LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Help ik krijg mijn hypotheek niet rond, nu boete?

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
esmelllda
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 jan 2007 15:51

Help ik krijg mijn hypotheek niet rond, nu boete?

Ongelezen bericht door esmelllda »

IK zit met een probleem wij hebben een voorlopig koopcontract voor een nieuwbouwproject. Op 15 jan hebben wij getekend, volgens makelaar hebben we 2 maande de tijd op hypotheek rond te krijgen. ALs het niet lukt dat moet ik met een afwijzing van 2 erkende geldverstrekkers komen. Nu blijkt dat we waarschijnlijk onze hypotheek niet rond kunnen krijgen, maar die hypotheek adviseur wilt mij ook niet helpen aan een afwijzing van postbank, hij zegt dat het hun geld kost om een aanvraag in te dienen, klopt dit?
Hebben jullie ervaring in zn soortgelijke situatie? HELP ik moet voor de 15 maart met 2 afwijzingen komen anders ben ik 10% ven koopsom verschuldigd..

Alle tips zijn welkom, ik ben radeloos
:cry: :cry:
ESMELDA

Anastasia
Berichten: 474
Lid geworden op: 20 jan 2007 15:51

Re: Help ik krijg mijn hypotheek niet rond, nu boete?

Ongelezen bericht door Anastasia »

1 U loopt de kans dat U deze ene hypotheek die erg duur is als deze rond komt toch moet nemen wegens ontbreken afwijzingen!

2 Vraag een 2e persoon een berekening, soms is deze beter of gebruikt U beide afwijzingen voor ontbinden.

3 Soms wil de tussenpersoon een hoge provisie, en om te voorkomen dat U elders iets neemt, doen ze dit, afwijzen en op laatste moment een te dure want zijn provisie is soms belangrijker dan de klant.

4 Zowel banken als tussen personen maken soms fouten, en dus kun je nooit zeggen welke beter zijn, je eigen bank is vaak makkelijker omdat je bekende klant bent.

5 Postbank en Rabobank hebben vaak hoge acceptatie, en als U uit meerdere kiest, moeten de adviseurs met een beter voorstel komen, ook het open laten zien, helpt vaak, dus vaak goedkoper en beter contract, want anders gaat U naar de eerste terug!

zo voorkom je ook meestal de fouten, niet het huis maar de Hypo is nu belangrijk, dat huis kost nog een jaar bouwen en dat komt later wel, nu eerst alleen dit, dus geen tijd verspillen aan keukens kijken of zo.

pas als alles rond is weet je hoeveel je daarvoor over houd.

esmelllda
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 jan 2007 15:51

Re: Help ik krijg mijn hypotheek niet rond, nu boete?

Ongelezen bericht door esmelllda »

Maar dat doen we ook helemaal niet hoor, we willen eerst onze hypotheek rond krijgen, maar iedereen doet heel sumier al is vraag om een afwijzing op papier, hoe komt dat?
Zonder die erkende afwijzing van 2 BANKEN!! kan ik mijn koopcontract niet ontbinden, help alle tips zijn welkom.


ES

dutchgirl
Berichten: 41
Lid geworden op: 14 jan 2005 09:01

Re: Help ik krijg mijn hypotheek niet rond, nu boete?

Ongelezen bericht door dutchgirl »

Ben je bij meerdere hypotheekadviseurs geweest? Heb je verschillende aanbiedingen gehad? Staat in je koopcontract ook een bruto maandlast vermeldt?

sjors69
Berichten: 44
Lid geworden op: 01 jan 2007 20:10

Re: Help ik krijg mijn hypotheek niet rond, nu boete?

Ongelezen bericht door sjors69 »

Vraag om een offerte met de door jouw voorwaarden en als ze die niet kunnen leveren een afwijzing. Dat spreek je van te voren af.

Als ze dit niet doen dan ga je naar een ander voor een offerte

particulier
Berichten: 438
Lid geworden op: 09 jun 2005 22:24

Re: Help ik krijg mijn hypotheek niet rond, nu boete?

Ongelezen bericht door particulier »

Je kunt online bij Moneyou een hypotheekofferte opvragen. Als deze wordt afgewezen, dan heb je in ieder geval 1 op papier.

esmelllda
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 jan 2007 15:51

Re: Help ik krijg mijn hypotheek niet rond, nu boete?

