LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Woonpunten gegeven aan energielabel

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
abedelange
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 dec 2018 12:59

Woonpunten gegeven aan energielabel

Ongelezen bericht door abedelange »

Wij wonen in een huurhuis uit 1974, wat deels is geïsoleerd, maar totaal geen vloerisolatie, en de ramen in keuken en kamer zijn niet volledig uitgerust dubbel glas (laat staan HR dubbel glas).
Nu wordt voor de woning een energie index opgegeven van 1.2-1.4 wat overeenkomt met energielabel B !!!! dit lijkt mij echt niet te kloppen, ik heb de woningbouw gevraagd hoe deze index is bepaald, maar uiteraard reageren ze hier niet op.
Ten eerste zitten we met een slecht geïsoleerde woning waarvoor we dus ook nog een keer te veel voor betalen.
Mijn vraag is wat ik kan ondernemen

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Beste antwoord
Gekozen door abedelange

Re: Woonpunten gegeven aan energielabel

door Bob Schurkjens » 30 dec 2018 15:41

"....een slecht geïsoleerde woning waarvoor we dus ook nog een keer te veel voor betalen."

Wanneer u van mening bent dat u teveel huur betaalt, zult u dit moeten onderbouwen aan de hand van de complete puntentelling. Vaak zitten er fouten in de puntentelling. Dit kan zijn teveel of te weinig punten voor het aantal vierkante meters maar bijvoorbeeld ook een verkeerd energielabel. Echter zolang u niet teveel huur betaalt in verhouding tot het werkelijke - correcte - aantal punten zijn deze fouten in de puntentelling niet relevant. Het wordt natuurlijk een ander verhaal wanneer u kan aantonen dat u teveel huur betaalt in verhouding tot het totaal aantal punten.
thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Woonpunten gegeven aan energielabel

Ongelezen bericht door thecure »

stap naar de woonbond.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Woonpunten gegeven aan energielabel

Ongelezen bericht door renewouters »

abedelange schreef:
29 dec 2018 13:27
ik heb de woningbouw gevraagd hoe deze index is bepaald, maar uiteraard reageren ze hier niet op.
Hoezo "uiteraard"?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Woonpunten gegeven aan energielabel

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

"....een slecht geïsoleerde woning waarvoor we dus ook nog een keer te veel voor betalen."

Wanneer u van mening bent dat u teveel huur betaalt, zult u dit moeten onderbouwen aan de hand van de complete puntentelling. Vaak zitten er fouten in de puntentelling. Dit kan zijn teveel of te weinig punten voor het aantal vierkante meters maar bijvoorbeeld ook een verkeerd energielabel. Echter zolang u niet teveel huur betaalt in verhouding tot het werkelijke - correcte - aantal punten zijn deze fouten in de puntentelling niet relevant. Het wordt natuurlijk een ander verhaal wanneer u kan aantonen dat u teveel huur betaalt in verhouding tot het totaal aantal punten.

Gesloten