LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Te veel overlast van de buren.

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
TheFamily
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 feb 2014 17:54

Te veel overlast van de buren.

Ongelezen bericht door TheFamily »

Beste leden,
ik heb me op deze site aangemeld in hoop dat iemand me kan helpen met mijn moeder. We hebben namelijk erg last van de overlast die mijn buren veroorzaken. Dit heeft er al voor gezorgd dat mijn moeder vorige week met haar ziekte MS in het ziekenhuis moest worden opgenomen. Nu is ze eindelijk naar 5 dagen weer terug in huis en alles wat ze wenst is rust. Die krijgt ze helaas niet.

En met de hoeveelheid herrie overdrijf ik niet, ik ken het verschil tussen woongeluiden en overlast. Wat hun doen is duidelijk expres. Stampen, gooien met deuren, schreeuwen, verbaal geweld onder elkaar, harde muziek en dit dan 24 uur per dag.
We hebben ze hier al meerdere keren op aangesproken maar het hielp maar voor 2 dagen, daarna gingen ze gewoon weer verder. Ze hielden geen rekening met de 3 ploegendienst van mijn vader, mijn moeders ziekten en mij en mijn broertje slaaptijd.
Ook mijn vader is 2 keer met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht om dat hij oververmoeid was en een hoge bloeddruk had (stres).

Mijn vader was zelfs met de dood bedreigd toen hij 's avonds naar 12 uur naar de buren was gegaan om te vragen of het wat stiller kon. Dit is niet de enige bedreiging die ze ons hadden gegeven. Toen mijn moeder uit de ziekenhuis kwam hadden we de politie gebeld en die zijn er toen heen gegaan. De politie was nog geen 10 minuten bij de buren weg en ze stonden al met 3 personen boos voor onze deur. Ze vonden het belachelijk dat we de politie hadden gebeld en we moesten maar verhuizen. De oudste man die er toen bij stond probeerde zelfs mijn moeder aan te vallen, stond ze daar half verlamd bij de deur opening.

We hebben de woningstichting om hulp gevraagd maar die laten ons in de kou staan. Geld om te verhuizen is er niet. Gemeente kan niks doen.

Kan iemand mij helpen?

Mvg,
TheFamily

degekkebelg33
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 jan 2014 16:03
Locatie: Antwerpen

Re: Te veel overlast van de buren.

Ongelezen bericht door degekkebelg33 »

Politie, huurbond, gemeente, woningbouw. Deze instanties aangetekende klachtenbrieven, emails, faxen blijven bestoken totdat ze u gaan helpen.
Op den duur zijn ze het zat en gaan ze een oplossing aanbieden!
Die buren moeten gewoon weg!

TheFamily
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 feb 2014 17:54

Re: Te veel overlast van de buren.

Ongelezen bericht door TheFamily »

degekkebelg33 schreef:Politie, huurbond, gemeente, woningbouw. Deze instanties aangetekende klachtenbrieven, emails, faxen blijven bestoken totdat ze u gaan helpen.
Op den duur zijn ze het zat en gaan ze een oplossing aanbieden!
Die buren moeten gewoon weg!

Dat dachten de vorige bewoners ook. Maar hebben naar jaren van ellende een huis gekocht. Zij en wij hebben deze dingen al geprobeerd, maar ze zegen dat ze niet kunnen helpen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Te veel overlast van de buren.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Continue politie blijven bellen, aangifte doen van bedreigingen etc.

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Te veel overlast van de buren.

Ongelezen bericht door henk51 »

door degekkebelg33 » 11 feb 2014 19:27

Politie, huurbond, gemeente, woningbouw. Deze instanties aangetekende klachtenbrieven, emails, faxen blijven bestoken totdat ze u gaan helpen.
Op den duur zijn ze het zat en gaan ze een oplossing aanbieden!
Die buren moeten gewoon weg!
Op den duur zal het helpen maar verschuift het probleem.
Wij woonden ook vrij rustig totdat er in ons flatgebouw na vrijkomen 6 wooneenheden een gezin geplaatst werd welke wegens overlast in een andere gemeente de woning uitgezet was.Gaan gewoon door met overlast in ons flatgebouw en zijn er een stelletje ex daklozen geplaatst met drank en drugs problemen met veel overlast. Er zijn alweer verschillende politie rapporten en klachten brieven richting woningbouw.
Het is feitelijk de schuld van de gemeente die verplicht de woningbouw dit soort rand gevallen te huisvesten. Ga dus niet op partij huidige wethouder huisvesting stemmen.
Gewoon net als Amsterdam stapel containers neerzetten in een afgelegen gebied dan hoog hek eromheen
dat is de enige manier om van dat soort *** huurders af te komen.

