LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Woningbouwstichting heeft slot berging vervangen zonder mijn medeweten

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
RolandvanDongen87
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mar 2019 22:29

Woningbouwstichting heeft slot berging vervangen zonder mijn medeweten

Ongelezen bericht door RolandvanDongen87 »

Goedeavond,

Ik huur al 7 jaar via woningbouwstichting Casade een woning in Waalwijk naar volle tevredenheid. Samen met mijn buurman huur ik tevens een berging op de benedenverdieping ( wij wonen op de bovenste verdieping ). Mijn buurman belde onlangs bij mij aan met de boodschap of ik nog in de berging kon. Natuurlijk, zei ik nog. Tot mijn grote schrik bleek toen ik samen met mijn buurman bij de berging stond het slot te zijn verwisseld op deze bewuste berging. De aannemer die voor Casade werkt, de Wit uit Waalwijk, is voor het laatst aanwezig geweest in mijn straat bij het gereed maken van de woning onder mij voor nieuwe huurders. In mijn optiek, kan het niet anders dan dat de betreffende aannemer vanwege de vreemde huurconstructie ( mijn berging grenst direct aan de voordeur van de woning onder mij ) heeft gedacht dat de berging bij de betreffende woning hoorde. Aangezien hier een ietwat achterhaald slot in zat ( een gat in een deur waar een klassieke sleutel in gaat ) heeft hij natuurlijk gedacht om dit even mee te pakken en dit ook op te knappen. Uiteraard contact gezocht met Casade. Deze gaven direct aan dat ze hier totaal niets mee konden en dat de aannemer het niet gedaan had, en alles ontkende. Maar wie moet dan het slot vervangen hebben? Wie heeft er in hemelsnaam belang bij om in een doodnormale, kalme buurt waar niets gebeurd een berging te kapen, het slot te vervangen en de sleutels vervolgens zelf te houden? Volgens Casade hebben de huurders op de onderverdieping niet de sleutels van de berging. Hopelijk proeven jullie de machteloosheid die ik momenteel ervaar, en zeker omdat de bezittingen van mijn buurman en van mij onbereikbaar zijn geworden vanwege het vervangen van het slot. Ten einde raad heb ik aangifte gedaan bij de politie, die gaven aan dat het geen politiezaak was. Kunnen jullie me alsjeblieft helpen wat ik nu moet doen?

Alvast bedankt.

Roland van Dongen

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Woningbouwstichting heeft slot berging vervangen zonder mijn medeweten

Ongelezen bericht door Lowieze »

Heeft u al contact gehad met de benedenburen hierover? Of met de aannemer die dit dan gedaan zou hebben?

Lady1234
Berichten: 27069
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Woningbouwstichting heeft slot berging vervangen zonder mijn medeweten

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Bergingen in een woning worden standaard toegewezen aan een flat. Normaal gesproken is ook het energiegebruik gekoppeld met die flat.

Heeft dan niet iedereen een eigen berging, aangezien u samen met uw buurman die berging hebt? U zult toch niet apart huur betalen voor die berging?

Maar goed als dan niemand ergens iets van weet, zit er niet anders op dan het slot open te boren en daar een nieuwe cilinder in te zetten, zodat u kunt controleren of uw spullen en die van uw buurman er nog wel zijn.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Woningbouwstichting heeft slot berging vervangen zonder mijn medeweten

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

U kunt een briefje op de deur hangen/onderdoor schuiven, met verzoek aan huidige "gebruiker" berging contact met u op te nemen.

Als u na een week niets heeft gehoord, kunt u een slotenmaker het slot laten uitboren en een nieuw cilinder laten plaatsen (geen spoedservice nemen... Erg duur... Gewoon afspraak maken).

Of u de kosten kunt verhalen weet ik niet, maar u heeft dan in ieder geval toegang tot uw spullen.

16again
Berichten: 16077
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Woningbouwstichting heeft slot berging vervangen zonder mijn medeweten

Ongelezen bericht door 16again »

Normaal worden kelderboxen opengebroken. Uiteraard zeer aannemelijk dat het ingehuurde bedrijf op de verkeerde kelder een slot geplaatst heeft.

