LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vrijeverhuur.nl

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
320coupé
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 okt 2007 18:06

vrijeverhuur.nl

Ongelezen bericht door 320coupé »

Wat kunnen jullie mij vertellen over Vrijeverhuur.nl.
Hoe zit het met de maandelijkse betaling voor het zoeken naar een
woning. Wat is jullie ervaring hiermee.
Op de homepage staat dat ze gratis zijn en uiteindelijk wordt er toch
9,95 euro per maand gevraagd. :roll: :roll:

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: vrijeverhuur.nl

Ongelezen bericht door kanovaarder »

[Dit bericht is verwijderd vanwege het overtreden van de gedragsregels.]

labryss
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 nov 2007 13:36

Re: vrijeverhuur.nl

Ongelezen bericht door labryss »

Ik kwam er ook pas tijdens de laatste stap van mijn aanmelding achter dat er kosten aan verbonden waren.
Achteraf zag ik dat dekosten wel op de website staan vermeld. Je moet dan naar het tabblad "wij reageren voor u".

Echter, zelf ben ik ook wat wantrouwend tegenover deze website in verband met het ontbreken van enige informatie over het daadwerkelijk bestaan van het bedrijf. (geen fysiek adres e.d.)

Toch vragen ze maandelijks een bedrag voor inschrijving, waar geen enkele vorm van resultaatsverplichting tegenover staat.
Of ze nu wel of niet iets voor je doen, het geld krijgen ze toch wel.

Ik heb via de website een reactie geplaatst waarin ik ze duidelijk heb proberen te maken hoe hun website in mijn beleving overkomt.

De reactie die ik hierop heb gekregen, was dat ze de voorkeur gaven om alleen via mail berijkbaar te zijn in verband met efficiency. Het feit dat dit ik de website daardoor onbetrouwbaar vond, werd afgedaan met de opmerking dat ze het jammer vonden dat een deel van de mensen alleen maar uitgaat van het slechte van de mens...

Een kans om mij alsnog te overtuigen van de kwaliteit van hun dienstverlening hebben ze hierdoor verprutst.

ik denk dat dit bedrijf een grote luchtbel is!

Marley1976
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 nov 2007 22:41

Re: vrijeverhuur.nl

Ongelezen bericht door Marley1976 »

Dit soort sites moet je zeker links laten liggen.

Iedereen die op zoek is naar een huurwoning, weet dat websites nooit een woning kunnen garanderen. Waar schaarste is, zijn de prijzen hoog.

Daarom snap ik ook niet dat mensen als aasgieren reageren op advertenties waar huurwoningen worden aangeboden voor een prikkie in de meest luxe buurten. Dit soort advertenties worden veel neergezet als lokkertje om mensen te laten betalen.

Goede websites beloven ook niet dat je voor 200 euro een villa op de prinsengracht in Amsterdam kunt krijgen. Wel zorgen ze ervoor dat het zoeken naar huurwoningen eenvoudiger wordt. Waar je normaal 4 uur per dag spendeert aan het zoeken van een huurwoning, hebben hun het vereenvoudigd door alles op 1 site te zetten, wat enorm veel tijd scheelt.

In mijn ervaring kan dat gewoon 2 uur per dag zoeken schelen.

Wel moet ik erbij zeggen dat ik slechte ervaringen heb met woninghuren.com. 10.000 woningen zeggen ze, totdat je lid word...drama..

assy78
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jan 2008 12:34

Re: vrijeverhuur.nl

Ongelezen bericht door assy78 »

hallo allemaal,

ik heb me ook nog niet geregistreerd voor het aanmelden van vrijeverhuur.nl.
ook ik vertrouw het niet, er staat inderdaad geen duidelijke info.
ik ben wel dringend opzoek naar woonruimte op een korte termijn, maar iets houd mij zeker tegen om me niet aan te melden bij deze instantie.

