LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
GTR
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 nov 2013 12:21

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door GTR »

jolijn, speciaal voor jou, ik noem je naam ook erin want ik heb deze net genomen en is 4minuten lang. waarom ik o.a me opgelicht en afgezet voel, en dit bewijs :

http://www.youtube.com/watch?v=1r7KCHa51B8

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door Jolijn »

Ik hoef niet nog weer een filmpje met weeeeeer hetzelfde langdradige verhaal.
En aan zo'n verhaal heeft niemand wat als je ooit Uwoon nog eens officieel aansprakelijk wilt stelen.
Je kunt het ook laten zien met een duidelijke kopie van die brief (scannen en dan uploaden naar hier) waarop dan alleen maar feiten hoeven te staan: datum, bedrag enz.
Aan het verhaal er om heen van hij zei dit weet je wel en toen heb ik die opgebeld weet je wel en toen zei hij weer van dit en me dat.
Als jij je er prettig voelt om het op deze manier zo te vertellen: prima, als je het op deze manier doet naar bijv. de huurcommissie, Juridisch Loket enz. gaat dat tegenstaan ben ik bang en kan men de moed niet opbrengen om je verhaal aan te horen/lezen.

[ongepast taalgebruik verwijderd door de Moderator]

weetnietveel
Berichten: 1009
Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door weetnietveel »

Jolijn schreef: Het is me niet duidelijk hoe die controle daarover was afgesproken en hoe lang de nieuwe huurder de tijd kreeg om het restant bedrag over te maken enz. en als de huurder zich hier niet aan houdt wat er dan moet gebeuren enz.
Ik begrijp eigenlijk niet wat je niet begrijpt maar goed.

Ts moet 01-05-2013 de sleutel van zijn woning inleveren. Hij heeft dan nog niet het geld (€850,-) van de nieuwe bewoner ontvangen. Op deze laatste dag WANT TS MOET DE SLEUTEL INLEVEREN, is de nieuwe bewoner niet aanwezig en ook telefonisch niet bereikbaar.
Dus dan heeft ts (zoals afgesproken) nog 3 dagen de tijd om zijn spullen uit de woning te halen.
Jolijn tot zo ver duidelijk? De nieuwe bewoner was dus al te laat.

Dan zegt Uwoon en geeft dit ook zwart op wit:
Uwoon schreef:Dhr ... (nieuwe bewoner) ontvangt pas de sleutel van de woning als hij zijn verplichting i.v.m. overname aan dhr... (ts) heeft voldaan.
Dus zij zeggen in feite: "laat je spullen maar staan joh, komt echt helemaal goed hoor."
En ts doet dit, omdat hij het immers nu zwart op wit heeft.
Jolijn tot zo ver duidelijk? Als de nieuwe bewoner niet betaalt hadden ze hem NIET DE SLEUTEL MOETEN GEVEN, maar ts de sleutel moeten geven zodat hij nog 3 dagen de tijd had gehad om zijn spullen uit de woning te halen.

Ts belt een week later en nog een aantal keren maar dat levert niets op.
Dan stuurt hij 22-06-2013 een mail naar Uwoon omdat hij nog steeds geen geld (€850,-) heeft ontvangen.
Het antwoord van Uwoon -zie filmpje 7 bij 2.50- is dan:
vrij vertaald Uwoon schreef:We hebben contact gehad met de nieuwe bewoner blabla.
Hij geeft aan te hebben betaald. Wij hebben dit natuurlijk niet gecontroleerd. Nee :lol: anders hadden wij wel geweten dat dit niet waar was :lol: :lol:
Trouwens :roll: :roll: wij wisten helemaal niet wat die verplichting van de nieuwe bewoner was hoor. :roll: Ja duuh hoe moeten wij dit nou weten? :roll: Dus wij heten nu even Haas en later zijn wij weer gewoon Uwoon. Zoek het maar uit punt.
Tot zover duidelijk jolijn? Gewoon even contact met ts opnemen (telefonisch of per mail) om te controleren of hij die €850,- daadwerkelijk ontvangen had was voldoende geweest om te weten dat de nieuwe bewoner aan zijn verplichting had voldaan.

GTR
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 nov 2013 12:21

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door GTR »

Hallo, die vent was niet te laat. Hij liet niets van zich horen en was onbereikbaar..Eerder gaf uwoon aan, dat wanneer hij ervanaf ziet om mijn inboedel dan toch over te nemen, ik 3 dagen de tijd zou krijgen.

