LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vrouw verhuurt woning maar alleen haar mans naam staat op contract

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
solli tante
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 aug 2019 17:56

Re: Vrouw verhuurt woning maar alleen haar mans naam staat op contract

Ongelezen bericht door solli tante »

hebben geen huish hulp en huismeester. Ze verhuurt particulier dus dan ook geen afschrijvingen. Hebben geen afgesloten parkeerplaats en volgens moet je een extra huurcontract opstellen voor een parkeerplaats. Hier gewoon een dorp, dus kosten niet hoog. Ik zie ook dat het nergens op slaat, maar wat kan je eraan doen ? Vraag mij af of huurcommissie voldoende macht heeft om haar te verplichten tot aanpassing. Het is maar advies wat ze uitbrengen en als zij niks wil, dan moet ik naar de rechter om advies van huurcommissie haar op te leggen. Is niet beter dan meteen naar echter te gaan. ???

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Vrouw verhuurt woning maar alleen haar mans naam staat op contract

Ongelezen bericht door grun »

solli tante schreef:
27 aug 2019 10:35
vanmorgen 2018 ontvangen, 2017 nog steeds niet.
Dat is wel toevallig dan. In de OP had u nog helemaal geen specificatie. Je zou haast gaan denken dat de verhuurster hier meeleest.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Vrouw verhuurt woning maar alleen haar mans naam staat op contract

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik begrijp uw hele verhaal niet. U huurt een zelfstandige woning, waarvoor u ook nog servicekosten betaalt.

U hebt recht op een goede specificatie. En servicekosten zijn ook nog gebonden aan wettelijke regels. Die lijstjes die u vermeldt, daar is geen touw aan vast te knopen.

Dien een klacht in bij de huuradviescommissie en dan krijgt u duidelijkheid. Is uw huisbaas het met de uitspraak niet eens, dan moet hij naar de rechter, niet u.

U hebt toch helemaal niets met de andere huurders te maken?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Vrouw verhuurt woning maar alleen haar mans naam staat op contract

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Zoals Lady1234 schrijft laat de verhuurder kiezen voor een rechtszaak als hij dat wenst. Als je zelf naar de rechter wilt gaan zitten er hoge kosten aan.

Gesloten