LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] woonnet rijnmond

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
mamamia0000
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 feb 2011 10:50

woonnet rijnmond

Ongelezen bericht door mamamia0000 »

Hoi mensen,

Ik ben dringend op zoek naar een huis, ik wil graag een eensgezinswoning, ik heb jaren in een flat gewoond en ik heb een dochter van 3 waar ik dolgraag een tuin voor wil. Ik ben een alleenstaande moeder en woon momenteel nog in mijn ouderlijk huis.

Ik sta 3 jaar ingeschreven bij woonnet rijnmond maar een eensgezinswoning lukt niet, hoelang stonden jullie bij woonnet ingeschreven eer je een benedenhuis kreeg toegewezen?

Urgentie zal denk ik niet kunnen, ik kan wel wat huizen krijgen met mijn inschrijfduur, aan de andere kant ik woon bij mijn moeder dat is geen ideale situatie voor mijn dochter, reden voor urgentie?

Ook had ik een vriendin die mij kon vertellen dat als je 1500 euro aan woonnet betaalde je een huis kreeg, weet iemand hier meer van? ik zou het dolgraag horen!!

Ik ontvang btw studiefinanciering, hier kan ik met subsidie toch een huis van huren?

groetjes

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: woonnet rijnmond

Ongelezen bericht door tiptoo »

eensgezinswoning moet je wel een stuk langer voor ingeschreven staan , denk dat je eisen te hoog zijn, reken maar op een jaar of 15 erbij.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: woonnet rijnmond

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

mijn vriendin die heeft 5 jaar ingeschreven gestaan

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: woonnet rijnmond

Ongelezen bericht door ronald g »

Met studie financiering kun je subsidie wel op je buik schrijven en een laagbouw woning is geen optie. Ik schat in dat je begin twintig bent en een jonge moeder.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: woonnet rijnmond

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ja moet ronald g dan gelijk geven.
die vriendin van mij was gescheiden op een flat gezeten 5 jaar en nog wat...en toen heeft ze in jan eindelijk een huis gekregen,ze wist dat het lang duurde dus gelijk ingeschreven toen ze in de flat woonde...
wel 2 kinderen en wat ouder zo rond de 35

superklaver

Re: woonnet rijnmond

Ongelezen bericht door superklaver »

Urgentie zal je niet krijgen. mijn nicht woonde ook met haar kind en vriend bij haar ouders in en kreeg ook geen urgentie. dit terwijl ze met 7 mensen in een kleine 1 gezinswoning zaten. maar zwanger worden en kinderen krijgen is geen reden voor urgentie. het hoeft namelijk niet. (anticonceptie) Ik weet niet of er in de randstad ook zoiets bestaat als loting woningen. dan maak je eerder kans op een woning. Hier in tiel (gelderland) zijn er 3 soorten opties via de woningstichting. lotingwoningen, woningen waar de inschrijfduur geldt en optiemodellen. dan schrijf je je in en krijg je bericht zodra er een woning vrij komt van jou keuze. maar dit kan soms wel 10 tot 15 jaar duren. hier heb je zelfs als alleenstaande recht op een eengezinswoning. als je van de gene die gereageerd hebben, maar het langste ingeschreven staat. ik woon als alleenstaande in een appartement van 80m2 met 2 slaapkamers. hier heeft iedereen dus gelijke kansen, weet niet hoe dat in de randstad zit.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: woonnet rijnmond

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

uh :oops: sorry vogels...ik woon in een grote eensgezinswoning maar dan wel vrije sector dus ik betaal er goed voor...
en toch staan alle kamer vol :oops: met zijn tweetjes...nou heeft mijn man al een hele pc kamer....
en de zoler ja een zolder?voor was enz....sorry...maar ik krijg geen subsidie en ....
sorry... :oops:

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: woonnet rijnmond

Ongelezen bericht door tiptoo »

:D hier nog iemand die met 2 personen in een grote eensgezinswoning zit ,maar wel lang ingeschreven gestaan.

trouwens in mijn stad krijg je ook als je alleen bent een eensgezinswoning , ook na lange tijd ingeschreven gestaan te hebben.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: woonnet rijnmond

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ja daarom zei ik ook maar wel vrije sector ik had het binnen een dag,nw bouw..

nou ja mijn man is nou ook weer niet rijk hoor...zou het wel zo zijn zit ik ergens in een heeeeeeeeeeeeeeeeeeel warm land...in een lekker huis..

maar goed ts dus je hoort het,denk dat het wel ff gaat duren..
maar je hebt een flat neem ik aan?wees dan blij je hebt in elk geval onderdak...

keizerin
Berichten: 47
Lid geworden op: 03 feb 2011 09:39

Re: woonnet rijnmond

Ongelezen bericht door keizerin »

