Woonbron: afrekening /terug gave

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Flufferd
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 feb 2022 14:19

Woonbron: afrekening /terug gave

Ongelezen bericht door Flufferd »

Hallo,
ik huur sinds begin 2018 bij woonbron in delft,
wat ik me afvroeg is dat ik wel een eindafrekening krijg van de service kosten maar nu begin 2022 nog nooit een afrekening gekregen van de stookkosten.

vaak met woonbron zitten klagen erover, vaak moet ik wachten of word het vergeten en vraag je er weer naar steeds zelfde antwoorden, zoals, ja de eindafrekening stook kosten hoor je te krijgen en eind december krijg je het blabla. werd me weer vertel in de laatste maand van 2021 en niks daar van ontvangen.

het soort huur contract dat ik heb is een al in splits huur
en ik heb al 4 jaar geen verwarming aan gehad.

en nu vraag ik me toch echt af of ik dus van de stook kosten een eind afrekening hoor te krijgen indien ook een teruggave van de teveel voorschot betaald? wel krijg ik dit van de gezamenlijke kosten/servicekosten zoals elektra van de gezamenlijke washok.

maar vergeleken als ik de eindafrekening zou krijgen van de stook kosten gaat het wel om wat meer geld dan dat van de service kosten de stookkosten zelf zijn dan 99 euro, nooit wat van gezien of gehoord behalve dat ik na 3 jaar woonbron steeds na vragen wel echt zat word met geen duidelijkheid.

mocht het zo zijn dat ik geen eindafrekening van hoor te krijgen of teruggave vanwege het soort huurcontract. dan kan en ga ik in ieder geval de voorschot kosten verlagen.

kort samen vatten bij de afrekening service kosten, zit geen stookkosten tussen dat is een aparte afrekening woonbron heeft vaker aangegeven dat ik hem ook hoor te krijgen en na 3 jaar nog niks ontvangen en maar van kastje naar muur gestuurd woorden met wachten, we kijken voor je, we hebben een bericht gestuurd, dan hoor je 4 maanden niks, en dan vraag je er weer om. en binnen 1 minuut bellen ze gelijk, waardoor ik niet meer opneem omdat de geloofwaardigheid er helemaal van af is gedwaald om nog maar nu hun te willen luisteren. waardoor ik dus geen contact meer zoek met woonbron. en hopelijk wat duidelijkheid hier kan krijgen

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Woonbron: afrekening /terug gave

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Neem eens contact op met de Woonbond, die kunnen u zo informeren wat uw rechten zijn.

ZeerPrivé
Berichten: 5309
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Woonbron: afrekening /terug gave

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
07 feb 2022 19:06
Neem eens contact op met de Woonbond, die kunnen u zo informeren wat uw rechten zijn.
Maar wel eerst lid worden.

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Woonbron: afrekening /terug gave

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Tja, voor € 36,00 weet je alles en krijg je hulp.

Flufferd
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 feb 2022 14:19

Re: Woonbron: afrekening /terug gave

Ongelezen bericht door Flufferd »

ga ik proberen, en ja die 36 euro maakt ook niet echt veel uit, als de kans is dat m'n recht is op een teruggave van de stook kosten en de eind afrekening daarbij ook hoor te krijgen. dan zijn dat toch flink wat terugwerkende kracht centen van woonbron, 36 x die 99 euro en natuurlijk wat aftrek erbij maar verwacht dan toch nog een mooi bedrag terug van ze want de meters staan all 3 jaar op 0 op mn verwarming

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Woonbron: afrekening /terug gave

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Hebben uw buren ook geen afrekeningen?

Men betaalt wel eendeel vastrecht.

