LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Urgentie wegens extra kind en ruimtegebrek?

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
zaza1981
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 aug 2010 20:05

Urgentie wegens extra kind en ruimtegebrek?

Ongelezen bericht door zaza1981 »

Hallo
Ik woon samen en wij hebben 3 kinderen.
Wij wonen met z'n vijven in een 3-kamerwoning.
Toen wij hier kwamen wonen hadden we 1 zoon en omdat het verhuizen naar een grotere woning langer duurde dan gedacht besloten we alvast een 2e kindje te krijgen. Ongeveer 3 maanden na de bevalling van mijn dochter bleek dat ik ondanks gebruik van een spiraal weer zwanger was van een zoon. Daar zit je dan in je 3 kamer woning. Balen! :x
Ik ben naar de woningstichting gegaan met de vraag of ik urgentie kan krijgen en dit werd me gelijk afgewezen. Zwangerschap geeft geen recht op urgentie, ook niet als dan om een te klein huis gaat en ook niet als je goed gebruik heb gemaakt van voorbehoedsmiddelen. Mijn huisarts heeft ook nog geprobeerd om te bemiddelen maar tevergeefs.
Laatst gewijzigd door zaza1981 op 10 aug 2010 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Urgentie wegens extra kind en ruimtegebrek?

Ongelezen bericht door tennis »

Lees eens hier, misschien heb je er baat van.
suc6
http://www.wegwijzerloket.nl/page/pag_v ... g_id=23753

zaza1981
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 aug 2010 20:05

Re: Urgentie wegens extra kind en ruimtegebrek?

Ongelezen bericht door zaza1981 »

Dank je, tennis.
Ik ga kijken wat ik hiermee kan.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Urgentie wegens extra kind en ruimtegebrek?

Ongelezen bericht door VioletPrue »

zaza1981 schreef:Hallo
Ik woon samen en wij hebben 3 kinderen.
Wij wonen met z'n vijven in een 3-kamerwoning.
Toen wij hier kwamen wonen hadden we 1 zoon en omdat het verhuizen naar een grotere woning langer duurde dan gedacht beslaten we alvast een 2e kindje te krijgen. Ongeveer 3 maanden na de bevalling van mijn dochter bleek dat ik ondanks gebruik van een spiraal weer zwanger was van een zoon. Daar zit je dan in je 3 kamer woning. Balen! :x
Ik ben naar de woningstichting gegaan met de vraag of ik urgentie kan krijgen en dit werd me gelijk afgewezen. Zwangerschap geeft geen recht op urgentie, ook niet als dan om een te klein huis gaat en ook niet als je goed gebruik heb gemaakt van voorbehoeds middelen. Mijn huisarts heeft ook nog geprobeerd om te bemiddelen maar tevergeefs.
Het zou in mijn ogen ook echt absurd zijn als je hiertvoor urgentie kreeg.
Je 'besluit' om toch maar even een kind te krijgen en gaat vervolgens klagen dat je huis te klein is.
Ik ken een moeder van een baby van 2 maanden die op dit moment geen vaste verblijfplaats heeft en zij krijgt ook geen urgentie.
Jij hebt een dak boven je hoofd en en zou dan wel urgentie krijgen?
Niet eerlijk in mijn ogen.

zaza1981
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 aug 2010 20:05

Re: Urgentie wegens extra kind en ruimtegebrek?

Ongelezen bericht door zaza1981 »

Ik denk je je het verkeerd begrijpt. Ik besloot om een 2 e kindje te krijgen en niet 3 maanden na de bevalling zwanger te worden van een 3e kindje. Ondanks gebruik van een spiraal! En abortus was voor ons geen optie!

poehey
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 aug 2010 13:11

Re: Urgentie wegens extra kind en ruimtegebrek?

Ongelezen bericht door poehey »

Als je buiten jouw schuld om in een woonsituatie verkeerd wat niet langer leefbaar is kun je volgens mij urgentie aanvragen. Hier in Almelo kun je geen urgentie vragen bij de woningstichting/woningbouw. Wel bij de gemeente.

zaza1981
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 aug 2010 20:05

Re: Urgentie wegens extra kind en ruimtegebrek?

Ongelezen bericht door zaza1981 »

Hier in Rotterdam moet je €45,- betalen voor je urgentie als je recht heb krijg je het geld terug heb je geen recht is het weggegooid geld.
Aangezien mij door de woningcorporatie (waar ik de aanvraag moet doen) al ben afgewezen weet ik niet zeker of ik deze €45,- wil uitgeven.
Zo ruim hebben we het niet.

tiepmiep
Berichten: 114
Lid geworden op: 26 mei 2010 11:23

Re: Urgentie wegens extra kind en ruimtegebrek?

