LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zwanger in tijdelijke verhuur woning.

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
dhc200024
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 apr 2020 15:43

Zwanger in tijdelijke verhuur woning.

Ongelezen bericht door dhc200024 »

Mijn vriend en ik zijn pas verhuisd. Wij hebben een tijdelijk verhuurcontract op basis van de Leegstandswet.
Wij zitten hier 6 maanden gegarandeerd, waarna de verhuurder een opzegtermijn heeft van 3 maanden en wij een opzegtermijn van 1 maand.
Volgens de Leegstandswet mag er geen contract afgesloten worden als er kinderen komen te wonen, dit komt door het tijdelijke karakter van de woning. Mijn vraag is dan als volgt: Wat zou er gebeuren als ik zwanger zou worden in de tijd dat wij hier wonen?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Zwanger in tijdelijke verhuur woning.

Ongelezen bericht door kweenie »

Het contract is afgesloten toen er nog geen kinderen zouden komen wonen. Lijkt me dus geen probleem.

Har45
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: Zwanger in tijdelijke verhuur woning.

Ongelezen bericht door Har45 »

Bij verhuur aan een gezin met minderjarige kinderen dient verhuurder dus rekening te houden met de mogelijkheid dat huurder een beroep doet op artikel 8 van het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens (EVRM). als huurder geen ander onderdak kan krijgen. Er is te weinig jurisprudentie om te kunnen stellen dat een beroep op artikel 8 EVRM altijd stand houdt.

Bron: NVM

16again
Berichten: 16088
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Zwanger in tijdelijke verhuur woning.

Ongelezen bericht door 16again »

Wat valt verhuurder te verwijten, als deze niet wist dat er kinderen (op komst) waren? Ik vermoed zomaar dat huurder gezinssamenstelling heeft doorgegeven bij aangaan van het contract.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Zwanger in tijdelijke verhuur woning.

Ongelezen bericht door sjohie »

Dan ben je nog zwanger als jullie contract niet verlengd wordt lijkt me? Verder blaas je finaal voorbij aan het feit dat zo'n bepaling er niet voor de kat z'n viool in staat, vaak zijn dat soort panden inderdaad niet geschikt om kinderen in groot te brengen. Niet zelden worden in dat soort gevallen diverse zorgapparaten aangehaakt, en wordt je ineens van allerlei kanten als nieuwbakken ouders in de gaten gehouden. Als ik jullie was, zou ik me de komende maanden meer druk maken over anticonceptie om te voorkomen dat jullie eea onnodig onder hoogspanning gaan zitten zetten. Een kinderwens is een groot goed, maar in een moderne samenleving als de onze, met alle soorten en maten van laagdrempelige anticonceptie, prima te plannen om zoiets als dit heen. Verder weet ik van een zwangere collega, dat dit zijn in een pandemie, vakkundig die hele roze wolk doet verdampen, en je leeft in grote angst en onzekerheid. (en hoe rationeel je ook denkt te zijn, die hormonen winnen het toch wel)

Gesloten