LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verwijderen

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
missiem
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 jul 2008 13:02

verwijderen

Ongelezen bericht door missiem »

Hoe krijg ik dit bericht verwijdert
Laatst gewijzigd door missiem op 12 apr 2012 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30780
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: verwijderen

Ongelezen bericht door witte angora »

Niet uitschrijven dus. Je kunt je immers ook nergens inschrijven, dus dat gaat sowieso niet.

Is er geen mogelijkheid tijdelijk een recreatiewoning te huren of zoiets?

Nu we het daar trouwens over hebben: je kent de discussie van permanente bewoners van recreatiehuizen, ik vraag me af hoe die mensen dat doen met hun inschrijving, immers, op het recreatiepark mogen ze niet wonen. Dus ze kunnen zich daar ook niet inschrijven.

Wellicht dat iemand aan de hand van die situatie een creatieve oplossing voor jullie kan bedenken?

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: verwijderen

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Particulier lukt niet meer ivm zwarte lijst.
Wat bedoel je hier mee? Heb je een huurachterstand?
Je kunt wel een heel summier verhaal vertellen maar dan kun je ook geen goed antwoord ontvangen.

Deurwaarder Mark
Berichten: 563
Lid geworden op: 27 dec 2008 21:14

Re: verwijderen

Ongelezen bericht door Deurwaarder Mark »

Kun je je niet tijdelijk bij iemand laten inschrijven, desnoods met als omschrijving "postadres"? Dat doen veel mensen die ik ontruimd heb als tijdelijke oplossing (als ze zich al uit laten schrijven).

missiem
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 jul 2008 13:02

Re: verwijderen

Ongelezen bericht door missiem »

Janneke52 schreef:
Particulier lukt niet meer ivm zwarte lijst.
Wat bedoel je hier mee? Heb je een huurachterstand?
Je kunt wel een heel summier verhaal vertellen maar dan kun je ook geen goed antwoord ontvangen.
Ik zeg toch ook dat particuliere verhuur niet meer lukt aangezien ze gaan informeren bij de oude verhuurder.dat is mijn vraag ook helemaal niet :?
Ik vraag me idd af hoe ze dat met inschrijving doen met recreatiewoningen.
Het punt is dus dat als ik mij uitschrijf ik de titel krijg zonder woon en verblijfplaats.We hebben alleen een postbus bij tnt. Als ik mij in laat schrijven bij iemand dan staat ik geregistreerd als wonende daar en ik heb niemand bij wie dat zou kunnen aangezien mijn inkomen dan nadelige gevolgen zou hebben voor die persoon.Naar mijn weten en info moet je een verblijfplaats hebben voor kans op een nieuwe wonin,behoud van kinderbijslag en verzekeringen dus?

Machtold
Berichten: 250
Lid geworden op: 30 jan 2009 14:08

Re: verwijderen

Ongelezen bericht door Machtold »

Inschrijven bij Leger des Heils misschien? Ik weet niet of deze instelling dat nog doet.

En Mark, meestal ben ik het met je eens en ik steek veel van je antwoorden op, maar met je nu gegeven advies kan ik het echt niet eens zijn.
TS is duidelijk iemand met financiële problemen. Als zij zich bij een kennis in laat schrijven en vervolgens ga jij als deurwaarder naar haar op zoek, dan komt de hoofdbewoner ook nog in de problemen. Of moet gaan bewijzen dat hij/zij niets met de problemen te maken heeft.
TS kan zich uitschrijven zonder vervolgadres. Dan komt er gewoon vertrokken onbekend waarheen in het GBA te staan. En dit is toch ook de waarheid? Ze is tenslotte dakloos.

Maar ik denk dat TS idd gelijk heeft dat ze een woonadres nodig heeft voor het ontvangen van kinderbijslag, etc...
Erg vervelende situatie, zeker met een kind erbij.
Kan je verder geen advies geven alleen heel veel sterkte wensen! :roll:

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: verwijderen

Ongelezen bericht door jor »

missiem schreef:
Janneke52 schreef:
Particulier lukt niet meer ivm zwarte lijst.
Wat bedoel je hier mee? Heb je een huurachterstand?
Je kunt wel een heel summier verhaal vertellen maar dan kun je ook geen goed antwoord ontvangen.
Ik zeg toch ook dat particuliere verhuur niet meer lukt aangezien ze gaan informeren bij de oude verhuurder.dat is mijn vraag ook helemaal niet :?
Ook ik vind dit een nare situatie voor je maar men bedoelt het hier natuurlijk goed. Geef je echter te weinig uitleg ( niemand hoeft het fijne te weten ) dan krijg je ook niet de juiste antwoorden. Zelf zou ik proberen een inschrijving voor een postadres te krijgen via het Leger Des Heils al weet ik nu even niet of deze organisatie dat nog doet vanwege het grote misbruik hiermee.