Woonnet Rijnmond heeft een website waarin alle huizen staan die ze verhuren. Standaard staat de site op prijs, maar je kunt het ook laten selecteren op inschrijfduur. 10 jaar wachten op een huis is heel normaal, zeker als je in een bepaalde wijk en soort huis wilt wonen. Urgentie krijg je waarschijnlijk niet. Er zijn zoveel mensen die in benarde situaties wonen. Aanvragen kan wel, en je bent je geld kwijt als de urgentie niet wordt toegewezen. Ik sta ook meer dan 3 jaar ingeschreven en kijk nu al niet eens meer op de site.

vlam22
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 feb 2009 13:58

Re: woonnet rijnmond

Ongelezen bericht door vlam22 »

Je hebt niet zo veel te willen
Ik had geluk dat ik een 3kamer woning had na 2 maanden inschrijving.
Puur geluk!
Ben later weggegaan en naar Brabant vertrokken.
Inmiddels 8 jaar inschreven en lukt moeilijk.
Dus het is geluk hebben!

Madera
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 jan 2011 03:38

Re: woonnet rijnmond

Ongelezen bericht door Madera »

Ik heb bij woonnet rijnmond zo'n 5 jaar ingeschreven gestaan voordat ik eindelijk mijn eigen 2-kamer-schoenendoosje mocht huren.

Een eensgezinswoning krijg je in de randstad niet als alleenstaande ouder met kind. Maar wellicht wel een leuke benedenwoning met tuin.

Moet wel zeggen, ik ben inmiddels verhuisd naar brabant waar ik samen met mijn vriend een eensgezins huurwoning heb, maar de huurmarkt is hier heel anders dan in de rampstad uhm, randstad.

Overigens urgentie is erg lastig te krijgen, je woont namelijk bij je ouders. Dit kan dus, pas op het moment dat je met je kind op straat zou moeten leven heb je recht op urgentie. Dit of er moet een dusdanig gevaarlijke situatie ontstaan.

Oh en met wat kunst en vliegwerk kun je wel een woning huren met subsidie en stufie, maar geloof me dat is geen vetpot.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: woonnet rijnmond

Ongelezen bericht door tiptoo »

Madera schreef:
Een eensgezinswoning krijg je in de randstad niet als alleenstaande ouder met kind. .

echt wel ,mijn ex schoonzus heeft een eensgezinswoning in amsterdam gekregen en wel alleen.

vlam22
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 feb 2009 13:58

Re: woonnet rijnmond

Ongelezen bericht door vlam22 »

dat is dan vaak ook geluk hebben als je dat wel krijgt.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: woonnet rijnmond

Ongelezen bericht door tiptoo »

vlam22 schreef:dat is dan vaak ook geluk hebben als je dat wel krijgt.
is dan wel veel geluk, ook haar zus heeft het in haar eentje gekregen :mrgreen:

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: woonnet rijnmond

Ongelezen bericht door bianca82 »

ik heb 6 jaar ingeschreven gestaan kreeg met studiefinanciering een zolderwoning (2 kamers) (en kreeg huursubsidie)

enne mijn moeder kreeg met 2 kinderen alleenstaand en bijstand een eengezinswoning met riante tuin met subsidie in rotterdam (wel een melding erbij dat dit begin jaren 90 was)

rivvi
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 aug 2011 15:00

Re: woonnet rijnmond

Ongelezen bericht door rivvi »

En als je op straat komt te staan, dan moet je eerst bij het leger des heils "wonen" en je kind ergens in je netwerk onder brengen. Dan lijkt het mij dat je het bij je ouders zo slecht niet hebt. En ik vind ook dat je teveel wil.
Urgentie kun je wel vergeten. Ik heb meerdere aantoonbare gezondheidsproblemen, waardoor ik bijna dagelijks de trap af val. Helaas voor mij woon ik in een bovenhuis, omdat dat het enige was wat ik kon krijgen. En ik krijg ondanks mijn problemen ook geen urgentie. Ik vind het onacceptabel, want ik zorg in mijn eentje voor mijn 2 kinderen, maar ja...je doet er weinig aan. Ik zou al blij zijn met een 2 kamer appartementje op de begane grond en dan hoef ik nog niet eens een tuin. Als ik maar veilig ben.

rivvi
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 aug 2011 15:00

Re: woonnet rijnmond

Ongelezen bericht door rivvi »

O ja en dat van dat geld dat kan ik mij niet voorstellen, dat is frauderen. Misschien dat dat vroeger wel eens werkte, maar tegenwoordig niet meer, alles wordt gecontroleerd en ze moeten over alles verantwoording afleggen.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: woonnet rijnmond

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Als iedereen die het kan betalen nu eens gewoon vrije sector ging huren, dan zou het leven voor iedereen een stuk beter worden.

Mensen die minder te besteden hebben, hebben sneller een fatsoenlijke woning (of een woning naar wens)
En mensen die het kunnen betalen gaan kwalitatief beter wonen.

rivvi
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 aug 2011 15:00

Re: woonnet rijnmond

Ongelezen bericht door rivvi »

Ja dat zou zeker schelen, maar dat gaat niemand natuurlijk doen :D ..

Gesloten