LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verhuren voor bepaalde tijd

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
harmv
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 feb 2007 18:05

verhuren voor bepaalde tijd

Ongelezen bericht door harmv »

Hi ik wil mijn woning voor een periode van 5 jaar gaan verhuren nadeze periode wil ik hem gaan verkopen is dat mogelijk of krijg ikde huurders er NOOIT meer uit ??

groet ,

mrs x
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 feb 2007 21:32

Re: verhuren voor bepaalde tijd

Ongelezen bericht door mrs x »

Beste harmv

Een huurcontract voor bepaalde tijd bestaat al lang niet meer. Als je dus je woning gaar verhuren voor een epaalde periode is de kans dat je de huurders er niet meer uit krijgt heel heel groot. Zij genieten dan nl huurbescherming. Het enig wat je kunt doen is een gebruikerscontract opstellen, echter, dit mag niet zomaar. Hierover moet je gedegen juridisch advies inwinnen. Eerlijk gezegd denk ik dat dit voor jou helemaal niet mogelijk is. Tijdelijke verhuur is eigenlijk alleen mogelijk bij panden die worden gesloopt en waarvoor ook al een sloopvergunning is afgegeven door B en W. Ook onderhands verhuren raad ik je niet aan. Er is al gauw sprake van een contract. Als je bijvoorbeeld huur accepteerd van een gebruiker is er al sprake van een contract, zelfs al staat er geen letter op papier, vreemd, jawel maar het nieuwe huurrecht gaat hier heel ver in. Meestal in het voordeel van de huurder. Dus let op!!!!

Bosjesman
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 feb 2007 14:09

Re: verhuren voor bepaalde tijd

Ongelezen bericht door Bosjesman »

Dus het risico van huurders die er nooit meer uit gaan ligt bij jou en is niet via een contract te ondervangen. Je kan de nieuwe huurders er wel voor laten tekenen dat ze de woning tzt moeten ontruimen, maar ja, straks hebben ze wel huurbescherming, en een juridische procedure?!?

In de meeste hypotheekakten staat wel een huurbeding, een huurwoning mag je meestal ook niet zolang onderverhuren, dus ik begrijp het niet? :roll:

vladja
Berichten: 537
Lid geworden op: 10 okt 2004 10:39

Re: verhuren voor bepaalde tijd

Ongelezen bericht door vladja »

Huurbescherming is heel groot. Wat je zou kunnen proberen, is het huis verhuren aan een buitenlandse werknemer, die voor een aantal jaren in Nederland gedetacheerd is bij een multinational. Die gaan na verloop van tijd weer ergens anders heen en dan komt het huis vrij.

Maak dan wel de overeenkomst met die multinational, zodat zij zorgen voor betaling van huur etc.

Vladja

Son of god
Berichten: 105
Lid geworden op: 06 aug 2004 16:17

Re: verhuren voor bepaalde tijd

Ongelezen bericht door Son of god »

Of je huis gemeubileerd verhuren. Huurders hebben dan veel minder rechten.

Gesloten