Deurwaarder Mark
Berichten: 563
Lid geworden op: 27 dec 2008 21:14

Re: verwijderen

Ongelezen bericht door Deurwaarder Mark »

Machtold schreef:En Mark, meestal ben ik het met je eens en ik steek veel van je antwoorden op, maar met je nu gegeven advies kan ik het echt niet eens zijn.
TS is duidelijk iemand met financiële problemen. Als zij zich bij een kennis in laat schrijven en vervolgens ga jij als deurwaarder naar haar op zoek, dan komt de hoofdbewoner ook nog in de problemen. Of moet gaan bewijzen dat hij/zij niets met de problemen te maken heeft.
Nee, niet voor niets zeg ik uitdrukkelijk "met omschrijving postadres". In zo'n geval heeft de hoofdbewoner daar geen last van, want de deurwaarder weet immers al dat betrokkene er niet woont, maar alleen zijn post ontvangt.

Dus die problemen hoef je niet zo bang voor te zijn.

missiem
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 jul 2008 13:02

Re: verwijderen

Ongelezen bericht door missiem »

Ik heb geen problemen met deurwaarders en ik ben ook niet op de vlucht daarvoor.Inschrijven bij iemand anders zou betekenen dat diegene zijn financiele situatie anders zou gaan worden wat betreft belastingen bijv of uitkering of teruggaves of pensioen en meestal is dit nadelig helaas. Daarom is niet iedereen happig om het inschrijven van een ander volwassen persoon zogezegt.
Ik vraag me wel af wat het zal gaan betekenen ook voor het zoeken van een huis. Ik heb 2 woonpassen voor 2 regioos en die zijn natuurlijk aangevraagt via het oude adres.Het leger des heils schreef mensen in??? :idea: Ik weet alleen dat het belangrijk is voor eerder genoemde zaken dat je daadwerkelijk ergens woont is mij verteld.Anders zou de postbus bij nt genoeg zijn voorlopig en ik ben bang dat het dat niet zo makkelijk gaat worden :( Ik vraag me ook af hoe "echte" daklozen die alleen de nachtopvang hebben zoiezo kans zouden hebben voor een snel huis.

Deurwaarder Mark
Berichten: 563
Lid geworden op: 27 dec 2008 21:14

Re: verwijderen

Ongelezen bericht door Deurwaarder Mark »

Ik zie genoeg mensen met alleen een postbus of postadres die toch gewoon een uitkering krijgen en dergelijke. Ik zou je adviseren om de vraag gewoon concreet aan de betreffende bedrijven en instanties te stellen. Zij kunnen je waarschijnlijk het beste antwoord geven.

epdejong03
Berichten: 52
Lid geworden op: 02 okt 2008 14:17

Re: verwijderen

Ongelezen bericht door epdejong03 »