Ongelezen bericht door esmelllda »

Nou die adviseurs van Money you kan je ook door de plee spoelen! :evil:
Die willen niet aan meewerken, waarom doen ze zo moeilijk over een afwijzing, ik ben nu echt bang dat ik straks gewoon die 25.000 euro boete moet ophoesten

HELP :shock:

dutchgirl
Berichten: 41
Lid geworden op: 14 jan 2005 09:01

Re: Help ik krijg mijn hypotheek niet rond, nu boete?

Ongelezen bericht door dutchgirl »

Zou je misschien mijn eerdere vragen kunnen beantwoorden?

esmelllda
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 jan 2007 15:51

Re: Help ik krijg mijn hypotheek niet rond, nu boete?

Ongelezen bericht door esmelllda »

Ja howr ik wil best je vragen beantwoorden
Ik heb nu nog een offerte lopen bij een adviseur, maar die kon mij ook geen afwijzing garanderen op paier, een verklaring van kantoor nemen ze geen genoegen mee, het moet van een erkende bank zijn.

Er staat geen bruto maandlast vermeld, dus kunnen ze mij niets verplichten, ik kan alleen mijn contract ontbinden als ik 2 erkende afwijzingen kan overleggen waar uit blijkt dat mijn hypotheek niet haalbaar is.
De reden dat ik geen hypotheek kan krijgen is doordat die stome DSB bank mijn 2 hypotheek onder een krediet heeft aangebracht :twisted:

Bedankt voor jullie tips!

IK ben echt radeloos, ik snap niet waarom ze zo moeilijk doen om mij geen afwijzing te geven.

dutchgirl
Berichten: 41
Lid geworden op: 14 jan 2005 09:01

Re: Help ik krijg mijn hypotheek niet rond, nu boete?

Ongelezen bericht door dutchgirl »

Die 2e hypotheek van de DSB bank is waarschijnlijk ook een krediet, een doorlopend krediet onder hypotecaire voorwaarden wel te verstaan. Ook daar zou nog wel het een en ander uit te voorschijn kunnen komen.

Wat je zou kunnen doen is morgen contact opnemen met de makelaar en aangeven dat je bij verschillende adviseurs bent geweest en dat er geen mogelijkheden zijn om een hypotheek te krijgen, daarbij kan je ook aangeven dat dat door je krediet bij de DSB komt (drama bank trouwens). Misschien dat dat voldoende is. Sowieso morgen dus even met de makelaar bellen. Eventueel kan je navragen of een berekening waaruit blijkt dat er geen mogelijkheden zijn ook voldoende is.

Daarna zou ik de DSB opbellen en vragen wat voor gevolgen het heeft voor jouw krediet als je de woning gaat verkopen.

esmelllda
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 jan 2007 15:51

Re: Help ik krijg mijn hypotheek niet rond, nu boete?

Ongelezen bericht door esmelllda »

Nee en nog eens Nee!! Dat is niet mogelijk dutchgirl, heb mijn makelaar gesproken het moet een afwijzing door twee erkende banken zijn en dus schriftelijk!!
Die DSB bank die geeft niets af, heb namelijk geprobeerd om via hun een financiering te regelen en Postkrediet want die bemideld tussen DSB en klant, die stuurden een brief dat ze helaas niets voor mij konden betekenen, en dat ik het maar over een jaar maar opnieuw moet proberen, :shock:

IK dacht het niet eh, ze laten mij nu in de kou staan want die afkoop van 18000 euro aan verzekeringen hebben ze toch al binnen, dus genaait ben ik al!

dutchgirl
Berichten: 41
Lid geworden op: 14 jan 2005 09:01

Re: Help ik krijg mijn hypotheek niet rond, nu boete?

Ongelezen bericht door dutchgirl »

Nee, ik bedoel dat het voor je krediet bij DSB ook gevolgen heeft als je je huidige woning gaat verkopen. Als ik jou was zou ik morgen op zoek gaan naar een financieel planner oid en de hele situatie aan hem voorleggen.

esmelllda
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 jan 2007 15:51

Re: Help ik krijg mijn hypotheek niet rond, nu boete?

Ongelezen bericht door esmelllda »

Waar kan je die regelen dan? :lol:

dutchgirl
Berichten: 41
Lid geworden op: 14 jan 2005 09:01

Re: Help ik krijg mijn hypotheek niet rond, nu boete?

