LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
GTR
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 nov 2013 12:21

Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door GTR »

Hallo,

Zoals boven aangegeven. Het ergste is dat ze er met de pet naar zwaaien.

Ik laat het er niet meer bij zitten uiteraard en laat gewoon dit alles iedereen weten en mocht er iemand anders ooit ook door hun zijn geschaad, kan die dit ook inzien. Ik zet er een paar filmjes neer die ik heb gezet. Zodat iedereen ziet dat dit geen zwartmakerij is. En verder kunnen ze uiteraard hierop reageren of stappen tegen dit ondernemen want ik ben niet anoniem.

http://www.youtube.com/watch?v=hafbZHxIbx8

http://www.youtube.com/watch?v=e6sFFL8sueI

http://www.youtube.com/watch?v=MOK0-XSayds

http://www.youtube.com/watch?v=-mjP-NKY370

Ik heb met opzegging duidelijk me reden aangegeven. Ik heb ook met iemand over huurrecht. Dus ga ik zo een laatste brief schrijven, en deze bij Uwoon af gaan geven. Mocht dit niks hekpen, neem ik rechterlijke stappen want ik heb al vanaf 1 mei geen inkomen meer en geen woning, en zij blijven mij ontwijkende antwoorden geven.

Wat ik echt dom vind is dat die scharnieren, contactdozen etc niet goed waren. Boven was tocht, vochtig, het werd moeilijk warmer en toen die vent kwam, had ik zelfs dekens op de ramen. Ik zei toen tegen die vent, als jullie dit verhelpen, krijg ik nog een goed gevoel na alles en vind ik het best.

Ik ben nieuw hier en werd door opgelicht.nl hiernaartoe verwezen. Ik zal voortaan ook af en toe met jullie meelezen/meekijken hier op het forum.

Groeten GT
Laatst gewijzigd door Radar op 15 nov 2013 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Deel bericht verwijderd. Reden: ongefundeerde titel.

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

Ik zie dat het eerste filmpje al 23 minuten duurt, en ik denk dat iedereen, voor zover mogelijk, graag mee wil denken, maar misschien dat het wat overzichtelijker is om een soort kortere samenvatting te geven van wat er aan de hand is?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door Chocomelk »

GTR schreef: ik heb al vanaf 1 mei geen inkomen meer en geen woning, en zij blijven mij ontwijkende antwoorden geven.
Je hebt een klacht over een woning maar je hebt geen woning en geen inkomen ?
Zie verder tekst van Fleurtjuh : Ik zie dat het eerste filmpje al 23 minuten duurt, en ik denk dat iedereen, voor zover mogelijk, graag mee wil denken, maar misschien dat het wat overzichtelijker is om een soort kortere samenvatting te geven van wat er aan de hand is?

GTR
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 nov 2013 12:21

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door GTR »

Sorry, maar ik word al benauwt als ik er weer over ga praten. Ik ben het gewoon zat. IK heb daarom gewoon met wat ik dacht dat relevant was een paar filmpjes van gemaakt. Alle bewijzen kan iedereen wel inzien. Maar als ik het moet vertellen word het een warboel omdat er tig dingen mis zijn gegaan.

Ik heb sinds mei geen inkomen meer. Reden is dat ik me huur na dit alles had opgezegt. Reden van huuropzegging was dit ook. Ik gaf aan, dat ik zo daar niet kon wonen. Zij vertelden mij ipv dat ze deze problemen verhielpen: als u uw woning opzegt, krijgt u nooit meer een huis, omdat u dan uw rechten kwijt bent. Me uitkeringsinstantie zei: als je geen huis hebt krijg je niks. Me famm zei: geef je huis niet op. Ik moest dus het huis niet opzeggen. Ik kon kiezen: als een hond alles accepteren en als een aasgier me bankrekening in de gaten houden en alles pikken. Of achter mijn normen en waarden als mens staan. En hopen dat ze het bv o.a bij me uitkeringsinstantie mij begrijpen. Ze gaven dus niks om mij:-D

Maargoed, ik heb echt geen spijt van mijn handelen. Dat zeg ik ook aan me omgeving. Ik voel me nu meer mens. Ik heb ze vandaag een brief afgegeven, waarin ik aangeef dat ze bijna elke artikel, opgenomen in de huurwet hebben geschonden. Mochten ze dit keer er weer met de pet naar zwaaien. Neem ik een advocaat. Wetten en regels zijn samengesteld en vastgezet, om ze na te laten leven.