Laat de verhuurder maar een slotenmaker sturen.
Stel de verhuurder aansprakelijk, en eis een vergoeding voor de periode dat je niet van de berging gebruik kunt maken
Voor het geval dat je kelder ontruimd is, volgt natuurlijk ook een schadevergoeding

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Woningbouwstichting heeft slot berging vervangen zonder mijn medeweten

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Uithang ...

"Wie heeft er onlangs sleutels voor de berging in zijn/haar brievenbus gevonden?"

Afzender.

Lady1234
Berichten: 27069
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Woningbouwstichting heeft slot berging vervangen zonder mijn medeweten

Ongelezen bericht door Lady1234 »

16again schreef:
27 mar 2019 13:08
Normaal worden kelderboxen opengebroken.
Wat is daar “normaal” aan?

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Woningbouwstichting heeft slot berging vervangen zonder mijn medeweten

Ongelezen bericht door witte angora »

RolandvanDongen87 schreef:
26 mar 2019 22:41

Ik huur al 7 jaar via woningbouwstichting Casade een woning in Waalwijk naar volle tevredenheid. Samen met mijn buurman huur ik tevens een berging op de benedenverdieping ( wij wonen op de bovenste verdieping ).
Hoort die berging bij jullie woning? Of hebben jullie die berging, zonder medeweten van de wbv, 'gehuurd' van de vorige bewoner van de betreffende benedenwoning?

Kan het ook zijn dat de nieuwe bewoner de berging 'gekaapt' heeft?

16again
Berichten: 16077
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Woningbouwstichting heeft slot berging vervangen zonder mijn medeweten

Ongelezen bericht door 16again »

Lady1234 schreef:
27 mar 2019 15:25
16again schreef:
27 mar 2019 13:08
Normaal worden kelderboxen opengebroken.
Wat is daar “normaal” aan?
Ik hoor zo vaak van diefstal uit een berging, waarbij de deur is opengebroken, dat ik dat "normaal" ben gaan vinden. Wat het natuurlijk niet is.
Dat er ineens extra sloten op de deur zitten, is als verhaal een stuk ongebruikelijker

Moneyman
Berichten: 29990
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Woningbouwstichting heeft slot berging vervangen zonder mijn medeweten

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
27 mar 2019 13:08
Normaal worden kelderboxen opengebroken. Uiteraard zeer aannemelijk dat het ingehuurde bedrijf op de verkeerde kelder een slot geplaatst heeft.

Laat de verhuurder maar een slotenmaker sturen.
Stel de verhuurder aansprakelijk, en eis een vergoeding voor de periode dat je niet van de berging gebruik kunt maken
Voor het geval dat je kelder ontruimd is, volgt natuurlijk ook een schadevergoeding
Leuk, aansprakelijk stellen, maar heb je gelezen dat die van niets zeggen te weten? Zonder bewijs heb je geen poot om op te staan.

Lady1234
Berichten: 27069
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Woningbouwstichting heeft slot berging vervangen zonder mijn medeweten

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Misschien kan de Ts antwoord geven hoe die constructie van gezamenlijk huren in elkaar zit? En hoe zijn de andere kelderboxen verhuurd? Dan weten we misschien wat meer.

16again
Berichten: 16077
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Woningbouwstichting heeft slot berging vervangen zonder mijn medeweten

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
27 mar 2019 21:00
Leuk, aansprakelijk stellen, maar heb je gelezen dat die van niets zeggen te weten? Zonder bewijs heb je geen poot om op te staan.
De verhuurder is op de hoogte gebracht , en doet niets. En het gehuurde is mede hierdoor onbruikbaar.
Ik zou toch een wat actievere rol van verhuurder verwachten.
En als vragen niet helpt.....wellicht kan een dosis bluf de verhuurder in actie krijgen.

Moneyman
Berichten: 29990
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Woningbouwstichting heeft slot berging vervangen zonder mijn medeweten

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
27 mar 2019 22:43
Moneyman schreef:
27 mar 2019 21:00
Leuk, aansprakelijk stellen, maar heb je gelezen dat die van niets zeggen te weten? Zonder bewijs heb je geen poot om op te staan.
De verhuurder is op de hoogte gebracht , en doet niets. En het gehuurde is mede hierdoor onbruikbaar.
Ik zou toch een wat actievere rol van verhuurder verwachten.
En als vragen niet helpt.....wellicht kan een dosis bluf de verhuurder in actie krijgen.
Van "aansprakelijk stellen" naar het afgezwakte "een actievere rol verwachten" , daar zit nogal wat licht tussen...

