet uit. 5euro in de pot voor jullie? dat heb ik ook gedaan. En in mijn containertje heb ik ook wel dingen weggegooit. En ik zou dan ook even hun aanhanger hebben willen lenen. Met hun aanhanger zouden ze het niet eens moeilijk doen, want die stellen ze wel weer graag aan de huurders ter beschikking. MAar ik kon niet eens zover met hun komen. Ik kreeg een compensatie zoals zij het zeggen voor het late levering van me woning. Ik zou het niet mooier dan dit kunnen willen maken. Want ze zeggen het zelf ook al. Ver waren er gewoon verf, plamuur etc etc kosten.

Kijk ik deed veel en kwam er op een gegeven moment achter, dat ik met 2x compensatie werd 'weggezet'. Anders zou ik ze om scharnieren hebben gevraagt en nadat ik de kozijnen had geschilderd, deze zelf wel bevestigt. En dat geld ook voor andere spullen. Wie zou er nou zo dom wezen om dingen die zij hebben moeten leveren en doen, uit zijn of haar zak betalen? kijk voor dat ik een week meer heb gewerkt daar vind ik niet erg. En ik heb nooit ergens meer dan een dankbaar gebaar voor dit gevraagt.

GTR
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 nov 2013 12:21

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door GTR »

choco, ik word iedere keer door jou en profix in de slachtoferrol geduwt, ipv dan dat ik dit wel wil. Heb je dat in de gaten? Dat vind ik dus niet leuk. Als jullie mee willen denken of vragen hebben, is het natuurlijk onbeleefd dat jullie hiervoor de moeite nemen, en ik dit niet, voor zover ik kan beantwoord. Ik zette als kopstuk: ik ben afgezet en oplicht door de Uwoon. Dit is door de moderators waarschijnlijk veranderd in: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting.

IK sta nog steeds erachter dat ik ben afgezet en opgelicht door hun. Mochten ze het tegendeel bewijzen graag. Ik heb dit alles op deze site van www.trosradar.nl geplaats omdat heel veel mensen het hier hoog achten. En ikzelf kan niet blijer wezen met zo'n forum nu. Dus mocht Uwoon het tegendeel willen bewijzen. Mogen ze het doen. EN anders is het heel normaal dat ze het op een misverstand zullen gooien, mij dit keer hun dankbaarheid en excuses wel aanbieden, en mijn schade betalen, en mijn woonpunten teruggeven. Ipv nu weer met smoesjes komen die nergens op slaan. ik ben nu weer 2 jaar verder.

Kijk ik heb me kinderen sinds oud en nieuw niet gezien. In zo'n woning is het niet gezond dat ze van 150km ver hier worden gehaald. Verder jank ik ook niet dat ik zonder inkomen zit. Het is aan mij te verwijten dat ik dit alles niet heb geaccepteerd en nu dus omdat ik thuisloos ben, geen inkomen van hun krijg.

Denk mij aub weg als persoon. Zie mij als iedere Nederlandse huurder waarvoor er huurrechten bestaan. Waarvoor er wetten zijn gemaakt om ze na te leven en na te laten leven. Want normen en waarden speelden hier nooit een rol bij ze.

Dus ik sta er nog steeds achter: IK BEN OPGEZET EN OPGELICHT DOOR DE UWOON tot het tegengestelde is bewezen, of men zich er dit van bewust word of nu wel zijn/haar verantwoordelijkheden neemt en dit goedmaakt, zoals het hoort. Geen dikke Ferari of wat dan ook. Gewoon alle schade met het geleden kosten, met verhuiskosten optellen en klaar. En het is mijn recht mijn woonpunten vanaf de vorige woning terug te krijgen. Ik heb het niet eens over gehad dat mijn huur van de lauwers 420euro was en nu zeker wel 550euro omdat de nieuwe huurder er geen 18jr woont enz...

Als er wetten voor mij gelden, gelden die ook weer voor een ander. Als mens zou ik dit iemand niet aandoen. En zij zouden als mens ook hun direkte omgeving dit niet aan doen. Want dan moet je ze altijd in de ogen kijken. Ik ben het vaak zat inderdaad. Ik zit erin en er komt al jaren niks van terecht. Dus dan heb je vaak dat je of de handdoek steeds in de ring gooit, ofdat je iedere keer moeite doet omdat jijzelf dit niet kan accepteren en of begrijpen. Dit alles slaat gewoon nergens op. En er iets achter zoeken dan dat er zou zijn, is niet nodig..

