LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overlast van buren

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
skadir10
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 aug 2020 21:35

Overlast van buren

Ongelezen bericht door skadir10 »

Ik heb al geruime tijd overlast van mijn buren. het is een junk die junkies in zijn woning laat wonen. nachtelijke overlast tot 4 uur 5 uur in de ochtend. ruzie vechten ramen die worden in gegooid door drugsdealers

aantal.keren de politie gebeld wanneer ze kwamen konden ze geen overlast constateren. van buiten kan je het niet horen. ik woon in hele gehorige woningen. afijn de officiele huurder was een tijdje weg de politie was op de hoogte dat er illegale bewoning plaats vond. na de zoveelste belletje werd ik in de nacht terug gebeld door oom agent dat ik maar moest gaan slapen en hun niet lastig moest vallen want er is daar niks aan de hand. er wordt geen overlast gepleegd en dat de politie wel wat beters te doen heeft.

meerdere malen gesprekken gevoerd met wbv en buurman. tot niks geleid. andere buren hebben ook overlast maar de 1 is zo lui en laks qlss ik weet niet wat. de ander wilt zich er niet mee bemoeien. en de ander is bang voor repraisalles ondanks dat ze alle 3 te kennen gegeven hebben overlast te ervaren ook in.dr nachten.

Daar sta je dan in je eentje met klachten tegen de buurman. en de wbv zegt iedet keer blijven klacht in dienen maar ja voor hoe lang. wat kan ik doen.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Overlast van buren

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U zou opnames kunnen maken van de geluiden, dan hebt u in ieder geval bewijs. En ingegooide ramen lijkt mij ook bewijs dat het niet rustig is.
Een dossier opbouwen met bewijzen zou mij een optie lijken om mee te beginnen. Hoe meer bewijs er is, hoe sterker u staat.

skadir10
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 aug 2020 21:35

Re: Overlast van buren

Ongelezen bericht door skadir10 »

Bedankt voor jullie bericht

Wij huren inderdaad van dezelfde wbv. alleen duurt overlast nu al circa 2 jaar. de wbv weet het alleen die willen niks doen. want ja het is 1 tegen 1 en ze zeggen wel ieder keer klacht indienen maar ik heb het gevoel dat ze mij aan het lijntje houden.

logboek is inderdaad wel een goeie. dat vergt alleen wel veel tijd en energie en de vraag is of ze daar wel wat mee gaan doen. ik ben inmiddels op zoek naar een andere woning maar jaa dat kan ook weer aantal jaren duren voor dat je uberhaupt in de top 5 komt.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Overlast van buren

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Doe eens hetzelfde terug!

Heb je goede stereo....
Als ik om 5.00 uur ga slapen na nachtdienst (bier moest op) dan wil ik niet dat je foute niet mijn muziek keuze gaat draaien zodra je wakker bent en bij verlaten woning vergeet.... en dementie is niet strafbaar... sorry....

Als jij rond 8.00 uur op staat en weg ging en rond 17.00 uur weer terug bent zullen deze Aso buren er niet blij mee zijn!

En de buren die jou niet steunen en gaan klagen... ja je moest het toch alleen doen...
Wedden dat die ook dan achter jou komen te staan en hopen dat het helpt....
Vooral als meerdere een andere muziek keuze opgezet hebben en door elkaar overstemmen....

Dit soort mensen kunnen zeer slecht tegen hun eigen gedrag en overdag mag je muziek draaien, niet na 20.00 uur kinder bedtijd tot een uur of 7.00 uur morgen ochtend.

En als ze de Politie bellen en over jou gaan klagen, graag zelfs... en zeg waarom je dit doet....
Zij willen niets doen, dan maar dit dubieuze advies en hoop dat je het nu sneller opgelost kreeg....

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Overlast van buren

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

skadir10 schreef:
05 aug 2020 19:14
Bedankt voor jullie bericht

Wij huren inderdaad van dezelfde wbv. alleen duurt overlast nu al circa 2 jaar. de wbv weet het alleen die willen niks doen. want ja het is 1 tegen 1 en ze zeggen wel ieder keer klacht indienen maar ik heb het gevoel dat ze mij aan het lijntje houden.
Aan het lijntje houden zal het niet zijn, wel aan gebrek aan bewijs. Immers, als er nu genoeg bewijs zou zijn is het niet lastig om iemand uit zijn huis te krijgen. Het lijkt mij dat het daar nu aan schort. De politie hoort immers niets als zij er zijn, dan blijft het een 1 op 1 verhaal.

2 jaar is inderdaad een lange tijd en zeker als er geen schot in de zaak komt. Probeer het nog even uit te zingen en vergaar zo veel mogelijk bewijst. Dus geluidsopnames maken en eventueel fotomateriaal.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Overlast van buren

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Achterlijk advies ; Ja, volkomen gelijk in maar overdag is stevige muziek legaal.

en alleen als ze tot 5.00 uur doorgingen anders nutteloos....
Het is een paarden middel maar ik weet dat ze naar normale gesprekken helaas zelden luisteren....

