LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Banktruc ten gunste van veilingen

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
Wstam47
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 feb 2020 12:51

Banktruc ten gunste van veilingen

Ongelezen bericht door Wstam47 »

Mijn hypotheek op beleggend onroerend goed werd afgeboekt op rekening courant. Op de hypotheek zat eerst 4,5% rente maar op de rekening courant 8,9%. Door dit kwam ik te veel rood te staan en eiste de ABN-AMRO bank dat ik een andere financier zocht. Dit lukte een tijd niet. Op de dag dat een nieuwe financier echter toestemming gaf, zette de ABN-AMRO het onroerend goed op de veiling. Ik ben door dit alles erg gedupeerd geraakt. Zijn er anderen die (ongeveer) hetzelfde hebben meegemaakt?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Banktruc ten gunste van veilingen

Ongelezen bericht door berndv »

Wstam47 schreef:
05 feb 2020 13:02
Ik ben door dit alles erg gedupeerd geraakt
vervelende situatie. Als er zaken zijn gebeurd die niet door de beugel kunnen, is er de AFM en het Kifid waar u deze klacht neer kunt leggen. Maar goed, als ik het zo lees dan bent u gedupeerd doordat u niet tijdig gehoor heeft kunnen geven aan het verzoek van de bank om een andere financier te kunnen vinden, waardoor ze uw onderpand hebben verkocht. Dat laatste lijkt mij vrij legitiem, maar of het afboeken op de rekening courant conform afspraken is, kan ik zo niet beoordelen. Of ze u voldoende tijd hebben gegund om een andere financier te regelen weet ik ook niet, want daar heeft u het verder niet over.
Wstam47 schreef:
05 feb 2020 13:02
Zijn er anderen die (ongeveer) hetzelfde hebben meegemaakt?
die zullen er misschien vast wel zijn. Ergens.

Uw titel is overigens wel erg suggestief. U noemt het een banktruc, maar als u voldoende tijd heeft gehad om een andere financier te vinden, dan is dat geen truc, maar, hoe vervelend ook, uw probleem.

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Banktruc ten gunste van veilingen

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dit is vast niet het volledige verhaal. Waarom zou een bank zo maar een hypotheek opzeggen?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Banktruc ten gunste van veilingen

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Regenmatig rood staan en traag een andere zoeken, en niet als je ergens iets vond tijdig melden?

Jammer maar je had eerder hulp moeten vragen of minder uitgeven.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Banktruc ten gunste van veilingen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Een bank veilt niet zomaar. En ze zullen echt niet expres op de dag dat u een nieuwe financiering gevonden had uw woning in de veiling gedaan hebben.
Er zal ongetwijfeld afspraken gemaakt zijn omtrent de tijdsduur. Als u zich daar niet aan houdt, dan is dit de consequentie. Geen idee of u eerder aan de bel getrokken heeft of de bank op de hoogte gehouden heeft van de vorderingen, maar pratende mensen zijn te helpen.

Gesloten