LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BKR-melding door verlenging Tele2-contract

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: BKR-melding door verlenging Tele2-contract

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Cro schreef:
21 jul 2019 08:44
Nijogeth schreef:
20 jul 2019 20:18
En toch is dat niet altijd waar, renewouters. Mijn hypotheek (nieuwbouwappartement) is lager dan de kosten van een gemiddeld huurappartement in ons dorp. Dan kun je tot het gaatje moeten lenen, maar ga je er financieel gewoon op vooruit qua maandelijkse lasten.
Hoezo zou je er maandelijks op vooruit gaan? Je moet natuurlijk niet alleen de hypotheek tegenover de huur zetten. Doe je dat wel dan zal dat inderdaad vaak laten zien dat de hypotheek goedkoper is dan de huur.

Om een eerlijke vergelijking te maken moet je echter ook de eventuele vve bijdrage meenemen, de reserveringen voor toekomstig onderhoud en eventuele renovaties / verbeteringen aan de woning. Extra verzekeringen en zo zijn er vast nog wel wat zaken te verzinnen.
De kosten zijn één, de omgeving waar je woont, zijn twee. Waar woon je liever: tussen mensen die huren, of tussen mensen in een koophuis?

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: BKR-melding door verlenging Tele2-contract

Ongelezen bericht door grun »

Fiesiekus schreef:
21 jul 2019 11:53
De kosten zijn één, de omgeving waar je woont, zijn twee. Waar woon je liever: tussen mensen die huren, of tussen mensen in een koophuis?
Ik woon liever tussen huurders, voor zover dat woningen zijn van woningbouw cooperaties. Mijn ervaring is dat die goed onderhouden worden. Overigens woon ik hier al 37 jaar en dit is pas m'n tweede huurhuis.

Toevallig heeft de woningbouw vorige maand aangekondigd dat zij de hele wijk gaat verduurzamen en groot onderhoud gaat geven. Dwz spouwmuurisolatie, alles wat nu nog enkel glas is wordt vervangen door dubbel glas (frameloze bovenlichten en andere uitzetraampjes), individuele mechanische ventilatie met CO2 meters, 4 zonnepanelen per woning op het dak, betonrot wordt aangepakt en de buitenboel wordt geschilderd. De opbrengst van de zonnepanelen mogen de huurders houden, een paar maanden geleden zijn ook al slimme energiemeters geinstalleerd. Voor dit alles gaat de huur 6 euro/maand omhoog, maar de voordelen lijken me groter dan de nadelen.

Ik begin nu wel te twijfelen want ik kan in het najaar ook naar een nieuwbouw nul-op-de-meter appartement voor senioren. De toewijzing is al binnen maar ik kan er ook nog vanaf zien. Op zich een prachtig huis maar als eerste bewoner sta je wel voor de meeste kosten. Behalve de verhuiskosten moeten de muren afgewerkt worden, net zoals de vloer en de ramen. Die investering krijg je nooit weer terug, in het beste geval zeggen de volgende huurders: laat maar zitten dan hoef je het niet te verwijderen maar ik geef er geen geld voor. Daarnaast lees ik de laatste tijd wat negatieve verhalen over de warmtepomp die in dat appartement zit, zoals lawaai, en dat het rendement minder is dan wat de fabrikant voorspelt. Dat appartement is nog niet klaar en ik ken het alleen uit de brochure.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: BKR-melding door verlenging Tele2-contract

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Cro schreef:
21 jul 2019 08:44
Hoezo zou je er maandelijks op vooruit gaan? Je moet natuurlijk niet alleen de hypotheek tegenover de huur zetten. Doe je dat wel dan zal dat inderdaad vaak laten zien dat de hypotheek goedkoper is dan de huur.

