LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BNP Paribas Cardiff zeker weten Spaarhypotheek

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
rebco
Berichten: 34
Lid geworden op: 27 aug 2019 12:27

BNP Paribas Cardiff zeker weten Spaarhypotheek

Ongelezen bericht door rebco »

Bij BNP Paribas Cardiff hebben we een zeker weten Spaarhypotheek.

Echter zeker weten? Dat is het niet. Wij wilden een nieuwe IBAN nummer opsturen voor het incasseren van het maandelijkse termijn bedrag. Echter BNP Paribas Cardiff kan onze gegevens niet vinden. Zij vroegen ons om het polisnummer. Dat hebben we gegeven. Nadien blijft het stilletjes. Dus nogmaals incasso formulier met daarbij het polisnummer gestuurd. Wederom geen reactie. Nu klachten afdeling ingeschakeld. De laatste bericht is nu van 31 augustus. We zijn begin augustus al bezig met hun.

Zijn er meer mensen die problemen hebben met administratieve afwikkeling bij BNP Paribas Cardiff? We hebben nu maar kifid ingeschakeld. We hopen dat die wat kunnen doen. Het lijkt me erg vreemd dat je polisnummer niet kunt vinden terwijl wij die hebben gegeven.

Lady1234
Berichten: 27070
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: BNP Paribas Cardiff zeker weten Spaarhypotheek

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar er wordt/werd toch wel maandelijks geincasseerd door BNP.

Jantje7
Berichten: 984
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: BNP Paribas Cardiff zeker weten Spaarhypotheek

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Dit is een verzekering maatschappij. Waarschijnlijk loopt uw spaarhypotheek elders.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: BNP Paribas Cardiff zeker weten Spaarhypotheek

Ongelezen bericht door kweenie »

Jantje7 schreef:
17 sep 2019 09:24
Dit is een verzekering maatschappij. Waarschijnlijk loopt uw spaarhypotheek elders.
Een (ouderwetse) spaarhypotheek bestaat uit een aflossingsvrije lening plus een daaraan gekoppelde spaarverzekering. Die spaarverzekering moet dus bij een verzekeraar lopen.

(Tegenwoordig kun je natuurlijk ook banksparen, bij een bankspaarhypotheek geldt dit natuurlijk niet.)

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: BNP Paribas Cardiff zeker weten Spaarhypotheek

Ongelezen bericht door CB »

rebco schreef:
17 sep 2019 09:06
Bij BNP Paribas Cardiff hebben we een zeker weten Spaarhypotheek.

Echter zeker weten? Dat is het niet. Wij wilden een nieuwe IBAN nummer opsturen voor het incasseren van het maandelijkse termijn bedrag. Echter BNP Paribas Cardiff kan onze gegevens niet vinden. Zij vroegen ons om het polisnummer. Dat hebben we gegeven. Nadien blijft het stilletjes. Dus nogmaals incasso formulier met daarbij het polisnummer gestuurd. Wederom geen reactie. Nu klachten afdeling ingeschakeld. De laatste bericht is nu van 31 augustus. We zijn begin augustus al bezig met hun.

Zijn er meer mensen die problemen hebben met administratieve afwikkeling bij BNP Paribas Cardiff? We hebben nu maar kifid ingeschakeld. We hopen dat die wat kunnen doen. Het lijkt me erg vreemd dat je polisnummer niet kunt vinden terwijl wij die hebben gegeven.
Kijk eens in je hypotheekakte. Daar staat de hypotheekverstrekker in. Wellicht, zoals hier al eerder gezegd, loopt je spaarverzekering bij BNP Paribas Cardiff en je hypotheek ergens anders. Je hypotheekverstrekker doet de administratieve zaken.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: BNP Paribas Cardiff zeker weten Spaarhypotheek

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Vaak is de tussenpersoon dit laten doen handiger... die heeft zelf vaak toegang en Cardiff.....?

DSB bank was deze een dure maar populaire keuze dus oversluiten naar andere?
Als ik Cardiff lees denk ik aan dure lompe firma.....

En je moet dit wel 1 maand vooraf doen, dus in september doorgeven voor november en niet op laatste week even regelen!

BL2
Berichten: 4828
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: BNP Paribas Cardiff zeker weten Spaarhypotheek

Ongelezen bericht door BL2 »

Hou svp eens op met je sterk verstorende Off topic berichten Stofzuigerd!

BNP Paribas Cardif
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 nov 2012 15:03

Re: BNP Paribas Cardiff zeker weten Spaarhypotheek

Ongelezen bericht door BNP Paribas Cardif »

Beste meneer [verwijderd],

Op 2 en 17 september 2019 stuurde ik u e-mails over uw verzekering. Zoals u in deze e-mails kunt lezen, vonden wij uw verzekering wel terug in onze administratie. En pasten wij inmiddels uw IBAN aan. Via deze weg bied ik u, namens onze organisatie, nogmaals excuses aan voor de onduidelijkheid die eerder ontstond. Ik hoop dat uw onvrede en twijfel hiermee voldoende zijn weggenomen.

Met vriendelijke groet,
Namens BNP Paribas Cardif
Barbara
Laatst gewijzigd door Radar op 04 okt 2019 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: persoonsnaam verwijderd

rebco
Berichten: 34
Lid geworden op: 27 aug 2019 12:27

Re: BNP Paribas Cardiff zeker weten Spaarhypotheek

Ongelezen bericht door rebco »

Inmiddels is er geïncasseerd. Ik betaal deze maand dubbel premie. Normaal gesproken betaalde ik rond de 25e de premie van de lopende maand. Dus 25 september betaal ik de maand september. En 25 oktober dan de maand oktober. Nu ik een incasso heb afgegeven moet ik opeens de 25e ook de maand oktober gaan betalen. Dat was niet gezegd door BNP Paribas Cardiff.

Lady1234
Berichten: 27070
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: BNP Paribas Cardiff zeker weten Spaarhypotheek

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan maar weer even contact opnemen.

Gesloten