Ik zou eerder nog eens een goed gesprek aangaan. Een verhuurder kan en mag ook niet zomaar op het eerste bericht sloten op de ruimte van de huurder vervangen, als ze dat slot niet zelf geplaatst hebben.
redhead55 schreef:
28 mar 2019 00:06
Eerst nagaan of de Wit opdracht heeft gekregen de sloten te vervangen.
Die hebben al aangegeven van niets te weten ("ontkende alles").

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Woningbouwstichting heeft slot berging vervangen zonder mijn medeweten

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als beide gebruikers van niets weten is er vermoedelijk een derde persoon die nu ook die box gebruikte....
Dat slot vervangen want een 3e persoon ook laten gebruiken kan en mag niet zomaar.

U heeft recht op die ruimte, slot uitboren en vervangen en je buur de 2e sleutel geven.
Zodra je weet wie de nieuwe persoon is die dit heeft gedaan of laten doen is die verantwoordelijk voor alle kosten die je beide maakte.

Arizonakid
Berichten: 1120
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Woningbouwstichting heeft slot berging vervangen zonder mijn medeweten

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Gewoon dat slot vervangen, je hebt toch zeker wel een huurcontract voor die box?
Slot vervangen (of laten vervangen) en klaar, je bent rechtmatig huurder, en mag gewoon dat slot vervangen.

16again
Berichten: 16077
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Woningbouwstichting heeft slot berging vervangen zonder mijn medeweten

Ongelezen bericht door 16again »

RolandvanDongen87 schreef:
26 mar 2019 22:41
Ten einde raad heb ik aangifte gedaan bij de politie, die gaven aan dat het geen politiezaak was.
Waarom eigenlijk niet? Menig slot vereist montage aan de binnenkant, en dan moet eerst huisvredebreuk gepleegd worden.

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Woningbouwstichting heeft slot berging vervangen zonder mijn medeweten

Ongelezen bericht door witte angora »

En zoals (bijna) gebruikelijk wordt er tot nu toe niet meer gereageerd, laat staan dat er vragen als onderstaand beantwoord worden. Discussiëren is op het moment dus weinig anders dan het afwegen van speculaties, en het geven van adviezen op basis van die speculaties. Het schiet wel weer op allemaal.
witte angora schreef:
27 mar 2019 15:41
RolandvanDongen87 schreef:
26 mar 2019 22:41

Ik huur al 7 jaar via woningbouwstichting Casade een woning in Waalwijk naar volle tevredenheid. Samen met mijn buurman huur ik tevens een berging op de benedenverdieping ( wij wonen op de bovenste verdieping ).
Hoort die berging bij jullie woning? Of hebben jullie die berging, zonder medeweten van de wbv, 'gehuurd' van de vorige bewoner van de betreffende benedenwoning?

Kan het ook zijn dat de nieuwe bewoner de berging 'gekaapt' heeft?

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Woningbouwstichting heeft slot berging vervangen zonder mijn medeweten

Ongelezen bericht door marnix »

Arizonakid schreef:
28 mar 2019 12:46
Gewoon dat slot vervangen, je hebt toch zeker wel een huurcontract voor die box?
Slot vervangen (of laten vervangen) en klaar, je bent rechtmatig huurder, en mag gewoon dat slot vervangen.
En waar moet de rekening heen?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Woningbouwstichting heeft slot berging vervangen zonder mijn medeweten

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Briefje op de deur, slot vervangen, melden bij..... en dan zie je een eventuele 3e bewoner die dit heeft laten doen.

Of de woningbouw maakt er een puinzooi van, die riepen van niets te weten, maar een ander slot mag niet.
Je hebt jou fiets en die van de buren dagelijks nodig dus breek maar open.

Als ze na stellen deze vraag geen nieuwe sleutel gaven aan beide huurders is elke schade en alle kosten voor hun.

ZeerPrivé
Berichten: 5407
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Woningbouwstichting heeft slot berging vervangen zonder mijn medeweten

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Roland is waarschijnlijk opgepakt wegens inbraak waardoor hij niet kan reageren.

Gesloten