LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Betalen voor ING betaalrekening

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
FransB62
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 aug 2018 17:13

Betalen voor ING betaalrekening

Ongelezen bericht door FransB62 »

Ik kreeg in juni het bericht dat ik voor de ING rekening waarvan mijn ING hypotheek wordt afgeschreven nu ineens kosten moet gaan betalen. Ik begrijp dat ik voor mijn overige rekeningen kosten betaal daar dit mijn keuze was om deze rekeningen te openen.
De rekening waarvan de hypotheek wordt betaald WAS EEN VERPLICHTING VAN DE ING, dit staat nog steeds in de voorwaarden als je een hypotheek bij de ING afsluit.
Kortom de hypotheekgever moet gaan betalen voor een verplichting die de hypotheeknemer zijn cliënten oplegt om zeker te zijn van betaling. Beetje vreemde zaak. Navraag bij de klantenservice kreeg ik te horen dat "van bovenaf" verteld was dat de klant moet gaan betalen.
De ING verplicht zijn hypotheekgevers dus tot het stellen van meer zekerheid (in casu een salaris/betaalrekening waar de ING de hypotheeklast van kan afschrijven) en laat vervolgens de cliënt ook nog eens daarvoor betalen.

Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Betalen voor ING betaalrekening

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U hebt die rekening jarenlang gratis kunnen gebruiken. Die gratis mogelijkheid bestaat niet meer, dus nu moet er voor betaald worden.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Betalen voor ING betaalrekening

Ongelezen bericht door kweenie »

Je hoeft helemaal geen betaalrekening bij ING te hebben voor een ING hypotheek. De maandelijkse betalingen kunnen van iedere rekening betaalrekening worden geïncasseerd.

BL2
Berichten: 4829
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Betalen voor ING betaalrekening

Ongelezen bericht door BL2 »

De tijd dat rekeningen gratis waren bij banken en dat je rente kreeg op je spaarcentjes zijn helaas voorbij.
Zo is het nu eenmaal anno 2018.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Betalen voor ING betaalrekening

Ongelezen bericht door sylvesterb »

MichielFRL schreef:
BL2 schreef:De tijd dat rekeningen gratis waren bij banken en dat je rente kreeg op je spaarcentjes zijn helaas voorbij.
Zo is het nu eenmaal anno 2018.
Je rekening was al nooit gratis. De bank verdiende aan je geld en gegevens.
Vervelende van ING is dat ze, ook als je betaalt voor je bankrekening, nog steeds geld verdienen aan jou geld en gegevens. #fail
Banken verkopen je gegevens niet. Er zijn wel ideeën omdat te doen maar tot op heden doet geen enkele bank dit omdat het tegen veel privacy bezwaren aanloopt.

De ING verdiende haar geld door geld langer op tussenrekeningen te laten staan en hier rente over te pakken, dit mag al enige jaren niet meer dus nu moet je betalen voor de rekening.

een vraag, een antwoord
Berichten: 706
Lid geworden op: 14 nov 2008 12:07

Re: Betalen voor ING betaalrekening

Ongelezen bericht door een vraag, een antwoord »

Je betaalt overal voor een bankrekening, bij iedere bank. Er is wel bescheiden verschil in tarifering.
Verder ontvang je korting op je hypotheekrente, als je bankrekening actief is, dus niet alleen voor hypotheekbetaling.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Betalen voor ING betaalrekening

Ongelezen bericht door Theotrucker »

kweenie schreef:Je hoeft helemaal geen betaalrekening bij ING te hebben voor een ING hypotheek. De maandelijkse betalingen kunnen van iedere rekening betaalrekening worden geïncasseerd.
Is dat waar? Ik heb alles bij de SNS met uitzondering van de hypotheek. Die was bij de post, is toen naar ING gegaan. Zowel bij post als ING was betaalrekening verplicht. Ik ga eens navragen.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Betalen voor ING betaalrekening

Ongelezen bericht door sylvesterb »