En Politie , vaak geen tijd of komen zo laat dat het rustiger is....
Foto en geluid opnemen, dan wel foto zonder flits... anders worden ze boos....

zie advies Bob ook hieronder.....
Laatst gewijzigd door Komkommertijd op 05 aug 2020 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Overlast van buren

Ongelezen bericht door moederslink »

Komkommertijd schreef:
05 aug 2020 19:22
Doe eens hetzelfde terug
nee, nee en nog eens NEE ! Daar bereik je he-le-maal NIETS mee, integendeel , dan gaat het pas echt escaleren!
Dossier opbouw, dagboek schrijven, geluids en filmopnames maken , dat werkt , maar je hebt een zeer lange adem nodig!
Illegale inwoning , daar moet de WBV iets aan doen!

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Overlast van buren

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Als ervaringsdeskundige (twee junks naast me: coke en/of speed snuiven, heroïne spuiten, liters bier per dag, nutridrink® om aan te sterken, in de buurt dealen, dealertjes via de keukendeur in en uit, agressie, intimidatie, nachtelijk bonken op de muren, doodsbedreigingen):

Vergeet alle bovenstaande adviezen. Niemand doet geen ene ***** (vul zelf in). Uiteindelijk stort je zelf in en schrijft je huisarts je oxazepam voor. Ik ben geweest in die hel. Een hele slechte klucht waarin gemeente en woningcorporatie samen met de wijkagent onder één hoedje spelen.

Zolang je zelf het label "zelfredzaam" in plaats van "kwetsbaar" draagt, gebeurt er helemaal niets.

Vergeet ook die toevoeging/advocaat. Het enige wat die doet is je dossier kopiëren voor 295 euro per uur exclusief BTW. En een keer met je mee naar de verhuurder voor een gesprek dat niets oplevert.

Maak dat je daar wegkomt. En ja: je buren vinden het reuze fijn wanneer JIJ er werk van maakt. Dan hoeven zij niks te doen. Iets met "kastanjes" en "vuur".
Laatst gewijzigd door Bob Schurkjens op 05 aug 2020 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.

RolandoW
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 aug 2020 11:28

Re: Overlast van buren

Ongelezen bericht door RolandoW »

Wellicht is de rijdende rechter Frank Visser veel goedkoper en grondiger dan een advocaat.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Overlast van buren

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Beste Bob/ Ervarings.....

Is mijn normaal totaal foute advies iets of niets...?

Verhuizen is nu een ramp als er al plek is en de woningbouw kreeg dan mensen die telkens wisselen....
Moeten ze overdag Radio wel of niet doen na een nachtje....

Ook zij moeten slapen en meestal als jij naar je werk bent... dus wat zou jij doen, wel of geen Radio....

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Overlast van buren

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

RolandoW schreef:
05 aug 2020 20:12
Wellicht is de rijdende rechter Frank Visser veel goedkoper en grondiger dan een advocaat.
Voor die uitzending moeten beide meewerken helaas...
en opname en uitzending is vaak flinke tijd later helaas....

Proberen kan maar of het lukte......
goed tip maar denk dat ze niet voldoende zendtijd elk jaar hebben.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Overlast van buren

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Nou komkommer, je foute advies is begrijpelijk maar is vaak het begin van nog meer ellende. Je moet in dit soort situaties toch dicht bij jezelf blijven.

Het helpt als je als gedupeerde een totale psychopaat bent. Dan kun je ze een stuk beter aan. Maar dan behoor je tot een kleine groep.

skadir10
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 aug 2020 21:35

Re: Overlast van buren

Ongelezen bericht door skadir10 »

dank voor de reacties. ik ga toch zoals net is aangeraden door Pietertjetwee een advocaat in schakelen ik heb samen met mijn vrouw een middeninkomen ik denk dat ik dus in het gesprek ga vragen wat de kosten zijn en of we uberhaupt een positief resultaat kunnen behalen.

Het blijft toch een 1 op 1 verhaal want de overige buren die willen geen klachten indienen hoewel ze zelf ook aangeven overlast te ervaren. de wbv heeft ook gezegd dat meerdere mensen moeten klagen alleen dan kunnen ze wat doen. sterker nog de complexbeheerder van de wbv heeft zelf ook aangifte gedaan omdat de hoofdhuurder wordt misbruikt door de overige junkies maar ook daar is niks mee gedaan het is nu al een jaar geleden de aangifte.

kortom de wbv weet zelf ook wat er aan de hand is maar of ze willen niks doen of ze vinden het niet ernstig genoeg.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Overlast van buren

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Beleid is om overlastplegers niet te verplaatsen. Vaak staan ze ook nog eens onder bewind. Daarom wordt de huur netjes op tijd betaald. Advocaat inschakelen is een kansloze weg. Je kan het aantal uithuisplaatsingen van de woningcorporatie opzoeken in het jaarverslag. Het percentage wordt elk jaar lager. Beleidsmatig wordt daar op aangestuurd d.m.v. bemoeizorg etc.