Ik dank jullie dat jullie mee willen denken. Maar er is niks meer om aan te denken. Ik heb nu, iets meer info gegeven, die jullie van mij vroegen. Mocht iemand soortgelijks mee hebben gemaakt, of iets willen meedelen mag die gerust reageren. Groeten T.G

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik zou die filmpjes maar even offline halen, er zijn wat persoonlijke gegevens te zien, en het lijkt ook wel wat op laster in mijn ogen.

En ze hebben gelijk, als jij door verlies van inkomen (is niet hun schuld) het huurhuis niet meer kan betalen, moet je er uiteindelijk uit, wat iedereen om je heen er ook van meent te mogen vinden. En voor een uitkering moet je een vaste woon- en verblijfplaats hebben, nergens staat dat dat een eigen woning moet zijn. dus ook dat klopt gewoon.

Als jij het met je uitkering en eventuele huursubsidie niet kan rooien in je woning, zal je er uiteindelijk uit moeten door eigen schuld, en kom je weer onderaan de lijst, net als alle andere mensen.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door GJvdZ »

TS zal binnenkort wel komen klagen dat z'n privacy is geschonden....

GTR
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 nov 2013 12:21

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door GTR »

sjohie schreef:Ik zou die filmpjes maar even offline halen, er zijn wat persoonlijke gegevens te zien, en het lijkt ook wel wat op laster in mijn ogen.

En ze hebben gelijk, als jij door verlies van inkomen (is niet hun schuld) het huurhuis niet meer kan betalen, moet je er uiteindelijk uit, wat iedereen om je heen er ook van meent te mogen vinden. En voor een uitkering moet je een vaste woon- en verblijfplaats hebben, nergens staat dat dat een eigen woning moet zijn. dus ook dat klopt gewoon.

Als jij het met je uitkering en eventuele huursubsidie niet kan rooien in je woning, zal je er uiteindelijk uit moeten door eigen schuld, en kom je weer onderaan de lijst, net als alle andere mensen.

Waar heeft u het over? volgens mij wilde u op iemand anders reageren, ipv mij?

Willen jullie aub niet meer met me meedenken? waar slaat dit nu op, en wat heeft onderstaande met mij te maken:

En ze hebben gelijk, als jij door verlies van inkomen (is niet hun schuld) het huurhuis niet meer kan betalen, moet je er uiteindelijk uit, wat iedereen om je heen er ook van meent te mogen vinden. En voor een uitkering moet je een vaste woon- en verblijfplaats hebben, nergens staat dat dat een eigen woning moet zijn. dus ook dat klopt gewoon.

Als jij het met je uitkering en eventuele huursubsidie niet kan rooien in je woning, zal je er uiteindelijk uit moeten door eigen schuld, en kom je weer onderaan de lijst, net als alle andere mensen.[/quote]

Ik heb hier mijn ervaringen en mijn situatie met jullie gedeeld. Mocht iemand dit weer meemaken en hier terecht komen, kan hij dit inzien.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Maar wat hebben andere mensen daar aan GTR ?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door Chocomelk »

GTR schreef:Sorry, maar ik word al benauwt als ik er weer over ga praten. Ik ben het gewoon zat. IK heb daarom gewoon met wat ik dacht dat relevant was een paar filmpjes van gemaakt. Alle bewijzen kan iedereen wel inzien. Maar als ik het moet vertellen word het een warboel omdat er tig dingen mis zijn gegaan.
Misschien bij het begin beginnen ?

Ik heb sinds mei geen inkomen meer. Reden is dat ik me huur na dit alles had opgezegt. Reden van huuropzegging was dit ook. Ik gaf aan, dat ik zo daar niet kon wonen.
Je MOEST je huurhuis wel opzeggen want je had geen inkomen meer dus kon je ook
niet meer je huur betalen.