MichielFRL schreef: En ze beleggen je geld in van alles en nog wat
En wat heeft dat met dit topic te maken? Banken laten hun klanten beleggen en verdienen aan de transactie kosten, dit is veel lucratiever dan zelf beleggen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Betalen voor ING betaalrekening

Ongelezen bericht door kweenie »

Theotrucker schreef:
kweenie schreef:Je hoeft helemaal geen betaalrekening bij ING te hebben voor een ING hypotheek. De maandelijkse betalingen kunnen van iedere rekening betaalrekening worden geïncasseerd.
Is dat waar? Ik heb alles bij de SNS met uitzondering van de hypotheek. Die was bij de post, is toen naar ING gegaan. Zowel bij post als ING was betaalrekening verplicht. Ik ga eens navragen.
Ja, is waar. Het is alleen wel zo dat je 0,25% lagere rente krijgt als je een actieve betaalrekening hebt. Het is dus vaak wel een stuk voordeliger om een actieve betaalrekening aan te houden. Maar verplicht is dat dus niet.

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Betalen voor ING betaalrekening

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

kweenie schreef:Ja, is waar. Het is alleen wel zo dat je 0,25% lagere rente krijgt als je een actieve betaalrekening hebt. Het is dus vaak wel een stuk voordeliger om een actieve betaalrekening aan te houden. Maar verplicht is dat dus niet.
Hetgeen iets zegt over het verdienmodel van banken.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Betalen voor ING betaalrekening

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Voor 10% verschil in aflossing betaal ik wel de rekening kosten.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Betalen voor ING betaalrekening

Ongelezen bericht door renewouters »

MichielFRL schreef: En ze beleggen je geld in van alles en nog wat
Gelukkig wel anders zouden bankierkosten nog hoger moeten zijn.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Betalen voor ING betaalrekening

Ongelezen bericht door gosewijn »

Het blijven ondernemers en die willen graag geld verdienen.

pjotter12
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 mei 2012 11:58

Re: Betalen voor ING betaalrekening

Ongelezen bericht door pjotter12 »

Dit probleem heb ik ook gehad, Moest verplicht ING rekening hebben voor hypotheek.
Heb toen bezwaar gemaakt tegen de kosten, mede omdat het koppelverkoop is (bij mijn weten is dat niet toegestaan).
Omdat ik er ook geen pas bij wilde omdat ik de kosten van mijn betaalrekening bij andere bank tijdig overmaakte naar de ING rekening en dat de enige transacties waren was die ook niet nodig.
Dat werd geaccepteerd en voor die rekening heb ik niet hoeven betalen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Betalen voor ING betaalrekening

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Betaal je er nog steeds niet voor? Ik betaal €2,15 per maand.

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Betalen voor ING betaalrekening

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

FransB62 schreef:Ik kreeg in juni het bericht dat ik voor de ING rekening waarvan mijn ING hypotheek wordt afgeschreven nu ineens kosten moet gaan betalen. Ik begrijp dat ik voor mijn overige rekeningen kosten betaal daar dit mijn keuze was om deze rekeningen te openen.
De rekening waarvan de hypotheek wordt betaald WAS EEN VERPLICHTING VAN DE ING, dit staat nog steeds in de voorwaarden als je een hypotheek bij de ING afsluit.
Kortom de hypotheekgever moet gaan betalen voor een verplichting die de hypotheeknemer zijn cliënten oplegt om zeker te zijn van betaling. Beetje vreemde zaak. Navraag bij de klantenservice kreeg ik te horen dat "van bovenaf" verteld was dat de klant moet gaan betalen.
De ING verplicht zijn hypotheekgevers dus tot het stellen van meer zekerheid (in casu een salaris/betaalrekening waar de ING de hypotheeklast van kan afschrijven) en laat vervolgens de cliënt ook nog eens daarvoor betalen.

Las onlangs dit: ING maakt een uitzondering voor klanten die kunnen aantonen hen ooit een gratis rekening is toegezegd. Zij kunnen zich met een kopie of scan van dit bewijs melden bij de bank.[/i]

Bron: https://www.consumentenbond.nl/betaalre ... rekeningen

Gesloten