LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Urgentie wegens extra kind en ruimtegebrek?

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
moedah
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 aug 2010 18:34

Re: Urgentie wegens extra kind en ruimtegebrek?

Ongelezen bericht door moedah »

Beste Zaza
toen ik hier in mijn woonplaats me bij een woningbedrijf meldde om een urgentie aan te vragen raadde die vrouw die mijn intake deed het mij ook af. Ik zou geen schijn van kans maken.
Ik vond dat nooit geschoten altijd mis was en had er het geld wel voor over.
Zes maanden later had ik een geweldige flat! Met urgentie!

Ik raad iedereen aan om toch het risico te nemen, want de medewerkers van de woningbedrijven moeten volgens mij opletten dat er niet teveel urgenties worden aangevraagd of zo. Maar je hebt zelf de keus of je het wilt of niet.
Als je je inschrijft bij een particulier bedrijf (had ik ook gedaan bij diverse) kost je dat ook geld. Misschien heeft wel meegespeeld dat ik toch een urgentie heb gekregen, dat men kon zien dat ik echt gemotiveerd was.

Wat betreft de ongeplande komst van je derde kindje. Eigenlijk heb je het risico genomen dat het zou komen, want met een spiraaltje heb je altijd kans dat je toch zwanger wordt. Ik weet dat het flauw klinkt, maar alleen door geen seks te hebben weet je echt zeker dat je niet zwanger wordt. Dat is inderdaad jouw risico en daarom val je buiten de boot met een urgentie. Daarom is het van belang dat je gaat proberen of andere redenen eigenlijk niet belangrijker zijn. De psychische druk bijvoorbeeld die je nu ervaart door met te veel mensen op een te kleine ruimte te leven. Ga nog eens met je huisarts praten of met een maatschappelijk werker.

Verder wil ik je misschien overbodig de tip geven: heb je al eens aan woningruil gedacht. Misschien is er wel iemand in jouw woonplaats met een eengezinswoning die dolgraag naar een flat wil! Daar zijn wettelijke regels voor!

Succes ermee en vooral veel plezier van en met je drie kindjes!

janvangent
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 aug 2010 19:02

Re: Urgentie wegens extra kind en ruimtegebrek?

Ongelezen bericht door janvangent »

Beste ZaZa,

De voorwaarden voor het verlenen van urgentie zijn opgenomen in de gemeentelijke huisvestingsverordening. De regels uit Limburg zijn niet landelijk van toepassing. Zo kan niet de woningbouwcorporatie maar de afdeling Wonen van de gemeente het loket zijn voor urgentieaanvraag. Ook de wijze van behandelen is verschillend. Het is dus verstandig om na te vragen hoe e.e.a. in uw plaats is geregeld.
Overigens: In de particuliere sector kan veelal "vrij"worden gehuurd, vaak omdat de huren hoger zijn. Als dat geen bezwaar is liggen daar wellicht mogelijkheden.

Miss Tascha
Berichten: 280
Lid geworden op: 15 dec 2009 19:21
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Urgentie wegens extra kind en ruimtegebrek?

Ongelezen bericht door Miss Tascha »

tiptoo schreef:sorry ik vind dit geen urgentie waard , u wist van te voren dat u klein woonde wees blij met de woonruimte en zoek anders in andere gemeenten , zoals almere , lelystad, u heeft een dak boven het hoofd velen niet!
Nah, tegenwoordig heb je zelfs hier dat ze erbij zetten dat inschrijfduur telt en dat urgentie geen voorrang geeft. Zou ook wel eens tijd worden :mrgreen: .

Verder ben ik het met de anderen eens. Ik zie hier niet echt urgentie. Jullie hebben een dak boven je hoofd en komen in principe niets tekort. Hoe vervelend het op elkaar gepropt zitten ook is, dit is een situatie die je zelf gecreëerd hebt. (ongelukje of niet, je bent er zelf bij als je sex hebt)
Verder heeft tiptoo gelijk: zoek het eens in een andere gemeente.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Urgentie wegens extra kind en ruimtegebrek?