missiem schreef:Mijn nieuwe particuliere huiseigenaar heeft mij een rotstreek gelevert en ons huurcontract ontbonden..(lang verhaal)
Nu is het vandaag dus de laatste dag voor ons in dit inmiddels lege huis.
(Moeder+vriend+kind). Wij staan al sinds 2006 op de wachtlijst voor een huurwoning maar zoals je weet gaat dat niet zo snel.Particulier lukt niet meer ivm zwarte lijst. Nu hebben wij snel een postbus afgesloten voor de post. Voor onderdak wordt er tegen mij en mijn zoontje gezegt ga maar naar de nachtopvang of blijf van mijn lijf huis.Er zijn namelijk geen andere opties.Urgentie krijgen we voorlopig niet aangezien je eerst 3 maanden zelf een woning moet zoeken :shock: .Op de vraag hoe het dan in die 3 maanden moet kunnen ze geen antwoord geven. Gelukkig kunnen wij her en der pendelen tussen vrienden.Nu is alleen mijn vraag..wij wilden ons vandaag uitschrijven bij de gemeente maar volgens mij heeft dat alleen maar nadelige gevolgen voor mensen die als woningzoekende zijn ingeschreven?? Ook de kinderbijslag stopt dan? Ook heb je nergens meer recht op etc? Verzekeringen zoals een auto kunnen ook moeilijk gaan doen hoorde ik net?? Met andere woorden als we ons nu zouden laten uitschrijven dan hebben we helemaal nergens meer kans op? Ik weet dat het allemaal erg krom is met de regels en voor mensen in echte noosd is er in nederland niks maar nu je tijdelijk op straat staat zou het toch niet mogen zijn dat je bij nette uitschrijving nog verder terug bent?? :?:
Je kan bij de wbv een urgentieaanvraag gaan indienen, de urgentiecommissie gaat dan beoordelen of je recht heb om met voorrang een woning te krijgen. De woningbouw kan je de hele procedure uitleggen.

Een zwartelijst kennen we niet in deze sector en een eventuele verhuurderverklaring van "huisjesmelker" heeft opzich al weinig waarde. Mocht een verhuurder het niet vertrouwen dan kan je altijd met bankafschriften aantonen dat je de huur op tijd hebt betaald. Mochten ze bang zijn voor overlast dan laat je ze gewoon met je buren bellen.

Je kan in een recreatiewoning gaan verblijven dat heeft geen negative gevolgen voor je inschrijftijd.

Advies; ga bij de wbv langs en laat je voorlichten over je inschrijftijd en eventuele mogelijkheden voor urgentie of een sloopwoning.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: verwijderen

Ongelezen bericht door jor »

missiem schreef:Mijn nieuwe particuliere huiseigenaar heeft mij een rotstreek gelevert en ons huurcontract ontbonden..(lang verhaal)
Nu is het vandaag dus de laatste dag voor ons in dit inmiddels lege huis.
(Moeder+vriend+kind). Wij staan al sinds 2006 op de wachtlijst voor een huurwoning maar zoals je weet gaat dat niet zo snel.Particulier lukt niet meer ivm zwarte lijst.
Het leger de heils kan dus wel degelijk voor een postadres(niet verwarren met postbus) zorgen.Hier een stukje daarover, vervang zwerver door mensen in bijzondere omstandigheden want dat geld het ook voor.
Zwervers krijgen uitkering via postadres Leger des Heils

Dat meldt De Telegraaf zondag. Wie geen huis heeft, kan via het Leger de Heils een postadres krijgen en een bankrekening openen. Zo kunnen zwervers een uitkering ontvangen.
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Laats ... -Heils.htm

Ook heeft het een opvang voor gezinnen of moeders/vaders met kinderen.Je verteld over een rotstreek en dat is het natuurlijk maar er zit meestal nog een andere kant aan elk verhaal en in dit geval is het die zwarte lijst. Wat is dat voor lijst en wat moet je doen (of juist niet doen) om daar op te belanden?
missiem schreef..Het leger des heils schreef mensen in??? :idea:
Ja, al jaren en als ik in een dergelijke omstandigheid verkeerde zou het mij niet uitmaken wie me hielp, als ik maar geholpen werd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: verwijderen

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Gatverdarrie, lang leve Nederland maar weer eens ! :twisted:

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: verwijderen

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste.
Mijn nieuwe particuliere huiseigenaar heeft mij een rotstreek gelevert en ons huurcontract ontbonden..(lang verhaal)
Nu is het vandaag dus de laatste dag voor ons in dit inmiddels lege huis.
Laat ik voorop stellen dat ik het echt zielig vindt dat mensen geen dak boven hun hoofd hebben, zeker als er een kind in het geding is. Ik hoop dan ook dat je snel iets vindt. Probeer het eens wat meer in het noorden of oosten van Nederland, daar zijn nog wel veel huizen te huur, tegen schappelijke prijzen.