Ik dank de mensen die achter deze site staan en deze site hebben opgemaakt. Nu ben ik wel me verhaal netjes kwijt en kan niemand dit mij wel afpakken..

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Ben het volledig met je ééns dat wetten voor iedereen
moeten gelden en niet voor de ene wel en de andere niet.

Ik wens je veel sterkte en succes toe en hopelijk word het nog
allemaal opgelost voor je !

GTR
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 nov 2013 12:21

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door GTR »

opgezet= afgezet :-D

Choco, dankjeeee

GTR
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 nov 2013 12:21

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door GTR »

Onderstaande is van een half uur eerder ofzo, voordat ik de sleutels overhandigde. is te zien aan de tijd en datum van de ipad. Buiten sensorlampen hadden mij ook bv 50euro gekost. Zijn niet te zien en hekken etc


http://www.youtube.com/watch?v=RcamLBg261s

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Volgens mij heb je de woning in keurige staat gekregen voor de oplevering als ik je filmpje bekijk. Als je het niet eens bent met de eindinspectie: gewoon niet je handtekening zetten.

Nog een tip voor de toekomst: Als je verhuurder je laat zitten met achterstallig onderhoud of andere gebreken: stuur dan deze brief naar je verhuurder http://www.huurcommissie.nl/onderwerpen ... -gebreken/

Even invullen en aangetekend naar je verhuurder sturen. Een stevige stok achter de deur omdat ze alle gebreken dan binnen 6 weken moeten oplossen. Doen ze dat niet, dan kun je de Huurcommissie laten langs komen en die kunnen de huur verlagen net zo lang totdat de problemen zijn opgelost.

GTR
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 nov 2013 12:21

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door GTR »

bedankt voor het linkje Bob...Een ander zal er hoop ik veel aan hebben.

ik vertrouwde ze dus ook niet. Dus ben ik altijd naar de balie gegaan en vroeg ze om alles te kopieeren en mij met een stempel en data de kopieen te geven. Aan de balie zijn ze wel altijd erg aardig.

Ik heb dit alles hier nu gezet en ook op youtube. Nergens verder. En ook had ik Uwoon Ermelo/Elburg/Harderwijk gelijk al op de hoogte van dit alles gebracht. Ik had ook maanden terug hun laten weten dat ik alles online ergens wilde zetten. Eigenlijk wist ik, dat wanneer ik dit wel online zou zetten, zij dit alles wel zouden bekijken. Ik had dit eerder op een usb stick aan hun gegeven. Ik had mijn verhaal aan hun proberen uit te leggen

Prolix
Berichten: 624
Lid geworden op: 27 sep 2013 23:57

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door Prolix »

GTR schreef:... Ik had mijn verhaal aan hun proberen uit te leggen
waarschijnlijk begrepen ze het net zo min als wij

GTR
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 nov 2013 12:21

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door GTR »

Prolix schreef:
GTR schreef:... Ik had mijn verhaal aan hun proberen uit te leggen
waarschijnlijk begrepen ze het net zo min als wij

Jij en Uwoon toen, zullen het inderdaad nooit begrijpen hahah

Want ik gaf eerder aan dat ik alles op een usb stick aan hun heb gegeven, maar zij keken er niet naar of ze keken wel maar ze dachten dat ze alles konden maken, of weet ik het, misschien namen ze me niet serieus. Net zoals jou nu weer, want je leest of bekijkt niks

Dankjewel he Profix hi5

GTR
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 nov 2013 12:21

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door GTR »

weet je wat echt echt hard en zeer zeer laag is? kom ik net pas achter..en zo haat je ze gewoon. Dit had ik dus niet eens in de gaten, omdat dit niet reel is!!