Ongelezen bericht door dutchgirl »

Hier bijvoorbeeld: http://www.ffp.nl/

Ik bedoel alleen aan te geven dat ik bij het horen van de naam DSB zelf al kriebels krijg. En ik vermoed dat de 2e hypotheek een doorlopend krediet is met als onderpand uw woning. Als u uw huidige woning gaat verkopen kan dat dus betekenen dat het krediet bij de DSB (wat is de hoogte daarvan?) afgelost moet gaan worden. Dat extra bedrag zou u dus mee moeten financieren vanuit de hypotheek en over dat bedrag heeft u waarschijnlijk ook geen recht op hypotheekrenteaftrek. Al met al kan het dus een behoorlijk ingewikkelde financiele situatie worden.

esmelllda
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 jan 2007 15:51

Re: Help ik krijg mijn hypotheek niet rond, nu boete?

Ongelezen bericht door esmelllda »

Ja dat weet ik ook , wij gaan dat bedrag of we willen dat bedrag mee financeren en daar doen de meeste banken moeilijk over.
van de 30.500 krediet 2e hyp is 13.500 voor verbouwing van badkamer gebruikt, derhalve aftrekbaar dat deel.

dutchgirl
Berichten: 41
Lid geworden op: 14 jan 2005 09:01

Re: Help ik krijg mijn hypotheek niet rond, nu boete?

Ongelezen bericht door dutchgirl »

En levert de huidige woning nog overwaarde op?

dutchgirl
Berichten: 41
Lid geworden op: 14 jan 2005 09:01

Re: Help ik krijg mijn hypotheek niet rond, nu boete?

Ongelezen bericht door dutchgirl »

Kijk ook hier eens:

http://hypotheek.prikpagina.nl/

Daar zitten een hoop hypotheekadviseurs die je misschien verder kunnen helpen.

esmelllda
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 jan 2007 15:51

Re: Help ik krijg mijn hypotheek niet rond, nu boete?

Ongelezen bericht door esmelllda »

Nee helaas niet ik ben al blij dat wij onze 1 e hyp met de verkoop kunnen aflossen, ik zal zeker eens rondkijken.
Bedankt

Maar nog steeds alle tips zijn welkom, werd net benaderd door Maximoney... Heb je daar weleens van gehoord?

dutchgirl
Berichten: 41
Lid geworden op: 14 jan 2005 09:01

Re: Help ik krijg mijn hypotheek niet rond, nu boete?

Ongelezen bericht door dutchgirl »

Hun site ziet er in ieder geval onheilspellend uit. Probeer weg te blijven bij dit soort hypotheekverstrekkers en zoek gewoon een zelfstandige adviseur op. Maar als je je gevens op die prikpagina post krijg je waarschijnlijk ook wel wat handige adviezen.

SEH
Berichten: 30
Lid geworden op: 13 dec 2006 11:17

Re: Help ik krijg mijn hypotheek niet rond, nu boete?

Ongelezen bericht door SEH »

Ik moest even reageren omdat deze situatie heel herkenbaar is, en overduidelijk het gevolg van de hetze tegen de gehele financiele dienstverlening dat er zoveel verdiend wordt op hypotheken en/of verzekeringen.

Weet je waarom niemand een afwijzing voor je wil regelen, simpelweg omdat op voorhand al redelijk vaststaat dat je met jullie inkomen vermoedelijk geen hypothecaire financiering kunt krijgen, waarom zou je dan als Intermediair een offerte aan gaan vragen (lees tijd investeren en dus kosten maken) als je van te voren weet dat het niet haalbaar is?

Het dient allemaal zo goedkoop mogelijk te zijn en als Intermediair kijk je vandaag de dag wel goed uit voordat je je kostbare tijd gaat investeren voor een niet haalbare zaak. Zeker als het gaat om een zogenaamde "binnenloper" die geen enkele binding met jou als tussenpersoon heeft.

Als je als klant je eigen tussenpersoon vooraf om hypotheekadvies gevraagd zou hebben dan had dit waarschijnlijk heel anders gelopen, een dure les dus met een, ik hoop het voor jullie, goede afloop.

Waarom vraag je de hypotheek niet aan bij onze vrienden van Independer? Laat ze eens bewijzen dat ze van goede huize komen, gewoon dus twee online offertes opvragen bij verschillende geldgevers en indien deze worden afgewezen kun je dus ontbinden.

Overigens vraag ik me ook af hoe je bij de DSB terecht bent gekomen, als je als forumbezoeker een klein beetje huiswerk had gedaan was je waarschijnlijk nooit met deze club in zee gegaan...

Gesloten