Als dat logisch is, dient daar ook de boeterente op gebaseerd te zijn bij aflossing ineens.Fiesiekus schreef:Logisch zou dan zijn dan die 10% aflossing nog 4 jaar boetevrij wordt voortgezet........
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Boeterente AEGON en AFM regels
Re: Boeterente AEGON en AFM regels
Re: Boeterente AEGON en AFM regels
Daar wordt dan niet voor gekozen.16again schreef:Als dat logisch is, dient daar ook de boeterente op gebaseerd te zijn bij aflossing ineens.Fiesiekus schreef:Logisch zou dan zijn dan die 10% aflossing nog 4 jaar boetevrij wordt voortgezet........
-
- Berichten: 5005
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Re: Boeterente AEGON en AFM regels
Nee, hij had mijn lening nagekeken en belde na half uurtje terug. Ik wacht op de beloofde brief. Op de site van ING staat ook dat iedereen met aflossingsvrije hypotheek gebeld wordt.
Re: Boeterente AEGON en AFM regels
He kerel, hartelijk dank!!!Theotrucker schreef:Nee, hij had mijn lening nagekeken en belde na half uurtje terug. Ik wacht op de beloofde brief. Op de site van ING staat ook dat iedereen met aflossingsvrije hypotheek gebeld wordt.
Re: Boeterente AEGON en AFM regels
Bij de bepaling van het financiële nadeel wordt er gekeken naar de renteinkomsten na de aflossing en de renteinkomsten voor de resterende rentevastperiode bij verder ongewijzigde omstandigheden. Logischerwijs worden daar dus geen eventuele toekomstige aflossingen in meegenomen. Die doen voor deze berekening helemaal niet terzake. Dus al geef je een spijkerharde schriftelijke, notariëel vastgelegde garantie dat je wil blijven aflossen in de komende jaren, dan verandert dat nog steeds niets aan de boeteberekening nu.Fiesiekus schreef:Daar wordt dan niet voor gekozen.16again schreef:Als dat logisch is, dient daar ook de boeterente op gebaseerd te zijn bij aflossing ineens.Fiesiekus schreef:Logisch zou dan zijn dan die 10% aflossing nog 4 jaar boetevrij wordt voortgezet........
Het is in deze thread al heel duidelijk aangegeven: de leidraad van de AFM is op dit punt glashelder, Eenmalig boetevrij bedrag meenemen, niet toekomstige boetevrije bedragen. Case closed.
-
- Berichten: 1170
- Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30
Re: Boeterente AEGON en AFM regels
Glashelder, de AFM helpt consumenten niet...
Re: Boeterente AEGON en AFM regels
De omstandigheid hier is dat TS jaarlijks 10% aflost,JozJan schreef:Bij de bepaling van het financiële nadeel wordt er gekeken naar de renteinkomsten na de aflossing en de renteinkomsten voor de resterende rentevastperiode bij verder ongewijzigde omstandigheden.
Is er nooit eerder iets afgelost, dan is dat logisch.JozJan schreef:Logischerwijs worden daar dus geen eventuele toekomstige aflossingen in meegenomen.
Maar TS lost jaarlijks 10% af, dus logischer is te veronderstellen dat TS dat zou blijven doen.
Nergens wordt hier gesteld dat die leidraad niet glashelder zou zijn. Wel of toepassen van die richtlijn in dit geval rechtvaardig is.JozJan schreef:Het is in deze thread al heel duidelijk aangegeven: de leidraad van de AFM is op dit punt glashelder
Re: Boeterente AEGON en AFM regels
De AFM is er niet om consumenten te helpen, maar om regels vast te stellen en om te controleren of bedrijven zich daar aan houden.Joepie Joepie schreef:Glashelder, de AFM helpt consumenten niet...
Re: Boeterente AEGON en AFM regels
Dat is wel erg zwartgallig !Joepie Joepie schreef:Glashelder, de AFM helpt consumenten niet...
Zonder die AFM richtlijn toverden de banken nog hogere boetebedragen uit de hoge hoed, zonder enige inzage in welk rekenmodel dan ook.
Zoek eens in "uitzendingen" op boeterente, en kijk eens wat afleveringen terug.
Re: Boeterente AEGON en AFM regels
Nog logischer zou het zijn dat als hij dat jaarlijks met zekerheid zou doen, hij dit ook had vastgelegd in de overeenkomst met Aegon. En dat hij de rente niet voor twintig jaar vast had gezet.Is er nooit eerder iets afgelost, dan is dat logisch.
Maar TS lost jaarlijks 10% af, dus logischer is te veronderstellen dat TS dat zou blijven doen.
Zo lang hij dit niet in de hypotheekovereenkomst heeft vastgelegd, geeft zo'n belofte net zo veel zekerheid als de 'zekerheid' van een paar jaar geleden dat hij twintig jaar lang een aflossingsvrije hypotheek zou willen houden.