Ongelezen bericht door tiptoo »

Miss Tascha schreef:

Nah, tegenwoordig heb je zelfs hier dat ze erbij zetten dat inschrijfduur telt en dat urgentie geen voorrang geeft. Zou ook wel eens tijd worden :mrgreen: .
:mrgreen: :mrgreen:

helpendhandje
Berichten: 436
Lid geworden op: 12 mar 2009 23:09

Re: Urgentie wegens extra kind en ruimtegebrek?

Ongelezen bericht door helpendhandje »

R. Estau, lag even onder de tafel :lol:

Maar urgentie? Urgentie afdwingen is ook zoiets, is je huisje niet naar je zin en te klein en je kunt niet kopen, neem je toch bijvoorbeeld een pleegkind erbij. Dan schijnt de wet nogal eens ineens raar te doen.
Nederland is knettergek, lees de kranten en je gaat gillen.
Ben blij met mijn eigen mooie huis, heb je dat gedonder ook niet, belachelijk dat die huizenprijzen maar blijven stijgen, starters hebben amper kans, dat is een feit.
betaalde 17 jaar geleden 1280 gulden(toen nog guldens dus) huur en na de koop van ons halfvrijstaande koophuis met een grote tuin, pal aan het bos omgerekend netto in dat zelfde jaar 800 gulden.
Heb inmiddels een netto maandlast van minder dan de helft van wat sociale huurders moeten dokken voor een klein huisje en bruto is de maandlast van ons huis ook een giller .
de huurprijzen tegenwoordig zijn schandalig en dáár ligt grotendeels het probleem van to, niet enkel de urgentie maar ook de beschikbaarheid van betaalbare huurwoningen.

mje
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jul 2010 21:37

Re: Urgentie wegens extra kind en ruimtegebrek?

Ongelezen bericht door mje »

Kijk de buitenlanders hebben vaak grote gezinnen en vluchtelingen worden wel geholpen aan huisvesting. Geeft niet maar hoeft niet ten koste te gaan van de echte bewoners van dit land, want dat hele gedoe wordt door ons allemaal betaald.

Ik vind het geweldig dat zaza 3 kinderen heeft en grotere woonruimte zoekt en vind ook dat zij best in aanmerking mag komen voor een ruimere woning.

Haar kinderen worden straks de verzorgers voor de ouderen zaza en haar man hebben een redelijk inkomen en geen uitkering begrijp ik. Daarom verdient zij een urgentieverklaring en zij maakt zelf wel uit of ze al of niet sex heeft.

Zaza gooi het over een andere boeg zeg dat je gestresst raakt door je situatie en het allemaal niet meer ziet zitten, dat doen die buitenlanders ook en krijgen het wel voor elkaar.

Succes zaza en geniet van je kinderen :wink:

breed

Re: Urgentie wegens extra kind en ruimtegebrek?

Ongelezen bericht door breed »

Helemaal eens met mje voor volk en vaderland dus grotere woonruimte voor dit gezin :mrgreen:

helpendhandje
Berichten: 436
Lid geworden op: 12 mar 2009 23:09

Re: Urgentie wegens extra kind en ruimtegebrek?

Ongelezen bericht door helpendhandje »

excuse me hoor maar gaan we weer beginnen met dat gedoe dat de kinderen van nu straks iemands reet moeten afvegen? hoe onbeschoft is dat, man en ik hebben kind nog kraai, we betalen ons blauw aan belasting voor alles en niks wat profiteert en nou moeten wij het goedvinden dat mensen maar kinders op de wereld knikkeren of het een rijpe tomaat is, zogenaamd om mijn reet af te laten vegen als ik seniel en alleen ben? Wie is er nou van de pot gerukt, ik betaal al 40 jaar de helft van mijn inkomen voor nitwits, beroepswerkelozen, economische vluchtelingen en ander handophoudend gespuis . Dus hou op met die eeuwige dooddoener van de eeuwige steuntrekkers met een zooi kinderen, ben het echt zat dat iedereen maar vreet uit mijn beurs, gelukkig vreten ze niet letterlijk mee in mijn prachthuis met 2 dikke auto's en een goedgevulde beurs, en dat alles nog helemaal wit ook nog. :mrgreen:

helpendhandje
Berichten: 436
Lid geworden op: 12 mar 2009 23:09

Re: Urgentie wegens extra kind en ruimtegebrek?