Jouw noodkreet komt echter heel laat. Er is ongetwijfeld een lange geschiedenis aan deze huisuitzetting voorafgegaan, en waarschijnelijk ook eentje met een gerechtelijke uitspraak. Het was zoveel meer effectief geweest als je al veel eerder in dit proces professionele hulp had gezocht ( advocaat, WSNP, budgetbeheer, ... etc )

missiem
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 jul 2008 13:02

Re: verwijderen

Ongelezen bericht door missiem »

Laat ik voorop stellen dat ik het echt zielig vindt dat mensen geen dak boven hun hoofd hebben, zeker als er een kind in het geding is. Ik hoop dan ook dat je snel iets vindt. Probeer het eens wat meer in het noorden of oosten van Nederland, daar zijn nog wel veel huizen te huur, tegen schappelijke prijzen.
Jouw noodkreet komt echter heel laat. Er is ongetwijfeld een lange geschiedenis aan deze huisuitzetting voorafgegaan, en waarschijnelijk ook eentje met een gerechtelijke uitspraak. Het was zoveel meer effectief geweest als je al veel eerder in dit proces professionele hulp had gezocht ( advocaat, WSNP, budgetbeheer, ... etc )
Er is een rechtzaak geweest waar ik niks van af wist. Die is zogenaamd in mijn brievenbus gegooid terwijl ik nooit wat heb ontvangen. De rechtswinkel zegt hierover dat ik dan moet aantonen dat ik deze niet heb gehad,wat natuurlijk niet kan! En weer wordt er gezegt,ja mevrouw het is krom maar zo is de wet.

Ter meer informatie, de huiseigenaar heeft het pand pas opgekocht met de bedoeling de huizen zo snel mogelijk door te verkopen. En dit probeert hij op alle mogelijke manieren.Bij mij op een hele slinkse manier dus uit mijn huis. Bij anderen door wegpesten of hun garages af te pakken ne te verkopen bijvoorbeeld.In hoger beroep zou betekenen dat ik mij toch zoiezo moest houden aan de 14dagen tijd om eruit te gaan in de tussentijd.

Er is mij inderdaad door een instantie verteld dat een uitkering of kinderbijslag of andere toeslagen niet doorgaan zonder verblijfplaats bij de gemeente. Urgentie verklaring heb ik alleen kans op na 3 maanden zelf zoeken evt. Ik heb in andere regio's van het land gekeken en de muren die ik daar krijg zijn dat ze alleen mensen uit diezelfde regio aannemen als woningzoekende :? .Sociale of economische binding etc etc.. Ik ben nu bij een aanliggende regio aan het zoeken voor een optiemodel woning..misschien met geluk. Een sloopwoning is geen optie aangezien ze geen mensen met kinderen daarvoor nemen.Iedergeval de vraag blijft dus waar moet je je in de tussentijd inschrijven..vind het maar raar geregeld in NL.
Op een postbus kan inderdaad niet. Ik ben ook benieuwd wat er met je woonpas gebeurt als je oude adres niet meer geld. En wil ik natuurlijk gewoon mijn verzekeringen houden netjes. Ik zal eens informeren bij het leger des heils inderdaad. Ohja over die zwarte lijst..hier in rijnmond gaan ze wel degelijk informeren bij je oude verhuurder en houden elkaar de handen boven het hoofd.Aangezien ik nu ook minder kan werken in deze situatie aangezien ik via een internet verbinding vaak thuis werkte zal mijn inkomen ook niet genoeg zijn om aan de 1600 netto minimaal te komen.Het is echt een nadeel als je in de grote stad woont trouwens

Deurwaarder Mark
Berichten: 563
Lid geworden op: 27 dec 2008 21:14

Re: verwijderen

Ongelezen bericht door Deurwaarder Mark »

Goed juridisch advies was toch wel handig geweest, want je had bijvoorbeeld ook een executiegeschil (kort geding) kunnen opstarten. En de meeste deurwaarders zetten een ontruiming niet door als er verzet is ingesteld tegen het ontruimingsvonnis.

missiem
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 jul 2008 13:02

Re: verwijderen

Ongelezen bericht door missiem »