Zij vertelden mij ipv dat ze deze problemen verhielpen: als u uw woning opzegt, krijgt u nooit meer een huis, omdat u dan uw rechten kwijt bent. Klopt u komt weer onder op de lijst te staan.
Me uitkeringsinstantie zei: als je geen huis hebt krijg je niks. Klopt ook maar waarom geen uitkering dan vanaf mei ? Me famm zei: geef je huis niet op. Die hebben makkelijk praten, waarom betaalden hun jou huur niet dan ? Ik moest dus het huis niet opzeggen. Ik kon kiezen: als een hond alles accepteren en als een aasgier me bankrekening in de gaten houden en alles pikken. Of achter mijn normen en waarden als mens staan. En hopen dat ze het bv o.a bij me uitkeringsinstantie mij begrijpen. Ze gaven dus niks om mij:-D

Maargoed, ik heb echt geen spijt van mijn handelen.Welke handeling ? Dat zeg ik ook aan me omgeving. Ik voel me nu meer mens. Ik heb ze vandaag een brief afgegeven, waarin ik aangeef dat ze bijna elke artikel, opgenomen in de huurwet hebben geschonden. Mochten ze dit keer er weer met de pet naar zwaaien. Neem ik een advocaat. Wetten en regels zijn samengesteld en vastgezet, om ze na te laten leven.
Is het nu de schuld van de woningstichting omdat jij geen geld meer had om je huur te betalen, ik begrijp van dit verhaal helemaal niets meer van !

Ik dank jullie dat jullie mee willen denken. Maar er is niks meer om aan te denken. Ik heb nu, iets meer info gegeven, die jullie van mij vroegen. Mocht iemand soortgelijks mee hebben gemaakt, of iets willen meedelen mag die gerust reageren. Groeten T.G

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door sjohie »

GTR schreef:
sjohie schreef:Ik zou die filmpjes maar even offline halen, er zijn wat persoonlijke gegevens te zien, en het lijkt ook wel wat op laster in mijn ogen.

En ze hebben gelijk, als jij door verlies van inkomen (is niet hun schuld) het huurhuis niet meer kan betalen, moet je er uiteindelijk uit, wat iedereen om je heen er ook van meent te mogen vinden. En voor een uitkering moet je een vaste woon- en verblijfplaats hebben, nergens staat dat dat een eigen woning moet zijn. dus ook dat klopt gewoon.

Als jij het met je uitkering en eventuele huursubsidie niet kan rooien in je woning, zal je er uiteindelijk uit moeten door eigen schuld, en kom je weer onderaan de lijst, net als alle andere mensen.

Waar heeft u het over? volgens mij wilde u op iemand anders reageren, ipv mij?

Willen jullie aub niet meer met me meedenken? waar slaat dit nu op, en wat heeft onderstaande met mij te maken:

En ze hebben gelijk, als jij door verlies van inkomen (is niet hun schuld) het huurhuis niet meer kan betalen, moet je er uiteindelijk uit, wat iedereen om je heen er ook van meent te mogen vinden. En voor een uitkering moet je een vaste woon- en verblijfplaats hebben, nergens staat dat dat een eigen woning moet zijn. dus ook dat klopt gewoon.

Als jij het met je uitkering en eventuele huursubsidie niet kan rooien in je woning, zal je er uiteindelijk uit moeten door eigen schuld, en kom je weer onderaan de lijst, net als alle andere mensen.
Ik heb hier mijn ervaringen en mijn situatie met jullie gedeeld. Mocht iemand dit weer meemaken en hier terecht komen, kan hij dit inzien.[/quote]

Eeuh nee, jij bent de enige hier die filmpjes post, dus mijn post was (is) voor jou bedoelt.

Jouw ervaringen kunnen leerzaam zijn voor anderen, daar heb je een goed punt. Echter trek je een aantal oorzaak-gevolg conclusies die scheef zijn, zo kan die woningbouwvereniging er niks aan doen dat jij je baan kwijt raakt, of dat familieleden van alles vinden maar zelf niet daadwerkelijk helpen, of dat ze de algemene regels wat betreft de wachtlijst ook op jou toepassen. Daar is geen oplichting of afzetting van de woningbouw bij.

Prolix
Berichten: 624
Lid geworden op: 27 sep 2013 23:57

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door Prolix »

Geweldige maatschappij hebben we he?

Zelfs de daklozen-zonder-inkomsten hebben gewoon (mobiel) internet. Nah! :mrgreen:

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door Jolijn »

Ben bezig met het bekijken van het eerste filmpje. :o Dat een huis zo opgeleverd wordt?!
Heb je de huur opgezegd vanwege nalatigheid van de verhuurder?

Tip: zet je verhaal op chronologische volgorde.
Datum opzegging oude woning, inleveren sleutel, ontvangst sleutel nieuwe huis enz., datum bezwaar tegen huurverhoging enz.
De filmpjes zijn voor jou interessant (als bewijs), maar voor ons veel te langdradig en wij (ik niet in elk geval) kan het niet onthouden hoor. Als het puntsgewijs, op datum enz. staat, is het allemaal nog eens terug te lezen.