Ik keek net nog even naar alle videos van mij enz. Het 2de films duurt 5:30 en derde film 1:31 minuten. Ik zag net iets waar ik niet eens aan gedacht had. Die vent die die eindopname had opgemaakt. Mij een brief van de Uwoon had meegenomen om mij te garanderen dat de nieuwe huurder wle zijn geld zou krijgen. En omdat de nieuwe huurder niet kwam opdagen, en hij hem niet kon bereiken. Mij vertelde met maakt u zich niet druk u krijgt uw geld. Want ik wilde de sleutel zo niet afgeven en vroeg hem weer 3 dagen de tijd, die zij een week van te voren hadden beloofd, wanneer de nieuwe huurder er van af ziet om mijn inboedel over te nemen, of wanneer hij mij het geld er niet voor zou geven..Mij dus vertelde dat ik me niet druk om moest maken en Uwoon ervoor zou zorgen, dat ik me geld zou krijgen. Waarop ik antwoorde: sorry maar ik heb gezien hoe jullie zijn en ik vertrouw jullie niet meer.....

Hij zei, weet je wat kijk maar en zette op de brief: nieuwe huurder kijgt de sleutel als hij MIJ dus zijn verplichtingen heeft voldaan...Dat zie je in het filmpje...

Er kwam niks van terecht, want we hebben met de balie en met mevr J etc gebeld. en op een mail van mij later met: Uwoon stond garant en ik heb alles op papier etc etc

kreeg ik deze antwoord: Uwoon weet niet welke afspraken u met de huurder had, en kan er niet voor zorgen dat u meer betaald krijgt... NAAM HANDTEKENING= van: MAAK JE NIET DRUK WIJ ZULLEN ER WEL GARANT VOOR STAAN. NEE JOH UWOON IS NIET ZO. WEET JE WAT, IK ZET DIT OOK OP PAPIER. .

Wat zijn jullie voor mensen man. Ikzelf zet dit als mens zijnde schamend hier neer. jullie hebben 8500 woningen en jullie profiel zal ik nu ook hier kopieeren..

Profiel

UWOON werkt aan betaalbare en plezierige huisvesting in Elburg, Ermelo en Harderwijk. We verhuren en verkopen woningen, maar zijn ook een sterke partner bij herstructurering of ontwikkeling van bouwplannen. Samen met bedrijven en instellingen realiseren wij woon-, zorg- en werkconcepten voor tal van doelgroepen. Betrokkenheid bij de lokale samenleving is de belangrijkste drijfveer voor ons handelen. We staan middenin in de samenleving en willen actief bijdragen aan de leefbaarheid daarvan.

UWOON bezit zo’n 8.500 woningen verspreid over de gemeenten Elburg, Ermelo, Harderwijk en Oldebroek. Onze naam verwoordt waar we voor staan: de wensen van klanten staan centraal in de dienstverlening. Het motto is dan ook: ‘Woon zoals u wilt’. We richten ons op een door de klant gewenste wooncarrière binnen de wijken en kernen met respect voor de verschillende woon- en leefstijlen. We willen dus diensten en woningen bieden, waarmee klanten in iedere levensfase en met iedere zorgbehoefte kunnen blijven wonen.

UWOON is in 2008 ontstaan uit een fusie tussen de woningstichtingen CWS uit Harderwijk, De Betere Woning uit Elburg en De Groene Zoom uit Ermelo. Daarmee is een bredere inzet mogelijk op het gebied van woningen, maar ook op het gebied van woonomgeving, zorg, welzijn, leefbaarheid en ontwikkeling van projecten en producten. Een grotere organisatie kan de kwaliteit van de dienstverlening beter garanderen en verder verbeteren.

GTR
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 nov 2013 12:21

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door GTR »

Onderstaande film duurt 12:17. Hier zie je weer naar mijn zeggen, dat ze net als van mijn vorige post met mijn inboedel, de boel naar hun hand verdraaien/zetten. Alles gaat zo bij hun.