Deurwaarder Mark schreef:Goed juridisch advies was toch wel handig geweest, want je had bijvoorbeeld ook een executiegeschil (kort geding) kunnen opstarten. En de meeste deurwaarders zetten een ontruiming niet door als er verzet is ingesteld tegen het ontruimingsvonnis.
Het probleem was dat de particuliere verhuurder "zwart wit" gezien via het contract de huurovereenkomst kon ontbinden. Ik ben niet bij de rechtzaak geweest aangezien ik niet van het bestaan af wist. De deurwaarder die mij dit nieuws meldde zei letterlijk ook dat bij een bezwaar het oude vonnis van de rechter in de tussentijd zou gaan gelden.Ook kreeg ik datzelfde nieuws te horen via de rechtswinkel.De ontruiming zou pas plaatsvinden als ik niet vrijwillig binnen 14 dagen weg was.Mijn enige optie (kreeg ik te horen) was wel binnen 14 dagen weg te gaan en in de tussentijd bezwaar maken waardoor het misschien na die zitting teruggedraait kon worden. Maar ook dan moest ik voorlopig dus en weg uit het huis en de kosten voorlopig betalen. En bij natuurlijk niet winnen alles dubbel en dwars betalen. Dat is iedergeval al het advies en regels die ik te horen heb gekregen.Het is echt niet alsof ik niks uitgezocht en gedaan heb mensen.
Het is al erg genoeg nu ook dat andere mensen ook worden weggepest en dat er in 2 maanden 3 verschillende eigenaren zijn geweest :?

En nu dus weer terug bij af..op straat en wat nu.ook bij uitschrijving straks.
Ik krijg tegenstrijdige berichten van instanties en alleen maar: "maar "maar"
zoals het er nu uitziet val ik overal buiten voorlopig,iedergeval de komende 3 maanden.Vindt het al te gek voor woorden dat je met een jong kind zit en je naar een nachtopvang wordt gewezen maargoed.Welke rechten vallen nou eigenlijk af als je je eenmaal heb uitgeschreven en geen nieuw adres meer heb?Ik heb te horen gekregen en gelezen dat niet alle gemeentes zich hieraan houden ook.Hopelijk kan het leger des heils iedergeval helpen en geldt dat dan ook als verblijfplaats echt,want daarin maken ze ook verschil zeggen ze.

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: verwijderen

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Beste,

voordat de deurwaarder aan de deur kwam, moet je brieven ontvangen hebben, ik weet, soms maken mensen deze niet eens meer open, omdat ze er schrik voor hebben! Je kan niet zomaar uit een huis gezet worden, ook niet als een huis verkocht is of het van een huisjesmelker is, ik heb me lang kunnen inhouden om te reageren, maar het lukt me nu even niet meer.
Je zegt zelf al, ik werkte vanuit huis en nu dat het niet meer kan, kom ik niet meer aan die vereiste € 1600,00 om in aanmerking te komen.

Wat je stelt, dat je 3 maanden eerst zelf op zoek moet gaan naar een woning is onzin hé,ga ik niet eens dieper op in!
Zwarte lijst op de woningmarkt, is al eerder aangekaart, die bestaat niet, ook ik had een huis van een melker!

Ik lees uit jouw berichten terug, dat je van niets wist, al drie keer van eigenaar veranderd, heeft bij de rechter gelegen, anderen zijn ook de dupe, de verhuurder kon ontbinden. Anderen mogen me nu even gaan helpen hoor, maar een huurder heeft rechtsbescherming, mits hij niet in gebreke is!

Alleen bij huurachterstand kunnen ze je na een termijn, die echt wel aangekondigd is uit huis zetten, eens Mark?

Kan je trouwens nog voorkomen om met een betalingsregeling te komen, ook al betaal je € 10,00 af in de maand!

Ik denk dat je hier niet alles verteld.

missiem
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 jul 2008 13:02

Re: verwijderen

Ongelezen bericht door missiem »

kaarsje69 schreef:Beste,

voordat de deurwaarder aan de deur kwam, moet je brieven ontvangen hebben, ik weet, soms maken mensen deze niet eens meer open, omdat ze er schrik voor hebben! Je kan niet zomaar uit een huis gezet worden, ook niet als een huis verkocht is of het van een huisjesmelker is, ik heb me lang kunnen inhouden om te reageren, maar het lukt me nu even niet meer.
Je zegt zelf al, ik werkte vanuit huis en nu dat het niet meer kan, kom ik niet meer aan die vereiste € 1600,00 om in aanmerking te komen.