Dat je daar niet kon/wilde wonen is misschien begrijpelijk, maar je hoeft niet perse een eigen woning (huurhuis) te hebben om een uitkering te krijgen.

GTR
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 nov 2013 12:21

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door GTR »

chocomelk, is leif van je maar, Ik deel hier iets mee. Ik vroeg niks. Want ik ben al bijna 2 jaar bezig en alles is heel duidelijk beschreven met bewijzen die ik heb opgenomen. Als ik dit alles wat er tussen mij en Uwoon hier zou zetten zonder dat ik het erbij vertel. Zou niemand mij begrijpen. Want het is moeilijk hier uit te leggen, maar als je kijkt naar de antwoorden van Uwoon en mijn schrijven, zie je dat ze het slim aanpekken.

Ik zei het al eerder. Ik deel iets mee en ik ben de gedeputeerde.

Ik gaf duidelijk aan dat mijn inkomen werd stopgezet, omdat ik het huis had opgegeven. Nergens heb ik iets anders beweerd.

Mijn handelen is dus het opzeggen van het huis.

Ze hebben in Ermelo aan de muur bij Uwoon een bordje hangen, met voor Uwoon, voor zijn goede eerlijke diensten etc.

Ik snap deze site echt niet. Ben je niet met Uwoon in aanraking gekomen? reageer dan aub niet. Want ik deel iets mee en hoop dat ik mensen tegen kom die met Uwoon ook nare ervaringen hebben meegemaakt. Ik begrijp dat sommigen mij zouden willen helpen maar het heeft geen zin meer. Ik ben me inboedel kwijt. Ik heb me kosten waar ik voor ze had opgedraait niet gekregen. Onderhoud die zij moeten verrichten zijn niet gebeurd. Zo zijn er wel tig dingen. Maar dit alles zet ik niet neer om in discussie te gaan.

Boven zegt iemand van geen inkomen? Dus gaf ik uitleg dat mijn inkomen werd stopgezet, omdat ik woningsloos werd. Ik zal wanneer het nodig is, in een andere topic die over inkomen gaat, een nieuwe onderwerp misschien aanmaken. Het zit zo, stel dat ik met Uwoon kon overeenkomen, wat de normaalste zaak van de wereld zou wezen, zou ik ook een paar maanden geen uitkering of wat dan ook hebben gewilt. Ik sta niet te springen om een uitkering, als ik voor mezelf kan zorgen. Dat zou iedereen moeten doen.

Willen jullie aub begrip tonen en niet reageren, wanneer jullie niet in aanraking met Uwoon zijn gekomen? want echt als je 2 jaar lang bezig bent, en zo word behandeld geef je het echt op. Wanneer je gaat vertellen van ja ik tekende het contract en kreeg de sleutel, maar toen ik binnenliep lagen de radiatoren los in de woonkamer naast de wcpot. Badkamer, toilet waren ze niks mee opgeschoten. Al me spullen moest ik achter in het schuurtje midden in de winter opbergen....word ik hier al misselijk. En ik begrijp ook best dat jullie dat misschien niet kunnen begrijpen. Maar neem maar van mij aan dat ik normaal nooit iets dat mijn prive is, ergens neerzet. Verder weet ik niet of er ook mensen hier aanwezig zijn die bij Uwoon werken. Zij mogen ook wel best reageren. Maar dan niet anoniem aub.

Sorry en alvast bedankt. Ik ga niet meer reageren zo. Ik lees wel op het forum alles. En ik zal jullie ook hierover verder op de hoogte houden.

GTR
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 nov 2013 12:21

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door GTR »

Jolijn schreef:Ben bezig met het bekijken van het eerste filmpje. :o Dat een huis zo opgeleverd wordt?!
Heb je de huur opgezegd vanwege nalatigheid van de verhuurder?

Tip: zet je verhaal op chronologische volgorde.
Datum opzegging oude woning, inleveren sleutel, ontvangst sleutel nieuwe huis enz., datum bezwaar tegen huurverhoging enz.
De filmpjes zijn voor jou interessant (als bewijs), maar voor ons veel te langdradig en wij (ik niet in elk geval) kan het niet onthouden hoor. Als het puntsgewijs, op datum enz. staat, is het allemaal nog eens terug te lezen.

