LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Woning in oude staat terugbrengen

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Woning in oude staat terugbrengen

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

vogels schreef:
Sorry, maar is totaal niet waar !!!!! Er wordt wel degelijk naar woonduur gekeken
Woonduur wordt wel naar gekeken, maar NIET v.w.b. plavuizen! Ik ben zelf al heel wat keren verhuisd, heb de vloeren altijd kaal op moeten leveren.

Paar weken geleden meegeholpen met een verhuizing en ook deze mochten de plavuizen laten liggen.
Denk dat het met de WB te amken heeft dat de een er soepelere mee omgaat dan de ander.

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Woning in oude staat terugbrengen

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

ciske schreef:@Teun na die 15 jaar van jou is er heel veel anders geworden en moet zeggen in het nadeel van de huurder , eisenpakket is echt aso.
Heb in die 15 jaar tijd diverse mensen geholpen met verhuizen en bij deze is het pakket juist soepeler geworden.

Sterker zelfs, de WB nam de verantwoording over van in dit geval, keuken.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Woning in oude staat terugbrengen

Ongelezen bericht door ciske »

Heb in die 15 jaar tijd diverse mensen geholpen met verhuizen en bij deze is het pakket juist soepeler geworden
denk dat het dan per woningbouw verschilt, hier krijg je een lijst in je handen, met termen van ....dit moet netjes anders.....zoveel euro en nog meer dat vind ik niet normaal meer.

dat lijstje heb ik bij buren gezien die weggingen, echt aso.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Woning in oude staat terugbrengen

Ongelezen bericht door grun »

ciske schreef:dat lijstje heb ik bij buren gezien die weggingen, echt aso.
Dat klopt wel, maar soms wordt de soep niet zo heet gegeten.

Mijn eigen ouders woonden destijds 8-hoog in een grote flat. Op een gegeven moment moesten ze naar het bejaardentehuis want het ging thuis niet langer vanwege de gezondheid.
De verhuizers hebben het hoognodige opgehaald maar daarna moest de rest de woning uit. Ik ben enig kind dus ik stond er alleen voor. Met een steekkar ben ik wel 100x met spullen naar beneden gelopen om ze bij het grofvuil te zetten. De allergrootste stukken, waaronder het tapijt in de woonkamer, een tweepersoons bed en een dressoir, heb ik gewoon laten staan, na overleg met de huismeester die de oplevering deed. Maar het zou ook kunnen dat hij daar vriendjes voor had. Hoe het ook zij, ik was er mooi vanaf.

Als de huismeester strikt volgens het lijstje gewerkt had, had het een hoop geld gekost want er was een hoop aan het huis veranderd. Een boiler ipv geiser, hoge(re) toiletpot bijvoorbeeld. Die zijn gewoon blijven staan zonder kosten.

Karin079
Berichten: 74
Lid geworden op: 20 jul 2011 16:47

Re: Woning in oude staat terugbrengen

Ongelezen bericht door Karin079 »

De enige die hier uitsluitsel over kan geven is haar eigen woningbouw,de rest is puur speculatie.
Op de website van de woningbouw is veel informatie hierover te vinden en mevrouw kan altijd even anoniem bellen als ze haar naam niet wil geven.
Ik vind het overigens een vreemd argument waarom mevrouw niet wil bellen hoor moet me even van het hart.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Woning in oude staat terugbrengen

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Sprietje schreef:Zij leeft net zoals ik van een arbeidsongeschiktheids uitkering van een minimum inkomen en ze geeft aan ook geen geld te hebben om hier iemand voor in te huren, ook zijn er geen familieleden die dit willen of kunnen doen.
Dit is erg jammer, maar niet het probleem van de woningbouw.
Als de plavuizen eruit moeten (en de woningbouw is de enige die daar uitsluitsel over kan geven) zijn de door u genoemde redenen geen reden om te zeggen 'laat maar liggen'.
Dikke kans dat àls de plavuizen eruit moeten, de woningbouw dit tegen een vergoeding wil doen.
Misschien is het mogelijk om een betalingsregeling te treffen.
Maar wederom, dat zal zij met de woningbouw moeten bespreken.
Sprietje schreef:Veel mensen geven aan dat deze plavuizen er ook niet uitgehaald hoeven te worden, omdat zij er al zolang woont dat er afschrijving is en dat de gemeente de plavuizen eruit zal halen.
De gemeente staat hier los van, tenzij de pavuizen een voorziening zijn vanuit de oude Wvg of de huidige Wmo.
Anders is het een zaak van mevrouw en de woningbouw.
En ik vrees dat de woningbouw mevrouw verantwoordelijk houdt voor het verwijderen.
En ouderdom van de tegels maakt niet uit, of ze nu oud of nieuw zijn, als ze eruit moeten, moeten ze eruit.
Sprietje schreef:Zij geeft aan dit niet aan de woningbouw te willen vragen om dat ze voor zich zelf zeker weet dat de plavuizen eruit gehaald moeten worden of dat ze er veel geld voor zou moeten betalen.
En toch is de woningbouw de enige die hier een sluitend antwoord op kan geven.
Kunt u niet bellen en de vraag heel algemeen stellen zonder namen en straatnamen te noemen?
Sprietje schreef:Ook zitten er geen deuren meer in het huis, alleen wel een buitendeur en een balkon deur.
Sommige kranen gaan niet meer goed open en dicht en sommige stopcontacten doen het ook niet meer goed.