Wat je stelt, dat je 3 maanden eerst zelf op zoek moet gaan naar een woning is onzin hé,ga ik niet eens dieper op in!
Zwarte lijst op de woningmarkt, is al eerder aangekaart, die bestaat niet, ook ik had een huis van een melker!

Ik lees uit jouw berichten terug, dat je van niets wist, al drie keer van eigenaar veranderd, heeft bij de rechter gelegen, anderen zijn ook de dupe, de verhuurder kon ontbinden. Anderen mogen me nu even gaan helpen hoor, maar een huurder heeft rechtsbescherming, mits hij niet in gebreke is!

Alleen bij huurachterstand kunnen ze je na een termijn, die echt wel aangekondigd is uit huis zetten, eens Mark?

Kan je trouwens nog voorkomen om met een betalingsregeling te komen, ook al betaal je € 10,00 af in de maand!

Ik denk dat je hier niet alles verteld.
Het lijkt wel alsof je gewoon niet geloofd wordt :? :shock: Zijn we in nederland nog steeds in de veronderstelling dat deze dingen bij eerlijke mensen niet gebeuren?? Als dat zo is,sorry dan moet ik je echt wakker maken! Maargoed ik lees wel vaker dat mensen hierop stuiten. Ik zeg het nog een keer, nee nee nee ik zit niet in een diepe **** wua geldgebrek en ik heb geen torenhoge schulden opgebouwt om naderhand geen brieven te openen of betalingsregelingen te treffen :evil: Dit is de eerste keer dat ik met de nieuwe eigenaar contact heb gehad. En nogmaals als je gelezen had was bij het in beroep gaan eerst nog het oude vonnis gaan gelden dus ik moest er zoiezo uit. Een particuliere eigenaar heeft ook gee sociale verplichting zoals bijv een woningstichting dus hun verdomt het niet als je op straat komt te staan. En verder nogmaals, als ik overal ga informeren en je moet minimaal 3 maanden eerst zelf zoeken voordat je urgentie krijgt in het rijnmond gebied!!! Bel anders even zelf en kijk maar op de website van de stichting die de urgentieverklaringen uitgeeft. En in die 3 maanden kun je alleen terecht bij het "centraal onthaal"cq nachtopvang ook al heb je een kind. Oh en wat ik bedoelde met die 1600 minimaal die er voor nodig is om te kunnen reageren bij een andere particulier-> dat komt dus omdat ik nu ineens geen huis heb dus ook niet zo makkelijk thuis kan werken :roll: .Maargoed we leven in een land waarbij door de bureaucratie en kromme wetgeving vanalles kan alleen denken mensen nog steeds dat we in droomland zijn geloof ik :? Maargoed jullie zeggen dat het "niet kan" , ik ga mijzelf niet meer verdedigen.Kijk op internet eens naar verhalen van mensen en wat die allemaal meemaken in dit land.Het verruimt je misschien. ...

Voor de andere mensen,bedankt voor de reacties en medeleven.Mocht er nog iemand zijn die precies weet hoe dat zit in grote lijnen bij uitschrijving bij gemeente en geen nieuwe inschrijving dan hoor ik het graag.

witte angora
Berichten: 30780
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: verwijderen

Ongelezen bericht door witte angora »

Een particuliere eigenaar heeft ook gee sociale verplichting zoals bijv een woningstichting
Ik weet niet zo zeker of dit klopt, eerlijk gezegd.

Maar ik denk dat epdejong daar iets meer over kan vertellen?

Je hebt nog altijd de huurbescherming. Mensen kunnen niet zomaar uit hun huis worden gezet. Eén reden kan zijn dat de eigenaar de woning zelf nodig heeft om er te wonen, maar dan moet dat wel aannemelijk gemaakt kunnen worden. Een andere reden is inderdaad huurachterstand, of het veroorzaken van structurele overlast.

Mensen hun woning uitzetten om - aangezien een bewoonde woning minder waard is dan een onbewoonde woning - meer te cashen is volgens mij geen reden om je er uit te zetten.

Ik krijg het idee dat je inderdaad van een hele hoop zaken niet goed op de hoogte bent. Niet alleen welke procedures er allemaal rond jouw persoon hebben plaatsgevonden, maar ook welke regels en wetten er gelden.

Gesloten