Flufferd
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 feb 2022 14:19

Re: Woonbron: afrekening /terug gave

Ongelezen bericht door Flufferd »

hey sorrie voor een late reactie hierop weer terug,

Vroeg het aan de buurvrouw eens, maar die was niet zo duidelijk.
zegt alleen maar zit in begrepen bij je huur, waarop ik.. uhm dus jij krijgt dan ook een eindafrekening stookkosten?
geen duidelijk antwoord dus gekregen van die buurvrouw.

maar ik hoor het terug te krijgen ja, ik betaal een voorschot en daar hoor ik een eindafrekening van te krijgen.
ze wouden er bijna nog leuk van maken dat het om 2 jaar ging terwijl duidelijk vertel ben hier al 4 jaar mee bezig met jullie het gaat nu om 3 jaar. 2018 was ik hier gaan wonen - 2019 - 2020 - 2021 - 2022, al die tijd geen eindafrekening gaat het duidelijk om 3 jaar.

maar ze maken er nogal traag werk van ze hebben liever dat ze geld van jou krijgen, woonbron heeft niet t beste visite kaartje meer.
had gelijk een ondertekend brief gestuurd dat ze 3 weken de tijd krijgen voordat de huurcommissie aanklopt, al een week verder en ik hoor ze niet.
dus handig dat die brief gelijk is verstuurd, nog 2 weken afwachten. hebben ze er baat bij dan via goeie hulp, schakel ik een pro deo advocaat in die het dan weer allemaal verder onder handen neemt.

12x 98 voorschot een heel jaar 1.176 x3 3.528 wat ik al aan voorschot heb betaal dus raar dat je maar geen eindafrekening krijgt.
vastrecht kosten heb je dan nog dus met wat aftrek kan ik toch nog rond de 2.500 euro aan teruggave verwachten

ik ben geen stoker dus dat bespaart al heel wat voordelen met warmbloedig zijn, nadelig in de zomer als je wilt slapen...
douchen kon ik niet voor 3 jaar dan een maximum voor 10 seconden voordat ik weer bevroor van ijskoud water.
heeft 3 jaar en een half geduurd voor dat het eindelijk op werd gelost ben toen de tijden vaak op werk gaan douchen, of bij kennis of familie.
dus water gebruik was heel laag
evides die bleef me voorschot termijn verlagen.

ik ben dus hartstikke benieuwd maar ik ga er vanuit dat woonbron wacht tot de laatste moment met wat laten horen.

ze hebben er een zooitje van gemaakt in ieder geval,
en genoeg mensen slachtoffer van hun slechte services.

degene die het goed hebben met woonbron hebben geluk.
vestia had ik betere ervaring mee.

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Woonbron: afrekening /terug gave

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En hebt u al contact opgenomen met de Woonbond over welke stappen u kunt zetten en wat uw rechten zijn?

Flufferd
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 feb 2022 14:19

Re: Woonbron: afrekening /terug gave

Ongelezen bericht door Flufferd »

Lady1234 schreef:
23 mei 2022 15:18
En hebt u al contact opgenomen met de Woonbond over welke stappen u kunt zetten en wat uw rechten zijn?
was net niet nodig, een buurvrouw bij me vader had het zelfde probleem met zijn zoon en de woningcorporatie.
ze wou me contract zien, en vandaar uit hoefde ik er alleen bij te zijn om een machtiging te geven dat zij het voor me overnam met de communicatie.

want ik ben daar niet meer in staat toe, omdat ik tegen ze zou uitbarsten en dat zal mij alleen tegenwerken.

geen woede probleem ofzo, maar mensen die graag van kastje naar de muur sturen terwijl je kansloos blijft vragen aan ze voor duidelijkheid kan ik uiteindelijk geen normaal gesprek mee voeren. en woonbron kan dat heel goed tegen je gebruiken. ze stuurde me eens al een brief die ik moest ondertekenen voor hun veiligheid etc, omdat ik boos terecht reageerde vonden ze niet leuk... en begrip ervoor totaal niet. "je mag wel boos zijn maar je mag het niet op ons afreageren. krommer door de bocht kan het niet als je hun op hun foute wijst en hoe snel ze wel niet zijn als de huur betaling niet binnen is na 1 dag, als ze niks bijgeschreven krijgen van je rekening.

ik hou het op de hoogte over 2 weken dat ik dan misschien hoor.