Om een eerlijke vergelijking te maken moet je echter ook de eventuele vve bijdrage meenemen, de reserveringen voor toekomstig onderhoud en eventuele renovaties / verbeteringen aan de woning. Extra verzekeringen en zo zijn er vast nog wel wat zaken te verzinnen.
Nou, ik kan dat alles netjes op een rijtje zetten en dan zeggen dat ik alsnog minder betaal dan alleen de kosten van een huurwoning in het dorp. Nou heb ik dan ook wel geluk en de juiste connecties gehad, aangezien er hier amper appartementen te koop zijn en dit zo ongeveer het eerste nieuwbouwproject is in het dorp waarbij koopappartementen voor starters gebouwd worden. De huurwoningen zijn hier in het dorp verschrikkelijk duur, waardoor het puur qua vaste maandelijkse lasten goedkoper is.

Boesta
Berichten: 255
Lid geworden op: 28 mar 2016 15:50

Re: BKR-melding door verlenging Tele2-contract

Ongelezen bericht door Boesta »

Komkommertijd schreef:
18 jul 2019 19:57
Gratis telefoon bestaat niet, en op afbetaling via een provider is meestal duur!
Een telefoon bij aanschaf abonnement kopen (op afbetaling of niet) is juist meestal; goedkoper dan het toestel ergens los aanschaffen..

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: BKR-melding door verlenging Tele2-contract

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

Ik vind het eigenlijk behoorlijk flauw van Tele2. Op moment dat je gekozen had voor het hele bedrag in een keer betalen, hadden ze het wel vooraf geïncasseerd. Tuurlijk registratie bij BKR is terecht.

Ik ben van mening dat je gewoon het volledige toestel zou moeten kunnen betalen, waarna ze de registratie kunnen afmelden.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: BKR-melding door verlenging Tele2-contract

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ik heb ook mijn telefoon meteen betaald. Die wordt natuurlijk niet geregistreerd omdat er geen lening is. Natuurlijk melden ze het af, maar dat duurt een tijdje. Als je ergens een lening helemaal afbetaald hebt is die ook niet beëindigd op het moment dat het geld binnen is. Dat is een administratieve zaak waarbij het contract moet worden beëindigd. Daarna moet het doorgestuurd worden en die hebben ook weer tijd nodig om het te verwerken.

Hoempie
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jul 2019 16:02

Re: BKR-melding door verlenging Tele2-contract

Ongelezen bericht door Hoempie »

Toestel nog niet geleverd, maar er is wel een verplichting (op termijn) aangegaan - een verplichting die klaarblijkelijk niet kan worden opgezegd. Jammer, maar de BKR-registratie is terecht.

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: BKR-melding door verlenging Tele2-contract

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@hoempie

Toestel is al geleverd.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: BKR-melding door verlenging Tele2-contract

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Op het moment dat het toestel wordt geleverd gaat de (renteloze) lening in. Heel logisch.

Swiffie63
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 jul 2019 10:00

Re: BKR-melding door verlenging Tele2-contract

Ongelezen bericht door Swiffie63 »

@Lady1234 De BKR melding is niet zozeer het probleem, snap ik als je de telefoon al hebt, dat wisten we en idd stom als je een huis wilt kopen maar het huis liep ze pas tegen aan toen de nieuwe telefoon al gekocht was. Het aflossen van het telefoon krediet is ook niet het probleem want dat kan ze. Het probleem is dat je bij Tele2 het krediet op geen mogelijk kan aflossen omdat het contract nog niet is ingegaan.

Swiffie63
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 jul 2019 10:00

Re: BKR-melding door verlenging Tele2-contract

Ongelezen bericht door Swiffie63 »

@ManchesterU15...zou je denken maar dat kan dus niet.

Swiffie63
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 jul 2019 10:00

Re: BKR-melding door verlenging Tele2-contract

Ongelezen bericht door Swiffie63 »

Aan alle....het toestel is wel geleverd. Heb ook geen probleem met de BKR registratie. Heb er alleen een probleem dat het krediet nu niet afgelost kan worden. De koop van de woning komt nu op losse schroeven te staan. En als de bank al met al wel accoord gaat (wat we wel hopen) wordt er 3800 euro in mindering gebracht op de hypotheek hoofdsom terwijl het krediet maar 672 euro is. Dus ook de stelling van 2x het bedrag van de BKR melding klopt niet.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: BKR-melding door verlenging Tele2-contract

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Zes keer dus. Had ik niet verwacht. En nog wel renteloos bij tele2. Hopelijk is je bank soepeler dan tele2.
Succes ermee.

