LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] zwanger slachtoffer huiselijk geweld

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
sil.m
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 sep 2011 08:41

zwanger slachtoffer huiselijk geweld

Ongelezen bericht door sil.m »

Ik ben een zwangere vrouw en 2x heeft mijn exvriend geprobeerd mij te doden, ik heb aangifte gedaan en ondanks dat hem poging tot doodslag is opgelegd loopt hij vrij rond. de woningbouwvereniging site wonen doetinchem wilde mij onder dwang een volmacht laten tekenen dat ik de huur opzeg en dat mijn spullen op kosten van gemeente doetinchem worden opgeslagen.maw ik sta dan op straat met mijn baby. in de volmacht hebben ze er in gezet dat niet IK maar mijn EX (niet woonachtig op mijn adres)voor overlast zorgt. in hoeverre is overlast veroorzaakt door een derde een huurder aan te rekenen? Ik heb een advocate ingeschakeld want ze gaan een proces beginnen om mij het huis uit te zetten. Ik had dus niet in doodsnood om hulp mogen roepen? daar hadden de buren last van, het is te gek voor woorden hoe ik door de woningbouw nog een keer slachtoffer gemaakt wordt. Hoeveel kans loop ik mijn huis te verliezen? In de volmacht staat ook nog eens valsheid in geschrifte namelijk dat ik mondelijk op 23 augustus de huur heb opgezegd, dat heb ik nooit gedaan en dat ik dat op 24 augustus door die volmacht te tekenen bevestigd heb. ik heb die volmacht niet getekend. ik ben ook nog in bezit van 2 eerdere verhuurders verklaringen, een waar ik 10 jaar een huis heb gehuurd zonder een klacht of een dubbeltje huurschuld en een ander waar ik 3 jaar een huis heb gehuurd wederom zonder een klacht of een dubbeltje huurschuld. Mag een woningbouw een slachtoffer van huiselijk geweld zwanger op straat gooien? ik ben bereid te verhuizen maar ik wil eerst een ander huis hebben voor ik teken. wat vinden jullie? groeten mevr meijer

CSM
Berichten: 511
Lid geworden op: 31 aug 2011 10:37

Re: zwanger slachtoffer huiselijk geweld

Ongelezen bericht door CSM »

Als het allemaal klopt wat u schrijft (wij krijgen natuurlijk alleen maar uw kant van het verhaal te horen), dan lijkt het me dat u goed zit en zich geen zorgen hoeft te maken.

U schrijft dat u een advocate heeft ingeschakeld. Als ik u was zou ik op haar kennis van zaken vertrouwen, meer dan op wat wij hier op het forum allemaal roepen. Immers, uw advocate kent het hele dossier, en is op de hoogte van de wetgeving. Daarentegen kent niemand op het forum hier het volledige dossier, en slechts een enkeling is op de hoogte van de relevante wetgeving.

Ik geef bijvoorbeeld in mijn eerste zin al direct mijn mening, terwijl ik totaal niets weet van de wetgeving op het gebied van woninghuur. Dus kunt u zich afvragen hoeveel waarde dat heeft. Daarom zou ik u vooral aanraden om goed te luisteren naar wat uw advocaat zegt. Vertel haar dat ze er geen doekjes om moet winden, maar dat u de naakte waarheid wilt weten.

jeanne-veghel
Berichten: 2913
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: zwanger slachtoffer huiselijk geweld

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Dit is best een heftig verhaal en ik vraag me af, of de
woningbouwvereniging van uw Gehele verhaal op de hoogte is.
Heeft u daar al een persoonlijk gesprek gehad met iemand,
want ik kan me bijna niet voorstellen dat als men uw situatie
kent dat men zich daarna zo onmenselijk opstelt en u
in de kou zet.

CSM
Berichten: 511
Lid geworden op: 31 aug 2011 10:37

Re: zwanger slachtoffer huiselijk geweld

Ongelezen bericht door CSM »

jeanne-veghel schreef:Dit is best een heftig verhaal en ik vraag me af, of de
woningbouwvereniging van uw Gehele verhaal op de hoogte is.
Heeft u daar al een persoonlijk gesprek gehad met iemand,
want ik kan me bijna niet voorstellen dat als men uw situatie
kent dat men zich daarna zo onmenselijk opstelt en u
in de kou zet.

Goed idee.

