LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huursverhoging

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
MaikeCEC
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 dec 2016 09:56

Huursverhoging

Ongelezen bericht door MaikeCEC »

Vraagje:

Zoals iedereen krijg ik dit jaar ook weer een huurverhoging (3%) nu kost mij dat 23 euro in de maand extra. Ik krijg huurtoeslag en nu blijkt dat mijn toeslag hetzelfde blijft met de nieuwe huur (proefberekening)? Dus kortom ik mag 276 per jaar extra gaan aftikken. Dit vind ik nogal wat.

Mijn laatste loonsverhoging is meer dan 3 jaar terug dus dat loopt dus allemaal lekker schreef. Hebben meer mensen dit probleem?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Huursverhoging

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Onder welke CAO val je dan?
De meeste beroepsgroepen hebben de laatste jaren toch wel behoorlijke loonsverhogingen gehad. Ben je bij een vakbond? Daar moet gestreden worden voor loonsverhogingen. Maar in de komende jaren zal er weinig in het vat zitten.
Vermoedelijk een heftige BTW verhoging, tot 30 % of zo.
Aan de huur zal vermoedelijk niet veel veranderen. Klop je maar op de borst als je nog werk hebt.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huursverhoging

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als u met uw huur boven de sociale huurgrens zit, wordt van het meerdere niets gecompenseerd door de huurtoeslag.

En ik neem aan dat dat bedrag van € 276 op een heel jaar betrekking heeft. De verhoging betaalt u natuurlijk pas vanaf 1 juli.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Huursverhoging

Ongelezen bericht door berndv »

Dan lijkt het alsof je qua inkomen of huur aan de maximale hoogte van huurtoeslag zit, dan kan een huurverhoging geheel voor eigen rekening komen.

Gesloten