Dat je daar niet kon/wilde wonen is misschien begrijpelijk, maar je hoeft niet perse een eigen woning (huurhuis) te hebben om een uitkering te krijgen.
dankjewel

GTR
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 nov 2013 12:21

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door GTR »

Aanvallende teksten kan ik niet meer hebben snapje. Onderling mogen jullie het overal over hebben, boeit mij niet

hey daklozen hebben ook gratis internet bij de mac en bepaalde benzinestations he :-D maar ik ben niet dakloos. ik lees jullie wel

Ok ik som alles op. met data morgen dan. dan zet ik het zoals jullie tip, vanaf het begindatum neer. Ik had het opgenomen, omdat ik echt niet wist, hoe ik het anders duidelijk moest maken. Maar ik schrijf het hier dan ook duidelijk neer

weetnietveel
Berichten: 1009
Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door weetnietveel »

Ik kan het 2de filmpje niet helemaal af zien. Ligt dat aan mij of heeft iemand hier ook last van?

Verder kan ik het redelijk goed volgen.

In het begin ging er van alles fout, als je er woont gaat er van alles fout en als je besluit de huur op te zeggen -omdat je er helemaal genoeg van hebt omdat Uwoon nalatig was en nalatig blijft- gaat er op het eind wéér van alles fout.

"s Maandags moest je de sleutel van de oude woning (ook van Uwoon) inleveren. 3 Dagen daar voorafgaand krijg je de sleutel van de nieuwe woning, dus heb je 3 dagen om te verhuizen.
Dat hoeft geen probleem te zijn, maar Uwoon heeft de woning niet af. De woning is gewoon onbewoonbaar! Niet te geloven eigenlijk.

Dan duurt het nog 3 a 4 weken voor de woning "klaar" is. Maar dan heb je nog geen stopcontacten, geen goed hang- en sluitwerken. maar wel genoeg vocht in huis.
Dan geven ze een vergoeding, maar je wilt dat ze je de kosten vergoeden die je hebt gemaakt, maar dat doen ze niet. En je wilt dat ze de woning afmaken wat ze ook niet doen. Klopt?

Ondertussen zit je met ondeugdelijk hang- en sluitwerk waar Uwoon gewoon verantwoordelijk voor is, maar i.p.v. deze te vervangen maken ze er een klacht???? van en gaan het onderzoeken????
Wat een onzin!! Het lijkt wel of ze denken die meneer heeft al zo veel voor zijn eigen rekening genomen, als we even doorgaan met vervelen, (tijdtrekken en ondertussen zit jij in de kou) vervangt hij ze zelf wel en kost het ons niets.

Maar dan kan er ook nog wel bij dat ze op het eind garant staan dat jij je geld van de nieuwe bewoner krijgt i.v.m. overname. Want de afspraak was: de nieuwe bewoner krijgt de sleutel pas als hij jou heeft betaald. Hij betaalt jou niet, maar zegt tegen Uwoon dat hij wel betaald heeft. En dus krijgt hij de sleutel.
Even bij jou controleren of dat ook werkelijk gebeurd is, dat doen ze niet. Voor de zoveelste keer dus nalatig!

En dat is m.i. ook het typerende aan Uwoon: NALATIG!

Ik vind het werkelijk vreselijk wat daar gebeurd is.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door angel1978 »

Ik snap deze site echt niet.
Dat is inmiddels duidelijk.
Aanvallende teksten kan ik niet meer hebben snapje.
Zet dit soort dingen dan niet op een openbaar forum als dat van trosradar. Maak een website zonder reactiemogelijkheid. Door het hier neer te zetten kan je ook reacties krijgen die je niet bevallen.
Ben je niet met Uwoon in aanraking gekomen? reageer dan aub niet.
Helaas, zo werkt het niet hier. Iedereen kan en mag reageren. Maar dat snapte je niet, dat had je al aangegeven.

GTR
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 nov 2013 12:21

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door GTR »

@weetnietveel, bedankt voor de zeer duidelijke uitleg.

