LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wel een urgentie maar geen woning.

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Ibitgirl
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 mar 2012 16:38

Wel een urgentie maar geen woning.

Ongelezen bericht door Ibitgirl »

Ik heb via maatschappelijk werk - wooncommissie zorggroep almere een urgentie toegewezen gekregen.

Ik heb toen van ymere een brief gekregen dat de alliantie opzoek zou gaan voor een passende woning voor mij.

Gisteren heb ik telefoon gehad van de alliantie dat ze mij geen woning willen aanbieden omdat ik niet in de wsnp zit.

Ik ben bezig met schuldsanering en heb een traject aanbod gekregen, met daarin de voorwaarde dat ik zou verhuizen omdat ik nu door een te hoge huur van 900 euro per maand geen geld over hou om schulden af te lossen.

De woning waar ik nu in zit heb ik een huur achterstand vanaf november omdat ik toen door ziekte in de ziektewet terecht ben gekomen.
Ik heb een hernia en een tumor en kan voorlopig niet aan het werkt.
Mijn ziektewet was 400 per maand en ik heb nu deze Week de brief binnen van toekenning WWB.

Ik heb al meer dan 2 jaar netjes en optijd een huur betaald van rond de 1000 tot november 2011 omdat ik toen door onmacht in de ziektewet terecht ben gekomen. Dit kan ik allemaal aantonen.

En deze stukken heb ik ook bij de alliantie ingeleverd, toch weigeren ze mij een woning, omdat ze bang zijn dat ik de huur niet zou betalen?!

Ondanks mijn schulden heb ik altijd netjes mijn huur voldaan, dus er is geen reden dat om te vermoeden dat ik mijn huur niet zou betalen.

Ook in de traject voorwaarden van de schuldsanering staat dat ik mijn vaste lasten huur water licht stipt op tijd moet betalen voor verder te kunnen met het traject en ook daar heb ik voor getekend.

Wat moet ik nu of kan ik nog doen?
Anders sta ik zo met mijn slechte gezondheid en 2 jonge dochters op straat

Sage.
Berichten: 121
Lid geworden op: 02 dec 2011 17:00
Locatie: Amsterdam

Re: Wel een urgentie maar geen woning.

Ongelezen bericht door Sage. »

Als de urgentie al toegekend is door Wooncommissie Zorggroep Almere, wat blijkens de website onafhankelijk wordt getoetst, snap ik niet hoe Ymere jouw huisvesting kan weigeren.

Heb je al contact gehad met de Wooncommissie? En zo ja, wat zeggen hun hiervan?

Mousy
Berichten: 324
Lid geworden op: 14 feb 2011 22:29

Re: Wel een urgentie maar geen woning.

Ongelezen bericht door Mousy »

Kan je huisarts misschien iets voor je doen?

stofzuigertje

Re: Wel een urgentie maar geen woning.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Alleen in Friesland en Noord Oost Groningen staan voldoende woningen nog leeg.
U kunt morgen nog verhuizen en dat er nauwelijks of geen werk is maakt voor U niets uit met Uw uitkering..

Helaas is het niet anders want omdat er steeds meer woningen verkocht worden en niet meer verhuurd zal het nog erger worden.
Ook bij mijn in de buurt staan 38 woningen te koop en is de lijst van huurders vele malen langer maar ze blijven doorgaan met dit aso beleid helaas...

De huidige ministers begrijpen niet dat eenmaal verhuist naar dergelijke gebieden omdat U geen keuze meer heeft U levenslang werkloos zult blijven maar blijkbaar willen ze dat nu.
Naast normale koopwoningen juist nu deze massaal aanbieden van ex huurwoningen is vragen om nog hogere te korten, en wanneer moeten we Griekenland om hulp vragen?

riddert
Berichten: 2127
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Wel een urgentie maar geen woning.

Ongelezen bericht door riddert »

Alleen in Friesland en Noord Oost Groningen staan voldoende woningen nog leeg.
U kunt morgen nog verhuizen en dat er nauwelijks of geen werk is maakt voor U niets uit met Uw uitkering..
En wat dan nog dat daar minder werk is? Er wonen toch ook veel minder mensen dan in de randstad, dus er is ook niet zoveel werk nodig?
Bovendien hoeft TS geen werk, want ze heeft wat gezondheidsproblemen.

Dus verhuizen naar de provincie is wel degelijk een optie, mits daar wel woningen beschikbaar zijn natuurlijk.

stofzuigertje

Re: Wel een urgentie maar geen woning.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

@ riddert,

Ja maar als je ooit terug wil en de winkels en zo miste is dat een ramp.
Naast minder werk en mensen is het aantal werklozen hoger.

Ook rijden de nog wel werkende meer KM dan gemiddelde Nederlander!
Wegens de leegstand wil niemand daar wonen en omdat jongeren en gezinnen met kinderen er weg trekken zal die spiraal doorgaan helaas.

Alleen werkloze en bijstand zijn daar nog welkom omdat ze de leegstand beperken maar ook een bericht op een forum als dit plaatsen is minder...
Trager en duurder internet is in dit soort goedkope dorpen een ramp...
Maar vandaag bellen en morgen wonen komt vaker voor.

Een familie wiens huis in brand stond had dezelfde dag nog een dak.
Dus ook die waren gered en wachten tot 't nieuwe huis klaar is.
Wel in plaats van 8 nu 93 Km rijden dagelijks!