Zomaar81
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 feb 2008 22:40

Re: vrijeverhuur.nl

Ongelezen bericht door Zomaar81 »

Ook ik ben zo stom geweest om - in een vage vlaag van verstandverbijstering - die 9,95 te betalen. Ze hadden een woning gevonden die mij wel heel erg lokte...zeiden ze. Gelijk nadat ik het had gedaan, had ik eigenlijk al spijt en nu ik dus aan het kijken ben of het allemaal wel klopt, ben ik bang dat ik inderdaad een stomme fout heb gemaakt.

Claartje: is het dan ook wel zeker dat je account wordt opgezegd door deze brief te sturen?? Ik ben nu erg bang dat ze mijn brief in de prullenbak gooien, elke maand geld van mijn rekening gaan halen en niet telefonisch bereikbaar zijn..Ik ga i.i.g. proberen het bedrag te laten storneren, desnoods doe ik dat elke maand (als de bank meewerkt) tot ze luisteren.

Essie85
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 apr 2008 19:50

Re: vrijeverhuur.nl

Ongelezen bericht door Essie85 »

Hoi allemaal,

ik heb op een late avond dus ook de fout gemaakt om mijzelf bij dit bedrijf in te schrijven.
heeft iemand zich al succesvol uitgeschreven?
Stopt de afschrijving van die 10 euro dan?

graag even weten.
ik stuur de brief alvast.

Zomaar81
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 feb 2008 22:40

Re: vrijeverhuur.nl

Ongelezen bericht door Zomaar81 »

Dag Essie,

Ik ken het gevoel, heb precies hetzelfde gedaan een tijdje terug;). Inmiddels is het mij gelukt de automatische afschrijvingen stop te zetten, maar daarvoor moet je dus niet bij VrijeVerhuur zijn. Ik heb hen meerdere mails gestuurd, zij hebben mij meerdere malen gezegd dat ze me hadden uitgeschreven én ik heb mijn lidmaatschap ook per post opgezegd bij hen. Niets hielp.

Er zijn twee wegen die je moet gaan om dit te stoppen, mochten ze bij jou ook niet luisteren.

Weg één is dat je het geld dat al geincasseerd is, terugboekt/storneert. Zie de site van je bank of bel anders even naar je lokale bank. Hiermee eis je het geld terug. Dit kan je dus alleen doen als je het niet eens bent met hun (eerste) incasso (of eventueel volgende) en moet je dus wel even beargumenteren bij de bank.

Daarna gaan VrijeVerhuur én het incassoburea dat ze ingeschakeld hebben (bij mij was het nog TripleDeal, nu heet het geloof ik Docdata payments) natuurlijk gewoon verder met maandelijks geld innen. Om dit vervolgens stop te zetten (als VrijeVerhuur dus niet luistert naar je opzeggingen), moet je een rode brief sturen naar dat incassobureau. Zoek even op de site van je bank op 'automatische incasso (weigeren)' of bel anders (weer) even naar je bank en leg de situatie uit. Die rode brief stuur je vervolgens naar het incassobureau. Daarmee geef je aan dat je geen toestemming meer geeft dat ze automatisch geld van je rekening afhalen. Als het goed is (!), stopt dat bureau dan met geld incasseren. Let op: dit geldt dus ook voor andere incassos die je via dat bureau laat gaan, zoals een ander lidmaatschap.

Met die rode brief geef je dus gewoon een verbod op het automatisch incasseren en officieel moeten die bureaus daar naar luisteren. Als zij dat dan ook doen, dan kan een site (zoals VrijeVerhuur) daar niet aan tornen en is het 'voorbij'. Als zo'n incassoburea niet luistert naar een rode brief, kan je nog een stap ondernemen, maar ik weet zo snel niet meer welke dat is. Zelf stopte het bij mij na de rode brief. Maar goed, de bank helpt je dan weer verder.

Hopelijk heb ik het zo een beetje duidelijk uitgelegd, het is ook al erg laat;). Maar anders hoor ik het natuurlijk van je. Succes!

Ciao ciao

Vrije Verhuur
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 apr 2008 12:54

Re: vrijeverhuur.nl

Ongelezen bericht door Vrije Verhuur »

Geachte dames en heren,

Het is niet onze gewoonte te reageren op uitlatingen op dit forum, echter wordt er niet gesproken over de inhoud van de dienstverlening van Vrije Verhuur en wordt er gesuggereerd dat afmelden, na aangemeld te hebben haast onmogelijk is.

