LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Woning zoeken via Urgentieloket

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
DaantjeXXX
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jun 2018 15:57

Woning zoeken via Urgentieloket

Ongelezen bericht door DaantjeXXX »

Is er iemand die ervaring heeft met Het Urgentieloket ? De gemeente waar ik een woning zoek werkt niet meer met urgenties. En veel andere gemeentes trouwens ook niet. Nu is mijn man vorig jaar overleden en alleen kan ik de hypotheek niet opbrengen dus is mijn huis verkocht. Ik moet er 1 oktober uit zijn. Maar heb nog geen andere woning, ik sta steeds ver achteraan als ik op een woning reageer.Ik zou graag willen weten of het urgentieloket iets zou kunnen betekenen voor me. Ze vragen namelijk wel een redelijk hoog bedrag.
Of is er iemand die weet hoe ik geholpen zou kunnen worden ? Ik heb een zoon van 15 en kan moeilijk samen met hem in een tentje op het schoolplein gaan bivakkeren. Ik hoop dat iemand raad weet !!!!

Lowieze
Berichten: 6594
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Woning zoeken via Urgentieloket

Ongelezen bericht door Lowieze »

DaantjeXXX schreef:Is er iemand die ervaring heeft met Het Urgentieloket ? De gemeente waar ik een woning zoek werkt niet meer met urgenties. En veel andere gemeentes trouwens ook niet. Nu is mijn man vorig jaar overleden en alleen kan ik de hypotheek niet opbrengen dus is mijn huis verkocht. Ik moet er 1 oktober uit zijn. Maar heb nog geen andere woning, ik sta steeds ver achteraan als ik op een woning reageer.Ik zou graag willen weten of het urgentieloket iets zou kunnen betekenen voor me. Ze vragen namelijk wel een redelijk hoog bedrag.
Of is er iemand die weet hoe ik geholpen zou kunnen worden ? Ik heb een zoon van 15 en kan moeilijk samen met hem in een tentje op het schoolplein gaan bivakkeren. Ik hoop dat iemand raad weet !!!!
Als er een woningstichting o.i.d. is die wel met urgentieverklaringen werkt, kunt u daar zelf ook wel voor zorgen. Daar heeft u niet zo'n duur loket voor nodig.
Persoonlijk zou ik daar niet mee in zee gaan. U kunt dat geld wel beter gebruiken lijkt me.

Ik denk dat u toch zoveel mogelijk via een makelaar naar een particuliere huurwoning zou moeten kijken. Voor sociale huurwoningen zijn ontzettend lange wachtlijsten, afgezien van het feit of u daar überhaupt qua inkomen wel voor in aanmerking komt.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Woning zoeken via Urgentieloket

Ongelezen bericht door mahadma »

U kunt zich normaal inschrijven bij verschillende sociale verhuurders in de gewenste regio en voorlopig voor een jaar particulier huren
[ongefundeerde passage verwijderd door moderatie]
Of u voor een sociale huurwoning in aanmerking komt hangt van verschillende facturen af, dus informeer daar ook naar (scheefwonen). En by the way, als u in 020 een soc huurwoning zoekt praten we zonder enig probleem over minimaal 18 JAAR ingeschreven staan.
Laatst gewijzigd door Radar op 22 jun 2018 09:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde passage verwijderd

limburgs
Berichten: 76
Lid geworden op: 05 jun 2018 17:04

Re: Woning zoeken via Urgentieloket

Ongelezen bericht door limburgs »

Een vriendin van mij heeft in een soortgelijke situatie gezeten door een scheiding. Zij heeft toen uit nood verschillende maanden in particuliere vakantiehuisjes gewoond. Voor de zomermaanden zult u hier waarschijnlijk niet betaalbaar terecht kunnen. Zit u dit najaar nog steeds zonder woning dan zou dit eventueel een tijdelijke oplossing kunnen zijn. Veel particuliere verhuurders hebben dan minder huisjes bezet en zijn vaak bereid om voor langere periode voor een gunstigere prijs te verhuren.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Woning zoeken via Urgentieloket

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Waarom zou u recht hebben op een urgentieverklaring? En dat zogenaamde loket lijkt mij eerder geldklopperij.

U zult zich bij een wbv in moeten schrijven en dan achteraan aanschuiven.

Was er dan geen verzekering waarmee de hypotheek afgekost kon worden? Geen nabestaandenpensioen?

Beertje1975
Berichten: 142
Lid geworden op: 12 apr 2018 11:59

Re: Woning zoeken via Urgentieloket

Ongelezen bericht door Beertje1975 »

Wat misschien ook een optie is? Heb je eventueel aan je makelaar gevraagd of deze misschien geen particuliere huurwoning heeft? Het zou een eventuele tijdelijke oplossing kunnen zijn.

DaantjeXXX
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jun 2018 15:57

Re: Woning zoeken via Urgentieloket

Ongelezen bericht door DaantjeXXX »

Even een update :

Nee, mijn huis stond door gekloot van de gemeente "onder water" dus met verlies moeten verkopen. En nee, er was door omstandigheden geen levensverzekering dus ik ben afhankelijk van kunnen huren. Met een minderjarig kind mag je niet op straat komen te staan, maar ik word van het kastje naar de muur gestuurd en zal in september echt moeten kunnen verhuizen.

Lowieze
Berichten: 6594
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Woning zoeken via Urgentieloket

Ongelezen bericht door Lowieze »

DaantjeXXX schreef:Even een update :

Nee, mijn huis stond door gekloot van de gemeente "onder water" dus met verlies moeten verkopen. En nee, er was door omstandigheden geen levensverzekering dus ik ben afhankelijk van kunnen huren. Met een minderjarig kind mag je niet op straat komen te staan, maar ik word van het kastje naar de muur gestuurd en zal in september echt moeten kunnen verhuizen.
Weet u, er zijn helaas veel alleenstaanden met een kind die een woning op stel en sprong zoeken. Het is niet voor niets dat sommige gemeenten daar geen urgentie meer voor geven.
Of u zou aan een andere gemeente kunnen vragen of zij nog met urgentie werken, maar dan nog zal het wachten worden, of u zult voor particulier huren moeten gaan kijken.