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Woonbron: afrekening /terug gave

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Misschien nuttig om toch nog eens door te lezen.

https://www.woonbron.nl/stookkosten

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Woonbron: afrekening /terug gave

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Neem contact op met www.juridischloket.nl. Dan weet je wat je rechten zijn en kan je gratis advies krijgen.

Flufferd
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 feb 2022 14:19

Re: Woonbron: afrekening /terug gave

Ongelezen bericht door Flufferd »

hey ja zit nu laatste week af te wachten, maar kreeg vandaag me ondergetekende brief retour gestuurd en werd niet opgehaald door woonbron dus ik heb extra bewijs dat ze gewoon hartstikke moeilijk doen met helpen en een eindafrekening willen geven, maar wel leuk en vriendelijke helpen met de klantenservice maar in de praktijk zijn hun woorden gewoon leeg en doen ze niks. ga nu verder wat telefoontjes plegen, @seinhuis daar ben ik ook op geweest om te kijken van hoe en wat en wat te doen met een aangetekend brief dat is retour gestuurd en daar is ook vermeld dat het dus gewoon bewijs is dat ik actief bezig ben met het aanvragen van de missende eindafrekeningen. en dat zij niet kunnen zeggen ja maar uw heeft nooit wat laten weten.

zij hebben mij sinds 2019 2x vermeld
toen ik er over belde met de vraag over de eindafrekening stookkosten hoor te krijgen
en met antwoord daarop ja die hoor je te krijgen en deze apart is van de service kosten.

zij vonden het raar en zouden kijken en me op de hoogte houden, nooit gebeurt is.

toen in 2021 heb ik het via een begeleider laten na vragen, kreeg het zelfde antwoord hoor je te krijgen.

en dan dit jaar
mevrouw met verstand van zulke zaken, wou eerst weten van mij wat er precies speelde.
hoefde alleen te zeggen woonbron zegt dat ik het hoor te krijgen, en ik krijg maar niks. en dat ze verder helemaal niks doen of duidelijkheid geven.
pakte ze de telefoon op en belde ze gelijk al naar woonbron, met haar ook dus die ondertekende brief van de huurcommissie opgestuurd die vandaag retour is gekomen voor het opeisen van de eindafrekening binnen 3 weken.

aangezien die brief retour is gezonden met reden niet afgehaald.

is het even wachten op deze mevrouw om tijd hiervoor te maken deze week nog en weer bij haar op bezoek gaan.
kijken wat voor verdere juridische stappen te ondernemen.

( buiten dat om, is het ook niet moeilijk om een grote groep gedupeerde er bij te toveren indien er een zaak komt en sterker te gaan staan. alleen all google van ista en woonbron klachten vind je er zoveel dat het nog zelfs terug gaat naar 2008 te gek voor worden gewoon alleen de rijke hebben mooie reviews en dankbaarheid voor woonbron maar meer in deels zijn het bij de minimum net nog redelijk salaris verdient waar de huur ook niet zo hoog van ligt bestaan ze niet hoor tenzij je ff 1 dagje te laat betaald of moet bij betalen zo dan staan ze op 't puntje van hun stoel )

wat ik ook notabene echt eng vind, zijn dat sommige gewoon ook zoals ik nooit stoken, waarvan de buren erg veel. en dat zij alsnog gewoon bijbetalen terwijl de buren terug krijgen te gek voor worden als ik een afrekening krijg eni k moet bijvoorbeeld 800 euro bijbetalen, terwijl die dingen nooit heb aanstaan. warm zat en met de winter heb je een reden om je truien aan te doen en die warme dikke sokken. hoeft voor mij de verwarming niet aan.