Swiffie63
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 jul 2019 10:00

Re: BKR-melding door verlenging Tele2-contract

Ongelezen bericht door Swiffie63 »

@Icasheb....Het krediet van de oude telefoon is afgelost en binnen 5 dagen bij BKR doorgehaald. Ik heb er nog nooit van gehoord dat je je oude abo kosten ook kan aflossen...is dat eenmogelijkheid? Morgen voor de 8ste x maar weer bellen met Tele2 dan.......Jou punt 2...geduld....tja dat is het hem juist 20 augustus moet de hypotheek passeren...dus geduld heeft hier geen zin.

Swiffie63
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 jul 2019 10:00

Re: BKR-melding door verlenging Tele2-contract

Ongelezen bericht door Swiffie63 »

@Har45.....dat verhaal klopt.....De BKR registratie voor de oude mobiel was binnen 5 dagen doorgehaald, dus dat ging top. maar probleem hier is dat het nieuwe contract pas 25-9 ingaat. Je kan geen krediet aflossen wat nog niet ingegaan is. Dat zij wel een BKR registratie doen snap ik....maar dan moet er ook een mogelijkheid zijn om af te lossen en die is er dus niet

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: BKR-melding door verlenging Tele2-contract

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar als de hypotheek op 20-8 moet passeren, moet alles toch al lang en breed in orde gemaakt zijn?

Dan maar met de geldgever contact opnemen en daar de zaak zorgvuldig uitleggen. De bank heeft vrijheid van handelen.

Swiffie63
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 jul 2019 10:00

Re: BKR-melding door verlenging Tele2-contract

Ongelezen bericht door Swiffie63 »

@Brainless.......Dat is juist het grappigste....dochterlief heeft nog geen 45% van de waarde van de woning nodig als hypotheek. Dus de bank loopt op geen enkele wijze enig risico maar blijft door NHG vasthouden aan de regels. Het toestelkrediet is in dit geval 672 euro voorlopig ziet het ernaar uit dat zij daardoor 3800 euro minder hypotheek krijgt. Heb ook al bij de bank aangeboden het bedrag in depot te geven en dan op 25-9 of erna aan haar terugbetalen zodra zij laat zien dat de BKR registratie is doorgehaald maar ook dat is geen optie. Zelf ben ik 20 jaar hypotheek adviseur geweest in de tijd dat je nog een hypotheek kon krijgen van 5x je jaarinkomen wat nu 3x je jaarinkomen is...dus ik snap de problemen van de bank helemaal niet....het wordt de jeugd wel heel erg moeilijk gemaakt.

Swiffie63
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 jul 2019 10:00

Re: BKR-melding door verlenging Tele2-contract

Ongelezen bericht door Swiffie63 »

@Lady1234.... financiering als ontbindende voorwaarde en die loopt tot uiterlijk 13-8

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: BKR-melding door verlenging Tele2-contract

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar als zij maar 45 % van de waarde als hypotheek nodig heeft, is er toch helemaal geen probleem?


Maar daar kan toch altijd verlenging voor gevraagd worden, kan ook niet echt een probleem zijn.

Swiffie63
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 jul 2019 10:00

Re: BKR-melding door verlenging Tele2-contract

Ongelezen bericht door Swiffie63 »

@renewouters....Haar inkomen is idd niet zo hoog maar deze hypotheeklast kan zij makkelijk dragen (het kostgeld bij mij is hoger :) ) . Naast haar inkomen heeft ze een nabestaanden pensioen gedurende 5 jaar die even groot is als wat straks de hypotheek kost, nabestaandenpensioen telt echter niet mee voor de hypotheek. Komende 5 jaar zal haar inkomen nog stijgen omdat zij nog naar 22 is. Hypotheek heeft ze maar 45% van de waarde van de woning nodig. Bank loopt op geen enkele wijze enig risico.....Ik vind het gewoon een bizar verhaal zoals de bank maar star aan de regels blijft vasthouden......Maar
ging erom dat je bij Tele2 je krediet niet kan aflossen als het contract niet is ingegaan maar wel de BKR melding gedaan is.

Gesloten