Grebe
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jun 2018 18:30

Re: Woning zoeken via Urgentieloket

Ongelezen bericht door Grebe »

Geef aan in welke gemeente je wilt wonen. Het is in uw voordeel als het om uw huidige gemeente gaat.

Pas met die kennis kunnen mensen inhoudelijk reageren. Soms organiseren verschillende woningbouwverenigingen zich in een regio. Vaak is er dan een onafhankelijke commissie die beslist. In mijn regio heet dat Woonkans. Technisch bestaat urgentie niet meer, maar het is er zeker nog wel.

Sommige reacties zijn niet erg gepast, er zit hier iemand in de knel.

Gemeente heeft zorgplicht, opnieuw is de gemeente de benodigde informatie. Op de gemeentelijke site staan hun verantwoordelijkheden beschreven t.o.v. bewoners in een moeilijke situatie. Het gaat hier dan wel om sociale huurwoningen en je moet er inkomsens technisch 'recht' op hebben.
Heb/had je op een peildatum wel geld en nu niet, dan moet je dat waarschijnlijk inzichtelijk maken. Zelfs als je zelf 'verantwoordelijk' zou zijn blijf je bepaalde rechten houden. Men kan er dan wel plots plichten tegenover stellen (zorg, bewindvoering, proefwonen, enz)

De gemeente heeft een of ander zorgloket. Google: [naam gemeente] sociale huurwoning spoed nood

Misschien kom ik straks weer online, maar er is vast iemand anders die kan helpen.

Alles wat niet lukt, helpt. '
Er is altijd een argument voor 'nee. Niet zelden is dat soort 'verkeerd loket' of je vraag past niet in hun vakjes.
Maak een lijstje van de instanties waar je contact mee hebt (gezocht/gehad, enz), schrijf de reactie/oordeel op na elk contact.

Ook dan is er van alles mogelijk, hoe onmogelijk het ook moet lijken
(elke 'nee' scheelt de gemeente/iemand veel geld)

Sterkte.

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Woning zoeken via Urgentieloket

Ongelezen bericht door Radar »

Offtopic reacties over verkoop woning verwijderd. Graag inhoudelijk reageren.

DaantjeXXX
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jun 2018 15:57

Re: Woning zoeken via Urgentieloket

Ongelezen bericht door DaantjeXXX »

Beste Grebe,

Op het moment woon ik in gemeente Boxmeer, maar omdat wij helemaal op de grens wonen en dus ook helemaal gericht zijn op Venray ( school van mijn zoon, werk van mij) zouden we graag in Venray willen gaan wonen. Maar niet een van de gemeentes schijnt te kunnen helpen, ik word van het kastje naar de muur gestuurd.Heb al gesprekken met Synthese, Sociom enz gehad. Vrijdag een afspraak met maatschappelijk werk. Ik heb een kind met asperger die al helemaal over zijn toeren is door het overlijden van zijn vader, het daaruit voortvloeiende afscheid moeten nemen van onze paarden en ook het moeten verhuizen.Hij komt om de week bij een jeugd-psychiatrisch centrum, krijgt vanuit de gemeente wekelijks hulp aan huis door ander jeugdwerk en iedereen is het erover eens dat dit niet echt een houdbare situatie is. Maar niemand heeft een oplossing Dat is allemaal al rot genoeg, maar deze onzekerheid vreet aan ons beiden. Waar kom je terecht, moeten we straks kamperen, we weten het niet en worden er stapelgek van.

Mijn begin vraag was eigenlijk of er iemand ervaring heeft met Het Urgentieloket.nl. Ze kosten aardig wat geld en toen ik een reactie van hun terug kreeg deed de vreemde opmaak van de brief en de vreemde toon mij erg twijfelen of het wel een bonafide instelling is.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Woning zoeken via Urgentieloket

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat is enkel goed geld weggooien.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Woning zoeken via Urgentieloket

Ongelezen bericht door mahadma »

Is er een optie om bij familie of vrienden onderdak te vinden? Wellicht is er iemand met een groot genoeg huis die u kan helpen.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Woning zoeken via Urgentieloket

Ongelezen bericht door reggie2 »

Ik denk toch dat je in de particuliere sector moet gaan zoeken. Urgentie zal je nooit krijgen er zijn helaas veel wachtenden voor je.

DaantjeXXX
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jun 2018 15:57

Re: Woning zoeken via Urgentieloket

Ongelezen bericht door DaantjeXXX »

Bij familie en vrienden is geen optie. Ze wonen allemaal veel te ver weg. En buiten dat vraag ik me af of ze blij zouden zijn , ze zien ons aankomen, met honden, katten, baardagamen :)
Ik kijk particulier ook al rond, maar dat is meestal een heel eind boven de huursubsidiegrens. En ik denk dat ik dat hard genoeg nodig zal hebben.

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Woning zoeken via Urgentieloket

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Neem dit op met de Gemeente waar u nu woont.
En dan bedoel ik het sociaal loket, de zorgvraag is gevarieerd, Dus niet alleen ik heb woonruimte nodig maar er is meer aan de hand.
Er zal oa een aanvraag in levensonderhoud en Zorg voor uw kind nodig zijn
Dat soort sites voor huurwoningen zou ik ver uit de buurt van blijven. Spinnen garen bij andermans leed.

Gesloten