Jolijn, als ik naar het juridisch loket ga of naar een maatschappelijke medewerker. Ik heb nu geen idee wat ik precies moet doen, maar goed. Dan laat ik ze dus zoals in het filmpje, wel alles laten zien. En vertel ik dus zoals in mijn filmpje te zien is wel mijn verhaal. Daarna zullen zij misschien dingen gaan opschrijven, zoals ik hier met mijn gemaakte filmpjes, alleen het relevante heb laten zien.

Ik was er altijd bij he, dus weet ik echt wel hoe alles zit. En door naar hun reacties te kijken, moet je, wanneer je een beetje slim is wel eigenlijk zien hoe zij bezig zijn.

Verder wil ik zeggen, met huuropzegging, gaf ik ze al aan dat ik later me kosten en schade op hun zou verhalen. Want ik voelde me toen afgezet. En later kreeg ik dus nog dit erbij, van het misgaan van mijn opzegging enz.

Dinsdag vorige week, heb ik ze een duidelijke brief op het kantoor in Harderwijk afgegeven. Hiervan heb ik en een kopie en een datum. Ik zette erop dat ik, gelezen te hebben het huurrecht artikel, omdat ik zo vaak getracht heb om mijn schade te krijgen en omdat dit alles vanaf het begin van mijn huurcontract gaande is, en zij bijna elke artikel in het huurrecht hebben overtreden, ik me contract dus vanaf het begin af door dit alles ontbind en een schadevergoeding verwacht.

Ik wacht nog op antwoord van hun kant. Ik ben nu 2 jaar verder. Ik zou dit keer met oud en nieuw dus wel me dochter gewoon zonder zorgen bij mij willen hebben. Eerste keer in 2011-2012, Kwamen ze en zaten we bij me moeder. 2de keer 2012-2013 sliepen we in de woonkamer. Binnenkort laat ik wel al hun huurders deze site weten. En ook me omgeving liet ik hier niks van merken, omdat ik niet wilde, dat ze me hier stiekem zouden gaan helpen. Want hulp heb ik met al deze bewijzen niet nodig. Het enige wat ik nodig heb, zijn echte mensen die inzien dat ik ook net als hun, als vader zijnde, als mens zijnde, als zoon zijnde, me verplichtingen heb, en door hun hierop tekort ben gekomen.

Hoe duidelijker kan een mens dan nog wezen. Ze weten het vanaf het begin van dat ik alles hier neer heb gezet, maar kunnen mijn mond niet snoeren terwijl ik ze oplichters/afzetters noem. En ja het is de agressie die zij hebben veroorzaakt, maar ik ga ze niet persoonlijk raken of iets anders beweren dan dat ze wel zijn. Dus of je bewijst het tegendeel, of je zet dit eindelijk goed. Als je het persoonlijk wilt aanpakken, moet je eindelijk, mans genoeg worden. en niet onder de naam Uwoon een onderneming zwartmaken, waar tig mensen werken, maar persoonlijk net als mij ondernemen.

Ik gaf dinsdag een brief aan de balie van Uwoon Harderwijk. Zij zegt, zonder ernaar te kijken: o, ik weet waarover het gaat hoor, Uwoon Ermelo weer he. Kwam ze terug met kopieen en liet mij weten dat zij er voor zorg zou dragen, dat Uwoon Ermelo dit snel in handen zou krijgen.

Ik wacht nog even op hun antwoord. Ik was het gewoon zat, omdat het niks opschoot en zij alles verdraaien, dus had ik ze verteld van uiterlijk dinsdag wil ik alle betaalde huur van mij terug op me rekening en ook wil ik alle huurtoeslag weer terug op rekening van het belastingdienst. En uiteraard een vergoeding, met mijn woonpunten. Het is wettelijk bepaald. Dat ik dat mag verlangen.

Ik ben wel nieuwsgierig nu, dat ze na dit alles gelezen/gezien te hebben, met welke argumenten ze zullen komen. Want antwoorden moeten ze als woningstichting wel, en dit keer zal de huurcommissie hun niet hieruit helpen, omdat ik hierin in me recht sta.

deze bericht heb ik aangepast. want ookal is het de waarheid, dan nog mag ik niet alles zeggen. Dankjewel nog;-).
Laatst gewijzigd door GTR op 20 nov 2013 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.

weetnietveel
Berichten: 1009
Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door weetnietveel »

GTR bovenaan deze pagina staat tussen 'gedragsregels' en 'zoeken': 'nieuwe berichten'. Klik daar even op a.j.b..

