Verhuizen van Friesland naar Rotterdam: dilemma rondom woning

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Emmsz
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jan 2022 19:37

Verhuizen van Friesland naar Rotterdam: dilemma rondom woning

Ongelezen bericht door Emmsz »

Lieve allemaal. Ik zit met een dilemma en ik heb dringend jullie hulp/advies nodig. Ik wil graag vanuit Friesland naar Rotterdam verhuizen. Momenteel studeer ik nog en ik wil daar gaan werken of een vervolgopleiding doen. Ik heb een vast contract van 15 uur en ik ontvang studiefinanciering. Tegen de tijd dat ik verhuis ben ik 23 en woon ik al 5 jaar op kamers. Ik zou dus heel graag een studio of appartement voor mezelf willen hebben. Het probleem is dat elke huurbaas vraagt om drie recente loonstroken en daarbij als eis dat je inkomen 3 keer de huur is. Nu kan ik natuurlijk fulltime gaan werken in Rotterdam zodat ik aan die inkomsten eis voldoe. Maar om daar te werken heb ik een woning nodig. En andersom dus ook. Het liefst ga ik een studie volgen in Rotterdam. Maar dan wordt het al helemaal onmogelijk om aan de inkomenseis te voldoen. Ik loop hier ontzettend tegenaan en hoop dat 1 van jullie hier ervaringen mee heeft of tips voor mij heeft.

Alvast heel erg bedankt

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Verhuizen van Friesland naar Rotterdam: dilemma rondom woning

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Ik denk dat het verstandig is om op kamers te wonen en als je (na je studie) fulltime werkt een woning te kopen. Kopen is goedkoper dan huren.

Het probleem is dat voor jou 100 andere in de rij staat. Een huurbaas kan kiezen wie hij toe laat.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verhuizen van Friesland naar Rotterdam: dilemma rondom woning

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En al zou u aan de inkomenseis voldoen, dan hebt u nog geen woning. De wachtlijsten zijn ellenlang.

Sophisticated
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 jul 2013 13:10

Re: Verhuizen van Friesland naar Rotterdam: dilemma rondom woning

Ongelezen bericht door Sophisticated »

Het is niet helemaal onmogelijk.

Schrijf je in bij woonnet rijnmond (niet via een tussenpersoon, maar direct via de website) en reageer op een DirectKans woning.
de eerste die reageert mag als eerste kijken. Dit is vaak het geval bij een 1 kamer woning.
Het is dan wel stipt om 20.00 reageren, want een hoop mensen reageren exact op het moment dat het mag. Snel internet is belangrijk. Een paar seconden later en je staat zo op plek 100+.

Er zijn ook lotingwoningen.
andere optie is op inschrijfduur en dat kan inderdaad erg lang duren.

Hopelijk heb je er iets aan, succes!

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Verhuizen van Friesland naar Rotterdam: dilemma rondom woning

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Dat is een goed idee. Mocht TS dat lukken dan kan hij/zij vanaf daar op zoek gaan naar werk en daarna naar een grotere koop of huurwoning.

Gesloten