Ongelezen bericht door helpendhandje »

Ga even 3 weken resorten op een tropisch eiland :lol: dus mijn huis is beschikbaar voor wie mijn tuin wil bijhouden :mrgreen:
mollen en egels, woelmuizen en naaktslakken included
Nee dus maar voor to, hou je koppie erbij, blijf bellen, mailen maar geniet vooral van je kindjes (en dat is dus wel serieus bedoeld), hoop op een groter huis voor je .
Laatst gewijzigd door helpendhandje op 11 aug 2010 23:13, 1 keer totaal gewijzigd.

mje
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jul 2010 21:37

Re: Urgentie wegens extra kind en ruimtegebrek?

Ongelezen bericht door mje »

Wij hebben ook geen kinderen, lukte helaas niet, ik heb suiker en mijn man heeft last van te veel eiwitten, volgens de doktoren kunnen wij alleen maar schuimpjes maken :lol:

Wij wonen al jaren niet meer in Nederland omdat we ook te veel belasting betaalden nu niet meer, heb je toch iets verkeerds gedaan, helpendhandje.

Je mening( erg patserig) heb je weggehaald hoe betrouwbaar ben je dan :?:
Laatst gewijzigd door mje op 11 aug 2010 23:18, 1 keer totaal gewijzigd.

helpendhandje
Berichten: 436
Lid geworden op: 12 mar 2009 23:09

Re: Urgentie wegens extra kind en ruimtegebrek?

Ongelezen bericht door helpendhandje »

mje, heb een boel verkeerd gedaan in mijn leven hoor, 8 jaar 24/7 voor 4 ouders gezorgd, daarvoor mijn goede baan ook opgezegd, geen kinderen mogen krijgen van moeder natuur en daarom ipv kinders maar een heleboel mooie spullen gekocht, je mot toch wat met je leven :wink:

mje
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jul 2010 21:37

Re: Urgentie wegens extra kind en ruimtegebrek?

Ongelezen bericht door mje »

Je mening( erg patserig) heb je weggehaald hoe betrouwbaar ben je dan :?:

Wij hebben ook heel veel luxe daarom hoef je zaza niet de grond in te boren.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Urgentie wegens extra kind en ruimtegebrek?

Ongelezen bericht door tennis »

mje schreef:Wij hebben ook geen kinderen, lukte helaas niet, ik heb suiker en mijn man heeft last van te veel eiwitten, volgens de doktoren kunnen wij alleen maar schuimpjes maken :lol:

Wij wonen al jaren niet meer in Nederland omdat we ook te veel belasting betaalden nu niet meer, heb je toch iets verkeerds gedaan, helpendhandje.

Er zijn altijd mensen welke kinderen willen, en geen kunnen krijgen.
Maar er zijn ook mensen, welke geen kinderen willen, omdat zij dan hun luxe leventje niet kunnen leven.
Maar als zij oud zijn, moeten de kinderen van anderen hun verplegen.
Als alle mensen zo zouden denken, wie doet het dan.
TS wordt hier aan de pranger gesteld, omdat zij zoals vele schrijven sex hadden zonder zich voldoende te beschermen.

Sommige hier kunnen ook beter geen sex hebben, want als de kinderen het karakter krijgen, zijn wij nog verder van huis af!

helpendhandje
Berichten: 436
Lid geworden op: 12 mar 2009 23:09

Re: Urgentie wegens extra kind en ruimtegebrek?

