LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte service bij huren van vakantiewoning

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
ChangedSil
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 apr 2020 02:24

Slechte service bij huren van vakantiewoning

Ongelezen bericht door ChangedSil »

Beste allemaal,

Sinds oktober 2019 huren mijn partner en ik vakantiewoning voor een langere periode.
Wij hadden gehoopt hier begin 2020 weg te kunnen maar helaas is onze situatie zo dat dit nog niet mogelijk is.

Wij zijn een samengesteld gezin met 4 kinderen als wij compleet zijn.

Wij huren nu een woning op een vakantiepark welke eigenlijk van een particulier is. Dus onze vraagstukken lopen via het park maar dient de eigenaar op te lossen.

Vrij in het begin dat wij hier zaten, maakten wij al melding van o.a. een magnetron die niet goed werkte en een bank die kapot ging.
(De bekleding was dusdanig versleten dat hier scheuren in kwamen.)

Uiteindelijk begin januari kregen wij een nieuwe bank. De eigenaar wist ons te vertellen dat hij al in 12 jaar niet in de woning was geweest en dat deze bank bij zijn schoonmoeder van zolder kwam.

Het is qua uiterlijk al een draak van een bank maar hoe hij zit was absoluut iets wat je niet verwacht in een vakantie woning.

Na zelfs dusdanige rugklachten ervan te hebben gekregen maakte wij melding dat de bank te wensen over liet en helaas de andere bank ook begon te scheuren.(we hadden een 2 en 2,5 zits.)

Dit loopt nu al sinds februari/ begin maart en nog is er geen oplossing.
Inmiddels bivakkeren wij het grootste gedeelte van de tijd op bed. Aangezien dit wat beter aanvoelt voor onze ruggen.

En nu mogen wij ook nog eens bijna 200 euro per maand meer gaan betalen aangezien het zogeheten hoogseizoen eraan komt.

Wij hebben meerdere klachten/vraagstukken naar het park gestuurd, meerdere keren gevraagd over de status maar krijgen nauwelijks gehoor.

Wij zitten al in de benarde positie dat wij geen kant op kunnen en dan moet de situatie ook nog eens zo zijn.

Wat kunnen wij hier nu precies mee doen? Het liefst verliet ik de woning direct maar wij kunnen nergens anders heen.

Lady1234
Berichten: 27090
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Slechte service bij huren van vakantiewoning

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Hebt u niet zelf een bank ergens in een opslag staan? Zeven maanden in een vakantiehuis wonen, zonder eigen adres, levert heel wat meer problemen op dan een rottige bank.

NeoDutchio
Berichten: 12313
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Slechte service bij huren van vakantiewoning

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Een vakantiewoning is niet geschikt als vast woonverblijf. Natuurlijk hebt u daarin minder comfort dan u in een eigen huis met eigen spullen zou hebben. Een bank die niet lekker zit is mijn inziens geen reden om de huur te verlagen.
Zo te lezen is de magnetron dus vervangen en de bank ook. Wellicht niet naar uw smaak, maar dat zal ook niet overeen gekomen zijn.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Slechte service bij huren van vakantiewoning

Ongelezen bericht door berndv »

ChangedSil schreef:
24 apr 2020 02:36
Het is qua uiterlijk al een draak van een bank maar hoe hij zit was absoluut iets wat je niet verwacht in een vakantie woning.
Over het algemeen is mijn ervaring dat het meubilair in vakantiehuisjes nou niet echt direct de meest comfortabele meubels zijn, wellicht dat uw verwachting niet heel erg reëel is, maar goed, dat is mijn mening. Een bank is een bank, en dat de bank voor u niet comfortabel is, is heel vervelend, maar meer ook niet. Als de bank tenminste heel is, maar goed, de bank is ter vervanging van een kapotte bank, dus als de nieuwe bank gewoon heel is, dan wordt de overeenkomst nagekomen.
ChangedSil schreef:
24 apr 2020 02:36
Wij zitten al in de benarde positie dat wij geen kant op kunnen en dan moet de situatie ook nog eens zo zijn.

Wat kunnen wij hier nu precies mee doen? Het liefst verliet ik de woning direct maar wij kunnen nergens anders heen.
IK vrees dat hier eigenlijk weinig aan te doen is. Het is van belang dat er een bank is, maar een bank die voor u comfortabel is, kan voor een ander weer verschrikkelijk zijn.

De Gelaarsde Kat
Berichten: 119
Lid geworden op: 12 apr 2020 16:19

Re: Slechte service bij huren van vakantiewoning

Ongelezen bericht door De Gelaarsde Kat »

Zoals @NeoDutchio al zegt, een vakantiewoning is niet bedoeld als permanent verblijf, vaak mag dit ook helemaal niet (maar wordt het alsnog gedoogd, kennelijk zo ook bij TS). Klagen over 'slechte service' lijkt me hier dus eigenlijk niet aan de orde, hoe vervelend ook.

TS, met alle respect, u zegt dat u 'nergens anders heen' kunt, maar waarom is dat? Staat u al ingeschreven bij de gemeente voor een reguliere woning? Heeft u al een beroep gedaan op hulpverlenende instanties - want zoals ik de situatie begrijp, bent u in feite dakloos, omdat u zich op het adres van de vakantiewoning niet officieel kunt inschrijven.
Sowieso wens ik u veel sterkte met de situatie en hopelijk komt er spoedig een oplossing voor u en uw gezin.

gewicht
Berichten: 87
Lid geworden op: 18 nov 2009 19:28

Re: Slechte service bij huren van vakantiewoning

Ongelezen bericht door gewicht »

Als u denkt er nog langer te zitten zou ik u aanraden om, als de Corona beperkingen voorbij zijn, wat kringloopwinkels af te gaan.
Er staan vaak nog behoorlijke bank(stellen) voor heel weinig geld en je kunt ze daar goed ook uitproberen.
Ik kom regelmatig in de Kringloop , nu natuurlijk niet, maar soms heb ik er spijt van dat ik 3 jaar geleden een nieuw bankstel heb gekocht.
Natuurlijk zijn er ook finaal doorgezakte bij die je voor je verdriet niet wil hebben maar over het algemeen zijn ze nog behoorlijk van kwaliteit en nogmaals heel goedkoop.

Gesloten