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@ ts

Wat ik eruit opmaak is dat het gewoon,zwaar rot is dan zeg ik nog netjes
Maar let aub op je woorden,wanthoe bozer je woord en hor zwarter ze je maakt,hoe minder medewerking je krijgt...
Ik snap echt!!! Je boosheid en onmacht...maar nu hebben ze zoiets,denk ik...mzzl je zoekt het maar uit,
Je zeurt teveel....
Hou je beetje gedeisd) is moeilijk) en probeer netjes te blij en ook hier....als ze meelezen..
Ik zeg dit alleen voor je zelf,en het is ook niet goed voor je,je zo druk maken straks lig je nog gestrekt dan heeft je dochter helemaal niks meer!!!snap je wat ik bedoel...

Steerkte met alles

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door tenormin »

Je zeurt teveel....
Hou je beetje gedeisd) is moeilijk) en probeer netjes te blij en ook hier....als ze meelezen..
Ik zeg dit alleen voor je zelf, en het is ook niet goed voor je, je zo druk maken straks lig je nog gestrekt dan heeft je dochter helemaal niks meer!!!snap je wat ik bedoel...

Sterkte met alles
Zeker ook aan eigen gezondheid denken!

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door Chocomelk »

GTR schreef: Jolijn, als ik naar het juridisch loket ga of naar een maatschappelijke medewerker. Ik heb nu geen idee wat ik precies moet doen, maar goed. Dan laat ik ze dus zoals in het filmpje, wel alles laten zien. En vertel ik dus zoals in mijn filmpje te zien is wel mijn verhaal. Daarna zullen zij misschien dingen gaan opschrijven, zoals ik hier met mijn gemaakte filmpjes, alleen het relevante heb laten zien.
Tip :
Misschien toch verstandig om alles van A t/m Z op papier te zetten, geloof me
mensen van welke instantie dan ook die gaan echt niet al die filmpjes zitten te bekijken.
Neem daar de tijd voor om bij begin af aan te beginnen met schrijven/typen dat is
veel en velen malen overzichtelijker dan filmpjes.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door tenormin »

Tip :
Misschien toch verstandig om alles van A t/m Z op papier te zetten, geloof me
mensen van welke instantie dan ook die gaan echt niet al die filmpjes zitten te bekijken.
Neem daar de tijd voor om bij begin af aan te beginnen met schrijven/typen dat is
veel en velen malen overzichtelijker dan filmpjes.
Kan ik niet meer dan benadrukken: sterker: filmpjes werken meer in ná dan voordeel.

GTR
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 nov 2013 12:21

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door GTR »

Kan iemand zich voorstellen. Dat je door je omgeving word aangepraat, om door omstandigheden opnieuw te beginnen. Kom je ergens binnen waar de wc pot, radiatoren in de woonkamer zit, niks af is en het er bouwvallig etc is, en zonder water omdat de leidingen los liggen. Dus ook geen verwarming. Als klap op de vuurpijl heb je vrijdag de sleutel. En moet je maandag het eerdere woning opgeven. Daarna schieten ze niet op. Je zit dus met je spullen in de kelder of schuur in de kou. Je word daar gewoon depresief omdat je niks kan, dan afwachten totdat er iemand een keer komt, om bv het wc erin te zetten of het badkamer of de radiatoren, glas binnendeur etc etc. ga je naar de Uwoon, om dit hun kenbaar te maken en komen ze na het weekend met een nootoplossing: chemische toilet...Alles ligt eruit man.. Dus geef ik me sleutel bij ze af. Reden was ook omdat ik iedere keer hun vuil etc opruim, en omdat ik niks aan een sleutel zo heb. Na 3 a 4 weken zijn ze nog bezig, maar dan zie je dat ze bv een dag niet komen of om 15:00uur komen en tot 16:30 uur werken. Dus je neemt je sleutel terug in ontvangst en verteld ze dat je dit zelf wel afmaakt en de schade moeten ze dan betalen. je krijgt in januari een COMPENSATIE van 2x huur, wegens het laat leveren van de woning. Ik betaalde toen wel het huur, gas, water, electra etc. Ik heb nooit een x bedrag toen verlangt. Ik dacht van ik maak het af en we kijken later wel. Maar toen ik dus 2x compensatie kreeg, was het voor mij echt zo van, oo dan kan ik het nu lekker langzaam aan afmaken en Uwoon zal toch later niet moeilijk over de vergoeding doen. Ik kon me toen niet indenken, dat een woningstichting, na dit alles en hoe zij het hebben opgeleverd, over een paar honderd euro moeilijk zou doen. Dit hoef je niet eens als bewijs te laten zien vind ik, als je achteraf aan tafel toen zou hebben gezeten en verteld van: Ik betaalde het huur, huis werd bijna een maand later in ontvangst genomen, u maakte gebruik van mijn gas,electra, water, ik verbleef een maand elders, bepaalde spullen zoals me laptoptafel etc is door hun beschadigt geraakt, in de kelder stond mijn tv etc en boven lekte het water, Ik heb kosten ivm afval, verf gehad etc.

