LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aegon gaat hypotheekadministratie aanpassen

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
groenmens
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mei 2018 14:51

Aegon gaat hypotheekadministratie aanpassen

Ongelezen bericht door groenmens »

Geacht forum/leden,

ik heb een aflossingsvrije hypotheek bij Aegon lopen vanaf 2011. Deze valt onder de toenmalige regelgeving. Ze gaan deze hypotheekadministratie weer zelf doen. Ze hebben dat tot nu toe uitbesteed aan het bedrijf Stater. Ze gaan ook in de hypotheek een wijziging uitvoeren. Dat is de volledige aflossing van de hypotheek. Ik krijg een nieuw hypotheeknr.
Wat er verandert volgens Aegon is;
- ik kan geen wijzingingen laten uitvoeren vanaf 20 mei tem 15 juli 2018, ik heb deze brief op 17 mei ontvangen.
- ik krijg dus een vernieuwd hypotheeknr., volgens mij ook een nieuwe hypotheek want ze lossen de hypotheek in zijn geheel af. Dat is een wijzinging die ze zelf in die periode uitvoeren volgens die brief.
- wederom een online inzicht in mijn hypotheek via Mijn aegon, heb hier niet om gevraagd want het loopt al die tijd al prima en wordt gestoord van al die overzichten in mijn dit en dats.

Nu zijn er in 2013 nieuwe afspraken gemaakt over aflossingsvrije hypotheken in Nederland want iedereen met een beetje gezond verstand zag dat dit systeem niet zou blijven werken op de lange termijn. Een van die regels is dat je jaarlijks 5% moet aflossen op een wat ze dus vroeger een aflossingsvrije hypotheek noemde. Dat zou voor mij en denk een hoop anderen best wel eens een flink bedrag kunnen zijn, alleen omdat aegon zijn administratie weer terughaalt, en ondertussen ook nog wat wijzigingen doorvoert. En dat allemaal op korte termijn en je kan natuurlijk wel terecht bij de helpdeskservice-hypotheken. Ik heb hier geen goed gevoel bij en aegon komt nogal aan bod bij radar als niet de meest klantvriendelijke instantie wat betreft service en informatievoorziening naar zijn klanten toe.

Ik heb ze ff gebeld en werd eerst naar mn tussenpersoon verwezen, die ik overigens al jaren niet meer spreek of nodig heb. Kost alleen maar meer geld en wordt er niet wijzer van. Jazeker de hypotheker. Ik probeer de telefoniste van aegon te vragen of ze op de hoogte is van welke hypotheek het betreft, heb er nog een lopen, maar dat kan ze niet inzien vanwege privacyregels. Ze wil wel een klacht aanmaken want ik kan er geen bezwaar tegen indienen en het ook niet ff stilzetten.

Op het moment dat ze alleen de administratie overzetten hoeven ze hem toch niet aftelossen zodat onder de nieuwe regelgeving valt..

Wie heeft nog meer zo een brief ontvangen en krijgt daar ook een bepaald gevoel bij~dat dat wel eens fout kan gaan voor de hypotheekhouder,

mtvgrt H. Slaats

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Aegon gaat hypotheekadministratie aanpassen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als u een aflossingsvrije hypotheek hebt en daarvan wordt alleen de administratie overgezet, kan het niet zijn dat er iets in de voorwaarden wordt veranderd. Het is onjuist dat nu zou zijn voorgeschreven dat u een bepaald percentage moet gaan aflossen. Ook wordt de hypotheek niet afgelost en een nieuwe afgesloten.

Ik zou de brief nog maar eens lezen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Aegon gaat hypotheekadministratie aanpassen

Ongelezen bericht door kweenie »

Veel klokken en klepels maar weinig kennis van hypotheken, zo te lezen. Je kunt gewoon zonder fiscale gevolgen een andere aflossingsvrije hypotheek afsluiten, zolang het geleende bedrag maar niet hoger wordt. Geen problemen, dus.

Gesloten