LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat te doen bij huurder die niet betaald en er ook niet is?

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
rob68
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 mar 2008 15:38

Wat te doen bij huurder die niet betaald en er ook niet is?

Ongelezen bericht door rob68 »

Ik zat met een probleem dat ik 2 huizen had ( door verbroken relatie ), beide woningen staan in de verkoop, echter 1 woning is moeilijk te verkopen

De woning welke makkelijk te verkopen is, daar ben ik tijdelijk gaan wonen, en de andere woning heb ik gemeubileerd verhuurd voor een periode van 7maanden...

De eerste maanden geen problemen, en elke maand netjes huur betaald, echter sinds afgelopen maand is mijn huurder gestopt met betalen.. dit is al een maand nu dat ik geen geld zie, maar de huurder is ook spoorloos verdwenen? en kan geen contact met hem krijgen??

Ik heb al in het huis staan gluren, en het rare is, dat er ongewassen borden op het aanrecht staan evenals ondertussen bedorven sinasappels.. er is al minimaal 1 maand niemand in de woning gezien, ook niet door buren..

Wat nu te doen? hoelang moet ik wachten voordat ik stappen moet ondernemen?

Wanneer kan ik het huurcontract ontbinden?
In deze maand is er ook geen enkele post binnen gekomen van deze huurder, waardoor ik het vermoeden heb dat hij zich zelf ook nooit heeft ingeschreven, o.a de postbank rekening staat nog op een adres ergens aan de andere kant van het land, maar ben nog niet naar de gemeente geweest om te controleren

Aan gezien ik voor mijn andere woning nu een koper heb, welke de woning per augustus gaat betrekken, moet ik dus wel zelf in die verhuurde gaan wonen vanaf juli, maar dit was ook de afspraak welke we hadden..

Echter nu heb ik er geen goed gevoel meer over, en ik wil de woning zo snel mogelijk terug..

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Wat te doen bij huurder die niet betaald en er ook niet is?

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Huurder spoorloos verdwenen en een vordering?

Neem contact op met [email protected]
Deze hebben naast advocaten ook gerechtsdeurwaarders in dienst die dus in de basisadministraties van gemeenten mogen kijken.

Maak dan ook een aangetekende brief op met bericht van ontvangst en sommeer daarin de ontruiming binnen (zeg) 2 weken en geef ook aan dat u naar de achterstallige huur ook de kosten van het schoonmaken op uw huurder zal verhalen.

Wellicht zal deze brief indirect ook naar Directincasso moeten worden verstuurd.
Een week na die finale datum niets gehoord dan die ontruiming vorderen via een gerechtsdeurwaarder en de zaak schoon(laten) maken.

Het beste ermee!

Grootvader

rob68
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 mar 2008 15:38

Re: Wat te doen bij huurder die niet betaald en er ook niet is?

Ongelezen bericht door rob68 »

Maar welke tijd moet ik de huurder geven? voordat ik mag ontruimen?
mag ik na een maand al ontruimen?? krijg ik dan geen problemen? wie weet is hij wel 1 maand op vakantie bv???? nog geen reden om geen huur te betalen? ik blijf het alleen vreemd vinden dat de afwas on afgewassen in de keuken staat. zo ga je toch niet op vakantie???

Ik kan hem wel een aangetekende brief sturen, maar die zal hij niet in ontvangst nemen aangezien hij er niet is?

en dit ontruimen moet dit niet via de rechter gebeuren?

installateur
Berichten: 48
Lid geworden op: 20 mar 2006 00:25

Re: Wat te doen bij huurder die niet betaald en er ook niet is?

Ongelezen bericht door installateur »

Wat staat hierover in het huurcontract vermeld ? Daar kun je naar handelen, anders juridische hulp inschakelen. Tip neem een deurwaarder uit de buurt in de arm, dat praat makkelijker (als je begrijpt wat ik bedoel)

rob68
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 mar 2008 15:38

Re: Wat te doen bij huurder die niet betaald en er ook niet is?

Ongelezen bericht door rob68 »

In het huur contract staat, dat ik de woning tijdelijk verhuur tot 1juli 2008, ivm verkoop van mijn andere appartement, en eventuele verkoop van huidige appartement
en uiteraard dat de huur moet zijn voldoen aan begin van elke maand, en dat de huurder zich moet houden aan het huisregelement van de vve welke bijgesloten was..

Me vraag is hoelang moet ik eigelijk wachten voordat ik stappen kan ondernemen?

installateur
Berichten: 48
Lid geworden op: 20 mar 2006 00:25

Re: Wat te doen bij huurder die niet betaald en er ook niet is?

Ongelezen bericht door installateur »

Rob,

Ga praten met een deurwaarder, die kan je helpen, en praten hoeft niet meteen altijd iets te kosten.


@ kanovaarder heb je soms een incassoburo ?

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Wat te doen bij huurder die niet betaald en er ook niet is?

Ongelezen bericht door kanovaarder »

geen huur en een ontruiming.

