LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sociale huur: Andere wbv wordt eigenaar a.g.v. Nieuwe Woningwet

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Sociale huur: Andere wbv wordt eigenaar a.g.v. Nieuwe Woningwet

Ongelezen bericht door witte angora »

Net lag er een brief in de bus van de eigenaar van het complex waar ik woon. Dat is Ymere. Het onderhoud van het complex word tot nu toe door een andere wbv gedaan.

In de brief wordt uitgelegd dat als gevolg van de Nieuwe Woningwet woningcorporaties zich moeten richten op één regio. Ymere heeft voor de metropoolregio Amsterdam gekozen. Alle woningen die buiten deze metropoolregio liggen worden verkocht. Dus ook dit complex.

Wat is de reden voor deze wijziging? Worden wooncorporaties, huurders, of het Rijk er beter van? Of is er een andere reden?

De nieuwe eigenaar, die tot nu toe de beheerder is, incasseerde ook de huur. Met Ymere hadden we eigenlijk niks te maken. De tweede vraag is: 'voor u verandert er niet veel'. Er verandert dus iets voor de huurders, maar wat? Of gaat het alleen om de eigenaarswisseling?

Wanneer gaat die Nieuwe Woningwet eigenlijk in, of is hij al ingegaan, en is dit een overgangsperiode?

En nee, ik heb de vragen niet aan Ymere gesteld. Ik denk namelijk dat een discussie mbt nieuwe ontwikkelingen in de woningwetgeving voor het forum interessante informatie op kan leveren.



witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Sociale huur: Andere wbv wordt eigenaar a.g.v. Nieuwe Woningwet

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady en ZeerPrivé: bedankt voor jullie informatie. Hier staat best veel in. Die wet is er dus al sinds 2015. Toch wel apart dat het complex nu pas verkocht gaat worden, alhoewel... als het om geld gaat is Ymere bepaald niet de makkelijkste. Het verklaart mogelijk wel waarom er twee jaar geleden ineens iemand kwam om een onderhoudsplan op te stellen, wat schilderwerk en dergelijke betreft.

Gesloten