Edit:
https://www.klantenvertellen.nl/reviews ... erland_b.v hier zie je all een rijtje klachten ook iemand die er tussen zit waar ik nog contact mee probeer te krijgen.

edit 2 :
Lady1234 schreef: ↑
23 mei 2022 16:41
Misschien nuttig om toch nog eens door te lezen.
https://www.woonbron.nl/stookkosten

ben ik al heel vaak doorheen gegaan en ik kreeg nooit de afrekening en woonbron hielp verder ook niet echt mee met duidelijk zijn
en op ista bewoners portaal staat ook dat de afrekening is op 30-06. maar ben benieuwd wat van hoe het verder afloopt nu ik 't aangetekend brief retour heb gekregen. het enige wat ik netjes op tijd krijgt was de eindafrekening van de algemene dingen wasruimte tuinonderhoud etc, waar de stook kosten niet bij staat -> aparte brief dus van hoor te krijgen. dit keer in ieder geval met de juiste hulp dat ik nu heb gaan ze me niet meer van kastje naar muur kunnen sturen van allebei de kanten, ik had met ista ook een paar keer contact gehad mee, en zeggen heel leuk ja geen opdracht nog van woonbron van gekregen, en woonbron we hebben nog niks van ista ontvangen, zo bleef het maar gaan tot dat ik het iemand vertelde en die zij van ja maar dat klopt al niet.
Laatst gewijzigd door Flufferd op 01 jun 2022 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.

AdrieB2
Berichten: 49
Lid geworden op: 28 mar 2020 11:12

Re: Woonbron: afrekening /terug gave

Ongelezen bericht door AdrieB2 »

Volgens mij heeft woonbron 5 jaar om een nota uit te brengen en zijn ze daarna te laat.

Dus laat de tijd maar verlopen, dan valt over 2 jaar de eerste nota uit en heb je de kosten dus niet

Flufferd
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 feb 2022 14:19

Re: Woonbron: afrekening /terug gave

Ongelezen bericht door Flufferd »

ik wacht op dit moment af van een reactie van de huurcommissie verzoek is ingediend het modelbrief is ook opnieuw nog een keer verstuurd naar het hoofdkantoor in Dordrecht maar afwachten nee ze hebben de eerste al niet aangenomen en retour gestuurd op basis daar van kan de huurcommissie ook aan de slag kan.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Woonbron: afrekening /terug gave

Ongelezen bericht door Moneyman »

AdrieB2 schreef:
14 jun 2022 16:23
Volgens mij heeft woonbron 5 jaar om een nota uit te brengen en zijn ze daarna te laat.
Nee. De vervaltermijn is 6 maanden + 24 maanden, zie dit topic. Eind deze maand vervalt dus de mogelijkheid om nog actie te ondernemen mbt 2019, maar zo te lezen heeft TS de huurcommissie al (nog net op tijd) ingeschakeld.

Flufferd
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 feb 2022 14:19

Re: Woonbron: afrekening /terug gave

Ongelezen bericht door Flufferd »

ja klopt via de huur commise na lange tijd wachten heb ik gelijk gekregen.
woonbron moet een leges betalen van 300 ik krijg me 25 euro terug
woonbron zal verstandig zijn om alles terug te betalen
anders mocht dit per zaak gaan word het heel duur voor ze
helaas via de huurcommisie 2018 wel verjaard maar dit kan ik nog rechttrekken
omdat ik all sinds 2019 daarover had gebeld en woonbron niks aan deed kan ik het bij de rechter als nog terugkrijgen want dit is de verantwoordelijk heid van woonbron die het expres verjaart nou nog afwachten ( zou leuk zijn als wij onze rekening niet meer hoeven te betalen als we het 5 jaar lang negeren en dan zeggen sorrie is verjaard ) wanneer het op me rekening staat. ik stuur later inde avond brief van de uitspraak. wederzijds te zeggen van huurcommisie kregen ook niks volledig binnen kwa inzagen erover en is het voor hun ook zwaar onduidelijk geweest dat ze eigen rekensom van hebben gemaakt op deze manier krijg ik zelfs net iets meer terug dan dat woonbron zelf optijd netjes een afrekening per jaar stuurde.











dus

Plaats reactie