LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huren

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huren

Ongelezen bericht door moederslink »

Aircomen schreef:Brief is aan mijn gericht.
Toen ze binnen waren was het wel gelijk je hebt overlijden van ouder niet bij ons gemeld.
En ook van we staan niet morgen met een vrachtwagen voor de deur en of ik ingeschreven staat bij woningnet
VAAG !
Vraag het vernieuwde/ verlengde huurcontract op. Dat hoort dan ook in uw bezit te komen.
Helaas ben ik nog steeds sceptisch en ga daarom met dit vernieuwde/ aangepaste contract nh JL zou ik u aanraden.
Is Woningnet de WBV ? En staat u idd daar ook ingeschreven?
En wat is u nu toegezegd, behalve dat er morgen nog geen vrachtwagen voor de deur komt? :shock:

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huren

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef:
moederslink schreef:Ja ook dat, maar is het ook niet zo dat een opvolgende huurder sowieso een nieuw contract moet krijgen met ( meestal ) ook nog een huurverhoging?
Of is op het oude contract de vorige huurder gewoon maar doorgestreept en de nieuwe huurder erbij gekrabbeld?
Dat kan toch juridisch helemaal niet ? :?
Een bestaand contract kan prima mt een addendum (=bijlage) aangepast worden. Dan maak die toevoeging of wijziging gewoon onderdeel van het contract uit.
Ook als de contractant een heel andere wordt?


Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huren

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
Moneyman schreef:
moederslink schreef:Ja ook dat, maar is het ook niet zo dat een opvolgende huurder sowieso een nieuw contract moet krijgen met ( meestal ) ook nog een huurverhoging?
Of is op het oude contract de vorige huurder gewoon maar doorgestreept en de nieuwe huurder erbij gekrabbeld?
Dat kan toch juridisch helemaal niet ? :?
Een bestaand contract kan prima mt een addendum (=bijlage) aangepast worden. Dan maak die toevoeging of wijziging gewoon onderdeel van het contract uit.
Ook als de contractant een heel andere wordt?
Ja hoor. Er zijn geen vormvereisten.

Aircomen
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 dec 2017 23:21

Re: Huren

Ongelezen bericht door Aircomen »

Woningnet is voor woning zoekende daar ben ik ingeschreven.

Aircomen
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 dec 2017 23:21

Re: Huren

Ongelezen bericht door Aircomen »

Ze kwamen met de woorden wij hebben bij burgerzaken ontdekt dat beide ouders zijn overleden, en dat heeft u niet bij ons gemeld.
Dat heb ik namelijk wel, ik heb persoonlijk de akte van overlijden aan de wbv afgegeven.
Maar ze zeggen van niet.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huren

Ongelezen bericht door moederslink »

Woonde u als kind van uw ouders al gewoon bij uw ouders in op dit adres ?
Zo ja, lees dan even de -links- van witte angora , hierboven.

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Huren

Ongelezen bericht door 16again »

Aircomen schreef:Dit staat in de brief.
De tenaamstelling op het huurcontract voor perceel... is overeenkomstig uw verzoek gewijzigd.
Wij hebben dit in onze administratie gewijzigd.
Verder niets.
Heb je de WBV hier al mee geconfronteerd? Laat ze maar eens zoeken in die "administratie" dan.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huren

Ongelezen bericht door Moneyman »

Aircomen schreef:Ze kwamen met de woorden wij hebben bij burgerzaken ontdekt dat beide ouders zijn overleden, en dat heeft u niet bij ons gemeld.
Dat heb ik namelijk wel, ik heb persoonlijk de akte van overlijden aan de wbv afgegeven.
Maar ze zeggen van niet.
Als ze dat niet van jou gehad zouden hebben, waarom zou dan die brief over de wijziging van de tenaamstelling aan jou verzonden zijn? Die komt toch niet uit de lucht vallen?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huren

Ongelezen bericht door moederslink »

Juist , precies , dan weten ze het daar toch?
En ik had ook nog nog wat andere vragen gesteld , maar als je de situatie niet exact te horen krijgt blijft het lastig om juist te reageren.
BV:- zijn beide ouders dan tegelijk overleden?
- woonde TS daar al gewoon?
- hoe lang geleden zijn ouders overleden , dus hoe lang speelt dit al?
- waar is het nieuwe aangepaste huurcontract en is dat dus ook niet getekend?
- is deze woning soms ook van Woningnet, omdat ze hebben gevraagd of TS daar is ingeschreven?
- wat is de leeftijd van TS? Woont hij/ zij daar nu alleen?
Etc etc etc....

