LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vrouw verhuurt woning maar alleen haar mans naam staat op contract

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Vrouw verhuurt woning maar alleen haar mans naam staat op contract

Ongelezen bericht door berndv »

solli tante schreef:
26 aug 2019 02:30
ja. 125,00 voor elke huurder
per wat?
solli tante schreef:
26 aug 2019 12:50
vandaar ook de klacht. gedeelde ruimtes, die ik niet heb. Daarvoor energie en schoonmaken 60,00 in de maand p.p
? Wat bedoelt u hiermee? Betaalde u voorheen 60 euro p.p. p/m? Of komen die kosten nog bovenop die 125?

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Vrouw verhuurt woning maar alleen haar mans naam staat op contract

Ongelezen bericht door grun »

Zoals ik het begrepen heb, betaalt iedere huurder 125 euro servicekosten. TS woont in een zelfstandige woning met eigen keuken en badkamer. De huurders van de 5 kamers op de verdieping daaronder delen samen een badkamer en de keuken, daarvoor worden energie en schoonmaakkosten gerekend pp 60 euro (die zitten inbegrepen in de 125 euro).

TS zou dan minstens 60 euro minder moeten betalen, want die zijn voor faciliteiten waar TS geen gebruik van maakt. Dan blijft er 65 euro over, wat nog steeds erg veel is.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Vrouw verhuurt woning maar alleen haar mans naam staat op contract

Ongelezen bericht door tttlocke »

grun schreef:
26 aug 2019 13:43
Zoals ik het begrepen heb, betaalt iedere huurder 125 euro servicekosten. TS woont in een zelfstandige woning met eigen keuken en badkamer. De huurders van de 5 kamers op de verdieping daaronder delen samen een badkamer en de keuken, daarvoor worden energie en schoonmaakkosten gerekend pp 60 euro (die zitten inbegrepen in de 125 euro).

TS zou dan minstens 60 euro minder moeten betalen, want die zijn voor faciliteiten waar TS geen gebruik van maakt. Dan blijft er 65 euro over, wat nog steeds erg veel is.
U bent snel van begrip of erg creatief. Want deze interpretatie is er met geen mogelijkheid uit te halen.
Misschien komt het omdat u graag de conclusie trekt dat de verhuurder niet deugt en dat de huurder minder zou moeten betalen.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Vrouw verhuurt woning maar alleen haar mans naam staat op contract

Ongelezen bericht door grun »

Ik vind inderdaad dat de verhuurster niet deugt en de huurders een poot uitdraait.

Lady1234
Berichten: 26927
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Vrouw verhuurt woning maar alleen haar mans naam staat op contract

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Misschien kan de Ts wat verduidelijken door de juiste bedragen per woonruimte neer te zetten, inclusief de periode waar dat bedrag betrekking op heeft. En wat er voor die servicekosten gedaan en geleverd wordt.

solli tante
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 aug 2019 17:56

Re: Vrouw verhuurt woning maar alleen haar mans naam staat op contract

Ongelezen bericht door solli tante »

complimenten grun...

kuklos
Berichten: 9740
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Vrouw verhuurt woning maar alleen haar mans naam staat op contract

Ongelezen bericht door kuklos »

@ solli tante, je schrijft hier hele verhalen, met veel tekst en info. Maar zodra deze hele duidelijke concrete heldere vraag komt:
Lady1234 schreef:
26 aug 2019 14:10
Misschien kan de Ts wat verduidelijken door de juiste bedragen per woonruimte neer te zetten, inclusief de periode waar dat bedrag betrekking op heeft. En wat er voor die servicekosten gedaan en geleverd wordt.
Dan is ineens dit jouw antwoord:
solli tante schreef:
27 aug 2019 03:25
complimenten grun...
Neem je nou je eigen vraag serieus of niet?

Moneyman
Berichten: 29874
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vrouw verhuurt woning maar alleen haar mans naam staat op contract

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dat antwoord slaat uiteraard niet op de post van Lady, maar op de post van Grun...

witte angora
Berichten: 30567
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Vrouw verhuurt woning maar alleen haar mans naam staat op contract

Ongelezen bericht door witte angora »

grun schreef:
26 aug 2019 13:43
Zoals ik het begrepen heb, betaalt iedere huurder 125 euro servicekosten. TS woont in een zelfstandige woning met eigen keuken en badkamer. De huurders van de 5 kamers op de verdieping daaronder delen samen een badkamer en de keuken, daarvoor worden energie en schoonmaakkosten gerekend pp 60 euro (die zitten inbegrepen in de 125 euro).