Wie regelmatig hier op dit forum zit weet dan dit directincasso door zijn No cure-No pay systeem een uitstekend bureau is voor consumenten en voor zaken zoals deze waar het nodig is om de huidige verblijfplaats van de huurder te weten te komen.
In bestanden komen van gemeenten mogen alleen gerechtsdeurwaarders en dat bureau dat dus niet van mij is heeft alles voor dat soort zaken in huis.

Bovendien, in de zaak van die ROMA-advertentiefraudeurs bleek weer eens dat dit incassobureau alleen integer wil handelen en dus al direct na de eerste info aan hun gegeven die incasso's die deze ROMA-groep hen in de maag wilde splitsen onmiddelijk al die incasso's hebben teruggegeven en de politie ingelicht.

Ook heb ik meerdere meldingen gehad, hier en op het Vara-Kassaforum dat Directincasso de vraagstellers inderdaad door dit bureau zijn geholpen.

Het is daarom dat ik deze verhuurder dit advies gaf.

Grootvader

rob68
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 mar 2008 15:38

Re: Wat te doen bij huurder die niet betaald en er ook niet is?

Ongelezen bericht door rob68 »

Ik ga hen zeker van de week eens aanschrijven....
In stilte hoop ik dat de huurder idd met de noorder zon is vertrokken, indien dit zo is, vind ik het allemaal wel best, en hoeft ik wat mij betreft niet meer achter die achterstallige maand huur aan, aangezien ik dan al veelste blij ben dat ik mijn huis terug heb (heb ook nog een maand borg achter de hand)

Maar straks komt hij over 3 weken ineens weer terug ofzo met een smoes dat hij op vakantie was ect ect ect.... en dan heb ik het huis ontruimt, kan ik daar dan geen problemen mee krijgen?

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Wat te doen bij huurder die niet betaald en er ook niet is?

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Uw aangetekende brief met bericht van ontvangst............

Zou daar uitsluitsel over kunnen geven.
Indien binnen bevolkingsregisters/ gemeentelijke basisadministratiets uw huurder gelokaliseerd kan worden en dus die brief ontvangen dan staat het u verder vrij om na die door u genoemde fatale datum het huis te ontruimen.
Daarom dus die gerechtsdeurwaarder!

In andere gevallen waar iemand totaal spoorloos is kan een algemeen krantenbericht in landelijke dagbladen ook uw oproep bevatten zich te melden maar hoe zulks juridisch verder ligt?
Daarover zouden de advocaten van Directincasso u wellicht meer over vertellen.

De aangetekende brief is voor uw huurder, de contacten kunt u per e-mail verder afhandelen.

En bij succes is het ook leuk om een reactie te lezen van een tevreden mens.

Er zijn er hier op dit forum die al genoeg te kankeren willen hebben op.........

Grootvader

rob68
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 mar 2008 15:38

Re: Wat te doen bij huurder die niet betaald en er ook niet is?

Ongelezen bericht door rob68 »

Ik ben vandaag naar gemeente geweest, en gevraagt of er iemand staat ingeschreven

Wat blijkt de persoon aan wie ik het huis verhuurd heb, staat er niet ingeschreven,

Maar er staat wel iemand anders ingeschreven met een poolse/oostblok naam, en volgens de dame bij de gemeente hebben er de afgelopen maanden constant andere namen op dit adres ingeschreven gestaan, soms tot 5 oostblok namen tergelijk...

In het huur contract heb ik duidelijk vermeld dat ik de woning uitsluitend verhuur voor eigen bewoning, en dat ik geen buitenlandse werknemers in het huis wil hebben..

Als een huurder er niet ingeschreven staat, en er dus tegen de regels in steeds andere mensen in laat wonen, is dit ook reden tot ontruiming????

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Wat te doen bij huurder die niet betaald en er ook niet is?

Ongelezen bericht door kanovaarder »

huis oneigenlijk bewoond.

Dit lijkt mij een open deur intrappen (en doe dit dan ook maar en ontruim uw huis)
Immers, met uw oorspronkelijke huurder had u een overeenkomst waaraan die huurder dus kennelijk maling aan heeft gehad.
In dat geval mag u die overeenkomst als niet gemaakt beschouwen.
Met die andere bewoners die op uw adres staan/stonden ingeschreven heeft u niets te maken.

Kortom,
na het intrappen van uw eigen deur gelijk op alle deuren nieuwe sloten, de zaak schoonmaken en er verder mee doen wat u zelf wil!

U heeft niets te vrezen!
Of u moet per ongeluk de verkeerde deur intrappen en het verkeerde huis ontruimen.

Geef maar weer een berichtje als alles achter de rug is.

Grootvader

rob68
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 mar 2008 15:38

Re: Wat te doen bij huurder die niet betaald en er ook niet is?

Ongelezen bericht door rob68 »

Fysiek wel. deur intrappen en eruit gooien

Maar juridisch?