Ongelezen bericht door helpendhandje »

Hoezo heb ik mijn mening weggehaald? Die snap ik ff niet, heb niks weggehaald, zelfs mijn moederstokken niet, de boel hing gewoon achterstevoren verkeerdom links/rechts fout :shock:
Ik sta voor mijn mening, of het nou bevalt of niet, ik hoef niet aardig gevonden te worden want dat ben ik al niet, wil enkel recht hebben op mijn mening.
Ben op zich dól op kinderen (fijn als ze na een uur of wat ook weer worden opgehaald :roll: ) maar blijf op mijn standpunt dat je eerst een huis/woonomgeving maakt alvorens ook mar te dromen over een kindje. dól op kinderen mits ze na een uur weer ophoepelen :)
Mijn hondje heeft al meer rechten en bewegingsruimte als het gemiddelde kind dus varantwoording gaat ver.

helpendhandje
Berichten: 436
Lid geworden op: 12 mar 2009 23:09

Re: Urgentie wegens extra kind en ruimtegebrek?

Ongelezen bericht door helpendhandje »

Beetje jaloers mje? dat we bepaald niet arm zijn is niet iets om vrolijk over te zijn, we zijn anderzijds ook weer in een ander opzicht arm dus oordeel niet te snel.
Laatst gewijzigd door helpendhandje op 11 aug 2010 23:34, 1 keer totaal gewijzigd.

mje
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jul 2010 21:37

Re: Urgentie wegens extra kind en ruimtegebrek?

Ongelezen bericht door mje »

Ga even 3 weken resorten op een tropisch eiland :lol: dus mijn huis is beschikbaar voor wie mijn tuin wil bijhouden :mrgreen:
mollen en egels, woelmuizen en naaktslakken included
Nee dus maar voor to, hou je koppie erbij, blijf bellen, mailen maar geniet vooral van je kindjes (en dat is dus wel serieus bedoeld), hoop op een groter huis voor je .


Laatst bijgewerkt door helpendhandje op 11 aug 2010 23:13, in totaal 1 keer bewerkt.
Die mening met je 2 auto's en dat je doodziek werd van het feit dat de kinderen van heden later jouw kont moeten afvegen en dat je veel luxe hebt en je het verrekt om 52% belasting te betalen voor uitkeringstrekkers enz. dat heb je weggehaald en dat is laf.

helpendhandje
Berichten: 436
Lid geworden op: 12 mar 2009 23:09

Re: Urgentie wegens extra kind en ruimtegebrek?

Ongelezen bericht door helpendhandje »

mje schreef:
Ga even 3 weken resorten op een tropisch eiland :lol: dus mijn huis is beschikbaar voor wie mijn tuin wil bijhouden :mrgreen:
mollen en egels, woelmuizen en naaktslakken included
Nee dus maar voor to, hou je koppie erbij, blijf bellen, mailen maar geniet vooral van je kindjes (en dat is dus wel serieus bedoeld), hoop op een groter huis voor je .


Laatst bijgewerkt door helpendhandje op 11 aug 2010 23:13, in totaal 1 keer bewerkt.
Die mening met je 2 auto's en dat je doodziek werd van het feit dat de kinderen van heden later jouw kont moeten afvegen en dat je veel luxe hebt en je het verrekt om 52% belasting te betalen voor uitkeringstrekkers enz. dat heb je weggehaald en dat is laf.

Dat heb ik NIET weggehaald!
En ja, ik háát die verwende snotneuzen en heb 2 nogal dikke auto's, so what,, maakt me dat een beter mens? Ben een autoliefhebber, kinderhater en die vrijwilligerswerk in een bejaardenhuis dus ben een kakker.
Zinloze posting dus welterusten vanuit ook nog eens een heerlijk huis,
nou tevreden?
Waai op, ik ben een mens, ben niet spullen.

mje
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jul 2010 21:37

Re: Urgentie wegens extra kind en ruimtegebrek?