Schrijf een korte brief naar directeur Claus Martinot
(op naam, en schrijf "vertrouwelijk" op de enveloppe), en vraag hem op de koffie.
Geef aan dat u in een persoonlijk gesprek uw situatie wilt toelichten.

jeanne-veghel
Berichten: 2913
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: zwanger slachtoffer huiselijk geweld

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

CSM schreef:
jeanne-veghel schreef:Dit is best een heftig verhaal en ik vraag me af, of de
woningbouwvereniging van uw Gehele verhaal op de hoogte is.
Heeft u daar al een persoonlijk gesprek gehad met iemand,
want ik kan me bijna niet voorstellen dat als men uw situatie
kent dat men zich daarna zo onmenselijk opstelt en u
in de kou zet.

Goed idee.

Schrijf een korte brief naar directeur Claus Martinot
(op naam, en schrijf "vertrouwelijk" op de enveloppe), en vraag hem op de koffie.
Geef aan dat u in een persoonlijk gesprek uw situatie wilt toelichten.
Aangetekend met bewijs van ontvangst.

CSM
Berichten: 511
Lid geworden op: 31 aug 2011 10:37

Re: zwanger slachtoffer huiselijk geweld

Ongelezen bericht door CSM »

jeanne-veghel schreef:
CSM schreef:
jeanne-veghel schreef:Dit is best een heftig verhaal en ik vraag me af, of de
woningbouwvereniging van uw Gehele verhaal op de hoogte is.
Heeft u daar al een persoonlijk gesprek gehad met iemand,
want ik kan me bijna niet voorstellen dat als men uw situatie
kent dat men zich daarna zo onmenselijk opstelt en u
in de kou zet.

Goed idee.

Schrijf een korte brief naar directeur Claus Martinot
(op naam, en schrijf "vertrouwelijk" op de enveloppe), en vraag hem op de koffie.
Geef aan dat u in een persoonlijk gesprek uw situatie wilt toelichten.
Aangetekend met bewijs van ontvangst.

Nou nee, dat ben ik niet met u eens. Het juridische traject loopt al, en daarvoor is een advocate ingeschakeld. Dus laat die advocate dat traject nu afhandelen.

Ik dacht dat een briefje naar de directeur zou kunnen helpen om een meer menselijke oplossing te vinden. Dus als mens-tot-mens het probleem bespreken en kijken of je eruit kunt komen. Maar ja, dan moet je het gesprek natuurlijk niet als een juridisch middel gaan insteken, dat werkt averechts.

jeanne-veghel
Berichten: 2913
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: zwanger slachtoffer huiselijk geweld

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

@CSM

Daar kan ik het wel mee eens zijn met deze stelling,
maar ik wilde voorkomen dat men zegt dat de brief niet
is ontvangen.
Het is idd. dan beter met de gewone post, of nog beter
even persoonlijk afgeven om zeker te zijn dat hij is "Aangekomen"

Als dat tenminste tot de mogelijkheden behoort om
persoonlijk even langs te gaan en de brief af te geven.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: zwanger slachtoffer huiselijk geweld

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

in de volmacht hebben ze er in gezet dat niet IK maar mijn EX (niet woonachtig op mijn adres)voor overlast zorgt. in hoeverre is overlast veroorzaakt door een derde een huurder aan te rekenen?
Overlast is overlast. U bent ook verantwoordelijk voor de overlast die uw bezoekers veroorzaken.
Het lijkt me echter dat u niet zit de wachten op de bezoekjes van uw ex.

Persoonlijk zou ik in uw situatie 2 dingen doen.
1. Proberen een straatverbod te krijgen voor uw ex , zodat hij u thuis niet meer kan lastig vallen.
2.Een gesprek met Wbv te organiseren, waarin u bovenstaande toelicht, en aangeeft dat u verwacht dat het bij toekenning van een straatverbod weer rustig zal worden, en hun verzoekt om deze procedure af te wachten alvorens onomkeerbare maatregelen te nemen.

GloriusWorld
Berichten: 232
Lid geworden op: 25 mei 2010 08:50

Re: zwanger slachtoffer huiselijk geweld

Ongelezen bericht door GloriusWorld »

Maak een nieuwe start doe aan woningruil.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: zwanger slachtoffer huiselijk geweld

Ongelezen bericht door ciske »

GloriusWorld schreef:Maak een nieuwe start doe aan woningruil.
zou wel goed zijn , maar daar heeft TS toestemming van de woningbouw voor nodig, dus geen idee of ze dat geven.