Ik kreeg een huurverhoging. Daarover had ik gebeld en zoals zij het hebben gewild een bezwaar ingedient. En door de gang van zaken van die huurverhoging, werd ik dus ineens wakkergeschud. Ze zetten mij dus op een hoek met 2x huur compensatie. Na alle moeite van mij, om ze te laten weten, dat dit niet hoorde. Heeft het niks geholpen. Ik dacht eerst dus van, ik maak het wel in orde, ruim hun afval wel en ik krijg me kosten wel. Dus geen arbeidskosten ofzo. Maar toen ik huurverhoging kreeg en dit hun kenbaar had gemaakt, werd ik in de aldi gebeld en werd mij duidelijk geprobeerd te maken dat ik van mijn bezwaar af moest zien, Ik zeg nee, ik heb kosten gehad en ben nog bezig. Ze zei van, zet je het door dan? Ik vertelde haar ook toen dat ik in de winkel ben en zij mij een schriftelijke reactie moest sturen. Ze hangt op en zonder een reactie op mijn bezwaar, stuurt ze het door naar de huurcommissie. Ik zocht het uit en belde de huurcommissie op. Ik zei: Ik weet dat het wettelijke toegestane percentage huurverhoging juist is toegepast en ook betaal ik netjes nu ook met de verhoging mijn huur. Er is geen reden om dit, zonder een reactie op mijn bezwaar, naar u, door te sturen..ze nemen daar alles op toch. Ze kunnen het terug beluisteren. En ook Uwoon gaf ik dit aan en liet ik ze weten, dat ze niet het recht hadden om dit zo door te sturen. Ik krijg een brief van Uwoon: U geeft aan dat het huurverhoging wettelijk juist is toegepast, als u snel bent en de huurcommissie benaderd en afziet van uw bezwaar, kunnen ze misschien wel iets doen, en wellicht dat ik dan de kosten, wat achteraf 31euro voor mij bleek te zijn, misschien niet hoef te betalen.

GTR
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 nov 2013 12:21

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door GTR »

Na enkele maanden uitspraak: (neem 2 gele en 1 rode pil vandaag in) wettelijke toegestane hoogte huurpercentage is juist toegepast. Voor onderhoud moet ik verder Uwoon benaderen... Wat was mijn bezwaar dan?

Ik heb onder protest 31 euro over moeten maken..

Ik gaf het op met ze. Maar in januari 2013 was het koud en vroeg ik iemand langs te komen om het onderhoud dat er nog wel was te bespreken. Ik liet alles wat jullie hier zagen aan die vent bij thuis zien. Hij zag boven de dekens voor de raam. Ik liet hem alle 3 de ramen boven zien, kozijnen waren niet al te best, maar het sluitwerk was geroest en stuk. Hij zag ook missende stopcontacten bv, waar ik, nadat ik dus werd wakker geschut niks aan had gedaan. Badkamerraam had wel nieuw sluitwerk.

Ik zei van: kijk jullie geven zelf aan compensatie van 2 maanden. Ik leg hem uit wat ik allemaal voor ze had gedaan. En dat ik me door omstandigheden niet meer goed voel door hoe het is gegaan. Verder vroeg ik ze of ze ter compensatie, voor wat ik heb verricht en voor wat ik aan schade heb geleden en aan geld voor ze heb uitgegeven, ze misschien dubbel glas of andere kozijnen erin konden zetten, met betere hang en sluitwerk, of tenminste betere scharnieren etc. Ik vertelde hem ook dat ik had gehoord, dat dan het huur eventueel iets omhoog zou gaan. Hij wilde overleggen en ging weg.