Ik werd gewoon afgezet, daarna opgelicht met beloftes en afspraken die ze verdraaien en niet nakomen. Verder denken ze zeker dat ze alles kunnen maken, zolang ze het netjes op schrift zetten. Maar het geheel liegt er niet om. oja, deze is net nog gemaakt

http://youtu.be/2npVFAxoASU

weetnietveel
Berichten: 1009
Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door weetnietveel »

In juli 2012 krijg je een huurverhoging. Je weet dat dit normaal is en dat Uwoon dit gewoon kan doen.
Maar je wilt het hebben over de kosten die je hebt gemaakt. Deze kosten zijn het gevolg van een woning die Uwoon verhuurde die nog niet te verhuren was en die ze ook nooit af hebben gemaakt? Dit heeft dus helemaal niets te maken met deze huurverhoging en hoeft dus ook niet naar de huurcommissie gestuurd te worden. Waarom Uwoon dit toch naar de huurcommissie stuurde is ook mij ook een raadsel.
Nu weet ik niet precies welke kosten je bedoelt. Misschien dat je dit nog duidelijk hier wilt neerzetten.

Dat garant staan dat je het geld van de overname van de nieuwe bewoner zou krijgen is heel duidelijk.
Er stond heel duidelijk in de brief dat de nieuwe bewoner de sleutel pas zou krijgen als hij zijn verplichtingen in verband met overname aan jou had voldaan.

Dat dezelfde persoon wie jou dit zwart op wit geeft je dan een aantal weken later een mail stuurt met: ik weet niet welke afspraken jullie (de nieuwe bewoner en jij) hebben gemaakt en dan eigenlijk zegt: "zoek het maar lekker uit", is natuurlijk nog een stapje verder dan achterlijk. Heb ik dus geen woorden voor...

Want als hij niet zou weten wat die verplichtingen waren, hoe kon hij dan weten wanneer die verplichtingen voldaan waren??? En hoe kon hij dan weten wanneer hij de sleutel aan de nieuwe bewoner kon geven??? ONMOGELIJK DUS!

GTR
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 nov 2013 12:21

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door GTR »

[quote="weetnietveel"]In juli 2012 krijg je een huurverhoging. Je weet dat dit normaal is en dat Uwoon dit gewoon kan doen.
Maar je wilt het hebben over de kosten die je hebt gemaakt. Deze kosten zijn het gevolg van een woning die Uwoon verhuurde die nog niet te verhuren was en die ze ook nooit af hebben gemaakt? Dit heeft dus helemaal niets te maken met deze huurverhoging en hoeft dus ook niet naar de huurcommissie gestuurd te worden. Waarom Uwoon dit toch naar de huurcommissie stuurde is ook mij ook een raadsel.
Nu weet ik niet precies welke kosten je bedoelt. Misschien dat je dit nog duidelijk hier wilt neerzetten.

Hoi weetnietveel, kort samengevat: ik diende bezwaar in, door zoals het wettelijk gezegt word, ACHTERSCHALLIG ONDERHOUD EN OMDAT DE WONING NIET AF IS. Ik word in de Aldi gebeld en die dame wil het ter plekke door de telefoon afhandelen. En omdat ik in het gesprek aangeef, dat ik een antwoord van hun op mijn bezwaar wil hebben, stuurt zij het door naar de huurcommissie. Ik heb de huurcommissie hierover benaderd en info gevraagt. Daarna heb ik alle info omtrent de huurcommissie en bezwaren op het net gelezen. Ik belde de huurcommissie weer en liet hun weten dat ik NIET tegen het wettelijke toegestane percentage van de huurverhoging bezwaar had gemaakt. En dat ik alles WEL netjes elke maand, met de huurverhoging die pas is toegepast betaal. Dus vond dat de Uwoon, zonder een antwoord op mijn bezwaar, dit niet naar hun had mogen doorsturen...Dit verhaal heb ik ook de Uwoon op schrift laten weten, en ik heb ook een reden gevraagt, waarom ze dit hebben doorgestuurd, en waarom dit zo is gegaan. Uwoon bevestigt mijn zeggen hier, ook, in hun brief met de data augustus 2012.

Uitslag maanden later van de huurcommissie: Wettelijke toegestane huurverhoging is juist toegepast. Ik moest rond de 31euro kosten betalen.