Re: Boeterente AEGON en AFM regels
In de hypotheekovereenkomst is net zo hard vastgelegd dat 10% jaarlijks aflosbaar is, als dat de hypotheek 20 jaar lang aflossingsvrij loopt.
Re: Boeterente AEGON en AFM regels
16again schreef:In de hypotheekovereenkomst is net zo hard vastgelegd dat 10% jaarlijks aflosbaar is, als dat de hypotheek 20 jaar lang aflossingsvrij loopt.
Dus hij mag nog 20 jaar lang boetevrij 10%aflossen als hij dat wil. Daar komt niemand aan.
-
- Berichten: 1170
- Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30
Re: Boeterente AEGON en AFM regels
Bankiers eed stelt dat consument belang centraal moet staan, imho loopt AFM vaak achter de feiten aan en komen de banken er meestal mee weg (op zijn hoogst een doekje voor het bloeden die de banken zelf geen pijn doet - dus vaak ook alleen voor de mensen die een hele lange adem hebben).Lady1234 schreef:De AFM is er niet om consumenten te helpen, maar om regels vast te stellen en om te controleren of bedrijven zich daar aan houden.Joepie Joepie schreef:Glashelder, de AFM helpt consumenten niet...
Re: Boeterente AEGON en AFM regels
U houdt wel van een goede grap, zie ik. Die "eed" heeft geen enkele waarde. Het contract wel.joepie joepie schreef:Bankiers eed stelt dat consument belang centraal moet staan
Re: Boeterente AEGON en AFM regels
Bankierseed is een mooie vertoning die moet verhullen dat banken maar één ding centraal hebben staan: geld verdienen aan hun klant, in gewoon Nederlands: "iemand een poot uitdraaien".Joepie Joepie schreef:Bankiers eed stelt dat consument belang centraal moet staan, imho loopt AFM vaak achter de feiten aan en komen de banken er meestal mee weg (op zijn hoogst een doekje voor het bloeden die de banken zelf geen pijn doet - dus vaak ook alleen voor de mensen die een hele lange adem hebben).
Dat is ook helemaal niet vreemd, daardoor houden we de economie draaiende. Banken onderscheiden zich daarin ook geheel niet van andere ondernemingen.
-
- Berichten: 1170
- Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30
Re: Boeterente AEGON en AFM regels
ik ken bedrijven die het doel "waarde toevoegen voor klant" nastreven, zonder daar anderen bij te benadelen (directe competitie daargelaten).
En bij luxe producten weet je waar je voor betaalt, bij banken had ik een ander beeld...
En bij luxe producten weet je waar je voor betaalt, bij banken had ik een ander beeld...
Re: Boeterente AEGON en AFM regels
Gelukkig zijn er inderdaad bedrijven die een stapje extra zetten voor een klant. Meestal zijn dat geen beursgenoteerde ondernemingen met anonieme aandeelhouders. Het terugkerende gedoe over beloningen en bonussen geeft wel aan hoe serieus banken die "eed" nemen.Joepie Joepie schreef:ik ken bedrijven die het doel "waarde toevoegen voor klant" nastreven, zonder daar anderen bij te benadelen (directe competitie daargelaten).
Re: Boeterente AEGON en AFM regels
Kan je daarvan een voorbeeld geven?Joepie Joepie schreef:ik ken bedrijven die het doel "waarde toevoegen voor klant" nastreven, zonder daar anderen bij te benadelen (directe competitie daargelaten).
-
- Berichten: 1170
- Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30
Re: Boeterente AEGON en AFM regels
Veel beursgenoteerde bedrijven leren wel van terugkoppeling via de media, banken misscihen wat minder...Erthanax schreef:Gelukkig zijn er inderdaad bedrijven die een stapje extra zetten voor een klant. Meestal zijn dat geen beursgenoteerde ondernemingen met anonieme aandeelhouders. Het terugkerende gedoe over beloningen en bonussen geeft wel aan hoe serieus banken die "eed" nemen.Joepie Joepie schreef:ik ken bedrijven die het doel "waarde toevoegen voor klant" nastreven, zonder daar anderen bij te benadelen (directe competitie daargelaten).
-
- Berichten: 1170
- Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30
Re: Boeterente AEGON en AFM regels
Ik denk dat veel bedrijven wel eens een scheve schaats hebben gereden, maar veel bedrijven lijken in mijn ogen sneller te leren dan banken.Fiesiekus schreef:Kan je daarvan een voorbeeld geven?Joepie Joepie schreef:ik ken bedrijven die het doel "waarde toevoegen voor klant" nastreven, zonder daar anderen bij te benadelen (directe competitie daargelaten).
Zelf dacht ik aan B2B maar noem eens een succesvol bedrijf dat het op dit punt slechter doet dan banken / verzekeraars?