Ik kreeg net als altijd een nergens op slaande brief. Tochtstrip kan beter worden afgesteld, moet ik service kosten betalen. En voor het late levering van mijn woning heb ik 2x huur compensatie gekregen, dus konden ze zoals ik hab gevraagt, mij geen dubbel glas of iso erin zetten. Hij geeft in deze brief aan, dat hij bij mij thuis, mijn verhaal met fotos en filmpjes (waar jullie ook een paar zien nu) liet zien, wel duidelijk begreep.

Deze antwoord vond ik nergens op slaan, maar ik wist tot en maart niet, dat er in hun regelementenboekje stond: verouderd hang en sluitwerk= op kosten van de verhuurder...ik benader ze weer hierover. ik liet weten dat ik missend stopcontacten etc had maar dat er in hun regelementenboekje stond van verouderde hang en sluitwerk etc is op jullie kosten en deze zijn stuk en geroest. Voor mij was het al niet goed liet ik ze weten. Maar zij hielden stand dat dit niet zo is, en dat ik service kosten moet betalen. Dat was het druppeltje die het glas deed overstromen. Ik zou het niet meer pikken. Ze speelden 1,5jr lang met mij en deden iedere keer alsof hun neus bloed. Ik dacht van, ik word depri in deze huis, door hun toedoen. Ik kan dit alles alleen maar van mij afzetten, als ik hier wegga. Ik had zoveel tijd en geld erin. Als je verhuist en je verhuist dus niet omdat je eigen woning slecht is. Heb je wel een huis achtergelaten die toen ik erin woonde wel goed was. Het structuur daar alleen al koste al 400euro en was pas gebeurd bv. En dan was het werk die er aan besteed werd ook wel een week ofzo. Dat laat je achter, en dit alles doe je dan weer in je nieuwe woning.

Ik maakte een brief op met als reden dit alles. En zei toen me huur op. Zij riepen mij voor gesprek. Het ging niet over, sorry we verhelpen dit wel, zoals ik had verwacht..Ze riepen mij om dit te zeggen: als u, uw woning opzegt, bent u al uw rechten bij Uwoon zoals woonpunten etc kwijt en dat ik opnieuw moest beginnen dacht ik. Straks hebt u geen woning meer, weet u het zeker..

GTR
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 nov 2013 12:21

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door GTR »

Er kwam iemand voor de vooropname. Als je even naar de beelden kijkt. Zie je een huis, alsof die net is gerenoveerd. Die vent zette heel veel: voor verhuurder ter overname. Hij zette er een handtekening onder en verwachte dit ook van mij. ik wilde geen handtekening eronder zetten en hij deed opeens raar omdat ik het wel moest. Ik mocht ook (met de eindopname kwam iemand anders en daar heb ik wel onder protest getekend) niet onder protest een handtekening zetten. Ik dacht van als hij de betimmering van de berging, keuken, plafond met lampjes etc zet onder verhuurder neemt over, dat ik het gratis moest achterlaten. Als ik een handtekening zet, lijkt mij dit nog steeds het geval, want ik las nergens, je mag maar hoeft het niet achter te laten als uwoon dit overneemt. Hij ging weg en liet mij niks achter. Ik ging naar de Uwoon. Ik vertelde me verhaal en zei dat ik hun uiteraard niet meer vertrouw en dus ook niet zomaar een handtekening ergens neer zou zetten. Ik kreeg een brief thuis. U wilde geen handtekening zetten. Ik moet dit en dat etc weghalen en als ik dat niet deed moest ik de kosten dus WEL betalen. Tuinhuisje bv zou mij 1500euro hebben gekost, als uwoon dit weg zou moeten halen. Ze namen wel bepaalde zaken zoals betimmering berging etc etc over. En zetten er dit keer bij: Uwoon neemt deze zaken over, maar als u dit weg wilt halen, moet u een schadevrij en compleet geheel achterlaten. Ik ging erheen en vroeg ze dit anders te formuleren. Deden ze niet. En verder gaven ze aan van dat wat Uwoon over wilt nemen, ik dus niet aan de nieuwe huurder mocht laten overnemen. Ik hoop dat dit ook wettelijk is bepaald. Dan zou je dus weer zien, dat ze ons daarmee ook afzetten, want die betimmering o.a staat wel op de lijst van de vorige huurder, die ik wel een x bedrag voor heb betaald..