Ik kreeg de sleutel met het tekenen van me contract, maar kon er niet in wonen. ik was steeds bezig met hun rommel opruimen etc. Het zou bv een week duren maar er werd na die week niet veel verricht. Dus gaf ik de sleutel aan Uwoon terug. Hiervan heb ik ook een bewijs het datum gekregen. Ik ging bijna elke dag wel kijken. Sleutel had ik niet maar ik keek wel of het op schoot. Soms kwamen ze niet eens. Op een gegeven moment zeiden ze over een week klaar, en over 2 dagen klaar. 2dagen later zie ik dat ze er om 15:00 pas komen. En de schilders zouden tot 16:30 uur werken. Ikzelf geef het hier ook toe, ik zei: sorry maar geef aub me sleutel terug. Ze keken mij zo aan en begrepen me niet. Ik zei van: iedere keer is het over een week en over 2 dagen. ik maak het wel af of laat het wel afmaken en overleg daarna wel met Uwoon, want ik heb me woning nodig. We gingen samen naar de Uwoon en ik heb ze daar aangeven dat ik het nergens op vind slaan zo. We hebben samen met de schilders daar bij Uwoon koffie gedronken. Ik heb een compensatie zoals zij het zeggen gekregen van 2x huur. Ik dacht dat dit voor het 3/4 weken latere levering van de woning+ het gebruik van mijn gas/electra etc waren. Achteraf was het bij alles wat ik vroeg, ja maar u heeft COMPENSATIE gekregen. Dusja dan ga ik er geen geld meer aan uit geven.. Ik wilde hun, na een paar mislukte 'goedmakingen zeg maar'' hun niet eens meer in mijn woning of buurt eigenlijk zien. Ik was het zat. Maargoed, ik vond het niks daar zo met die tocht boven/vocht en kou. Het was echt koud toen in januari op die dag, dus gaf ik het op. Ik riep ze en vroeg ze mijn woning verder af te maken eigenlijk. Maar toen begonnen ze weer met compensatie etc. En dat ik service kosten moest betalen. Dat is iets van een paar euro. Ik had eerder een is prima hoor, wij zorgen voor die paar stopcontacten die u nog niet heeft vervangen, en die scharnieren vernieuwen wij wel. Je schroeft ze vast he. DIe woningen tegenover zouden worden gesloopt. Al haal je ze daar weg, of ik doe het wel... Zegt die vent dus nee. Service kosten. Ik zei niks meer maar zat er wel mee. In maart kwam ik erachter dat verouderd hang en sluitwerk voor kosten van uwoon kwamen. Ik liet dit weer weten. Maar kreeg een reactie terug met uw klacht word behandeld. Zij achtten zich weer terecht. Dus maakte ik een brief op voor me huuropzegging en als reden gaf ik dit alles. Ik was het toen zat en dacht van, ik geef het op en later als ik weer een woning in HARDERWIJK aanvraag, heb ik tenminste bewijzen van dit alles, en een reden voor de huuropzegging. Die vent van Uwoon met beginopname zette op hun formulier: Uwoon neemt over, plafond met spotjes, keuken, hekjes, betimmering etc etc en zette er een handtekening eronder. Hij keek mij aan. Ik zei van u verwacht toch niet dat ik hier een handtekening onder ga zetten? ik heb geld betaald met mijn overname voor sommige zaken die u ter overname accepteerd. En ik heb voor sommige zaken ook zelf geld betaald en moeite voor gedaan. Die vent deed opeens raar en liet mij het formulier niet eens achter en ging weg. Ik ging naar de Uwoon en legde deze verhaal uit. Ik zei van, als ik een handtekening hieronder zet he, moet ik het achterlaten. Ik vertelde uw collega dat ik het best vind, dat wat ik niet kan meenemen of waaraan de volgende huurder geen geld aan wilt uitgeven, dat Uwoon dit accepteerd. Ik kreeg daarom later een brief thuis met: als u bv het tuinhuisje niet weghaald doen wij het voor 1200euro etc etc. En Uwoon accepteerd bepaalde zaken maar als ik het zou weghalen zou ik het als een compleet geheel achter moeten laten. Dit hield dus in dat ik die zaken niet ter overname kon aanbieden. Als ik het wel wilde weghalen moest het als een compleet geheel achtergelaten worden. Dit hebben ze mij weer bij de Uwoon uitgelegt. Wat moet ik hieruit opmaken dan?
Laatst gewijzigd door GTR op 13 nov 2013 17:36, 1 keer totaal gewijzigd.

