LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Teveel geld voor sociale huur door verkoop huis?

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Teveel geld voor sociale huur door verkoop huis?

Ongelezen bericht door marnix »

Teveel geld kan lastig zijn, hier in Zeist staat bv bij een woning,
----------------------------------------------------------------------------------------
U maakt gebruik van een urgentie

U laat een sociale huurwoning met minimaal vier kamers achter

U heeft recht op huurtoeslag

Inschrijfduur
-------------------------------------------------------------------------------------------
dit is de aflopende lijn van toewijzing (sorrie voor mij gehaspel)

Ik zit in dezelfde situatie als TS, ik denk er aan onze flat te verkopen en te gaan huren,
Want onze VVE wordt wat vervelend,
Ik mag met zijn tweeën 60.000 aan spaargeld hebben, en kom dan nog in aanmerking voor huurtoeslag gelukkig.
Ik kan zonder te reageren op een woning wel kijken hoe hoog ik sta, (13 jaar inschrijftijd)
In een wat mindere buurt sta ik soms op 1, terwijl ik alleen van het boven genoemde "inschrijfduur" heb.
Iemand hier uit de flat wilde ook gaan huren en stond op 1 maar er ging iemand voor, die huurtoeslag had.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Teveel geld voor sociale huur door verkoop huis?

Ongelezen bericht door kweenie »

Dat is inderdaad vervelend voor jou, maar ook wel enigszins begrijpelijk. Het doel van sociale woningbouw is natuurlijk primair zorgen voor woonruimte voor mensen die niet op een andere manier aan woonruimte kunnen komen. Omdat je met vermogen toch iets makkelijker en woning zult kunnen vinden dan iemand zonder verbogen, zul je in die 'volgorde' (m.i. ook terecht) een lagere prioriteit krijgen.

Maar als je zelf in de situatie zit dat je 'lager' in de ranglijst zit, is dat natuurlijk niet fijn.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Teveel geld voor sociale huur door verkoop huis?

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Ik denk dat het een landelijk probleem is, woningen tekort en geen doorstroom. Ergens gaan wonen waar je dat probleem niet hebt, of blijven zitten waar je zit en verroer je niet.

Creatief denken helpt vaak ook, maar daar moet je geknipt voor zijn en zin in hebben. Maar er zijn tal van mogelijkheden.

Geluk in ieder geval, :wink:

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Teveel geld voor sociale huur door verkoop huis?

Ongelezen bericht door witte angora »

marnix schreef:
31 aug 2019 17:09
Ik kan zonder te reageren op een woning wel kijken hoe hoog ik sta, (13 jaar inschrijftijd)
Je kunt ook kijken hoe hoog je staat door wél te reageren. Het zou ook helemaal niet verkeerd zijn om, als je ervoor wordt uitgenodigd, een woning te kijken bij de groepsbezichtiging. Als je om wat voor reden dan ook nog niet aan verhuizen toe bent, kun je een woning gerust weigeren. Dat heeft geen enkele consequentie.

Soms gebeuren er rare dingen; onlangs heb ik op een woning gereageerd, stond ik plaats 19, ben geëindigd op plaats 2. En wat er nu mis was met die woning? Geen idee. Prima woning, er moest even flink schoon worden gemaakt, schilderen, behangen, vloerbedekking - en accepteren dat het niet de allermooiste buurt is. Maar diverse bewoners verzekerden me dat er geen tot weinig overlast is.

En soms ga je je afvragen of je wel bij die wbv wil gaan huren, dat kan ook nog... in de omgeving van Zeist zijn nog een aantal andere dorpen waar je volgens mij goed terecht kunt. Driebergen bijvoorbeeld, leuk dorp, dicht tegen Zeist aan, en een aantal mooie complexen.

De voorrang voor degenen met 4 kamers hoef je je niet zoveel van aan te trekken. Urgenten zijn iets lastiger; die moeten een woning wel nemen, anders raken ze hun urgentie kwijt. Als je dat voor je hebt kun je er nog altijd een leermomentje van maken.

Gesloten