GTR
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 nov 2013 12:21

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door GTR »

Eindopname was 1 mei. Rond 23 mei kwam iemand langs. Ik liet hem het huis zien. En net als velen was hij er ook gek mee. Ik heb hem aangegeven wat Uwoon had toegeeigend en wat hij eventueel kon overnemen. Hij zei 1000-1100 euro alles? het boeide me niet meer eerlijk gezegt dus zei ik is wel goed. Hij wilde nog een paar dingen extra en rondde het af op 1200euro. Maargoed, hij kon 350euro aanbetalen en de 850euro wanneer uwoon zijn verhuiskosten aan hem gaf. Ik zei is wel goed, en liet hem weten dat hij Uwoon moest benaderen voor een voorschot ofzo. Ofdat Uwoon mij dit bedrag van zijn deel moest overmaken. Hij zou erachteraan gaan. Ik hoorde niks meer van hem. Briefjes achtergelaten etc etc. En hij kwam dus 31 april. Die avond vertelde hij mij dat hij geen geld had. Hij beloofde het wel later te geven, want hij kreeg ze geld niet. Ik zat daar zo dus van, ja wat doe ik dan nu. Maar Uwoon had mij meegedeeld, dat wanneer de nieuwe huurder dus niet zijn verplichtingen na zou komen of hij ervanaf zou zien om bepaalde zaken toch over te nemen, ik daar 3 dagen de tijd voor zou krijgen. 1 mei op 10uur was de vooropname. Ik bel ze die ochtend met dit verhaal van dat de nieuwe huurder geen geld heeft op en vroeg ze 3 dagen uitstel voor het inleveren van mijn sleutel. Zij wisten dat mijn huis stukken meer waard was en dat alles erin in zeer goede staat was. Dus probeerden ze mij gerust te stellen etc. Lukte niet. Zij gaven aan dat zij garandeerden dat ik me geld wel zou krijgen en dat meneer dus zijn geld aou krijgen als hij zijn huur had opgezegt. Er zou iemand een brief van hun meenemen, waarop zij dit garanderen. 10 uur kwam die man, maar van de nieuwe huurder was niks te bekennen. Die man belde de uwoon en probeert hem te bereiken maar kon dat niet en na een uur ofzo gaf die het op. Hij heeft de hele huis doorlopen en vond het in prachtige staat. ik zei van : kijk op deze door het uwoon meegegeven brief staat: nieuwe huurder krijgt zijn verhuiskosten, wanneer hij zijn huur heeft opgezegt. Dit is niet mijn overname garanderen. Die man zegt van: jawel meneer G. En uwoon is echt niet zo, en wij zorgen dat u uw geld krijgt, u hoeft zich niet druk te maken. Ik zou, als ik hem was, ook bijna smeken, als ik zo'n huis voor bijna niks in handen krijg, en eindelijk die vent die je zou moeten bedanken en zijn schade zou moeten betalen, zo netjes kon wegwerken.. ik zei: ik vertrouw jullie niet want wat jullie zeggen en ondernemen hangt van elkaar los want dat heb ik onderhand wel door. Hij zegt van, weet je wat, ik zet neer hier (onder de brief die de uwoon hem meegaf, dat meneer zijn geld wel kreeg etc) , dat meneer pas de sleutel krijgt, als jij bent afgehandeld..Ik was het zat met hun en wilde ze niet eens meer zien. Ik vond het goed en ging weg.


Die huurder leek me toen iemand net als mij een beetje. Hij leek een zware periode te hebben. Beetje down ofzo. Ik maak dat ervan uit, want eerlijk gezegt gun ik nu wel hem dat huis. En uiteraard geef ik de schuld aan de Uwoon. daarom accepteerde ik met wat hij ervoor over had. Hij wilde sommige zaken zeker wel en zei van, laat alles achter wat je wilt achterlaten, voor dat bedrag. Ik liet hem ook dingen achter waar die eerst geen weet van had. Ik had bv 2 goede 2 persoonsbedden, voor me kinderen 1. Ik liet het achter en vond die wel goed als logeerbed. Ik had hier bv een nieuwe goedkope 2 persoonsmatras, waar me dochter een keer op had gelegen heengebracht. maar met eindopname nam ik deze weer mee en liet het daar achter. Waterslang etc bv