Bij Uwoon wisten meerdere mensen dit alles. En ook dat ik met de overname, nog een tegoed van de nieuwe huurder had. En stond er ook dubbel garant voor. Het is niet die ene persoon die dit doet of die andere. Je weet daar nooit wie je te woord staat en wie je zal afzetten of oplichten of de boel zal verdraaien. Je draait het rat in het rond, en komt bijna iedere keer iemand tegen die jou te pakken neemt. Ze moeten eindelijk doorhebben dat mensen dit kunnen zien en niet meer de WETTEN naar hun hand verdraaien. Ik ben blij dat ik me verhaal hier neer kan zetten en dat er zulke sites als www.trosradar.nl zijn, want wanneer zij zoiets, nog een keer met een andere huurder uithalen, kan hij/zij mij altijd aanwijzen. Dit geeft mij echt wel een beetje genoegdoening.

Verder is het zo dat ze 2 weken terug ofzo in een brief weer aangeven: Nieuwe huurder kreeg de sleutel van de aannemer..Alsof dat wat aanmaakt, want ze ontkenden eerst elke betrokkenheid en hadden nergens een weet van, en als paaltje bij puntje komt...kiezen zij het beste antwoord, uit de enige slechte smoesjes die zij nog bezitten.

Toen ik 10 jr oud was, kreeg ik van iemand te horen van, dus iedereen heeft ongelijk en jij niet? Ik moest het van hem toen accepteren. Ik weet nu, in dit geval, wel dat het aan mij ligt. Alleen zou ik, uit hun mond willen horen wat ik heb misdaan..

weetnietveel
Berichten: 1009
Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door weetnietveel »

GTR schreef:kort samengevat: ik diende bezwaar in, door zoals het wettelijk gezegt word, ACHTERSCHALLIG ONDERHOUD EN OMDAT DE WONING NIET AF IS.
Bezwaar indienen doe je omdat je het ergens niet mee eens bent. Dus lag er in juli 2012 al een beslissing bij Uwoon dat ze niets deden aan het achterstallig onderhoud en dat ze de woning ook niet af gingen maken? Klopt?

En wat was dat achterstallig onderhoud in juli 2012? En wat moesten ze nog afmaken in juli 2012?

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door puma73 »

Laat GTR eens beginnen met zijn verhaal kort en in chronologische volgorde van gebeurtenissen hier neer te zetten. Dat werkt een stuk overzichtelijker dan al die (veel te lange) filmpjes.

Dit advies heeft jolijn overigens al op pagina 1 gegeven. een hoop mensen haken af omdat het verhaal zeer onduidelijk en onoverzichtelijk is.

weetnietveel
Berichten: 1009
Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door weetnietveel »

GTR schreef:Verder is het zo dat ze 2 weken terug ofzo in een brief weer aangeven: Nieuwe huurder kreeg de sleutel van de aannemer..Alsof dat wat aanmaakt, want ze ontkenden eerst elke betrokkenheid en hadden nergens een weet van, en als paaltje bij puntje komt..
Dat de nieuwe bewoner de sleutel van een aannemer kreeg is hun probleem.
Jij hebt in mei 2013 zwart op wit dat de nieuwe bewoner de sleutel pas zou krijgen als hij aan zijn verplichting ( jou de afgesproken €850,- betalen) zou hebben voldaan. Dit is niet gebeurd.

En omdat Uwoon dit probleem heeft veroorzaakt behoort Uwoon dit ook op te lossen. En dat dit na 6 1/2 maand nog steeds niet gebeurd is m.i. behoorlijk hufterig!

Wijziging mei i.p.v april, €850,- i.p.v. €1200,- en 6 1/2 maand i.p.v. 5 1/2
Laatst gewijzigd door weetnietveel op 20 nov 2013 09:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door Chocomelk »

weetnietveel schreef:Dat de nieuwe bewoner de sleutel van een aannemer kreeg is hun probleem.
Jij hebt in april 2013 zwart op wit dat de nieuwe bewoner de sleutel pas zou krijgen als hij aan zijn verplichting ( jou de afgesproken €1200,- betalen) zou hebben voldaan. Dit is niet gebeurd.
De woningstichting kan toch niet een maand of langer gaan wachten tot nieuwe huurder de
vorige huurder betaald heeft ?
Dan loopt de woningstichting huur mis en hebben een lege woning staan.

Heb zelf ook ooit een huurwoning gehad die ik verlaten heb maar wat ter overname was ging
tussen mij en nieuwe huurder, wel moest het op papier gezet worden wat nieuwe huurder over nam maar verder stond woningstichting daarbuiten.
Neemt nieuwe huurder het niet over moeten de dingen verwijderd worden of uit de woning gehaald worden zoals oa rolluiken etc wat ik had.