skadir10
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 aug 2020 21:35

Re: Overlast van buren

Ongelezen bericht door skadir10 »

Bob Schurkjens heeft gelijk. hij staat inderdaad onder bewind en heeft een bewindvoerder en een maatschapelijke werker die alle zaken voor hem regelen. hij is al bekend bij diverse instanties betreft zorgverlening.

het is echt ongelofelijk dat de instanties je keihard laten vallen terwijl ze weten wat er aan de hand is. het is een gigaprobleem. ik wacht het nog even af anders ga ik maar particulier huren dan betaal ik maar een paar honderd extra zolang ik maar rustig kan slapen het heeft toch invloed op je leven en gezonheid en op werk kom je uitgeput aan dat is ook niet de bedoeling. de harde werkers worden gestraft en degenen die dsgelijks zitten te roken en blowen en niet werken die worden beloond met alle voorzieningen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Overlast van buren

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Zeer herkenbaar beeld dat u schetst. Deze problematiek wordt steeds ernstiger door bezuinigingen in de GGZ.

skadir10
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 aug 2020 21:35

Re: Overlast van buren

Ongelezen bericht door skadir10 »

Hoe is het bij jou afgelopen bob en hoe lang heeft het geduurd voor dat er een einde aan de zaak kwam.

vooralsnog zie ik het somber in..wat betreft buren heb je wel gelijk. ze laten het aan mij over en als het lukt ze weg te krijgen dan durf ik te wedden dat ze er hartstikke blij mee zijn. ik heb vette pech met de lakse houding van de buren.zeiden eerst ja we gaan klacht indienen en vervolgens zegt de complexbeheerder er is geen enkele klacht binnen gekomen je bent de enige. helaas. ware het dat ze actiever waren en klachten indienden dan had de wbv het toch een kans gegeven en de rechter laten oordelen. ach ja het is wat het is

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Overlast van buren

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ben er ongeveer vijf (!) jaar mee bezig geweest. Je krijgt enkel tegenwerking. Heb uiteindelijk een gesprek met de burgemeester gehad. De beste man kan verder ook niks aan doen maar is eindverantwoordelijk. De ambtenaar die er bij zat en die gaat over woonoverlast, was uitentreure op de hoogte over de problematiek. Hij merkte tijdens het drie kwartier durende gesprek droogjes op:

"We kunnen het niet helder krijgen". Een gotspe.

In het Engels heb je daar een mooi woord voor: "stonewalling". Je trekt aan een dood paard.

Ben ook een keer achter zo'n dealertje aangegaan. Ik kreeg toen een schriftelijke waarschuwing van de Alliantie (verhuurder) dat ik de privacy van mijn buren schond. Ik viel zijn bezoek lastig. Het is maar een voorbeeld van de vele bizarre "omdraaiingen".

Had het geluk wel lang ingeschreven te staan maar was angstig om op een nieuwe plek wéér in de problemen te komen. Heb 1500 euro van de gemeente gekregen als verhuisvergoeding en ben een paar kilometer verderop gaan wonen van een tussenwoning naar een hoekwoning (vijftig procent minder kans op gelazer).

De buurt heb ik zorgvuldig gekozen op
https://www.leefbaarometer.nl/kaart/?#kaart

waar de statistiek "veiligheid" flink in het groen staat.

skadir10
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 aug 2020 21:35

Re: Overlast van buren

Ongelezen bericht door skadir10 »

Jeetje wat een ellende 5 jaar lang en toch geen oplossing zelfa de burgemeester kon niks doen. het is echt ongelofelijk de aso's hebben het voor het zeggen.

jaa die omdraaingen komt me bekend voor. niet de overlastgever is het probleem maar de nette en hardwerkende huurder die klaagt voor zijn rust zodat ie de volgende ochtend genoeg energie heeft om te werken is het probleem

Handige tips van je ik ga het liefst zoeken naar een woning op de begane grond. geen portiek meer te veel ellende en inderdaad de buurt en de buren vragen over wie er eventueel naast me woont alvorens ik een huis neem.

in ieder geval heb je nu eindelijk rust gelukkig.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Overlast van buren

Ongelezen bericht door moederslink »

Bob Schurkjens schreef:
05 aug 2020 22:46
De buurt heb ik zorgvuldig gekozen op
https://www.leefbaarometer.nl/kaart/?#kaart
waar de statistiek "veiligheid" flink in het groen staat.
Wat gek eigenlijk dat er geen oranje/rode en aubergine kleurige gebieden op deze kaart zijn.
Je zou toch denken met zoveel overlastgevers dat er meer ' rode ' gebieden moeten zijn.
Zeker in het westen , maar daar scoort alleen Rotterdam geel , dus zwak , net als Terschelling ( en dat van Terschelling verbaast mij dus weer wel , zal wel met name in de zomer zijn ).

Gesloten