LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ZAV voldoet niet aan de voorschriften - is een korting op de huur mogelijk?

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ZAV voldoet niet aan de voorschriften - is een korting op de huur mogelijk?

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady1234 schreef:
14 nov 2020 11:07
Als ik zo uw “klachten” lees, heb ik niet de indruk dat u zo graag een andere woning wilde hebben en daar ook zo lang naar gezocht hebt.

Dat zijn toch futiliteiten.
Je mag het futiliteiten noemen, maar het zijn dingen waar best wel over gesproken mag worden. Juist omdat het 'futiliteiten' zijn zou je van een wbv verwachten dat het op orde is.

Dat van die afsluitdop wist ik niet, de discussie ging ook over het verwijderen van die afvoer. Niet over afdoppen. Feit is en blijft dat er nogal wat onzin-argumenten zijn gebruikt om de gevraagde dingen niet te herstellen. Juist dat geeft mij het gevoel dat de wbv de huurders niet serieus neemt. Plus dat het afdoppen met een verkeerde dop gebeurd is, om een paar centen uit te sparen. Ondertussen weten ze wel de huur serieus op te krikken naar het maximum van sociale huur, dat dan weer wel.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ZAV voldoet niet aan de voorschriften - is een korting op de huur mogelijk?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar de veronderstelling dat men hier korting op de huur voor kan krijgen, is absurd.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: ZAV voldoet niet aan de voorschriften - is een korting op de huur mogelijk?

Ongelezen bericht door Lowieze »

grun schreef:
14 nov 2020 11:00

Mogelijk zit er geen stopcontact in de berging omdat de ervaring leert dat sommigen dan hun vrieskist in de berging zetten. Meestal loopt die stroom niet via de meter van de huurder, maar via de gemeenschappelijke meter zodat de buren via de servicekosten meebetalen aan die vrieskist,
Precies, of sommige mensen laden daar dan hun scootmobiel of elektrische fiets op.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ZAV voldoet niet aan de voorschriften - is een korting op de huur mogelijk?

Ongelezen bericht door witte angora »

@ Lady: Gezien het feit dat er een loze leiding van de berging naar de meterkast loopt lijkt het me dat de opzichter het bij het rechte eind heeft. Waarbij ik dus niet snap dat er wel een loze leiding wordt aangelegd, maar er niet meteen even een snoer doorheen wordt getrokken om een stopcontact aan te leggen.

De veronderstelling dat ik korting op de huur zou kunnen krijgen is zeker niet absurd. Dat is nu eenmaal inherent aan de gebrekenlijst van de overheid. Er is een gebrek aan de riolering, zo simpel is het. En de wbv moet het oplossen, zo simpel is het ook.

Maar goed, om nu nog wekenlang in de stank te zitten terwijl ik het voor 3,50 op kan lossen, dat lijkt me niet zo moeilijk. Zo principieel ben ik ook weer niet. :wink: Temeer omdat de eigenlijke vraag: kan ik in deze situatie via de rechter met terugwerkende kracht korting krijgen niet is beantwoord.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: ZAV voldoet niet aan de voorschriften - is een korting op de huur mogelijk?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Naar de rechter nogal liefst, ik denk dat u het antwoord daar zelf ook wel op weet.

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: ZAV voldoet niet aan de voorschriften - is een korting op de huur mogelijk?

Ongelezen bericht door omega19 »

Een gloeilamp van 24 Volt is niet altijd aan de buitenkant direct als zodanig te herkennen. Ze zien er soms hetzelfde uit als een lamp op 230V, en kunnen ook dezelfde E27 fitting hebben.

Je weet het zeker als je de tekst op de lamp hebt gelezen

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ZAV voldoet niet aan de voorschriften - is een korting op de huur mogelijk?