Ibitgirl
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 mar 2012 16:38

Re: Wel een urgentie maar geen woning.

Ongelezen bericht door Ibitgirl »

Ik weet niet hoe ik zelf de wooncommissie kan contacteren, ik heb mijn maatschappelijk werker gevraagd contact op te nemen. Maar ze is alleen op di en wo aanwezig.

De alliantie zou me terug bellen omdat ze het met een leiding gevende zou bespreken.
Uiteraard hebben ze niet gebeld, en toen ik zelf om 14.00 uur belde waren de personen in kwestie al
Naar huis lekker weekend houden. Maandag pas weer bereikbaar.
En ik zit hier met de stress.

Ymere gebeld, mijn contactpersoon daar niet aanwezig tot maandag.
Goede stede gebeld vonden mijn verhaal een vreemde zaak en verwezen me naar
De urgentie afdeling. Niemand aanwezig tot dinsdag.
Sociaal raadslieden, gebeld maar doen alleen morgen telefonisch spreekuur.
Juridish loket, gebeld en hun zeggen dat de woningbouw gerechtigd is mensen te weigeren met of zonder urgentie.
Hoef ook aan die kant geen hulp te verwachten.

Iemand nog suggesties? Want mijn ideeën zijn op :-(

Ibitgirl
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 mar 2012 16:38

Re: Wel een urgentie maar geen woning.

Ongelezen bericht door Ibitgirl »

Groningen of Friesland zou me niet uitmaken,
Maar dat ik in de bijstand en ziektewet zit is tijdelijk.
Ik verwacht met een jaar weer terug aan het werk te kunnen,
En ik heb geen rijbewijs... Maar als het de enige oplossing zou zijn pak
Ik gelijk mijn spullen.

Mousy
Berichten: 324
Lid geworden op: 14 feb 2011 22:29

Re: Wel een urgentie maar geen woning.

Ongelezen bericht door Mousy »

Zeer zeker ben je in t noorden ook nog goedkoper uit. Ik woon in een eengezinswoning met 2 slaapkamers heb tuin voor en achter en betaal iets meer dan 380 euro. ( Dit is in drenthe)
Als vervoer van je spullen geen probleem is zou ik ook zeggen vertrekken dan maar alles beter dan op straat te staan.

Ibitgirl
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 mar 2012 16:38

Re: Wel een urgentie maar geen woning.

Ongelezen bericht door Ibitgirl »

Maar als het kan blijf ik het liefst hier in Almere,
Aangezien ik afhankelijk ben van O V en dat is redelijk goed geregeld hier en het ligt vrij centraal.
Dus als iemand nog tips heeft hoor ik het graag.

Het eten staat op tafel maar ik heb na zo'n dag als vandaag
Me eet lust wel verloren :-(

Sage.
Berichten: 121
Lid geworden op: 02 dec 2011 17:00
Locatie: Amsterdam

Re: Wel een urgentie maar geen woning.

Ongelezen bericht door Sage. »

De gemeente is uiteindelijk degene die gaat over de urgentie. Ik adviseer je dus om met deze even contact op te nemen en een eventuele klacht in te dienen.

Ibitgirl
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 mar 2012 16:38

Re: Wel een urgentie maar geen woning.

Ongelezen bericht door Ibitgirl »

Niemand kan me helpen, andere 2 woningcorporaties willen me ook geen woning aanbieden.
Omdat dit de alliantie zijn zaak is en hun de zelfde regels hanteren.

Gemeente kan ook niets voor mij doen.
Woningcorporaties hebben het recht mensen een aanbieden van een woning te weigeren.
Urgentie of niet.

Ik heb de alliantie 600 euro extra vooruit aangeboden en een machtiging bij de gemeente dat de huur rechtstreeks naar hun overgemaakt word vanuit mijn uitkering.

Ik heb woensdag om 12 uur een gesprek bij de alliantie.
Meer kan ik niet doen en als dit niet lukt kom ik op straat te staan...

Iemand nog ideeën voor het vinden van een woning goede websites etc.
Ik hoor het graag

Djano2009
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 apr 2012 17:59

Re: Wel een urgentie maar geen woning.

Ongelezen bericht door Djano2009 »

Hoi,

Ik vraag me af hoe het nou is afgelopen... hoe het gesprek bij alliantie is gegaan.

google1969
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 apr 2012 17:24

Re: Wel een urgentie maar geen woning.

Ongelezen bericht door google1969 »

ik zit zelf ook in de wsnp ,je moet bellen om een regeling te treffen voor je achterstand .als je aan hun kan aantonen dat je in het traject zit moeten ze wel meer werken aan een betalings regeling .doen ze dit niet en kom je in de wsnp uitgesproken door de rechter dan hebben ze pech en word die schuld bij het traject getrokken .ook kan de bewindvoerster vragen aan de woning bouw of ze willen mee werken aan een ander huis je moet dit echter wel zelf vragen aan de beindvoerster of ze dit wil doen.probeer ook altijd om je huur je gas en electra en ziekenfonds te betalen .en als het echt niet lukt ga dan naar de gemeente en vraag een formulier an zodat je iemand aan gewezen krijg die voor jou je financien gaat regelen (budget coach) ik heb dit zelf ook gedaan en mij heb het enorm geholpen ik zit nu 2 en een half jaar in de wsnp en hoop er in september uit te komen .veel succes

Gesloten