sil.m
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 sep 2011 08:41

Re: zwanger slachtoffer huiselijk geweld

Ongelezen bericht door sil.m »

mijn huis staat al op woningruil, ik heb alleen nog geen goed aanbod gehad. mijn advocate vraagt voor mijn ex een straat/contact verbod aan (is eigenlijk het werk van de politie) Ik snap niet waarom hij niet gearresteerd wordt in de metro las ik laatst dat politie pas ingrijpt nadat er klappen zijn gevallen, die klappen zijn er gevallen en nog veel meer maar ze doen niets..ik voel me ook in de kou staan want degenen die mij zouden moeten helpen trappen mij alleen maar verder de goot in. contact met ouders en familie heb ik niet meer, zit ook een in en in verdrietig verhaal achter over hoe de hele familie mijn jongste dochter negeert en op haar vierde verjaardag niemand komt en een dag eerder wel allemaal bij mijn oudste dochter komen. heb vanmorgen brief van woningbouw gekregen en nu beginnen ze maar over de tuin die ik heb laten snoeien en god oh god een dag in de achtertuin ligt het snoeiafval. ze weten dat ze het proces verliezen en nu gaan ze verder met mij dwarszitten.

jeanne-veghel
Berichten: 2913
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: zwanger slachtoffer huiselijk geweld

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

@sil.m

Ik zou toch proberen een gesprek aan te gaan met
de directeur van het woningbedrijf zoals eerder
is aangegeven. Ik heb in mijn leven ook veel hindernissen
moeten nemen die lang niet altijd gemakkelijk waren
en ik nam ze evengoed.

Niet geschoten is n.l. altijd mis.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: zwanger slachtoffer huiselijk geweld

Ongelezen bericht door sephora30 »

Een straatverbod aanvragen gaat altijd via een advocaat, daar heeft de politie niks mee te maken.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: zwanger slachtoffer huiselijk geweld

Ongelezen bericht door sephora30 »

Btw, als ik jouw verhaal zo lees heb ik het idee dat de schuld niet alleen bij je ex ligt.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: zwanger slachtoffer huiselijk geweld

Ongelezen bericht door puma73 »

sephora30 schreef:Btw, als ik jouw verhaal zo lees heb ik het idee dat de schuld niet alleen bij je ex ligt.
Daar denk ik ook aan, huiselijk geweld en de maatregelen zijn dusdanig in het nieuws de laatste tijd.

Ik krijg het gevoel dat iemand heel diep in slachtofferrol kruipt.

Zou niet de eerste keer zijn hier

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: zwanger slachtoffer huiselijk geweld

Ongelezen bericht door seconds-out »

puma73 schreef:
sephora30 schreef:Btw, als ik jouw verhaal zo lees heb ik het idee dat de schuld niet alleen bij je ex ligt.
Daar denk ik ook aan, huiselijk geweld en de maatregelen zijn dusdanig in het nieuws de laatste tijd.

Ik krijg het gevoel dat iemand heel diep in slachtofferrol kruipt.

Zou niet de eerste keer zijn hier
Nou ja zeg..op insinuaties zoals deze zit niemand te wachten.
Misschien reageert de woningbouw wel kortzichtig..er is waarschijnlijk sprake van overlast uit de woning (van de ex bijvoorbeeld) en krijgt TS het als huurder op haar bordje.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: zwanger slachtoffer huiselijk geweld

Ongelezen bericht door puma73 »

seconds-out schreef:
puma73 schreef:
sephora30 schreef:Btw, als ik jouw verhaal zo lees heb ik het idee dat de schuld niet alleen bij je ex ligt.
Daar denk ik ook aan, huiselijk geweld en de maatregelen zijn dusdanig in het nieuws de laatste tijd.

Ik krijg het gevoel dat iemand heel diep in slachtofferrol kruipt.

Zou niet de eerste keer zijn hier
Nou ja zeg..op insinuaties zoals deze zit niemand te wachten.
Misschien reageert de woningbouw wel kortzichtig..er is waarschijnlijk sprake van overlast uit de woning (van de ex bijvoorbeeld) en krijgt TS het als huurder op haar bordje.
uit de openingspost van TS
in hoeverre is overlast veroorzaakt door een derde een huurder aan te rekenen?

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: zwanger slachtoffer huiselijk geweld

Ongelezen bericht door seconds-out »

puma73 schreef:
in hoeverre is overlast veroorzaakt door een derde een huurder aan te rekenen?
Heel ver..als verhuurder ben jij verantwoordelijk bij overlast.
Hoe ver dat precies gaat weet ik niet, er zijn natuurlijk altijd wel uitzonderingen te bedenken.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: zwanger slachtoffer huiselijk geweld

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

zoals ik zschreef :
Overlast is overlast. U bent ook verantwoordelijk voor de overlast die uw bezoekers veroorzaken.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: zwanger slachtoffer huiselijk geweld

Ongelezen bericht door ciske »

Leo The Emperor schreef:zoals ik zschreef :
Overlast is overlast. U bent ook verantwoordelijk voor de overlast die uw bezoekers veroorzaken.

klopt als je bezoek krijgt heb je maar te zorgen dat ze geen overlast veroorzaken.

Gesloten