Aircomen
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 dec 2017 23:21

Re: Huren

Ongelezen bericht door Aircomen »

Mijn ouders zijn binnen 9 maanden overleden mijn vader 2013 moeder 2014.
Ik woon hier al en betaal gewoon de huur.
Er is geen nieuwe contract niets getekend de persoon die gesproken heb en zei dat alles geregeld is werkt daar niet meer.
Woningnet is een site waar je op huur woningen kan reageren als je een woning zoekt.
Ik ben 46 en woon hier niet alleen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Huren

Ongelezen bericht door kweenie »

Aircomen schreef:Ze kwamen met de woorden wij hebben bij burgerzaken ontdekt dat beide ouders zijn overleden, en dat heeft u niet bij ons gemeld.
Dat heb ik namelijk wel, ik heb persoonlijk de akte van overlijden aan de wbv afgegeven.
Maar ze zeggen van niet.
Mogelijk heb je wel het overlijden van je (tweede) ouder gemeld, maar is daarbij niet duidelijk en expliciet vermeld dat daarmee ook beide huurders zijn overleden. Als één van de huurders/ouders komt te overlijden, dan is het niet raar dat de tenaamstelling van het contract verandert, naar de naam van de partner. Als de wbv er vanuit ging dat de partner/tweede huurder nog in leven was, dan is deze wijziging van de tenaamstelling dus niet meer dan een formaliteit.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huren

Ongelezen bericht door Moneyman »

kweenie schreef:Als één van de huurders/ouders komt te overlijden, dan is het niet raar dat de tenaamstelling van het contract verandert, naar de naam van de partner. Als de wbv er vanuit ging dat de partner/tweede huurder nog in leven was, dan is deze wijziging van de tenaamstelling dus niet meer dan een formaliteit.
Dat is niet logisch. Die partner was van rechtswege al medehuurder. Bovendien is het contract niet op naam van de partner gezet, maar op naam van de zoon.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huren

Ongelezen bericht door witte angora »

Aircomen schreef:Mijn ouders zijn binnen 9 maanden overleden mijn vader 2013 moeder 2014.
Ik woon hier al en betaal gewoon de huur.
Er is geen nieuwe contract niets getekend de persoon die gesproken heb en zei dat alles geregeld is werkt daar niet meer.
Woningnet is een site waar je op huur woningen kan reageren als je een woning zoekt.
Ik ben 46 en woon hier niet alleen.
Dan denk ik dat ik wel weet wat er fout is gegaan. Je hebt blijkbaar alleen het overlijden van je moeder vermeld? Dan ging de wbv er van uit dat je vader nog in leven was en de huurder zou blijven. Terwijl de huur verder door jou betaald zou worden. Kan dat kloppen? Dan was alles indertijd in zoverre in orde dat je vader huurder zou blijven. Maar die was er al niet meer.

Maar ik ben dus intussen ook wel benieuwd naar die brief die je indertijd gehad hebt. Waarom beantwoord je de eerder gestelde vraag niet?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Huren

Ongelezen bericht door kweenie »

Dat is niet logisch. Die partner was van rechtswege al medehuurder. Bovendien is het contract niet op naam van de partner gezet, maar op naam van de zoon.
Juist omdat de partner van rechtswege al medehuurder is, is het wijzigen van de tenaamstelling in die situatie slechts een formaliteit. Als mijn partner zou overlijden en alle post van de wbv zou mij daar steeds mee confronteren omdat die nog op naam staat van de overleden partner, dan zou ik ook snel de tenaamstelling willen veranderen.