GTR
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 nov 2013 12:21

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door GTR »

weetnietveel schreef:
GTR schreef:kort samengevat: ik diende bezwaar in, door zoals het wettelijk gezegt word, ACHTERSCHALLIG ONDERHOUD EN OMDAT DE WONING NIET AF IS.
Bezwaar indienen doe je omdat je het ergens niet mee eens bent. Dus lag er in juli 2012 al een beslissing bij Uwoon dat ze niets deden aan het achterstallig onderhoud en dat ze de woning ook niet af gingen maken? Klopt?

En wat was dat achterstallig onderhoud in juli 2012? En wat moesten ze nog afmaken in juli 2012?
Weetnietveel, dat kan ik dus nu niet vertellen of bevestigen. Want ik heb geen reactie van mijn bezwaar van ze in handen. Als zij mij een kennisgeving of antwoord stuurden met dit of dat. Kon ik dit hier aangeven. Dan zou ik met hun antwoord of kennisgeving, verder gaan. Dit zouden zij volgens mij hadden moeten doen. Door de telefoon kan je dit niet afhandelen. En afschuiven op de huurcommissie, terwijl niet zij, maar Uwoon zelf wel weet wat er aan de hand is, was zwak en niet terecht in mijn ogen.

Ik zoek me bezwaar even op. En daarna zet ik hier neer, wat mijn bezwaar was. want straks word ik nog op een tik of woord fout na dit alles nog hier op aangekeken. want meer is er niet te maken.

Verder heb ik ook met Uwoon Harderwijk etc hierop geproken en ik ga en zou hier niet moeten zetten, dat zij mij wel gelijk gaven. Ik zeg iedere keer Uwoon, maar het is Uwoon Ermelo.

choco, die vent kreeg 5 a 6duizend euro van de Uwoon. Ze zouden zijn huis gaan slopen en omdat hij MOEST verhuizen, kreeg hij dit bedrag, maar dan wanneer hij zijn eigen huur had opgezegt. Ik heb de Uwoon aangegeven van, maak mijn deel van mijn inboedel dan aan mij rechtstreeks over. Ik heb de nieuwe huurder al een week van te voren verteld, dat hij Uwoon even misschien moest benaderen, voor een voorschot, ofdat hij ze liet weten, dat Uwoon dit bedrag aan mij moest overmaken. Die vent was ook met de eindopname ook niet te bereiken, en heeft het genot, nu om over mijn spullen, zijn verhuiskosten, en al mijn moeite te genieten

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door Jolijn »

Chocomelk schreef:
weetnietveel schreef:Dat de nieuwe bewoner de sleutel van een aannemer kreeg is hun probleem.
Jij hebt in april 2013 zwart op wit dat de nieuwe bewoner de sleutel pas zou krijgen als hij aan zijn verplichting ( jou de afgesproken €1200,- betalen) zou hebben voldaan. Dit is niet gebeurd.
De woningstichting kan toch niet een maand of langer gaan wachten tot nieuwe huurder de
vorige huurder betaald heeft ?
Dan loopt de woningstichting huur mis en hebben een lege woning staan.

Heb zelf ook ooit een huurwoning gehad die ik verlaten heb maar wat ter overname was ging
tussen mij en nieuwe huurder, wel moest het op papier gezet worden wat nieuwe huurder over nam maar verder stond woningstichting daarbuiten.
De woningstichting hoeft geen huur mis te lopen, dat staat los van de afspraken die TS met de nieuwe huurder heeft. De huur kan gewoon per afgesproken datum ingaan.
Zo ik het begrijp heeft de woningstichting zelf aangeboden tussen TS en de nieuwe huurder te komen en de sleutel pas over te dragen als de nieuwe huurder aan al zijn verplichtingen had voldoen.
Het is me niet duidelijk hoe die controle daarover was afgesproken en hoe lang de nieuwe huurder de tijd kreeg om het restant bedrag over te maken enz. en als de huurder zich hier niet aan houdt wat er dan moet gebeuren enz.

Gesloten