TS zou dan minstens 60 euro minder moeten betalen, want die zijn voor faciliteiten waar TS geen gebruik van maakt. Dan blijft er 65 euro over, wat nog steeds erg veel is.
Hier snap ik werkelijk niks van, eerlijk gezegd. De TS zou inderdaad geen schoonmaakkosten van de gedeelde keuken en badkamer moeten betalen, maar wie zegt dat die ook betaald worden? Kan het zijn dat die 125 euro voor het overgrote deel energiekosten zijn, en een klein deel voor de schoonmaakkosten van trap en overloop die wél gemeenschappelijk zijn?

En denk je nu echt dat het schoonmaken van een keuken en badkamer per maand per persoon 60 euro kost?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Vrouw verhuurt woning maar alleen haar mans naam staat op contract

Ongelezen bericht door moederslink »

solli tante schreef:
26 aug 2019 12:50
vandaar ook de klacht. gedeelde ruimtes, die ik niet heb. Daarvoor energie en schoonmaken 60,00 in de maand p.p
moederslink schreef:
25 aug 2019 17:18
Gaat het dan om € 125 per jaar, per maand , per huishouden?
Het is mij in ieder geval niét duidelijk wie nu wat en waarover betaalt. :roll:

En een klacht indienen tegen hen beiden als echtpaar, schriftelijk , ondertekend door alle bewoners en aangetekend verzenden.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Vrouw verhuurt woning maar alleen haar mans naam staat op contract

Ongelezen bericht door tttlocke »

grun schreef:
26 aug 2019 14:03
Ik vind inderdaad dat de verhuurster niet deugt en de huurders een poot uitdraait.
Tot die conclusie kun je slechts komen als je over juiste en volledige informatie beschikt, niet als je de ontbrekende delen er zelf bij verzint.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Vrouw verhuurt woning maar alleen haar mans naam staat op contract

Ongelezen bericht door grun »

Ik blijf bij mijn mening totdat de servicekosten gespecificeerd worden door de verhuurster. Iets wat ze tot nu toe weigert, waarom denk je dat dat is? Het kan best zijn dat iedere cent verantwoord kan worden, maar dan zou ze daar niet zo geheimzinnig over hoeven te doen.

Ik denk dat TS sterk in de schoenen staat en moeiteloos wint bij de Huurcommissie. Volgens de Woonbond mogen alleen werkelijke kosten worden doorberekend, op servicekosten mag geen winst gemaakt worden. Dat zal de verhuurder ook aan moeten tonen aan de hand van facturen, bonnetjes enzovoort.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... rzieningen
https://www.woonbond.nl/vraagbaak/hoe-c ... vicekosten
Laatst gewijzigd door grun op 27 aug 2019 09:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Vrouw verhuurt woning maar alleen haar mans naam staat op contract

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Stroom, huisvuil en Riool staan bedragen voor... maar als verhuurder een dure schoonmaker inhuurde of zelf schoon maakte ooit mogen ze daar tarief zelf voor bepalen helaas.....

Een VVE van 60% kopers en nog 40% huurders hebben hier tegen geprotesteerd en nu maakt 1 huurder/ afgekeurde beter schoon voor minder geld, dan betaal je aan je buurvrouw en dat gaat al jarenlang goed.
Wel is er wegens ziekte en vakantie nu een 2e persoon aangesteld en doen ze het week om week en bij ziekte of vakantie pakken ze elkaars weken over....

Maar of de eigenaar daar mee akkoord gaat, je moet niet alleen maar alle 7 eerst bij elkaar roepen en gezamenlijk dit voorstellen... dan kan zij niemand aanwijzen en je moet als groep komen en nooit alleen, want dan gaat zij jou uitspelen!
Dus als deze Hospita komt, niet 1 persoon het woord laten voeren, maar allen, tenzij het iemand van buiten is die er niet woonde die namens alle bewoners spreekt.

Vaak zijn de schoonmaak kosten een erg hoge post die flink omlaag kan.

solli tante
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 aug 2019 17:56

Re: Vrouw verhuurt woning maar alleen haar mans naam staat op contract

Ongelezen bericht door solli tante »

Service lasten 2018 p/m
Parkeerplaats eigen bewoner 25,-
Stoffering vloerbedekking, rolgordijnen 15,-
vaste lasten: t.v. en internet 10,75
grijze container 2,35
water 7,50
warm water 5,20
elektra hal en buiten 5,20
-----------
totaal 31,00 31,00


verzekering (risico groep) 11,00 11,00
afschrijvingen: ketels 5,00
calorie meters 1,90
schoonm. Gereedsch. 2,00
nood verlichtin 1,00
camera bewaking etc
---------
totaal 10,00 10,00

onderhoud: schoonmaken verw. Ketels 2,00
en onderhoud
controle brand app 3,00
en onderhoud + vervanging 3,00
vervanging lampen etc. 2,00
batterijen rookmelders 4,00
--------
totaal 14,00 14,00