Ongelezen bericht door tiepmiep »

ik vind het eigen schuld dikke bult..
Ideaal nee, maar leefbaar ja..
Er zijn genoeg hele erge gevallen die ook geen recht hebben op urgentie..
En als iemand kiest voor 2 extra kinderen erbij dan is dat een keuze.
En je kiest altijd voor een kind.. Abortus en adoptie bestaat ook.
Ik zou dat zelf nooit doen maar dan moet je roeien met de riemen die je hebt.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Urgentie wegens extra kind en ruimtegebrek?

Ongelezen bericht door VioletPrue »

zaza1981 schreef:Ik denk je je het verkeerd begrijpt. Ik besloot om een 2 e kindje te krijgen en niet 3 maanden na de bevalling zwanger te worden van een 3e kindje. Ondanks gebruik van een spiraal! En abortus was voor ons geen optie!
Ik heb je prima begrepen.
Je koos willens en wetens voor je tweede kind, die heb je bewust 'genomen' zoals jij het uitrukt.
De derde was niet gepland, maar de tweede wel.
Had je gewoon gewacht met de tweede, dan was de derde je tweede geweest en had je nu geen probleem.
Dus een kwestie van eigen keuze en ik zou het heel erg vinden als jij wel urgentie krijgt.
Zo lang als er mensen met kinderen op straat leven of als een nomade met kind en koffer van logeeradres naar logeeradres gaan en zij geen urgentie krijgen, hoor jij het ook niet te krijgen.
Jij hebt een dak boven je hoofd, zij niet.
Sorry als dit hard over komt, maar zo zie ik het nu eenmaal.
Neemt niet weg dat het voor jou een probleem is.
Maar twee kinderen op één kamer en de kleinste in de wieg bij jullie op de slaamkamer kan ook (tijdelijk) hoor.
Ik raad je aan om eens in gemeentes in de omgeving te kijken of zij een kortere wachtlijst hebben en je daar ook in te schrijven.
Ik zou me niet blind staren op één gemeente.

zaza1981
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 aug 2010 20:05

Re: Urgentie wegens extra kind en ruimtegebrek?

Ongelezen bericht door zaza1981 »

Tuurlijk moeten mensen die met hun kinderen op straat leven of overal moeten logeren een urgentie krijgen. En ja het komt best hard aan wat jij zegt. Maar dat neemt niet weg dat ik vind dat ik die ook hoor te krijgen. Nu slaapt onze oudste zoon bij ons omdat de slaap tijden van de kleintjes meer bij elkaar liggen. Dus we hebben heus wel een tijdelijke optie.
Het zal ons ook vast helpen als ze wat minder huur huizen verkopen, want kopen is voor ons geen optie. Bij ons in de wijk is al meer dan de helft van de woning de verkoop ingegaan.

helpendhandje
Berichten: 436
Lid geworden op: 12 mar 2009 23:09

Re: Urgentie wegens extra kind en ruimtegebrek?

Ongelezen bericht door helpendhandje »

Ik ga me op voorhand al verontschuldigen voor mijn nogal harde mening maar toch:
Wel kinderen erbij "nemen" (er valt niks te nemen, je mag blij zijn als je ze vrijwillig kunt krijgen) zonder dat je die kinderen ruimte en een eigen kamertje kunt bieden is in mijn oude ogen al een big no-no, eerst zorgen voor goede huisvesting en dan pas gaan denken aan een tweede.
Maar wel hier zeuren dat door je eigen toedoen je te weinig ruimte hebt?
Nou komt pas echt een keiharde opmerking mijnerzijds maar als je claimt je geen eigen huis te kunnen permiteren schuif je de schuld van je eigen beslissingen door naar anderen.
Betaal potdorie geen 52% belasting om weer die huursubsidie voor niet-nadenkende mensen te moeten ophoesten.
Sorry maar dit soort items maken me kwaad.
Gek hè, dat sommige mensen wat meer hebben dan anderen, die hebben namelijk eerst nagedacht alvorens te handelen.

seuren
Berichten: 80
Lid geworden op: 10 jul 2010 14:35

Re: Urgentie wegens extra kind en ruimtegebrek?

Ongelezen bericht door seuren »

@helpendhandje
Betaal potdorie geen 52% belasting om weer die huursubsidie voor niet-nadenkende mensen te moeten ophoesten.
Sorry maar dit soort items maken me kwaad.
Gek hè, dat sommige mensen wat meer hebben dan anderen, die hebben namelijk eerst nagedacht alvorens te handelen.
Daarom ben ik er een voorstander van dat de hypotheekrente niet meer aftrekbaar wordt 8)

zaza1981
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 aug 2010 20:05

Re: Urgentie wegens extra kind en ruimtegebrek?

