LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verhuurder laks met koolmonoxidemelder

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Caesarea
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jun 2019 05:40

Verhuurder laks met koolmonoxidemelder

Ongelezen bericht door Caesarea »

Sinds intrek in nieuwe woning in maart 2016 problemen met CV-installatie. Juni 2016 aanpassing CV-installatie met plaatsing CO-melder. Sindsdien geen herstel van CV-installatie. Meerder malen aangegeven dat het niet veilig is. Graag uw advies en mening na het lezen van onderstaande mail van mij gericht naar de verhuurder: Beste verhuurder, Waar ik bang voor was, is helaas gebeurd!!! Afgelopen nacht (23 op 24 juni 2019) was het ontzettend druk op mijn werk. Ik wordt op mijn spoedsein rond 03.30u door mijn vrouw gebeld dat ze misselijk en duizelig is en ook hoofdpijn heeft. Hiernaast ging ook het alarm van de door "naam bedrijf" in 2016 geplaatste CO-meter af. Met mijn tweede telefoon heb ik 112 gebeld terwijl ik met mijn werktelefoon aan de lijn was met mijn vrouw. Ik heb midden in de nacht een collega moeten regelen om in te vallen zodat ik met de taxi naar huis kon. Eenmaal thuis waren mijn vrouw en 3 kinderen (6, 2 jaar en 7 maanden) inmiddels buitenshuis. Vervolgens is de brandweer gekomen om metingen te doen. Er werd inderdaad CO verhoging gemeten. Ik heb direct voorbereidingen getroffen en we hebben ons huis direct verlaten. Nogmaals verhuurder, tijdens ons laatste overleg op ..-..-2019 met meerdere partijen bij ons op de ...straat nummer was ik in mijn ogen redelijk betreft mijn emotie en mijn eis tot huurverlaging en hiernaast had ik óók vertrouwen in jullie oplossing. Mijn vrouw en 3 kleine kinderen (6 en 2 jaar, en 7 maanden!!!) hadden kunnen overlijden!!! Wat als dat gebeurt zou zijn afgelopen nacht??? Via deze weg het volgende: - wij hebben besloten niet meer in ons huis te willen wonen/slapen gezien de levensgevaarlijke situatie. Ik stel de verhuurder hierbij aansprakelijk voor alle kosten in de meest ruime zin des woords ten aanzien van de financiële gevolgen van mijn gedwongen besluit op te stappen uit ...straat nummer! - wij eisen van de verhuurder zo snel als mogelijk een (tijdelijke) vervangende en gelijkwaardige woning/verblijfplaats te regelen op gelijkwaardige afstand van de school van onze kinderen en van ons beider werk. - Wij delen de verhuurder bij deze vervolgens óók mee, dat gezien het feit, dat het probleem al sinds 2016 bekend is bij de verhuurder en nog altijd niet is opgelost, waardoor een levensgevaarlijke situatie is ontstaan, wij nu zeer zeker juridische stappen nemen om e.e.a. zo snel mogelijk volgens wet- en regelgeving op orde te brengen en ons met terugwerkende kracht vanaf begin huurdatum forse huurverlaging toe te kennen, alsmede het vergoeden van alle door ons gemaakte kosten als gevolg hiervan. Wij zijn als gezin ook enorm emotioneel aangedaan bij de gedacht dat 4 gezinsleden enorm ziek hadden kunnen worden en in ergste geval hadden kunnen overlijden! De verhuurder heeft ons immers bewust een appartement verhuurd “met een gebrek”!

Lowieze
Berichten: 6546
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Verhuurder laks met koolmonoxidemelder

Ongelezen bericht door Lowieze »

Dat moet inderdaad erg beangstigend zijn geweest voor u en uw familie!
Ik wil u veel sterkte wensen met uw juridische stappen. Ik denk dat het een zaak van lange adem wordt om te bewijzen dat de cv-installatie vanaf 2016 niet goed werkte, er toen wel een aanpassing is geweest en er dan in 2019 pas merkbare problemen mee zijn.

BL2
Berichten: 4794
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Verhuurder laks met koolmonoxidemelder

Ongelezen bericht door BL2 »

Ondanks dat de titel anders doet vermoeden heeft de koolmonoxide melder toch prima zijn werk gedaan ?
Ik zou de nadruk nog wat meer op veiligheid leggen ipv geldelijk gewin, dat lijkt me toch veel verstandiger en lijkt me beter voor de communicatie.

Lady1234
Berichten: 26930
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verhuurder laks met koolmonoxidemelder

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U kunt beter eisen dat de cv installatie hersteld wordt, dan huurverlaging.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Verhuurder laks met koolmonoxidemelder

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

snuffel1 schreef:
26 jun 2019 18:06
Uw éénzijdige besluit om na alle ontstane emotie met uw gezin de woning te verlaten en pas terug te keren als voor uw gevoel alles veilig is maakt nog niet dat u recht heeft op compensatie voor de geleden schade en huurverlaging want u dient aan te tonen dan uw gezin in fataal gevaar is gebracht en de CO melder geen melding heeft gegeven terwijl die melder dat wel heeft gedaan waardoor de brandweer ter plaatse een te hoge concentratie aan CO in de woning heeft gemeten.
Zo, da's een lange zin :) Krijg het er gewoon een beetje benauwd van.

Arizonakid
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Verhuurder laks met koolmonoxidemelder

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Dus, als de huur omlaag gaat blijf je er wel wonen?

Gesloten