In het beheermenu van een account staat rechtsboven in het menu de link 'uitschrijven'. Door hier op te klikken wordt u per direct, dus zonder opzegtermijn, uitgeschreven. Voorheen moest men dit schriftelijk aanvragen. Dat is niet meer noodzakelijk.

Indien er vragen of klachten zijn over de inhoud van de dienstverlening, dan vernemen wij dat graag van u. Wij kunnen dan samen kijken naar een bevredigende oplossing van het probleem.

U kunt ons te allen tijde bereiken via het email adres [email protected] of via het contactformulier op onze website.

Met vriendelijke groet,

Service Team
Vrije Verhuur

Duderino
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 apr 2008 16:28

Re: vrijeverhuur.nl

Ongelezen bericht door Duderino »

Werkt niet.

-klik-

Wanneer u zich definitief uitschrijft, kan een verhuurder van een uitstaande reactie u ook niet meer bereiken. U kunt te allen tijde uitschrijven zonder opzegtermijn.

U kunt uw schriftelijke opzegging -in een voldoende gefrankeerde enveloppe- sturen naar:

VrijeVerhuur Afdeling Administratie Postbus 75996 1070 AZ Amsterdam

Vermeld altijd uw volledige naam, adres en e-mail adres waarmee u staat ingeschreven of print onze standaard opzeggingsbrief uit.
Uitschrijving-Vrijeverhuur.doc

Egon2
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 apr 2008 22:23

Re: vrijeverhuur.nl

Ongelezen bericht door Egon2 »

ik heb mij niet ingeschreven bij vrijeverhuur, ik kwam op deze site terecht via het googelen van MK Marketing BV.

Wat mij vooral opviel is dat een bemiddelingsbureau voor verhuur de naam MK Marketing BV draagt.

Als je de algemene voorwaarden goed leest dan begrijp je ook wel waarom dat is. Aanmelden leidt op grond van artikel 2 tot het aangaan van een overeenkomst voor de duur van 4 weken (zie art. 1).

Addertje onder het gras is met name dat je gegevens kunnen worden gebruikt, zie hiervoor artikelen 6 en 9. Je geeft dus toestemming om de door jou verstrekte gegevens voor commerciele doeleinden te gebruiken.

Dat verklaart ook wel waarom ze MK Marketing BV heten.

Altijd de kleine lettertjes lezen dus, ik zou mijzelf hier nooit aanmelden.

WillemUSA
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mei 2008 17:13

Re: vrijeverhuur.nl

Ongelezen bericht door WillemUSA »

Ook ik heb mij per ongeluk ingeschreven. Ben op zoek naar huizen vanuit de USA. In de USA wordt dit soort zaken streng aangepakt, vandaar dat ik aanvankelijk naïef was. In Nederland loopt men duidelijk mijlen achter op het consumentenrecht.

20 minuten na inschrijving gelijk weer afgemeld, en van vrijeverhuur.nl een e-mailtje ontvangen waarin zij de opzegging bevestigen.

Kleine lettertjes gelezen, maar deze zijn niet consistent, en duidelijk door een amateur opgesteld.

De ondernemer die achter deze site zit speelt met vuur, aangezien ook Amerikaanse ingezetenen zich op de site kunnen inschrijven. Daarmee valt vrijeverhuur.nl onder de Foreign Corrupt Practices Act (FCPA), en kan de FBI de eigenaar van bed lichten wegens oplichterij.

Daarnaast is het makkelijk een klacht in te dienen bij deze aan de FBI gerelateerde instelling http://www.ic3.gov/complaint/

In Nederland kan je hier een klacht indienen: http://www.huurnietteduur.net/Default.a ... ath=,1080,

De dagen van vrijeverhuur.nl zijn derhalve hopelijk snel geteld.

WillemUSA
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mei 2008 17:13

Re: vrijeverhuur.nl

Ongelezen bericht door WillemUSA »

MK marketing is waarschijnlijk een bedrijf van XXXX: zie

[dode link verwijderd door de Moderator]

Hij is actief, handelsregister nog onlangs bijgewerkt.