GTR
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 nov 2013 12:21

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door GTR »

(Ik heb het opgesplits, we kunnen maar 4000tekens per keer kwijt las ik net)
Een week van te voren kwam er iemand en vertelde mij dat hij alles wel wilde overnemen voor 1 prijs. Alles wat Uwoon niet had "toegeeigent" had ik afgesproken voor 1200euro. Dat zeg ik hier openlijk. Hij had geen geld, en vertelde mij dat hij met overname ervoor zou zorgen. Het was mijn buurman namelijk van schuin tegenover. Die blokken zouden worden gesloopt en kregen zij verhuiskosten. Hij zou de Uwoon om een voorschot ofzo vragen. Ik zei tegen hem, ja kijk ik ken je niet. Als je nu 350euro aanbetaald (dat kon die wel), dan zetten we alvast op papier dat je het tuinhusje etc wel overneemt. Kijk maar naar de beelden van mij, die tuinhuisje is wel van buiten niet best in de lak, maar zoiets laten maken zal al een paar duizend euro kosten. Ik heb het overgenomen. Hij betaalde 350euro aan. En we zetten op papier voor hem betaald 350euro, hij neemt alles buiten over met tuinhuisje etc. En dat hij nog 850euro moet betalen verder voor binnen. Bv inbouwkoelkast van bosch kost nieuw 500euro bv, lammelen, gordijnen, tapijt met plinten woonkamer, bosch afzuigkap etc etc.
Hij kwam dus die avond voordat ik me woning had opgezegt, en zij van ja ik kreeg nog niks van ze. Volgende ochtend heb ik met Uwoon gebeld. Ik zei van ik krijg nog geld van hem maar hij heeft niks. 10 uur is de eindopname. Ik wil zoals jullie mij eerder beloofd hebben 3 dagen de tijd op mijn spullen alsnog te verhuizen. Zij vertelden mij namelijk, dat wanneer meneer op het laatste moment af zou zien van de overname van mijn inboedel etc, ik 3 dagen alsnog de tijd zou krijgen om alles te verhuizen.. Die dame door de tel gaf aan van meneer krijgt ze geld, als hij zijn eigen woning opzegt en ik zou een brief van haar collega meekrijgen, en ik zou me niet druk om moeten maken. na een uurtje kwam iemand van Uwoon zoals afgesproken voor het eindopname en nam deze brief mee. Maar de nieuwe huurder was onbereikbaar. Uwoon medewerker vond het huis in prachtige staat, want ik had alles ook schoongemaakt, wc, badkamer etc. Ik zei tegen hem, ja sorry maar ik geef zo geen sleutel af. Die vent moet komen en we moeten overeenkomen dat hij later wel betaald. Hij belde Uwoon en die vent etc maar de nieuwe huurder was nergens te bekennen. Hij zei dus van, weet je wat, ik schrijf hieronder dat wij pas de sleutel geven als meneer u zijn plichten heeft voldaan. Dat heeft die ook gedaan. Ik was beetje depri, had geen zin meer in alles dus ging ik weg naar vakantie. Ik belde ze vanuit daar en schoot niks op. Het zou me ook iedere keer veel geld kosten, bellen vanuit het buitenland, dus liet ik iemand hier contact met ze opnemen. Die kennis zei dus dat Uwoon hem terug zou bellen, maar dit niet deed. Ik mailde ze met dit verhaal. Kreeg ik reactie terug met, meneer zegt dat hij u het geld heeft gegeven, en als u meer geld wilt, moet u dit hem zelf vragen...Paar weken terug weer hierover gehad, maar weer werd het niks.

Ik had gister een brief opgemaakt en deze hun gegeven, dat zij bijna alle artikels in het huurrecht hebben geschonden etc. Ik ga ook, wanneer ze weer er met de pet naar zwaaien rechterlijke stappen ondernemen. Ik vraag geen 50.000 euro smartengeld, Ik wil me schade en me woonpunten terug. want ik wil niet meer van Uwoon Ermelo huren, maar wel van harderwijk Uwoon. Ik vraag ook geen kasteel, Ik reageer wel op een normaal huis, en zie wel of ik de hoogste punten ervoor heb. Met mijn punten van voor deze woning en die ik in de laatste 2jr zou hebben opgebouwt, krijg ik voor %99 al, bijna elke flatwoning wel.
Laatst gewijzigd door GTR op 13 nov 2013 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.

GTR
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 nov 2013 12:21

Re: Slechte ervaring met Uwoon woningstichting

Ongelezen bericht door GTR »

Ik tilte achter elkaar door, maar ik kwam erachter dat we maximaal 4000tekens kunnen plaatsen. Dus heb ik het opgesplits..

Gesloten