GTR
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 nov 2013 12:21

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door GTR »

Ik hoorde niks van ze. Ik hun benaderen etc en kwam niks van terecht. Ook een kennis had ze benaderd, omdat ik vanuit het buitenland echt iets van 1,5euro ofzo per minuut betaalde. kwam niks van terecht dus mailde ik hun maar. Ik kreeg antwoord: nieuwe huurder zegt dat die het geld heeft betaald. uwoon weet niet welke afspraken u met de nieuwe huurder hebt, en als u dan meer geld wilt, moet u hem zelf benaderen. dit was half juni.

Ik heb ze toen een mail gestuurd met dan ben ik en afgezet en opgelicht door jullie.

3 weken terug zo'n beetje liep ik uwoon Ermelo binnen, met het brief waarop dubbel stond dat ze garant stonden voor mijn inboedel. toen werd ik even later gebeld met wat wilt u dan precies van uwoon? een huis? 5 duizend euro? Ik zei, heb nu geen idee eigenlijk. ik zet het wel op schrift en geeft het morgen wel af. Ik vroeg dus me woonpunten terug en een x bedrag.

Antwoord: aannemer heeft de sleutel aan de nieuwe huurder gegeven. Uwoon kan daar dus niks aan doen. Zoals ik al eerder zei, van de slechtste smoesjes die zij nog bezitten is dit waarschijnlijk het beste antwoord van hun. Verder ben ik me punten kwijt en moet ik dus met bewijzen komen wat mijn kosten waren en met bewijzen aan moeten tonen dat hij mij nog blabla bla..

Ik gaf ze vorige week zoals hierboven, in een andere reactie ook aangegeven, een brief, omdat ik inzag, dat ze nooit, dit alles normaal zullen afhandelen. Ik beroepte mij op mijn huurrecht. En nu wacht ik dus op een reactie van hun kant

GTR
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 nov 2013 12:21

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door GTR »

rozemarijn, tennormin en de rest. jullie hebben gelijk. Ik probeer ook altijd rustig te blijven :-D niet voor uwoon, maar om jullie. ik ga er even tussenuit

voor jullie bedoelde ik dan, want is anders niet netjes van me
Laatst gewijzigd door GTR op 20 nov 2013 18:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door Jolijn »

@ts, ik zou niet naar het Juridisch loket gaan, je hebt (bijna) niks op papier, alleen een langdradig verhaal en idem filmpjes.
Je hebt zelf destijds het woonbaar maken van je nieuwe woning laten versloffen, daar had je (maar daar heb je nu niks meer aan) bovenop moeten zitten en uiteindelijk gezegd 'ik doe het zelf wel'.
Geen afspraken gemaakt over wat de taak van de woningbouw zou moeten zijn, geen afspraak gemaakt over een vergoeding, niks.
Dat van de huurcommissie zou ik heel misschien kunnen snappen als ik heel veel moeite doe, maar dat wil ik niet.
Over het restant overnamekosten heb je niks meer op papier (als het het goed kan lezen tenminste, want je hebt het alleen maar op film staan) dan dat Uwoon de sleutel aan de nieuwe huurder geeft als hij jou heeft betaald.
Niet hoeveel dat bedrag is, niet hoe en wanneer Uwoon contact opneemt om te controleren of dat restant daadwerkelijk is overgemaakt.
Zoals @weetnietveel ook al schreef:
We hebben contact gehad met de nieuwe bewoner blabla.
Hij geeft aan te hebben betaald. Wij hebben dit natuurlijk niet gecontroleerd. Nee :lol: anders hadden wij wel geweten dat dit niet waar was :lol: :lol:
Trouwens :roll: :roll: wij wisten helemaal niet wat die verplichting van de nieuwe bewoner was hoor. :roll: Ja duuh hoe moeten wij dit nou weten? :roll: Dus wij heten nu even Haas en later zijn wij weer gewoon Uwoon. Zoek het maar uit punt.

Dat had allemaal duidelijk op papier moeten staan, nu is die krabbel niks waard.
Natuurlijk is dat allemaal niet netjes, maar vlgs mij begin je hier niks meer tegen en al helemaal niet met alleen maar wat mondelinge 'afspraken'.