Egon2
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 apr 2008 22:23

Re: vrijeverhuur.nl

Ongelezen bericht door Egon2 »

MK marketing heeft nog een website, genaamd huisbel.nl, waarop ook dezelfde algemene voorwaarden in artikel 6 en 8 waarin je als klant toestemming geeft om jouw gegevens voor commerciële doeleinden te gebruiken.

Ook over huisbel.nl staan klachten op de radarsite.

Vrije Verhuur
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 apr 2008 12:54

Re: vrijeverhuur.nl

Ongelezen bericht door Vrije Verhuur »

Geachte dames en heren,

Toch nogmaals een reactie van Vrije Verhuur aangezien de stemmingmakerij in bovenstaande meldingen de doelstellingen van dit forum geheel voorbij schieten.

Vrije Verhuur is een dienst die het zoekwerk voor woningzoekenden uit handen neemt en woningzoekenden voordraagt bij verhuurders op basis van hun eigen profielpresentatie.
Op basis van onze reactie's kunnen verhuurders geinteresseerde woningzoekenden uitnodigen voor een bezichtiging.
Wij spannen ons dagelijks in om voor onze leden te reageren op beschikbare woonruimte. Dit doen wij op basis van de woonwensen die de leden hebben opgegeven.
In het eerste kwartaal van 2008 hebben verhuurders meer dan 5000 uitnodigingen verstuurd naar onze leden.

Het feit dat het woord 'marketing' onderdeel uitmaakt van de naam van het moederbedrijf, het feit dat een contractsperiode 4 weken duurt en het feit dat wij netjes een e-mail hebben verstuurd na het afmelden van onze dienst, zal (hopenlijk) voor de 'FBI' geen reden zijn om de eigenaar van zijn bed telichten.

Het is spijtig te vernemen dat een forum als deze wordt gebruikt om een bedrijf, dat met de juiste intentie een dienst in de markt zet, in een negatief daglicht te plaatsen.

Indien men onze dienstverlening op inhoud zou beoordelen zou het ons de mogelijkheid bieden iets met eventuele kritiek te kunnen doen. Zolang er geen kritiek is op de inhoud van onze dienstverlening, zullen wij daar dus de conclussie uit trekken dat de dienst geheel voldoet waar zij voor ontwikkeld is; het helpen vinden van passende woonruimte voor woningzoekenden.

Zoals reeds eerder te hebben medegedeeld, kunt u ons voor vragen, eventuele klachten of relvante opmerkingen te allen tijde bereiken via het email adres [email protected] of via het contactformulier op onze website.

Met vriendelijke groet,

Service Team
Vrije Verhuur

funkydiva
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mei 2008 13:07

Re: vrijeverhuur.nl

Ongelezen bericht door funkydiva »

Reactie op:

'Indien men onze dienstverlening op inhoud zou beoordelen zou het ons de mogelijkheid bieden iets met eventuele kritiek te kunnen doen. Zolang er geen kritiek is op de inhoud van onze dienstverlening, zullen wij daar dus de conclussie uit trekken dat de dienst geheel voldoet waar zij voor ontwikkeld is; het helpen vinden van passende woonruimte voor woningzoekenden. '

Vandaag is Mei afgeschreven. Tot op heden heb ik nog steeds niet vernomen van een mogelijke huurwoning en aan mijn profiel kan het niet liggen want ik ben ontzettend leuk, maar begin toch wel mijn gedult te verliezen aangezien in niet op de website kon komen om te kijken of er enige reacties waren of om me eventueel aftemelden. Al 5 maanden heb ik nog geen enkele uitnodiging ontvangen! Het klonk erg positief allemaal, ik ga niet voor je liegen. Geef het een kans... maar ja begin inmiddels spijt te krijgen aangezien ik me niet eens kon inloggen. Erg veel hulp heb ik aan de dienstverlening van Vrije Verhuur tot nu toe nog niet aan gehad. Sorry
:?

