LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afwijzing koopsubsidie hulp gezocht

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
rob1980
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mar 2009 16:46

Afwijzing koopsubsidie hulp gezocht

Ongelezen bericht door rob1980 »

Het volgende is er bij ons aan de hand. Op 28 december hebben wij een hypotheek aangevraagd. Hierbij is ook de koopsubsidie besproken. Omdat wij opdat moment nog een krediet hadden van 17500 euro was dat niet mogelijk. De adviseur van De Hypotheker wist ons te vertellen dat het met 13000 euro wel mogelijk was om koopsubsidie te krijgen. Met pijn en moeite is het ons gelukt om het bedrag tot 13000 euro te verlagen. De ING bank heeft op 2 februari 2009 de verlaging bevestigd. Echter de werkwijze van de ING is dat bij verlaging een nieuw contract wordt afgesloten onder een nieuw contract nummer. Twee weken geleden wist Senternovem ons te vertellen dat de koopsubsidie niet door ging, omdat de aanvraag op 28 december was gedaan en het krediet van 2 februari 2009 was. We hebben per direct bezwaar ingediend en bewijsstukken mee gezonden dat het een verlaging betrof en dat de lening al sinsds 2007 loopt. Echter vandaag krijgen wij het bericht dat ze deze ook afwijzen met reden dat het voor hun toch een nieuw afgesloten krediet is. Hierdoor moet er een nieuwe hypotheek worden afgesloten zonder NHG terwijl de sleutel overdracht 27 maart is en wij zoals het nu lijkt dat nooit gaan redden. Daarbij is de huur van ons appartement ook opgezegd per 1 april. De reden van de verhuizing is dat wij onder een crimineel wonen die geweld niet schuwd en waar meerdere malen per maand de politie voor de deur staat. Deze man heeft mijn vrouw en dochter van 8 maanden bedreigd. Politie geeft dood leuk aan dat ze mijn veiligheid niet waarborgen en dat hij daad bij woord voegd. Hoe moet ik nu verder handelen???? Heb inmiddels rechtsbijstaand ingeschakeld, ombutsman gebeld.

Houston
Berichten: 39
Lid geworden op: 31 jan 2009 21:20

Re: Afwijzing koopsubsidie hulp gezocht

Ongelezen bericht door Houston »

Wist je adviseur niet dat dit niet mocht? Als een speer een nieuwe offerte aanvragen en de verkoper inlichten. Misschien kun je de sleutel alvast krijgen.

rob1980
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mar 2009 16:46

Re: Afwijzing koopsubsidie hulp gezocht

Ongelezen bericht door rob1980 »

Het mooie is dat dit allemaal in overleg is gegaan met de adviseur. Hij zag geen problemen. Op het moment van de eerste afwijzing konden ik en de adviseur er nog iets van begrijpen en hebben opdat moment bezwaar ingediend met alle bewijsstukken er bij van de lening. Hierop zei de adviseur dat het nu wel goed moest komen en dat we ons geen zorgen hoefden te maken. De adviseur vertelde daarbij dat anders de koopsubsidie niet door zou gaan en dat we dan geld mis liepen. Zonde in ieder geval maar iets voor latere zorg. De hypotheek was al rond dus daar zouden geen problemen mee zijn. Echter blijkt het nu wel anders te zijn. Zonder de koopsubsidie moet er een nieuwe offerte worden gemaakt en verstuurd worden. Omdit allemaal te regelen lijkt een week erg kort. De bankgarantie is twee maanden geleden over gemaakt. Wat zijn nu mijn risico's en wat kan ik hier aan doen en daarbij lukt zoiets binnen een week. Heb namelijk maandag om 11:00 uur een gesprek met de adviseur.

hypotheekadviseurs
Berichten: 239
Lid geworden op: 17 feb 2007 02:35

Re: Afwijzing koopsubsidie hulp gezocht

Ongelezen bericht door hypotheekadviseurs »

Wat zou je er van denken om je hypotheekadviseur een aansprakelijkheidstelling te sturen. Wel schriftelijk doen en aangetekend. Verder zou ik op zoek gaan naar een advocaat.

Wanneer de adviseur eventueel wel een hypotheek zonder NHG / Koopsubsidie kan regelen heb je toch schade opgelopen daar je nu tot een hogere maandlast veroordeeld bent en mogelijk met meer risico. Daarom moet je de adviseur de Hypotheker aansprakelijk stellen voor zijn/haar gemaakte fouten. De rechter bepaald dan wel of de adviseur nalatig is geweest. Ik zou een kopie van de aansprakelijkheidstelling naar de centrale organisatie van de Hypotheker in Rotterdam zenden.

Gesloten