Ongelezen bericht door witte angora »

Lowieze schreef:
14 nov 2020 11:31
Naar de rechter nogal liefst, ik denk dat u het antwoord daar zelf ook wel op weet.
Principes, weet je nog wel? Daar zijn sommigen op het forum hier zo goed in. :wink:

Vergeet ook niet dat ik inmiddels al 7 weken onnodig in de stank zit.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ZAV voldoet niet aan de voorschriften - is een korting op de huur mogelijk?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nou ik ben geen rechter, maar ik durf wel met bijna 100 procent zekerheid te stellen dat u voor dat probleempje geen korting op de huur zult krijgen.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ZAV voldoet niet aan de voorschriften - is een korting op de huur mogelijk?

Ongelezen bericht door witte angora »

Zeven weken stank vind ik geen 'probleempje', sorry hoor. Des temeer omdat de gebrekenlijst van de overheid daar duidelijk over is. Daar kun jij anders over denken, maar dat maakt de gebrekenlijst nog niet anders.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: ZAV voldoet niet aan de voorschriften - is een korting op de huur mogelijk?

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
14 nov 2020 11:37
Zeven weken stank vind ik geen 'probleempje', sorry hoor. Des temeer omdat de gebrekenlijst van de overheid daar duidelijk over is. Daar kun jij anders over denken, maar dat maakt de gebrekenlijst nog niet anders.
Nou, als dit probleem snel op te lossen is met een goede afsluitdop, dan zal de rechter zeker geen huurkorting toepassen.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: ZAV voldoet niet aan de voorschriften - is een korting op de huur mogelijk?

Ongelezen bericht door grun »

witte angora schreef:
14 nov 2020 11:18
Je mag het futiliteiten noemen, maar het zijn dingen waar best wel over gesproken mag worden. Juist omdat het 'futiliteiten' zijn zou je van een wbv verwachten dat het op orde is.
Nou... klagen over een vergeelde deurbel vind ik ook wel ver gaan. Hij is toch niet stuk?

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: ZAV voldoet niet aan de voorschriften - is een korting op de huur mogelijk?

Ongelezen bericht door Revoked »

Toch geef ik WA gelijk.
Ook hier heerst de gedachte dat "het maar een huurhuis" is. Betekent dat dat het niet afgewerkt hoeft te worden? Mag het dan tochten en vol met schimmels hangen? Waar komt dat vandaan? Mensen in sociale huurwoningen kunnen wel in een rampenplan wonen, als het er maar op zit, afwerking nul? Als de factuur maar betaald wordt..zoiets?
Schande.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ZAV voldoet niet aan de voorschriften - is een korting op de huur mogelijk?

Ongelezen bericht door witte angora »

Klopt, die bel is niet stuk. Het ziet er enkel niet uit. En hij is 24 jaar oud. Dan is het echt geen ramp als de wbv dat zou vervangen.

De vorige wbv was wat onderhoud betreft stukken serieuzer, kan ik je vertellen. Genoeg woningmutaties in die flat gezien.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: ZAV voldoet niet aan de voorschriften - is een korting op de huur mogelijk?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Revoked schreef:
14 nov 2020 11:51
Toch geef ik WA gelijk.
Ook hier heerst de gedachte dat "het maar een huurhuis" is. Betekent dat dat het niet afgewerkt hoeft te worden? Mag het dan tochten en vol met schimmels hangen? Waar komt dat vandaan? Mensen in sociale huurwoningen kunnen wel in een rampenplan wonen, als het er maar op zit, afwerking nul? Als de factuur maar betaald wordt..zoiets?
Schande.
Dit alles heeft niets te maken met het huurhuis van witte angora.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ZAV voldoet niet aan de voorschriften - is een korting op de huur mogelijk?

Ongelezen bericht door witte angora »

Schimmel zit hier ook, maar dat heb ik een paar woningen geleden al opgegeven.

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: ZAV voldoet niet aan de voorschriften - is een korting op de huur mogelijk?