Vrije Verhuur
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 apr 2008 12:54

Re: vrijeverhuur.nl

Ongelezen bericht door Vrije Verhuur »

Geachte mevrouw,

Helaas kunnen wij onder de naam 'funkydiva' uw inschrijving niet terug vinden en ook niet nakijken wat de omstandigheid is waardoor de dienst voor u niet tot tevredenheid werkt.

Wij verzoeken u even een mailtje te sturen of een bericht te versturen via ons contactformulier met de informatie waaronder u geregistreerd staat. Dan kunnen wij dit voor u nakijken.

Met vriendelijke groet,

Service Team
Vrije Verhuur

JohanLingen
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 okt 2008 15:23

Re: vrijeverhuur.nl

Ongelezen bericht door JohanLingen »

Hier even een andere mening over VrijeVerhuur. Toen ik mij had ingeschreven voor deze dienst, vroeg ik me ook even af in welke mate dit mijn kansen op een huurwoning zou vergroten, en ik kwam daarbij dit topic tegen.

Ik heb mij denk ik half september ingeschreven bij VrijeVerhuur. De eerste drie reacties die zij voor mij hadden verstuurd werden door verhuurders niet beantwoord, maar half oktober kreeg ik wel een uitnodiging voor een bezichtiging van een particulier verhuurde woonruimte. En ik ben heel blij, want ik heb dit weekend te horen gekregen dat ik het appartement mag gaan huren!

Bedankt VrijeVerhuur.nl!

Misschien dat niet iedereen zoveel mazzel heeft als ik, maar ik kan je wel vertellen dat je het voor 9,95 gerust kunt proberen. Ik heb nl. ook een bezichtiging gedaan bij een woningbemiddelaar. Deze bracht mij 35 euro in rekening voor een jaar 'lidmaatschap'. Daarnaast vragen ze bij een geslaagde bemiddeling een vergoeding van eenmaal de huurprijs exclusief BTW (vraag mij af of je prijzen excl. BTW mag vermelden als je je op consumenten richt trouwens...).

Een maand huur stak volgens hen echter wel wat anders in elkaar dan ik had gedacht: bij de kale huur (ca. E 580) durfden ze eerst nog het voorschot van de servicekosten incl. GWE bij op te tellen (140 euro) en vervolgens berekenden ze over dat gehele bedrag nog eens BTW.
Daarnaast kwam er nog eens bijna 100 euro contractkosten bij. Toen ik aangaf dat ik inderdaad gelezen had dat de mogelijkheid bestond om dat bureau het contract op te laten stellen, maar dat ik daar geen gebruik van wenste te maken, werd mij fijntjes meegedeeld dat de verhuurder dit wel bij de bemiddelaar had ondergebracht en dat dit ten laste van de huurder kwam. PARDON?? Welke verhuurder brengt het opstellen van een contract niet onder bij een bemiddelaar, als hij daarvoor geen enkele kosten hoeft te maken... mag ik er dan zelf ook nog iets over zeggen??
Al met al kwam het neer op bijna 1.000 euro bemiddelingskosten.

Nu heb ik geen bemiddelingskosten (aangezien het particuliere verhuur is), dus reken maar uit... VrijeVerhuur biedt wellicht geen resultaatgarantie (wie wel?), maar de kosten zijn dan ook aanzienlijk lager...

Walter_F
Berichten: 66
Lid geworden op: 26 aug 2008 01:04

Re: vrijeverhuur.nl

Ongelezen bericht door Walter_F »

Wedden dat de laatste 2 reacties door dezelfde IP zijn geplaatst??

[edit door de Moderator: de voorgaande twee berichten, van JohanLingen en Vrije Verhuur, komen NIET van hetzelfde IP-adres.]

JohanLingen
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 okt 2008 15:23

Re: vrijeverhuur.nl

Ongelezen bericht door JohanLingen »

Lijkt me een prima idee, wat wil je aan me kwijt? :lol:

Iets minder wantrouwend mag ook wel hoor :roll:
Ik ben gewoon één van de andere 17 miljoen Nederlanders (zijn we daar al?) en heb geen enkele persoonlijke connectie met de eigenaar(s) van VrijeVerhuur...

Succes aan al wie nog een huis zoeken!

Gesloten