LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sleutel kwijt of afgebroken brievenbus

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Kvandermark
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mei 2017 21:07

Sleutel kwijt of afgebroken brievenbus

Ongelezen bericht door Kvandermark »

Ik heb een huurhuis. En ik heb een wayjong uitkering. Nu heb ik afgelopen zaterdag 29 april me sleutels in de liftschacht laten vallen. Stom. Videobestanden gevraagd of ze wilde komen om de sleutels onder de lift vandaan te halen. Nee mw we komen alleen in spoed. En nee dat doen we niet. Dus sleutels vervangen koste 35 euro. Maar nu kan ik me brievenbus niet in. Vandaag gebeld uitgelegd. Weer nee mw is voor u eigen rekening, maar ik wijs er ook op dat een sleutels is afgebroken. Maar nee nog steeds is het voor mezelf. Slotenmaker gebeld koste 85,00. Ik ben een huurder en geen koper dit is wel eens verwarrend omdat we ook sindskort koopwoningen hebben. Mijn vraag is mag dit en hebben andere mensen dit ook. En wat kan ik doen Mvg kim

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Sleutel kwijt of afgebroken brievenbus

Ongelezen bericht door kweenie »

Als huurder ben je ook verantwoordelijk voor wat je met het gehuurde doet. Als je je sleutels kwijtraakt of stuk maakt, dan is dat je eigen verantwoordelijkheid en zul je ook zelf voor nieuwe sleutels moeten opdraaien.

De liftbeheerder laten komen zal je trouwens alleen al aan voorrijkosten waarschijnlijk al meer kosten dan nieuwe sleutels.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Sleutel kwijt of afgebroken brievenbus

Ongelezen bericht door thecure »

Wat heeft het feit ermee te maken dat je een Wajong uitkering hebt? Dat iedereen gratis moet werken omdat jij je sleutels laat vallen in de liftschacht?
En je laatste vraag: waarom zou dit niet mogen? 35 euro en je bent weer klaar lees ik.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Sleutel kwijt of afgebroken brievenbus

Ongelezen bericht door newmikey »

Natuurlijk komen ze niet! Moet de verhuurder/beheerder voorrijkosten maken, de liften stilzetten (en alle andere bewoners daarmee duperen) om een paar technici op de bodem van de liftschacht te laten rondscharrelen in de viezigheid in de hoop dat ze uw sleutels vinden? Denk nou eens even na voor dat je zoiets hier neerzet!

stofzuigertje

Re: Sleutel kwijt of afgebroken brievenbus

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De brandweer heeft vaak een sleutel om daar te komen.... weet niet hoe dit gebouw is.

De lift uitschakelen, en dan onderste deur openen.
Dan ruimen ze gelijk alle zooi op.
Wel is de ruimte meestal klein maar het kan, de schoonmaker die met bezem zonder blik jarenlang alle gangen + lift schoon geveegd had!

En brandweer, ja die moeten bij brand de lift leeg kunnen maken, of bij stroom storing....
Die zijn meestal voordeliger dan de monteur.....
Maar dan niet 112 bellen maar even plaatselijk langs gaan en vragen.

En maak eens een reserve sleutel en bewaar die elders dus vooral niet thuis!

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Sleutel kwijt of afgebroken brievenbus

Ongelezen bericht door sjohie »

Als in het huurcontract staat dat het oplossen van dit soort dingen voor rekening van de huurder is, en dat is zo in de meeste huurcontracten, dan is daarmee de kous wel zo ongeveer af. De bedragen die je noemt zijn ook wel marktconform, dus je wordt geen poot uitgedraaid ofzo.

Buren verderop die het pand hebben gekocht van de verhuurder zijn eigen baas, en moeten dit soort kosten sowieso al zelf betalen.

Gesloten