Ongelezen bericht door gosewijn »

Als ik het zo lees is het huis rijp voor sloop. :lol:

WA los het zelf op , als je straks echt een probleem hebt ,denken ze misschien wel ,daar heb je hem weer heeft weer wat te ze.....
Neem een bak koffie en ga gewoon lekker klussen ,en met de Kerst zit je lekker te genieten. :wink:

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: ZAV voldoet niet aan de voorschriften - is een korting op de huur mogelijk?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Woningcorporaties verschillen. De ene heeft ook meer vet op de botten dan de andere. Je zal maar bij Vestia huren, dan gaan de onderhoudsproblemen nog wel een tikkie verder dan afsluitdoppen.

Zelf heb ik als huurder nooit zo'n serviceabonnement gehad voor klein onderhoud. Het zou me € 5,55 per maand kosten. Vijfhonderd euro voor 7,5 jaar. Uit ervaring weet ik dat je dat er nooit uithaalt. Ik doe kleine klusjes gewoon zelf. Scheelt ook een hoop geneuzel met afspraken maken etc.

Het zal bij jou wel een oude grijze pvc buis zijn. Daar verlijm je dan met pvc-lijm een pvc einddop op met de juiste diameter (omtrek gedeeld door π). Of misschien hebben ze tegenwoordig een alternieve oplossing.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: ZAV voldoet niet aan de voorschriften - is een korting op de huur mogelijk?

Ongelezen bericht door juliomariner »

marnix schreef:
14 nov 2020 10:04
kun je het niet zelf even goed afdoppen?
of een beetje pur er in?
je maakt geen vrienden op deze manier, vrees ik.
Ik zou er geen pur in blubberen. Vaak doe je er dan teveel in zodat het in het riool komt en daar een behoirlijke verstopping veroorzaakt. (Pur zet enorm uit dus een klein beetje vloeibare pur zal al een behoorlijke hoop vast pur opleveren

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ZAV voldoet niet aan de voorschriften - is een korting op de huur mogelijk?

Ongelezen bericht door witte angora »

Klopt, het is inderdaad een grijze pvc buis.

Wat de spijkers op laag water betreft: kennelijk beseffen mensen hier niet dat dit sociale huurwoningen zijn, oftewel woningen voor mensen met een smalle beurs. Ik kan die paar centen nog wel missen, maar er zijn er zat die het niet kunnen missen. Hoe moeten die dat dan doen?

De deurbel is overigens niet vergeeld door de zon, maar door de sigarettenrook, dat is nog wel even wat anders.

Dat serviceabonnement wordt standaard bij de woning geleverd. Een vreemde constructie, want inderdaad: je haalt dat er nooit uit. Zo gauw het kan zeg ik dat ook op. Normaal krijg je het als optie, nu wordt het gewoon geleverd, tenzij je er iets van zegt. En dat kon pas toen ik het huurcontract onder ogen zag. In de advertentie waren de servicekosten niet gespecificeerd. Is ook geen zuivere koffie volgens mij.

Overigens gaat het niet om een afsluitdop; het gaat om een zelf aangebrachte voorziening die niet aan de voorschriften voldoet.

De lamp in de berging is overigens 230 volt; net even gekeken. Dat er zwakstroom op staat is dus een flauwekulsmoes, maar dat wist ik al.
Laatst gewijzigd door witte angora op 14 nov 2020 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.

HansdenVB

Re: ZAV voldoet niet aan de voorschriften - is een korting op de huur mogelijk?

Ongelezen bericht door HansdenVB »

HansdenVB schreef:
14 nov 2020 09:34
Alles zal eerst aan de wbv gemeld moeten worden die hebben dan 6 weken om het op te lossen dan pas kan u naar de huurcommissie en daarna indien nodig naar de rechter voor zo ver ik weet zijn dit de te volgen stappen.
[/q

Zonder de eerste stappen te volgen komt u niet bij de rechter die verwijst u dan ook eerst naar huurcommissie.

Gesloten