En het is niet duidelijk hoe is verteld dat het om de zoon gaat. Bij een simpele zin zoals "vanwege het overlijden van mijn moeder zou ik de tenaamstelling van het huurcontract willen wijzigen naar ..." of "zou ik het huurcontract op naam van ... willen zetten" maakt nog niet duidelijk of die naam de naam van de zijn is of van de overblijvende partner/huurder.
Laatst gewijzigd door kweenie op 29 dec 2017 08:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huren

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:Maar ik ben dus intussen ook wel benieuwd naar die brief die je indertijd gehad hebt. Waarom beantwoord je de eerder gestelde vraag niet?
Aircomen schreef:Dit staat in de brief.
De tenaamstelling op het huurcontract voor perceel... is overeenkomstig uw verzoek gewijzigd.
Wij hebben dit in onze administratie gewijzigd.
Verder niets.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huren

Ongelezen bericht door Moneyman »

kweenie schreef:Juist omdat de partner van rechtswege al medehuurder is, is het wijzigen van de tenaamstelling in die situatie slechts een formaliteit. Als mijn partner zou overlijden en alle post van de wbv zou mij daar steeds mee confronteren omdat die nog op naam staat van de overleden partner, dan zou ik ook snel de tenaamstelling willen veranderen.

En het is niet duidelijk hoe is verteld dat het om de zoon gaat. Bij een simpele zin zoals "vanwege het overlijden van mijn moeder zou ik de tenaamstelling van het huurcontract willen wijzigen naar ..." of "zou ik het huurcontract op naam van ... willen zetten" maakt nog niet duidelijk of die naam de naam van de zijn is of van de overblijvende partner/huurder.
Het zou kunnen, inderdaad. Maar dan hebben ze bij de WBV wel enorm zitten slapen...

Ik blijf vooralsnog maar gewoon bij mij advies om juridische bijstand te zoeken. Wat we hier doen, is toch niet veel meer dan veredeld puzzelen ;)

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Huren

Ongelezen bericht door kweenie »

Aircomen schreef: Ik woon hier al en betaal gewoon de huur.
Maar woonde je dat al voordat je moeder kwam te overlijden? En was de woningbouwvereniging daar al voor haar overlijden van op de hoogte gesteld?

Het lijkt alsof er een hoop miscommunicatie is geweest tussen jou en de wbv. En we horen natuurlijk maar één kant van het verhaal. Maar los van de vraag wie er gelijk heeft en voordat er een lange welles-nietes ruzie ontstaat, zou de wbv natuurlijk ook bij wijze van uitzondering het toch kunnen goedkeuren dat je hier blijft wonen. Mits je aan de eisen voldoet voor bv het aantal bewoners en inkomen. En mogelijk dan ook tegen een huur die ze voor nieuwe huurders zouden rekenen.

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: Huren

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

Als jij voor het overlijden van je ouders al in het huurhuis woonde (geen andere woning, dus inclusief inschrijving bij gemeente), dan sta je in mijn ogen als volwassenen behoorlijk sterk met een schriftelijke bevestiging van wijziging tenaamstelling (van na overlijden van je ouders). Zeker als woningbouwvereniging al die tijd de huur van jou heeft in ontvangst heeft genomen (van rekening die op jouw naam staat).

Het lijkt erop dat ze alleen maar kunnen gaan bewijzen dat hun eigen procedures niet kloppen. Maar dat is natuurlijk ook afhankelijk van het feit of jij ons wel het hele verhaal verteld.

Waarom zijn ze nu langsgekomen, overlast / renovatie?

Soms helpt het om even in contact te treden met de gemeente, maar dat kan ook tegen je werken...

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huren

Ongelezen bericht door witte angora »

Het punt is dat de zoon blijkbaar voorheen niet als medehuurder bekend was. En dan is het wettelijk gezien niet mogelijk dat de woning op zijn naam komt te staan. Blijkbaar ging de wbv ervan uit dat de vader nog leefde en dat de zoon als medehuurder aangemerkt moest worden, wat dus helemaal niet kan, want beide ouders waren overleden.

Waar de fout ligt? Geen idee. Er zal een oplossing moeten komen. Die bestaat er doorgaans uit dat een inwonend kind een andere woning toegewezen krijg en deze woning opgeleverd wordt. Althans, dat is hier in het dorp zo.

Gesloten