gr Henk

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Te veel overlast van de buren.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Gemeente kan niks doen.
Dat kunnen ze wél. Heeft u ze al gebeld? En wat doet de buurt? Wegkijken? Of zijn er buren die ook iets kunnen ondernemen? Of regeert de angst bij de buren?

In elk geval aangifte doen van alle bedreigingen. Heeft u een opnamefunctie op uw mobieltje of heeft u een mp3-speler? Daarmee kunt u geprekken / getreiter / bedreigingen etc. opnemen. Bijvoorbeeld wanneer u aanbelt of het allemaal wat zachter kan. Wordt u dan weer bedreigd: doe daar aangifte van en neem de geluidsopname mee.

Ben zelf helaas zéér ervaren op dit gebied.

Zie https://maps.google.nl/maps/ms?msa=0&ms ... 4bf2ee27a0

TheFamily
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 feb 2014 17:54

Re: Te veel overlast van de buren.

Ongelezen bericht door TheFamily »

Bedankt voor deze raad we zijn al een jaar bezig met de gemeente en woning stichting deze en de politie zeggen dat ze weg zullen gaan en het daarom beter is dat wij gaan verhuizen maar de woning stichting zegt dan ook nog dat het probleem dan niet is opgelost dat klopt maar dat is toch niet ons probleem het is nu zo dat de buren worden geholpen misschien omdat ze vluchteling zijn de vorige bewoners hebben ook al veel geprobeerd met andere mensen uit de straat maar mocht niet baaten en ja. De meeste mensen zijn bang voor hun aangiften worden aantekeningen in verband met wraak acties

TheFamily
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 feb 2014 17:54

Re: Te veel overlast van de buren.

Ongelezen bericht door TheFamily »

Ik bedoel nooit weg zullen gaan

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Te veel overlast van de buren.

Ongelezen bericht door marnix »

Wat een akelige toestand! Ik heb hetzelfde meegemaakt,
na anderhalf jaar ellende zijn we maar weggegaan. Woningbouw doet niets, politie heeft eigenlijk geen zin.
Als u een heel lange adem heeft, zou u uiteindelijk de buren kunnen wegkrijgen. Met dossieropbouw en steeds de politie bellen.
Staat u al wel weer ingeschreven voor een andere woning?
Is er met uw medische verhaal geen urgentie te krijgen eigenlijk?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Te veel overlast van de buren.

Ongelezen bericht door ciske »

daarom beter is dat wij gaan verhuizen
Onkostenplaatje mag je bij de wbv neerleggen? Bezopen gewoon. Doe eens wat Bob hier zegt en de gemeente moet zeer zeker hier iets tegen doen. Ook de wbv maakt zich er gemakkelijk van af. Elke overlast melden , al doe je het via de mail. Zo bouw je inderdaad een dossier op zoals hier boven al gezegd is.

TheFamily
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 feb 2014 17:54

Re: Te veel overlast van de buren.

Ongelezen bericht door TheFamily »

Elke week melden we het en vertellen we het en ze weten zich er geen raad mee wordt er gezegd we kunnen niets doen is hun antwoord maar mijn moeder gaat achteruit dat weten ze maar ze doen niets mijn moeder moet nu verhuizen van de dokter deze situatie is niet goed voor haar maar we hebben geen geld het kost alleen al 165euro om je inteschrijven als je op mediche grond wil verhuizen ik ga al weg met mijn examen en de buren weten dat mijn moeder steeds zieker wordt maar dat vinden ze leuk wij moeten weg dan kunnen ze ons huis pakken is ook beter ze zitten met 10man in huis is ook wel teklein maar dan moeten ze ons een ander huis geven met geld is beter voor iedereen toch hebben ze ook geen zoals ze ons noemen *** Nederlanders meer langs ze woonen ja sorry ik ben echt boos ik hou van mijn moeder maar ben ook maar16jaar

witte angora
Berichten: 30784
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Te veel overlast van de buren.

