LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zonnepanelen Nuon en Feenstra: hoge installatiekosten

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Tianabas
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 aug 2019 17:41

Zonnepanelen Nuon en Feenstra: hoge installatiekosten

Ongelezen bericht door Tianabas »

Kijk uit met zonnepanelen huren bij Feenstra zowel via Nuon gaat allemaal via Feenstra . Het lijkt allemaal heel mooi maar ze waren nog niet eens wezen kijken bij ons . Ja via lucht foto's maps en ze belde ons op om een afspraak te maken om de plaatsing. Maar ze hadden nog wel even een medeling . Er moest een speciale steiger komen . Kosten 2400 € en die kosten moesten wij betalen . 😂😂😂 Ik zij wat denkt u zelf dat halen we er nooit weer uit die kosten . Er werd gezegt dat het meer mensen doen om dan wel te plaatsen . Nou ik zij bij niet . En ik bel hallo stroom op die deden het wel zo die kosten hoeve wij niet te betalen zijden ze . Een steiger was niet eens nodig kon wel met een lader . En ja hoor we hebben ze op dak goedkoper en na 10 jaar konden we ze ook over nemen voor 50 euro per paneel en ze gaan 30 jaar mee dus tel uit je winst
Laatst gewijzigd door Radar op 17 aug 2019 00:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel door moderator aangepast ter verduidelijking

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Zonnepanelen Nuon en Feenstra: hoge installatiekosten

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Huren is vrijwel altijd duurder dan kopen.... je zit aan een aantal jaren contract vast en verplicht rest bedrag!

Kijk eens wat je bank vraagt aan rente en gewoon gelijk kopen.
Slechts X per maand noemen ze maar even rekenen + eind bedrag en je heb vrijwel overal lagere prijzen.

Vaak rekenen ze de huur van een noodzakelijke steiger, maar bedrijven die dagelijks plaatsen hebben voordeliger eigen steigers en huren zeker niet!

Nuon en Feenstra, plaatsen ze zelf of besteden ze het uit, ik denk dat ze wel eens iets bij Feenstra doen, maar vooral de kachels....
Het is een dure landelijke firma en de reclame op TV moet ook betaald worden zeg ik dan maar....
Wel duurder, maar beslist niet voordelig of beter!

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Zonnepanelen Nuon en Feenstra: hoge installatiekosten

Ongelezen bericht door kweenie »

Tianabas schreef:
16 aug 2019 19:58
En ja hoor we hebben ze op dak goedkoper en na 10 jaar konden we ze ook over nemen voor 50 euro per paneel en ze gaan 30 jaar mee dus tel uit je winst
Dan hoop ik voor je dat je ook minstens tien jaar in de huidige woning blijft wonen. Want naar ik heb begrepen is de boete/afkoopsom bij eerder opzeggen niet mals, ruim twee keer zo veel als wat de aanschaf van een normaal systeem kost. Ook ben ik wel benieuwd hoeveel je maandelijks aan huur moet betalen en hoeveel Wp je daarvoor huurt. Kun je dat nog aangeven? Dat is op hun site namelijk niet te vinden. (Iets wat in mijn ogen al een teken aan de wand is.)

Als je geen geld hebt om panelen te kopen, dan kun je met de 'groene leningen' die er tegenwoordig te krijgen zijn tegen een zeer voordelige rente de aanschaf van panelen financieren. Dan ben je vaak maandelijks voordeliger uit en bovendien nog sneller van de lening af. Bovendien heb je de keus uit alle aanbieders van zonnepanelen en kun je dus de meest interessante aanbieding uitkiezen.

Gesloten