Ongelezen bericht door mje »

Zal mijn bezittingen maar niet noemen, bovendien lieg je want die zaken heb je wel genoemd kan de moderator zo bekijken. Voor mij ben je een zielig hoopje mens.

Heb ik meer respect voor zaza die jij de grond inboort.

@helpendhandje
@helpendhandje, ik herhaal wat je al eerder schreef en ontkent:

Ik ga me op voorhand al verontschuldigen voor mijn nogal harde mening maar toch:
Wel kinderen erbij "nemen" (er valt niks te nemen, je mag blij zijn als je ze vrijwillig kunt krijgen) zonder dat je die kinderen ruimte en een eigen kamertje kunt bieden is in mijn oude ogen al een big no-no, eerst zorgen voor goede huisvesting en dan pas gaan denken aan een tweede.
Maar wel hier zeuren dat door je eigen toedoen je te weinig ruimte hebt?
Nou komt pas echt een keiharde opmerking mijnerzijds maar als je claimt je geen eigen huis te kunnen permiteren schuif je de schuld van je eigen beslissingen door naar anderen.
Betaal potdorie geen 52% belasting om weer die huursubsidie voor niet-nadenkende mensen te moeten ophoesten.
Sorry maar dit soort items maken me kwaad.
Gek hè, dat sommige mensen wat meer hebben dan anderen, die hebben namelijk eerst nagedacht alvorens te handelen.

zaza1981 schreef:
Niet nadenkend?
Sorry hoor, maar wij denken in zoverre wel na dat wij in een huis zitten zonder huursubsidie! Wij betalen alles gewoon zelf! Ons inkomen is te hoog en de huur te laag voor subsidie.
Ik weet niet wat jij allemaal denkt! Maar je oordeelt wel heel snel!


Ik oordeel niet zo zeer maar reageer op een situatie die jij zelf schetst, met alle respect maar je "neemt" toch niet alvast een tweede kindje als je nog niet weet of je er ruimte voor gaat krijgen? Dat derde kindje is een ander verhaal maar vóór de tweede had je eerst een ander huis moeten hebben.
Ik koop ook niet alvast banden voor een auto die ik nog niet heb.
(rare vergelijking maar kan het niet beter uitleggen)

Ik weet dat ik hard overkom maar we hebben ons ook jaren de p..t gewerkt en lang gespaard om nu een leuk huis met een miezerig hypotheekje te hebben, dat dat niet voor iedereen opgaat snap ik ook wel maar voor een kind creëer je eerst ruimte, in alle opzichten, daar heeft een kind recht op.
Denk maar zo, als de kinderen maar gezond zijn, de rest is lastig maar bijzaak.
Heb geduld.

emerald
Berichten: 40
Lid geworden op: 27 jul 2010 19:01

Re: Urgentie wegens extra kind en ruimtegebrek?

Ongelezen bericht door emerald »

@helpendhandje

Wat mje schrijft heb ik ook gelezen dat je dat hier gepost hebt en later weggehaald hebt.

funlobo
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 okt 2009 16:24

Re: Urgentie wegens extra kind en ruimtegebrek?

Ongelezen bericht door funlobo »

Hallo! Wat een ongezellige discussie! Alsof iemand zich moet verantwoorden voor zijn keuze van kinderen of wat dan ook. Wees blij dat er nog veel kinderen zijn! Mensen hebben ook veel te snel hun oordeel klaar..... :cry:
Helaas kun je niet bij iedere woningbouwvereniging of gemeente urgentie krijgen. Dat is dus per gemeente anders. Het lijkt mij voor jou een vervelende situatie, met 5 mensen in een 3-kamerwoning te moeten wonen. Heb je het al particulier geprobeerd? Soms zijn er leuke huisjes te huur die niet bij een woningbouw horen maar bij een gewone eigenaar. Of op een camping? Daar zit je in ieder geval vrij en in het groen! Ik wens jullie heel veel succes en sterkte voor de toekomst!

Gesloten