Ongelezen bericht door witte angora »

TheFamily schreef:het kost alleen al 165euro om je inteschrijven als je op mediche grond wil verhuizen
Ehmmm... geen idee waar dat vandaan komt. Een normale inschrijving is lang zo duur niet, en een urgentie kost toch ook geen 165 euro?

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Te veel overlast van de buren.

Ongelezen bericht door marnix »

Misschien kan uw arts eens iets op papier zetten, en doe uw verhaal eens bij maatschappelijk werk van de gemeente.

TheFamily
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 feb 2014 17:54

Re: Te veel overlast van de buren.

Ongelezen bericht door TheFamily »

Dit alles hebben we en maatschappelijkwerk zei gisteren dat ze niets kunnen doen

TheFamily
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 feb 2014 17:54

Re: Te veel overlast van de buren.

Ongelezen bericht door TheFamily »

witte angora schreef:
TheFamily schreef:het kost alleen al 165euro om je inteschrijven als je op mediche grond wil verhuizen
Ehmmm... geen idee waar dat vandaan komt. Een normale inschrijving is lang zo duur niet, en een urgentie kost toch ook geen 165 euro?
De urgentie kost 140 euro en inschrijving 25 euro, bij onze woningbouw. Maar urgentie willen ze ons niet geven, want MS is schijnbaar niet ernstig genoeg in deze situatie.

TheFamily
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 feb 2014 17:54

Re: Te veel overlast van de buren.

Ongelezen bericht door TheFamily »

We hebben weer contact gehad met de wbv en die vertelde ons dat urgentie niet meer bestond en we maar gewoon moeste inschrijven maar dat er nog 2000 anderen ingeschreven stonden ze hadden niet zo veel woningen en op medische grond was moeilijk er moest eerst gekeken worden of dit noodzakelijk was en hij dacht niet dat dat zo was raar! Het gekke is dat ze ons eerst heel goed begrepen en dit ook niet normaal vonden en met ons mee leefde maar net als met de vorige bewoners laten ze ons nu in de kou staan en synthese vraagt eerst om een brief van mijn arts of neurolog maar als ik doorgeef dat ik die heb kunnen ook hun niets meer voor ons doen ze zeggen we willen wel maar zien geen mogelijk heden meer RAAR

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Te veel overlast van de buren.

Ongelezen bericht door olaf79 »

In principe is de verhuurder degene die hier iets aan moet doen.
Naast de politie blijven bestoken met aangiftes, en eisen dat ze komen opdraven, helpt het misschien om een deel van de huur niet te betalen, wegens niet genoten woongenot. 1/3 lijkt me redelijk.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Te veel overlast van de buren.

Ongelezen bericht door ciske »

olaf79 schreef: helpt het misschien om een deel van de huur niet te betalen, wegens niet genoten woongenot. 1/3 lijkt me redelijk.

Dat moet TS nooit doen, huur inhouden zit je helaas altijd fout. Gewoon bestoken met telefoontjes, mails met meldingen en ook de politie gewoon bellen bij geluidsoverlast, sowieso in de nacht.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Te veel overlast van de buren.

Ongelezen bericht door GJvdZ »

olaf79 schreef:In principe is de verhuurder degene die hier iets aan moet doen.
Naast de politie blijven bestoken met aangiftes, en eisen dat ze komen opdraven, helpt het misschien om een deel van de huur niet te betalen, wegens niet genoten woongenot. 1/3 lijkt me redelijk.
Dan tref je de verhuurder waarvan maar de vraag is of deze de mogelijkheden heeft om er iets aan te doen.

brenda152
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 jan 2014 15:58

Re: Te veel overlast van de buren.

Ongelezen bericht door brenda152 »

woningbouw heeft waarschijnlijk van meerdere mensen een klacht nodig om iets te kunnen beginnen.
Wellicht dat je andere buren zo ver kunt krijgen.
Anders zit er niets anders op om zelf te verhuizen.
Zoveel stress is ongezond. Het is kiezen of delen.

Gesloten