LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zijn de acties van mijn verhuurder toegestaan?

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Moneyman
Berichten: 30044
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Zijn de acties van mijn verhuurder toegestaan?

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
26 sep 2019 08:48
Schade aan dat vriesvak (?) deurtje lijkt me wel heel kwalijk. Nu sluit de boel mogelijk niet meer goed af, met flinke ijsvorming ten gevolg
Als ik de foto zo bekijk, ben ik daar niet zo bang voor.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Zijn de acties van mijn verhuurder toegestaan?

Ongelezen bericht door moederslink »

U weet zélf het beste of dat deurtje er zo uit ziet door uw toedoen of niet.
U schrijft dat die kans bestaat...maar tegelijkertijd schrijft u ook dat u er niets van wist :roll:

Maar hoe dan ook , ze komen er nu pas mee na de eindoplevering.
Betaal gewoon de schade waarvoor u getekend heeft en wat redelijk is.

MaddAct
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 sep 2019 15:09

Re: Zijn de acties van mijn verhuurder toegestaan?

Ongelezen bericht door MaddAct »

moederslink schreef:
26 sep 2019 10:56
U weet zélf het beste of dat deurtje er zo uit ziet door uw toedoen of niet.
U schrijft dat die kans bestaat...maar tegelijkertijd schrijft u ook dat u er niets van wist :roll:

Maar hoe dan ook , ze komen er nu pas mee na de eindoplevering.
Betaal gewoon de schade waarvoor u getekend heeft en wat redelijk is.
Ja dat is toch niet zo gek? Ik was zelf niet bekend met deze schade maar de kans zal altijd bestaan dat ik dit zelf gewoon veroorzaakt heb en nooit heb gezien . Ik controleer niet elke keer een deurtje als ik het open of dicht doe. :wink:

Ik zal echt niet moeilijk gaan doen om een deurtje als ik wist dat dit scheurtje er zat vóór ik tekende, maar dat valt nu lastig te bewijzen ben ik bang. Dus inderdaad gewoon de schade betalen waar ik wel bekend mee was en waar ik voor heb getekend. :D

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Zijn de acties van mijn verhuurder toegestaan?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Na ondertekenen moet de verhuurder nu wel aantonen dat ze voorzichtig de koelkast geopend hebben voor controle,
het is niet uit te sluiten dat bij openen voor controle deze gekraakt is.

Gewoon jammer voor verhuurder dat ze maar half controleren en niet dit genoteerd hebben.
En elke nieuwe huurder moet ook goed kijken of de woning schadevrij is opgeleverd, want ik kocht een koelkast met deukje & korting, alleen is die zijkant zeer moeilijk zichtbaar.

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Zijn de acties van mijn verhuurder toegestaan?

Ongelezen bericht door witte angora »

MaddAct schreef:
26 sep 2019 11:04
Ja dat is toch niet zo gek? Ik was zelf niet bekend met deze schade maar de kans zal altijd bestaan dat ik dit zelf gewoon veroorzaakt heb en nooit heb gezien . Ik controleer niet elke keer een deurtje als ik het open of dicht doe. :wink:
Nou... :roll:

Maar goed, je hebt je antwoorden. De schade waar je voor getekend hebt zul je moeten betalen, de schade waar je niet voor getekend hebt niet.

Overigens is behangen en schilderen gewoon voor de nieuwe bewoner. De andere dingen die je noemt, sja...

Eventueel kun je, wat meen ik al eerder is gezegd naar het Juridisch Loket, maar misschien dat de huurcommissie er ook nog wat mee kan.

MaddAct
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 sep 2019 15:09

Re: Zijn de acties van mijn verhuurder toegestaan?

Ongelezen bericht door MaddAct »

Komkommertijd schreef:
26 sep 2019 12:29
Na ondertekenen moet de verhuurder nu wel aantonen dat ze voorzichtig de koelkast geopend hebben voor controle,
het is niet uit te sluiten dat bij openen voor controle deze gekraakt is.

Gewoon jammer voor verhuurder dat ze maar half controleren en niet dit genoteerd hebben.
En elke nieuwe huurder moet ook goed kijken of de woning schadevrij is opgeleverd, want ik kocht een koelkast met deukje & korting, alleen is die zijkant zeer moeilijk zichtbaar.
Heb zojuist bericht gehad van de verhuurder en die stel dat hij/zij 14 dagen de tijd heeft om als nog schade te verhalen bij mij. Dit lijkt mij echt complete onzin want in 14 dagen kan genoeg gebeuren en dan zou ik daarvoor moeten opdraaien.

Moneyman
Berichten: 30044
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Zijn de acties van mijn verhuurder toegestaan?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik zou hem naar de onderbouwing vragen. Of staat dat in je huurcontract? En dan nog...

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Zijn de acties van mijn verhuurder toegestaan?

Ongelezen bericht door moederslink »

Dat klopt gewoon niet, u heeft getekend voor bepaalde schade en alleen díe moet u betalen.
Laat u niet gek maken.
Vraag hem wat de kosten zijn van de schade waarvoor u getekend heeft.
Heeft u zelf ook een copie gekregen van dat door u ondertekende " schadeformulier " ?

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Zijn de acties van mijn verhuurder toegestaan?

Ongelezen bericht door witte angora »

Laat hem dan maar naar de rechter stappen daarmee.

Gesloten