Huishoudelijke hulp 17,00 17,00

Huismeester 14,00 14,00


Totaal bedrag per maand 137,00 euro per maand

Geen schoonmaakkosten, wordt cash uitbetaald, dus geen factuur.
Laatst gewijzigd door solli tante op 27 aug 2019 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.

solli tante
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 aug 2019 17:56

Re: Vrouw verhuurt woning maar alleen haar mans naam staat op contract

Ongelezen bericht door solli tante »

vanmorgen 2018 ontvangen, 2017 nog steeds niet. Op contract staat :

B) Service kosten 100

Schoonmaken gemeenschappelijke ruimten 17
Energie gemeenschappelijke ruimten 16
Huismeester kosten 14
Kosten voor dienst-en recreatie ruimten 13
Overige kosten zoals kabel,intemet,vuilafvoer etc. 40

Huurcontract op 1-5-2017 afgesloten. Ze heeft wel mijn geklaag over gezamenlijke ruimtes verholpen, komen niet mee voor in 2018. Ze maakt er nu een potje van. Dit kan toch. Zo n verandering van service kosten. Wij geen huismeester !

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Vrouw verhuurt woning maar alleen haar mans naam staat op contract

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

LED lampen zijn voordeliger en gaan langer mee, dus €2,- is vrij veel per maand, €24,- per jaar.
Batterij rookmelders zou ook voor €4- per jaar al vrij veel zijn.

Huishoudelijke hulp en huismeester, stevige bedragen en wat doet zij dan elke maand?

Parkeerplaats is afhankelijk woonplaats en Amsterdam is duur.... en je hebt geen vergunning nodig van €100,- per maand....
Stoffering en verzekering is vrij stevig als het niet totaal maar per bewoner is....
Maar een oud brandgevaarlijk pand met houten vloeren kan duurder zijn.

Bedankt voor lijstje en hopelijk reageren er anderen met wat zij betalen.
Vind het totaal hoog, en om de hoeveel jaren word tapijt vervangen?
Zijn er oude bewoners die weten wanneer wat voor laatste keer vervangen werd ,en kijk naar datum op rookmelders en brandblussers want als die over datum zijn vervalt betaalplicht!

Lady1234
Berichten: 26927
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Vrouw verhuurt woning maar alleen haar mans naam staat op contract

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik weet niet wie die opstelling gemaakt heeft, en ook weet ik niet wie een en ander opgeteld heeft, maar het lijkt helemaal nergens naar.

Ook staan er posten op die helemaal niet voor de huurder zijn.

witte angora
Berichten: 30567
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Vrouw verhuurt woning maar alleen haar mans naam staat op contract

Ongelezen bericht door witte angora »

Eerlijk gezegd snap ik van de hulpvraag helemaal niks meer. De klacht was dat meneer de eigenaar is en mevrouw de boel verhuurt en beheert, ondanks dat meneer dit niet wil.

Vervolgens wordt er geklaagd dat mevrouw geen specificatie van de servicekosten wil geven. We zijn nu al heel wat berichten verder, na allerhande speculaties, en nu ineens komt er een specificatie op tafel. Die is er dus toch.

Er staan inderdaad een aantal discutabele kostenposten op. Nu naar de huurcommissie gaan heeft geen nut; je zult eerst de betreffende posten ter discussie moeten stellen. De overheid heeft daar een handig overzichtje voor gemaakt wat voor de huurder en wat voor de verhuurder is. Met dat overzichtje kun je prima de discussie aangaan.

Wat er aan geklaag verholpen is weet ik niet; in de OP stel je dat je 125 betaalt, volgens het overzicht is het ineens 137 euro. En daar zouden dan kosten van af zijn gegaan?

Met de huismeester bedoelt ze uiteraard zichzelf.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Vrouw verhuurt woning maar alleen haar mans naam staat op contract

Ongelezen bericht door moederslink »

De optelsommen van solli tante kloppen óók niet.
Ik kan er geen hout meer van maken en geef het op zolang er zóveel onduidelijk is , excuses daarvoor.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Vrouw verhuurt woning maar alleen haar mans naam staat op contract

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik geef deze Hospita gewoon een 9+ als leraar in creatief boekhouden,
en 6 bewoners die gewoon betalen.
Wel had het in 5+ 2 uit gesplitst moeten worden.

Ga samen alle 7 eens om tafel zitten en vraag of deze 5 hetzelfde ontvingen of andere bedragen.

Gesloten