Wat ik begrijp, als hij het zou onderverhuren, dan hebben deze onderhuurders ook huurbescherming, als ik een ontruimingsvonnis zou winnen, zou dit betekenen dat ik dan juridisch die onderhuurders er niet uit zou mogen gooien, en tegen hen een apart ontruimings vonnis moest afdwingen

Alleen nu is het echter anders... waar ik achter gekomen ben is, dat de persoon welke er nu nog ingeschreven staat (zogenaamd) zijn vriendin is. ik neem niet aan dat zij onderhuurd.. maar volgens het contract heb ik het appartement aan hem verhuurd, en heb ik dus eigelijk niets met zijn vriendin te maken.
Ik denk dat ik deze week eerst ff naar het politie buro gaat om te overleggen. en even naar de rechtswinkel ga..
Ik heb contact gehad met directincasso. maar ik heb het gevoel dat zij in eerste instantie achter de niet betaalde huur willen gaan, terwijl dit voor mij juist van een minder belang is op dit moment, ik wil ze er gewoon uit hebben, niet meer niets minder.. ik ga eerst ff na hoe sterk ik juridisch sta als ik die deur in trap. voor ik het daadwerkelijk ga doen

Gizmo©
Berichten: 473
Lid geworden op: 28 apr 2004 23:20

Re: Wat te doen bij huurder die niet betaald en er ook niet is?

Ongelezen bericht door Gizmo© »

U bent toch de eigenaar van het pand?? Nou, dan heeft U ten allertijden bevoegdheid om in dat huis te komen.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Wat te doen bij huurder die niet betaald en er ook niet is?

Ongelezen bericht door kanovaarder »

altijd toegang tot de woning als eigenaar??

Dat laatste is dus niet waar!

Als de officiele huurder in het pand woont dan heeft deze huurbescherming en mag ook de huiseigenaar niet zonder de toestemming van de huurder het pand binnenkomen.
Dan is dit toch nog altijd huisvredebreuk.

Voor de rechtsbescherming en opzeggen van de huur volgens de officiele richtlijnen kies www.woonbond.nl

Echter, in dit geval lijkt die huurbescherming hier niet van toepassing.

Grootvader

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Wat te doen bij huurder die niet betaald en er ook niet is?

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Deze kwestie is een zaak welke de gerechtdeurwaarder moet aangaan.
Wend u zich tot deze en u zult zien dat het probleem wordt opgelost.
Ik waarschuw echter wel voor de hoge kosten welke hieraan verbonden zijn en meestal verhaald worden op de verhuureder omdat de huurder vaak blut is.

Chanmaster

rob68
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 mar 2008 15:38

Re: Wat te doen bij huurder die niet betaald en er ook niet is?

Ongelezen bericht door rob68 »

iemand een idee hoelang het zou kunnen duren indien ik het juridisch zou doen via een deurwaarder enzo?

ben nl veel te bang dat dit dan niet voor 1 juli voor elkaar is??

dan heb ik nl wel het huis nodig, omdat ik dan me eigen huis uit moet zijn, en met een baby van dan 3 maanden ga ik niet hier en daar wonen.

En wat kunnen de gevolgen zijn indien ik gewoon de sloten vervang???

harry77
Berichten: 46
Lid geworden op: 11 sep 2005 10:56

Re: Wat te doen bij huurder die niet betaald en er ook niet is?

Ongelezen bericht door harry77 »

Hier begrijp ik HELEMAAL NIETS VAN. Men huurt je huis en betalingen doen ze NIET. 06-05-2008 ook in OPGELICHT. Dit is dus Nederland anno 2008. Oplichters worden nog geholpen ook door politie, enz.,............ Dan is er maar 1 weg: en dat is MET hulp van een knokploeg. Je laat je toch niet afmaken door dat TUIG!!! Of wel? Die mevrouw in opgelicht (eigenaar woning) totaal van de kaart!!! Sorry, maar als dat mijn vrouw was, dan wist ik het wel............... dan maar naar het gevang. GR Harry

sonja5
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2008 08:26

Re: Wat te doen bij huurder die niet betaald en er ook niet is?

Ongelezen bericht door sonja5 »

De wet is totaal doorgeslagen en heeft de huurder alle rechten gegeven, en heeft niet geanticipeerd op misbruik.
De verhuurders bij Radar hadden na maandenlang ellende de niet-betalende vrouw uit huis gezet, al haar spullen opgeslagen en andere sloten op de deur gezet. Maar wat denk je? Dat mocht niet. Ze moesten alle spullen weer zelf terugzetten, de sloten op de deur weer in oude staat brengen en mevrouw mocht er weer in.

Hoe richt je mensen psychisch ten gronde? Zo dus.

Ons rechtssysteem staat toe dat oplichters slachtoffer na slachtoffer maken, en niemand doet ze wat. Een zwarte lijst opstellen mag niet want dat is inbreuk op privacy.
Totaal gewetenloze personen die enorm veel leed veroorzaken bij de onwetenden die met ze in zee gaan, mogen hier hun gang gaan en rechters hangen lui achterover. Soms een paar maanden cel en dan gaan de oplichters weer verder. Terwijl ze opgesloten zouden moeten zijn in een psychiatrische inrichting.

Gesloten