LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tenstone B.V. Te Den Haag komt met naheffing

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Ruud van Dijk
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mei 2015 15:22

Tenstone B.V. Te Den Haag komt met naheffing

Ongelezen bericht door Ruud van Dijk »

Ik heb in de periode van Juli 2008 t\m Maart 2010 een kamer unit gehuurd van de firma Tenstone B.V. te Den Haag. Dit bedrijf verhuurd bedrijf/winkelpanden. Als boven winkelpanden woonunits of appartementen zijn worden deze ook via hun verhuurd. Nu na 5 jaar en 1,5 maand krijg ik en vele mede bewoners die niet meer via Tenstone B.V. huren, alsnog een naheffing van servicekosten. Na het beëindigen van mijn huurcontract heb ik keurig netjes m'n borgsom terug gekregen. Ik dacht, case closed, niet dus. Nu na dus 5jaar en 1,5 maand moet ik ruim 1600 euro betalen.
Wie heeft hier ervaring mee?? In het bijzonder met Tenstone B.V.?

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Tenstone B.V. Te Den Haag komt met naheffing

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Heel vervelend. Ik heb iets soortgelijks meegemaakt. Bij mijn inspectie zeiden ze ook dat er over een periode van 4 jaar te weinig servicekosten waren berekend en dat ze me nog 3,600 euro in rekening gingen brengen. Ik heb gevraagd of ik er iets tegen kon doen en het antwoord was nee, ze stonden volledig in hun recht. Het is een rotstreek want natuurlijk lijkt de huur daardoor lager, maar het mag wel, zolang de vordering niet is verjaard.

Zelf heb ik door mazzel aan die betaling kunnen ontkomen maar dat slimmigheidje zal voor jou niet opgaan (ik had nl. al extra betaald in ruil voor vroegtijdige contractsbeeindiging en finale kwijting en door die kwijting verloren ze ook het recht op de navordering).

Als ik het wel heb geldt voor die kosten een verjaringstermijn van 5 jaar dus is het waarschijnlijk niet verjaard (wat bij mij ook het geval was).

Dus tenzij er bijzondere omstandigheden zijn zal je waarschijnlijk moeten betalen. Heb je met de andere (ex-) bewoners gepraat, zijn er anderen die ook naheffingen krijgen?

Gesloten