Alvast heel veel dank voor jullie reacties.

Sprietje
Die stopcontacten en kranen zijn (bij mij) voor rekening van de woningbouw.
Echter moeten dat soort defecten wel op tijd gemeld worden.
Het klinkt of mevrouw gewoon niets meer aan het huis heeft gedaan en mijn woningbouw houdt zich het recht voor om dan de kosten toch op de huurder te verhalen.
En waar zijn die deuren gebleven?
Heeft ze die niet meer?
Die zullen op haar kosten vervangen worden en als het hele oude deuren zijn, kan het inderdaad zo zijn (zoals iemand eerder schreef) dat de kozijnen etc. ook vervangen moeten worden.
Dat kan een kostbare grap worden.
Ik raad u echt aan om of mevrouw contact op te laten nemen met de woningbouw.
Wil zij dit niet, kunt u het misschien doen.
Als dat ook geen optie is, krijgt zij geen uitsluitsel en kan zij voor nare verrassingen komen te staan.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Woning in oude staat terugbrengen

Ongelezen bericht door ciske »

@Vp . ik vind dat je een harde instelling hebt, met het woord das dan jammer.

Alsof een woningstichting het zo arm heeft , niet dat je daardoor een huis moet verwaarlozen maar alsnog ken het ook anders.

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Woning in oude staat terugbrengen

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Karin079 schreef:De enige die hier uitsluitsel over kan geven is haar eigen woningbouw,de rest is puur speculatie.
Op de website van de woningbouw is veel informatie hierover te vinden en mevrouw kan altijd even anoniem bellen als ze haar naam niet wil geven.
Ik vind het overigens een vreemd argument waarom mevrouw niet wil bellen hoor moet me even van het hart.

Is geen speculatie maar feiten vanuit verschillende ervaringen. Hieruit kan je weer leiden dat er blijkbaar nogal verschillend wordt gewerkt door de WB's.

Inderdaad vreemd dat de dame iet zelf wilt bellen.....wellicht enigzins bevreesd oid?

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Woning in oude staat terugbrengen

Ongelezen bericht door VioletPrue »

ciske schreef:@Vp . ik vind dat je een harde instelling hebt, met het woord das dan jammer.

Alsof een woningstichting het zo arm heeft , niet dat je daardoor een huis moet verwaarlozen maar alsnog ken het ook anders.
Ik bedoelde het niet hard, daarom heb ik niet neergezet 'da's dan jammer', maar 'dit is erg jammer'.
Daar vind ik verschil in zitten, maar voor het geval het niet duidelijk was ik bedoelde er enkel mee te stellen dat het een vervelende situatie is voor mevrouw.
Maar wel met de kanttekening dat de woningbouw daar waarschijnlijk geen boodschap aan heeft.
En een woningstichting heeft het niet 'arm', maar dat wil niet zeggen dat zij de kosten op zich nemen als iemand het zwaar heeft.
Dat doen de Nuon, de Univé en het Zilveren Kruis ook niet, en die hebben het ook niet arm. :wink:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Woning in oude staat terugbrengen

Ongelezen bericht door ciske »

En een woningstichting heeft het niet 'arm', maar dat wil niet zeggen dat zij de kosten op zich nemen als iemand het zwaar heeft.
mee eens :wink:

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Woning in oude staat terugbrengen

Ongelezen bericht door witte angora »

En een woningstichting heeft het niet 'arm', maar dat wil niet zeggen dat zij de kosten op zich nemen als iemand het zwaar heeft.
Niet alleen dat. Mevrouw heeft de deuren er zelf uitgesloopt (of iemand in haar gezin), en voor de plavuizen geldt hetzelfde: ze zijn door iemand gelegd, en die iemand is niet de woningbouw. En het is al helemaal niet gedaan door degene die er ná die mevrouw in komt.

Maar ik ben toch van mening dat mevrouw beter even een afspraak kan maken, het zou heel goed kunnen dat het allemaal meevalt.

Mijn laatste woning in Nijmegen was een kleine seniorenwoning, alvorens ik er inkwam werd de hele woning gestript, nieuwe keuken, nieuwe badkamer, nieuwe wc, en één deur werd vervangen, die werd ter plekke op maat gemaakt. Nieuwe kozijnen hoeven dus niet eens nodig te zijn. En dat gebeurde met alle seniorenwoningen in de wijk, zo gauw ze leegkwamen. Dus het zou zomaar ineens heel erg mee kunnen vallen.

berend12
Berichten: 548
Lid geworden op: 16 aug 2010 20:52

Re: Woning in oude staat terugbrengen

Ongelezen bericht door berend12 »

Vroeg mij al af of het echt was of een verzonnen verhaal :)

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Woning in oude staat terugbrengen

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Wellicht druk bezig om plavuizen te verwijderen :mrgreen:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Woning in oude staat terugbrengen

Ongelezen bericht door ciske »

vogels schreef:
Maar ik ben toch van mening dat mevrouw beter even een afspraak kan maken
Met 1 belletje krijgt ze het antwoord. Overigens reageert topicstarter helemaal niet (meer). Blijkbaar zijn de antwoorden niet interessant.

Sprietje is niet vaak aanwezig voor de mensen die al langer hier mee lopen moet dat toch een weet zijn?

Gesloten