Ongelezen bericht door zaza1981 »

Niet nadenkend?
Sorry hoor, maar wij denken in zoverre wel na dat wij in een huis zitten zonder huursubsidie! Wij betalen alles gewoon zelf! Ons inkomen is te hoog en de huur te laag voor subsidie.
Ik weet niet wat jij allemaal denkt! Maar je oordeelt wel heel snel!

helpendhandje
Berichten: 436
Lid geworden op: 12 mar 2009 23:09

Re: Urgentie wegens extra kind en ruimtegebrek?

Ongelezen bericht door helpendhandje »

seuren schreef:@helpendhandje
Betaal potdorie geen 52% belasting om weer die huursubsidie voor niet-nadenkende mensen te moeten ophoesten.
Sorry maar dit soort items maken me kwaad.
Gek hè, dat sommige mensen wat meer hebben dan anderen, die hebben namelijk eerst nagedacht alvorens te handelen.
Daarom ben ik er een voorstander van dat de hypotheekrente niet meer aftrekbaar wordt 8)
Mogen ze van mij ook afschaffen, heb haast geen hypotheek meer maar betaal hem nog niet af, pas als de hypotheekrenteaftrek wordt beperkt, in de tussentijd krijg ik en andere huiseigenaren nog wat terug van de massa belasting die ze betalen :mrgreen:
Maar dan ook niemand meer één cent huursubsidie, als je ziet wat wbv's durven te vragen voor tochtige krotten, laat ze daar maar eens wat aan doen.

helpendhandje
Berichten: 436
Lid geworden op: 12 mar 2009 23:09

Re: Urgentie wegens extra kind en ruimtegebrek?

Ongelezen bericht door helpendhandje »

zaza1981 schreef:Niet nadenkend?
Sorry hoor, maar wij denken in zoverre wel na dat wij in een huis zitten zonder huursubsidie! Wij betalen alles gewoon zelf! Ons inkomen is te hoog en de huur te laag voor subsidie.
Ik weet niet wat jij allemaal denkt! Maar je oordeelt wel heel snel!
Ik oordeel niet zo zeer maar reageer op een situatie die jij zelf schetst, met alle respect maar je "neemt" toch niet alvast een tweede kindje als je nog niet weet of je er ruimte voor gaat krijgen? Dat derde kindje is een ander verhaal maar vóór de tweede had je eerst een ander huis moeten hebben.
Ik koop ook niet alvast banden voor een auto die ik nog niet heb. :wink:
(rare vergelijking maar kan het niet beter uitleggen)

Ik weet dat ik hard overkom maar we hebben ons ook jaren de p..t gewerkt en lang gespaard om nu een leuk huis met een miezerig hypotheekje te hebben, dat dat niet voor iedereen opgaat snap ik ook wel maar voor een kind creëer je eerst ruimte, in alle opzichten, daar heeft een kind recht op.
Denk maar zo, als de kinderen maar gezond zijn, de rest is lastig maar bijzaak.
Heb geduld.

R-Estau
Berichten: 92
Lid geworden op: 27 mar 2010 15:58

Re: Urgentie wegens extra kind en ruimtegebrek?

Ongelezen bericht door R-Estau »

Als de huursubsidie en de hypotheekrente wordt afgeschaft dan staat 70% van de bewoners op straat :lol:

helpendhandje
Berichten: 436
Lid geworden op: 12 mar 2009 23:09

Re: Urgentie wegens extra kind en ruimtegebrek?

Ongelezen bericht door helpendhandje »

R-Estau schreef:Als de huursubsidie en de hypotheekrente wordt afgeschaft dan staat 70% van de bewoners op straat :lol:
Voordeel is dat het dan wel veilig op straat wordt, geen stille enge weggetjes meer :lol:

R-Estau
Berichten: 92
Lid geworden op: 27 mar 2010 15:58

Re: Urgentie wegens extra kind en ruimtegebrek?

Ongelezen bericht door R-Estau »

Denk eerder dat het aantal straatroven dan met 3075% stijgt :lol:

Bosjesman
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 feb 2007 14:09

Re: Urgentie wegens extra kind en ruimtegebrek?

Ongelezen bericht door Bosjesman »

al die mensen die menen recht te hebben op urgentie: bedenk dat voor iedereen die voorgaat, de 'gewone' mensen nog langer moeten wachten.

Ik kan wel meegaan dat er alleen urgentie komt als een situatie echt onhoudbaar is.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Urgentie wegens extra kind en ruimtegebrek?

Ongelezen bericht door tiptoo »

sorry ik vind dit geen urgentie waard , u wist van te voren dat u klein woonde wees blij met de woonruimte en zoek anders in andere gemeenten , zoals almere , lelystad, u heeft een dak boven het hoofd velen niet!

Gesloten