LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BKR-melding door verlenging Tele2-contract

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
Lady1234
Berichten: 27068
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: BKR-melding door verlenging Tele2-contract

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik lees dit bij de NHG.

Overige financiële verplichtingen dienen in alle gevallen, ook al vindt de eerste betaling niet gelijk plaats met het aangaan van de hypotheek, in mindering te worden gebracht op de toegestane financieringslast. Met financiële verplichtingen worden alle leningen bedoeld. Dus niet alleen de leningen die bekend zijn bij het BKR maar ook alle andere leningen, zoals leningen voor een boot, een lening van ouders en/of studiefinanciering alsmede de lening voor de restschuld van de verkoop van de woning.

In de toetsing dient standaard rekening te worden gehouden met een maandlast van 2% van het kredietbedrag tenzij uit de kredietovereenkomst blijkt dat sprake is van een lagere maandlast. Hierbij geldt wel dat deze lagere maandlast tijdens de looptijd niet kan wijzigen


Kan dus mijns inziens in de situatie van dochter toch geen problemen opleveren?

Nijogeth
Berichten: 9952
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: BKR-melding door verlenging Tele2-contract

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik kreeg bij de Rabobank toch meer dan 4x mijn brutoloon als hypotheek. En aangezien ik mijn appartement pas begin deze maand gekocht heb, zal dat toch niet heel veel veranderd zijn.

16again
Berichten: 16077
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: BKR-melding door verlenging Tele2-contract

Ongelezen bericht door 16again »

Swiffie63 schreef:
01 aug 2019 19:24
Zelf ben ik 20 jaar hypotheek adviseur geweest in de tijd dat je nog een hypotheek kon krijgen van 5x je jaarinkomen wat nu 3x je jaarinkomen is...dus ik snap de problemen van de bank helemaal niet....het wordt de jeugd wel heel erg moeilijk gemaakt.
Na 2008 kreeg de jeugd, die net was ingestapt, te maken met flinke restschulden. Ook niet makkelijk.

Icasheb
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 nov 2017 15:35

Re: BKR-melding door verlenging Tele2-contract

Ongelezen bericht door Icasheb »

Swiffie63 schreef:
01 aug 2019 19:09
@Icasheb....Het krediet van de oude telefoon is afgelost en binnen 5 dagen bij BKR doorgehaald. Ik heb er nog nooit van gehoord dat je je oude abo kosten ook kan aflossen...is dat eenmogelijkheid? Morgen voor de 8ste x maar weer bellen met Tele2 dan.......Jou punt 2...geduld....tja dat is het hem juist 20 augustus moet de hypotheek passeren...dus geduld heeft hier geen zin.
Ik werk zelf in een telefoon winkel en het klopt dat je alleen het huidige abonnement kan afkopen. Als je dus het huidige abonnement afkoopt vervroeg je de eind datum. Dan gaat dus sneller je nieuwe contract in, die je ook weer kan aflossen. Hopelijk heb je hier wat aan.

Gesloten