GTR
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 nov 2013 12:21

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door GTR »

Jolijn schreef:@ts, ik zou niet naar het Juridisch loket gaan, je hebt (bijna) niks op papier, alleen een langdradig verhaal en idem filmpjes.
Je hebt zelf destijds het woonbaar maken van je nieuwe woning laten versloffen, daar had je (maar daar heb je nu niks meer aan) bovenop moeten zitten en uiteindelijk gezegd 'ik doe het zelf wel'.
Geen afspraken gemaakt over wat de taak van de woningbouw zou moeten zijn, geen afspraak gemaakt over een vergoeding, niks.
Dat van de huurcommissie zou ik heel misschien kunnen snappen als ik heel veel moeite doe, maar dat wil ik niet.
Over het restant overnamekosten heb je niks meer op papier (als het het goed kan lezen tenminste, want je hebt het alleen maar op film staan) dan dat Uwoon de sleutel aan de nieuwe huurder geeft als hij jou heeft betaald.
Niet hoeveel dat bedrag is, niet hoe en wanneer Uwoon contact opneemt om te controleren of dat restant daadwerkelijk is overgemaakt.
Zoals @weetnietveel ook al schreef:
We hebben contact gehad met de nieuwe bewoner blabla.
Hij geeft aan te hebben betaald. Wij hebben dit natuurlijk niet gecontroleerd. Nee :lol: anders hadden wij wel geweten dat dit niet waar was :lol: :lol:
Trouwens :roll: :roll: wij wisten helemaal niet wat die verplichting van de nieuwe bewoner was hoor. :roll: Ja duuh hoe moeten wij dit nou weten? :roll: Dus wij heten nu even Haas en later zijn wij weer gewoon Uwoon. Zoek het maar uit punt.

Dat had allemaal duidelijk op papier moeten staan, nu is die krabbel niks waard.
Natuurlijk is dat allemaal niet netjes, maar vlgs mij begin je hier niks meer tegen en al helemaal niet met alleen maar wat mondelinge 'afspraken'.
Jolijn, alles wat jij hier neer hebt gezet. Heb ik bewezen. het heeft geen zin voor mij om alles dubbel neer te zetten.

weetnietveel
Berichten: 1009
Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door weetnietveel »

Jolijn nog maar een keer.
weetnietveel schreef:Dat garant staan dat je het geld van de overname van de nieuwe bewoner zou krijgen is heel duidelijk.
Er stond heel duidelijk in de brief dat de nieuwe bewoner de sleutel pas zou krijgen als hij zijn verplichting in verband met overname aan jou had voldaan.

Dat dezelfde persoon wie jou dit zwart op wit geeft je dan een aantal weken later een mail stuurt met: ik weet niet welke afspraken jullie (de nieuwe bewoner en jij) hebben gemaakt en dan eigenlijk zegt: "zoek het maar lekker uit", is natuurlijk nog een stapje verder dan achterlijk. Heb ik dus geen woorden voor...

Want als hij niet zou weten wat die verplichting was, hoe kon hij dan weten wanneer die verplichting voldaan was ??? En hoe kon hij dan weten wanneer hij de sleutel aan de nieuwe bewoner kon geven??? ONMOGELIJK DUS!
Jolijn die medewerker van Uwoon moet toch weten wat die verplichting is?
En weet toch ook wanneer die verplichting voldaan moet zijn?
Wat heeft hij dan volgens jou zwart op wit gezet?

En het is toch heel normaal dat Uwoon controleerde of de verplichting voldaan was, hoeft toch verder geen woord aan vuil gemaakt te worden? Er werken toch geen kleine kinderen bij Uwoon?
Jolijn schreef:Niet hoeveel dat bedrag is, niet hoe en wanneer Uwoon contact opneemt om te controleren of dat restant daadwerkelijk is overgemaakt.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Weetnietveel, nog een keer.
De woningstichting heeft in feite helemaal niets te maken
met dingen die worden overgenomen door de nieuwe huurder.

GTR
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 nov 2013 12:21

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door GTR »

Chocomelk schreef:Weetnietveel, nog een keer.
De woningstichting heeft in feite helemaal niets te maken
met dingen die worden overgenomen door de nieuwe huurder.
Normaal gesproken niet. Dus normaal gesproken zou je gelijk hebben.

Gesloten